Boeing: Νέο ατύχημα σε αεροσκάφος της – Αποκολλήθηκε εξάρτημα του κινητήρα (βίντεο)
Κάλυμμα κινητήρα επιβατικού αεροσκάφους Boeing 737-800 της Southwest Airlines αποκολλήθηκε κατά την απογείωση από το Ντένβερ (Κολοράντο, δυτικές ΗΠΑ) και χτύπησε πτερύγιο καμπυλότητας της πτέρυγας την Κυριακή, συμβάν που ώθησε την ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) να αρχίσει να διενεργεί έρευνα.
Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και το αεροσκάφος, που εκτελούσε την πτήση 3695 προς το Χιούστον (Τέξας, νότια), επέστρεψε και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ στις 08.15 (τοπική ώρα· 17.15 ώρα Ελλάδος), προτού ρυμουλκηθεί σε πύλη. Το Boeing, το οποίο μετέφερε 135 επιβάτες και είχε 6μελές πλήρωμα, έφθασε σε ύψος 10.300 ποδών (3.140 μέτρων) προτού επιστρέψει στο Ντένβερ, περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση.
Οι επιβάτες έφθασαν στο Χιούστον με άλλο αεροσκάφος της Southwest με σχεδόν τέσσερις ώρες καθυστέρηση. Ο αερομεταφορέας ανέφερε πως ομάδες συντήρησης εξετάζουν το αεροσκάφος. Κατά τα αρχεία της FAA, το συγκεκριμένο 737-800 τέθηκε σε υπηρεσία τον Ιούνιο του 2015. Η κατασκευάστρια παρέπεμψε, για τις ερωτήσεις για το συμβάν, στον αερομεταφορέα. Η Southwest απέφυγε να διευκρινίσει πότε έγινε η τελευταία συντήρηση του κινητήρα. Ο τύπος 737-800 –έχουν παραδοθεί σχεδόν 5.000 δείγματα σε πελάτες της Boeing– ανήκει στην προηγούμενη γενιά από την τρέχουσα, την 737 NG, που την διαδέχθηκε η 737 Max.
Ιστορικό ατυχημάτων
Να σημειώσουμε ότι η Boeing, η μία από τις δυο μεγαλύτερες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον κόσμο, απασχόλησε ξανά την επικαιρότητα όταν πάνελ εξόδου κινδύνου που δεν ήταν βιδωμένο σωστά αποκολλήθηκε από 737 Max σε ύψος 16.000 ποδών την 5η Ιανουαρίου. Έπειτα από εκείνο το συμβάν, η FAA καθήλωσε τα αεροσκάφη του τύπου Max 9 στο έδαφος για εβδομάδες, απαγόρευσε στην Boeing να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής των αεροπλάνων του τύπου και τη διέταξε να καταρτίσει και να της παρουσιάσει συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση «συστημικών προβλημάτων ελέγχου ποιότητας» εντός 90 ημερών. Η παραγωγή μειώθηκε κάτω από τα 38 Max στον μήνα που επιτρέπει η FAA. Το υπουργείο Δικαιοσύνης διενεργεί έρευνα ποινικής φύσης για το συμβάν του Ιανουαρίου.
Αλλά και ακόμα νωρίτερα, η Boeing πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δύο Max συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019· αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.
Επιβάτης μοιράστηκε μέσω X ένα βίντεο στο οποίο εικονίζεται το κάλυμμα του κινητήρα καθώς φεύγει από τη θέση του και γίνεται κομμάτια, τα οποία παρασύρονται από τον άνεμο.
Southwest Airlines flight #WN3695, a Boeing 737-800, lost both cowlings from engine no.2 during takeoff from Denver Airport, Colorado, USA. The flight made a safe return to Denver.pic.twitter.com/8B5eKvgI6a
— Aviation Safety Network (ASN) (@AviationSafety) April 7, 2024
Άγιοι Ανάργυροι – γυναικοκτονία: “Το έγκλημα ήταν προμελετημένο”
Θεσσαλονίκη – ενδοοικογενειακή βία: Δάγκωσε και λήστεψε τη σύντροφο του
Δίκη Πισπιρίγκου - Δασκαλάκης για Μαλένα και Ίριδα: Τώρα είμαι σίγουρος για τις δολοφονίες τους