LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΚοινωνίαΔημοσίευση: 20 Μαρτίου 2024 08:51

Έρευνα: Τρομάζει το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στην Ελλάδα

Ποια είναι σύμφωνα με τις έρευνες η κυριότερη αιτία θανάτου των μοτοσικλετιστών. Η σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό της ΕΕ.

ΤΡΟΧΑΙΟ - ΑΡΓΟΛΙΔΑ - ΜΗΧΑΝΗ - ΕΚΑΒ

Ιδιαίτερα υψηλό είναι στην Ελλάδα το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών (38%) σε σχέση με τη Ευρώπη, όπου ο μέσος όρος είναι 18%. Το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών στις κατοικημένες περιοχές είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 45% έναντι 20% στην ΕΕ. Τα παραπάνω ποσοστά κάνουν ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη για μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές στα 30χλμ/ώρα. Το ποσοστό των οδηγών μοτοσυκλέτας που φοράνε κράνος είναι 80% στην Ελλάδα, όταν στην Ευρώπη είναι 97% και 65% στους επιβάτες, ενώ στην Ε.Ε. είναι 95%. Ωστόσο, μια σημαντική παράμετρος είναι ότι στην Ελλάδα υπάρχει υψηλό ποσοστό χρήσης μοτοσικλετών σε σχέση με την ΕΕ.

Το 69% των νεκρών οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων δεν φορούσε ή δεν καταγράφηκε να φοράει κράνος (πηγή: Baseline project- ΕΜΠ). Η χρήση ζώνης από τους επιβάτες των πίσω θέσεων Ι.Χ. είναι πολύ χαμηλότερη (55,8%) συγκριτικά με τους επιβάτες μπροστινών θέσεων (71%), ενώ το 79% των νεκρών οδηγών σε επιβατικά οχήματα δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας ή δεν καταγράφηκε χρήση της. Η πιθανότητα για έναν οδηγό μοτοσικλέτας, ηλικίας 18-24, να χάσει την ζωή του είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερη από τον αντίστοιχης ηλικίας οδηγό επιβατικού οχήματος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία των στοιχείων από τον Σύλλογο Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, τo 2023 περίπου 20.400 άτομα έχασαν την ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, ποσοστό που συνιστά μικρή μείωση κατά 1% σε σύγκριση με το 2022. Την περίοδο 2010-2020, η Ελλάδα κατέγραψε εντυπωσιακή μείωση του αριθμού των νεκρών σε οδικά ατυχήματα κατά 54%, πετυχαίνοντας τον στόχο για μείωση του αριθμού των νεκρών κατά 50%, ενώ τα οδικά ατυχήματα μειώθηκαν κατά 39%. Αυτή η εντυπωσιακή μείωση μπορεί να αποδοθεί στην συνδυαστική επίδραση των πιο συστηματικών πρωτοβουλιών αστυνόμευσης, κατασκευής και αναβάθμισης 2.200 χλμ αυτοκινητόδρομων, της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, που έφερε νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, καθώς και λιγότερο επιθετική οδηγική συμπεριφορά με πιο χαμηλές ταχύτητες.

Τα έτη 2021- 2023 υπάρχει μια σχετική σταθεροποίηση στους απόλυτους συνολικούς αριθμούς των ατυχημάτων. Ωστόσο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το 2023 έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις και τα οχηματοχιλιόμετρα σε σχέση με το 2020. Πέρσι με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων ατυχημάτων ανήλθαν στους 621, δηλαδή η αντιστοιχία είναι 52 νεκροί τον μήνα.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ, με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του μέσου όρου της ΕΕ. Χειρότερη επίδοση έχουν η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία. Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους). Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει την ζωή του από οδικό ατύχημα και παρόμοιο ποσοστό να τραυματιστεί σοβαρά. Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία.

Το έτος 2020 υπήρξαν 19,3 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα σε σχέση με 139,7 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Ο αντίστοιχος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων για την χρήση κινητού τηλεφώνου ήταν 1,8 ανά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα και 4,4 ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη (πηγή: ETSC 2022).

Ειδήσεις σήμερα:

Οδηγός σχολικού άρπαξε παιδί από τον λαιμό επειδή... γελούσε (βίντεο)

Τέμπη - Μαρινάκης: Πολιτικές “βδέλλες” εκμεταλλεύονται συγγενείς θυμάτων για πολιτικά οφέλη

Φωτιά στην Νέα Ιωνία: Εγκλωβισμός ενοίκου σε μπαλκόνι

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Σουηδία: Φονική η καταιγίδα “Γιοχάνες” που σάρωσε τη χώρα18:21Κίεβο: Αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση σε 750.000 νοικοκυριά μετά το χθεσινό ρωσικό σφυροκόπημα18:07Νέα Αριστερά: Η Κυβέρνηση ρίχνει “μαύρο” στη Βουλή17:53Ο Μακρόν αποχαιρετά την Μπριζίτ Μπαρντό: Θρηνούμε έναν θρύλο του αιώνα17:39Γκύζη: Σε κρίσιμη κατάσταση η γυναίκα που μαχαίρωσε ο άνδρας της πριν αυτοκτονήσει17:25Ιωάννινα: Γυναίκα έπεσε στη λίμνη – Περαστικοί ειδοποίησαν την Αστυνομία17:11Φλώρινα: Συνελήφθη ανήλικος για διακίνηση ναρκωτικών16:57Ο Παναθηναϊκός «έκλεισε» τον Κοντούρη 16:43Καρδίτσα – ΠΑΟΚ: Πέρασε κι από το μπλόκο της Θεσσαλίας ο “Δικέφαλος”16:29Αγρότες: Ανοιχτό το ρεύμα προς Αθήνα στο μπλόκο των Μαλγάρων16:15Πάτρα: Συνελήφθη υπεύθυνος καταστήματος για πώληση αλκοόλ σε ανήλικους16:01Δράμα: Βούλγαροι προσπάθησαν να περάσουν πρόβατα στην Ελλάδα και συνελήφθησαν15:47Μπριζίτ Μπαρντό: "Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα" - Το τέλος ενός μύθου15:33Γκύζη: Άνδρας μαχαίρωσε τη γυναίκα του στον λαιμό και έπεσε από το μπαλκόνι15:19Μετ' εμποδίων η επιστροφή των εκδρομέων στην Αθήνα15:04Οι 4 ειδήσεις της ημέρας (βίντεο)14:50Διασώθηκαν 108 μετανάστες που επέβαιναν σε ξύλινη λέμβο νότια της Γαύδου14:36Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης κηρύχθηκε η Νέα Υόρκη λόγω του χιονιά - Ακυρώθηκαν χιλιάδες πτήσεις14:22Μαρινάκης για αγρότες: Ο ειλικρινής διάλογος - και μόνο αυτός - θα φέρει τις λύσεις14:07Τρίκαλα: Ανυποχώρητοι οι αγρότες - Παραμένουν στα μπλόκα της δυτικής Θεσσαλίας13:52
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο