LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 25 Νοεμβρίου 2023 10:20

Μετρό - Γραμμή 4: Βίντεο από το εργοτάξιο

Εντυπωσιακές εικόνες από την κατασκευή, σε βάθος 40 μέτρων, της νέας Γραμμής του Μετρό. Δείτε όσα πρέπει να ξέρετε για το έργο και τους 15 νεους σταθμούς. 

Εργοτάξιο - Μετρό - Γραμμή 4

Στις υπό εξέλιξη εργασίες της νέας Γραμμής 4 του Μετρό ('Αλσος Βεΐκου-Γουδή) και συγκεκριμένα στα φρέατα στη Λεωφόρο Βεϊκου και στην Κατεχάκη, βρέθηκε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκεί όπου οι δίδυμοι «μετροπόντικες» «Αθηνά» και «Νίκη», αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της διάνοιξης των σηράγγων.

Οι δύο «μετροπόντικες» ΤΒΜ θα διανοίξουν συνολικά 12,8 χιλιόμετρα υπόγειων σηράγγων. Η νέα Γραμμή 4 και συγκεκριμένα το τμήμα Α, 'Αλσος Βεΐκου-Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς, οι οποίοι θα κατασκευαστούν κυρίως υπογείως.

Με τη βοήθεια της διευθύντριας του έργου της Γραμμής 4 της Αττικό Μετρό, Σίσσυς Βουτυρίτσα, το ΑΠΕ-ΜΠΕ περιηγήθηκε στο φρέαρ που βρίσκεται επί της λεωφόρου Βεϊκου στο Γαλάτσι, στο ύψος των Ολυμπιακών Ακινήτων εκεί όπου κατασκευάζεται ένα μεγάλο όρυγμα για τη Γραμμή 4. «Το όρυγμα έχει περίπου 216 μέτρα μήκος, με 32 μέτρα πλάτος και 32 μέτρα βάθος. Από αυτό το όρυγμα θα ξεκινήσει η εκσκαφή του δεύτερου μετροπόντικα της γραμμής με το όνομα “ Νίκη”, ο οποίος θα ταξιδέψει από εδώ 7,2 χιλιόμετρα μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού απ' όπου και θα βγει. Εκεί θα συναντήσει τον άλλο μετροπόντικα, με το όνομα “ Αθηνά”, ο οποίος έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη και θα βγει κι εκείνος από το ίδιο σημείο», αναφέρει η κ. Βουτυρίτσα.

Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της άφιξης του μετροπόντικα «Νίκη» από τη Γερμανία στην Ελλάδα, ολοκληρώθηκε στις αρχές Αυγούστου, ενώ αυτές τις ημέρες ο μετροπόντικας μοντάρεται, συναρμολογείται και θα καταβιβαστεί για να ξεκινήσει την διάνοιξή του, αρχές του επόμενου έτους.

Σύμφωνα με τη διευθύντριά του, το έργο θα έχει τρεις λειτουργίες. Η πρώτη θα είναι η εγκατάσταση, η λειτουργία και η υποστήριξη του δεύτερου μετροπόντικα του έργου, «Νίκη». Η δεύτερη λειτουργία του είναι αυτό καθ' εαυτό το φρέαρ, καθώς θα χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως χώρος εναπόθεσης συρμών. Ένα μικρό αμαξοστάσιο δηλαδή, μικρής συντήρησης και καθαρισμού των συρμών της Γραμμής 4 του τμήματος Α των 15 σταθμών. Η τρίτη λειτουργία του αφορά στην κατασκευή σήραγγας 250 μέτρων προς το Μαρούσι προκειμένου να γίνει από αυτή τη σήραγγα η μελλοντική επέκταση της Γραμμής που θα καταλήξει (Δ τμήμα) στην Πετρούπολη (άλλοι 6 σταθμοί και 7,5 χιλιόμετρα σήραγγα).»

Μετά λοιπόν από πολλά χρόνια αναμονής, η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, έχει ξεκινήσει, με στόχο την εξυπηρέτηση πυκνοκατοικημένων περιοχών όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, καθώς επίσης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ακόμη θα συμβάλλει στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Το έργο θα αποτελείται από τους εξής 15 σύγχρονους υπόγειους σταθμούς, οι οποίοι θα λειτουργούν χωρίς οδηγό: 'Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδί, καθώς και εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

Και ενώ ο μετροπόντικας «Νίκη» «ετοιμάζει τις μηχανές του» για το νέο έτος, ο έτερος μετροπόντικας «Αθηνά» στο φρέαρ στην Κατεχάκη, έχει ήδη «βάλει μπροστά» καθώς αυτή τη στιγμή έχει συναρμολογηθεί και βρίσκεται στην τελευταία φάση της τμηματικής συναρμολόγησης για την απρόσκοπτη εκσκαφή της σήραγγας μέχρι το φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού όπου είναι και το πέρας του έργου για το συγκεκριμένο μηχάνημα.

To ΑΠΕ-ΜΠΕ καταβιβάστηκε 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης και ξεναγήθηκε στο εσωτερικό του μετροπόντικα, με τη βοήθεια του Σταμάτη Νικολόπουλο, μηχανικού επίβλεψης ΤΒΜ της διεύθυνσης έργων της Γραμμής 4 της Ελληνικό Μετρό. «Βρισκόμαστε στο εργοτάξιο φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη και πίσω μου βλέπετε το ΤΒΜ Αθηνά, το ένα από τα δύο μηχανήματα που θα κάνουν τις διανοίξεις των σηράγγων της Γραμμής 4, το άλλο μηχάνημα με το όνομα Νίκη, θα ξεκινήσει από το φρέαρ Βεϊκου στο δυτικό άκρο της γραμμής. Η Αθηνά, το μηχάνημά μας εδώ θα σκάψει 5,2 χιλιόμετρα, ενώ το μηχάνημα Νίκη θα σκάψει 7,2 χιλιόμετρα.»

Ο μηχανικός επίβλεψης του έργου, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Το έργο είναι δύσκολο. Η έναρξή του και μόνο ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα, όμως προσπεράσαμε τις όποιες δυσκολίες. Ελπίζουμε ότι με την επιλογή αυτών των δύο μηχανημάτων που είναι και δίδυμα, να μην υπάρξουν προβλήματα κατά τη διάρκεια της εκσκαφής.»

Παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες, συνεχίζονται τα έργα στους Σταθμούς «Γαλάτσι», «Ελικώνος», «Κυψέλη», «Εξάρχεια», «Καισαριανή», «Πανεπιστημιούπολη» και «Ζωγράφου», ενώ ξεκίνησαν αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στο Φρέαρ Διακλάδωσης, το οποίο βρίσκεται στο πάρκο Ναϊάδων πλησίον του Σταθμού «Ευαγγελισμός».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις σήμερα:

Βρετανία: γυναίκα πέθανε επειδή ήπιε πολύ νερό

Ζαχαράκη - Επίδομα: Πότε πιστώνεται η έκτακτη ενίσχυση για παιδιά, συνταξιούχους και ανάπηρους

Τζορτζ Φλόιντ: ο αστυνομικός που τον σκότωσε μαχαιρώθηκε στη φυλακή

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΈξοδος εκδρομέων: Στο “φουλ” οι πληρότητες και τη Μεγάλη ΠαρασκευήΣήμερα 09:18 | Ειδήσεις

Ουρές σχηματίζουν οι Αθηναίοι σε κάθε σημείο διαφυγής του από την πρωτεύουσα.

Πάσχα: Πώς θα λειτουργήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράςΧθες 21:18 | Ειδήσεις

Με αλλαγές στα δρομολόγια, μικρότερη συχνότητα και με ολοκλήρωση της βάρδιας νωρίτερα το Μεγάλο Σάββατο θα κινηθούν τα ΜΜΜ έως τα μέσα της εβδομάδας της Διακαινησίμου.

ΒΟΑΚ - Τροχαίο: Θρήνος για την 26χρονη Μαρίνα που άφησε ορφανό το αγοράκι της (εικόνες)Σήμερα 10:09 | Τοπικά Νέα

"Τελευταίο αντίο" λένε συγγενείς και φίλοι στην συνεπιβάτιδα της μηχανής, που έχασε την ζωή της, σε τροχαίο, στον ΒΟΑΚ. Πως συνέβη η τραγωδία. 

Τροχαίο στην Βούλα: Δύο μηχανές παρέσυραν την γυναίκα - Την εγκατέλειψε ο ένας οδηγόςΣήμερα 07:29 | Ειδήσεις

Αναζητείται ο οδηγός της πρώτης μηχανής που χτύπησε την άτυχη γυναίκα, η οποία υπέκυψε στα τραύματα της, αφού χτυπήθηκε και από δεύτερη μοτοσικλέτα.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
ΝΒΑ: Οι Μπακς αποκλείστηκαν με τον Αντετοκούνμπο στον...πάγκο11:11Formula 1: Grand Prix Μαϊάμι σε ΑΝΤ1+ και ΑΝΤ1 το Πάσχα10:57“Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ” πίσω από τις κάμερες (εικόνες)10:44Γάζα: Η Χαμάς “βλέπει” με…θετικό βλέμμα την πρόταση εκεχειρίας 10:31ΒΟΑΚ - Τροχαίο: Θρήνος για την 26χρονη Μαρίνα που άφησε ορφανό το αγοράκι της (εικόνες)10:17Μεγάλη Παρασκευή: Κορυφώνεται το Θείο Δράμα10:04Ολυμπιακός: “Αποθέωση” στο αεροδρόμιο για το 4-2 επί της Άστον Βίλα (εικόνες)09:50Έξοδος εκδρομέων: Στο “φουλ” οι πληρότητες και τη Μεγάλη Παρασκευή09:37“5Χ5 Σπέσιαλ”: Πάσχα με Κονιτοπούλου και Τσαμπά (sneak preview)09:23Πού θα βρεις το πιο φθηνό τσουρέκι στην Ελλάδα09:10Μεγάλη Παρασκευή: Το ωράριο των καταστημάτων08:57“FindDoctors” - Αιματολογικές εξετάσεις: H πλατφόρμα για ηλεκτρονικά ραντεβού08:43Μάτι: Από την αρχή08:30Πάσχα: Πώς θα λειτουργήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς08:16Κιργιστάν: Φορτηγό παρέσυρε δεκάδες μαθητές - Πολλοί νοσηλεύονται σε ΜΕΘ (βίντεο)08:03Εορτολόγιο - 3 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα07:49Τροχαίο στην Βούλα: Δύο μηχανές παρέσυραν την γυναίκα - Την εγκατέλειψε ο ένας οδηγός07:36Τελικός Europa League: Η “σίγουρη” Λεβερκούζεν και η μάχη Μαρσέιγ - Αταλάντα07:22Ο καιρός την Μεγάλη Παρασκευή: Τοπικές βροχές και άνεμοι έως 7 μποφόρ07:09Άστον Βίλα - Ολυμπιακός: “Με το ένα πόδι” στον τελικό του ECL οι “Πειραιώτες”23:59
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο