LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 11 Νοεμβρίου 2023 09:31 | Ανανέωση: 11 Νοεμβρίου 2023 09:45

“Μόνιμη μείωση τιμής”: Ξεκινούν οι έλεγχοι για την εφαρμογή του μέτρου

Ευρείας αποδοχής έτυχε το μέτρο μείωσης των τιμών στα σούπερ μάρκετ. Συνεχίζονται οι επιβολές προστίμων στις πολυεθνικές.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ - ΜΟΝΙΜΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ

Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν από την Δευτέρα 13 Νοεμβρίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τα αρμόδια κλιμάκια να πραγματοποιούν ελέγχους για το εάν τηρείται η νομοθεσία περί της σήμανσης των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής».

«Τα σούπερ μάρκετ έχουν θέσει σε προτεραιότητα τόσο τον εφοδιασμό του σχετικού εξοπλισμού και του υλικού σήμανσης όσο και την εκπαίδευση των εργαζομένων με στόχο την επιτυχημένη υλοποίηση της πρωτοβουλίας του υπουργείου Ανάπτυξης» επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Παράλληλα εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι υπάρχει μεγαλύτερη του αναμενόμενου συμμετοχή των επιχειρήσεων στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμών και αισιοδοξεί ότι ο στόχος που είχε θέσει αρχικά το υπουργείο Ανάπτυξης για τους 500 κωδικούς θα ξεπεραστεί κατά πολύ. Όπως αναφέρει, δεδομένου ότι όσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα πρέπει να αποστείλουν την έγγραφη δέσμευσή τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή τόσο από ελληνικές όσο και από πολυεθνικές το επόμενο διάστημα.

Εστιάζοντας στον πληθωρισμό στα τρόφιμα σημειώνει ότι θα αρχίσει να υποχωρεί τους επόμενους μήνες. Ο ίδιος ανέφερε ότι μετά από μια μακρά περίοδο συνεχόμενης ανόδου, παρατηρείται σταθεροποίηση των τιμών τους τελευταίους μήνες, γεγονός που αποτυπώνεται και στους δείκτες εάν η σύγκριση γίνει μήνα με τον μήνα. «Η πυκνή ομίχλη είναι πίσω μας» σημείωσε ο κ. Πεταλάς.

Αξιοσημείωτο σύμφωνα με τον ίδιο είναι και το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα προχωρώντας σε γενναίες προσφορές με οκτώ στα δέκα προϊόντα να είναι σε προσφορά. 'Άλλωστε, όπως σημειώνει, οι καταναλωτές συνηθίζουν να κυνηγάνε τις προσφορές και να μην κοιτάνε επαρκώς την τελική τιμή.

ακρίβεια - σούπερ μάρκετ - ειδική σήμανση

Σε ό,τι αφορά στα φαινόμενα κερδοσκοπίας και κατά πόσο δυναμιτίζουν την ακρίβεια, ο κ. Πεταλάς υπογράμμισε πως όταν κάποια εταιρεία αυξάνει τις τιμές, βλέπει τις πωλήσεις της να υποχωρούν. Και αυτό συμβαίνει, όπως είπε ο ίδιος, τα τελευταία δύο χρόνια όπου η κατανάλωση σε όγκο συρρικνώνεται λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος. Πάντως δεν παρέλειψε να διαβεβαιώσει ότι ο ανταγωνισμός στα σούπερ μάρκετ λειτουργεί κανονικά και εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτό.

Στο μεταξύ, οι κωδικοί που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για την μείωση των τιμών, έχουν ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες του υπουργείου για 500 κωδικούς και μέχρι την Παρασκευή ήταν 660 από 53 εταιρείες. Πλέον, ο αναθεωρημένος στόχος του υπουργείου είναι να ξεπεράσουν τους 1.000 κωδικούς. Πρόκειται για τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας κ.ά. Ειδικότερα, φρέσκο γάλα, το σύνολο των χλωρινών, μαρμελάδες, ζάχαρη, δημητριακά, γιαούρτι, αλλαντικά, ρύζι.

Αυστηροί έλεγχοι και πρόστιμα στην αγορά

Την ίδια ώρα ελέγχους σε έξι ακόμα πολυεθνικές αλλά και σε 10-15 ελληνικές εταιρείες για χιλιάδες κωδικούς που διακινούν στα σούπερ μάρκετ πραγματοποιεί το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διαπιστώσει εάν υπάρχει υπέρβαση του πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους. Υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 2 εκατ. ευρώ για αθέμιτη κερδοφορία στις εταιρείες Unilever και Procter&Gamble. «Θέλουμε οι επιχειρήσεις να έχουν κέρδη να αναπτύσσονται, αλλά να τηρούν και τους νόμους» ανέφερε πρόσφατα σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας. Σύμφωνα με τον υπουργό, το 2023 έχουν διενεργηθεί 19.557 έλεγχοι, έχουν επιβληθεί 1.521 πρόστιμα ενώ έχουν βεβαιωθεί ή εισπραχθεί 4.348.000 ευρώ από τα 6.900.000 ευρώ πρόστιμα που έχουν επιβληθεί. Δηλαδή σχεδόν το 70% των προστίμων που έχουν επιβληθεί, μεταξύ των οποίων και τα πρόστιμα στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών, έχουν είτε εισπραχθεί είτε βεβαιωθεί στην εφορία για να εισπραχθούν.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία της απαραίτητης τροποποίησης στην εφαρμογή της πλατφόρμας e-katanalotis, προκειμένου οι καταναλωτές που διαπιστώνουν κάποια παράβαση της νομοθεσίας να στέλνουν ακόμα και σχετικές φωτογραφίες από το ταμπελάκι σε ράφι σούπερ μάρκετ προκειμένου να διερευνηθεί άμεσα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» συνεχίζεται το «Καλάθι του νοικοκυριού». Παράλληλα, με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται και οι προσφορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία εννεαμήνου της εταιρείας ερευνών NielsenIQ, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1% το εννεάμηνο. Την ίδια ώρα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το εννεάμηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.

Σούπερ μάρκετ

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023) κινήθηκε θετικά σε αξία. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%. Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα & ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

Με πολύ καλούς ρυθμούς κινούνται και τα online σούπερ μάρκετ. Με βάση τα στοιχεία της Convert Group, ο τζίρος των online super market ενισχύθηκε κατά 15% στο πρώτο μισό του 2023, φτάνοντας τα 153 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 11%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν: +32% σε προϊόντα για κατοικίδια, +21% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε βρεφικά είδη, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +12% σε φρέσκα τρόφιμα, +11% σε είδη αρτοποιίας, +7% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, +6% σε συσκευασμένα τρόφιμα, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών κατά 9%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ειδήσεις σήμερα:

Έκτακτο Δελτίο ΕΜΥ: Τα νεότερα για την κακοκαιρία

Εορτολόγιο - 11 Νοεμβρίου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

Κρίση στον ΣΥΡΙΖΑ: Συνεδριάζει η Κεντρική Επιτροπή σε “πολεμικό” κλίμα

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΑγρίνιο: Πώς έγινε το τροχαίο με νεκρό 20χρονο και εγκεφαλικά νεκρή την αδελφή του (εικόνες)Σήμερα 12:24 | Ειδήσεις

Θρήνος και αναπάντητα ερωτήματα για την οικογένεια που έχασε ένα παλικάρι και έμαθε λίγες ώρες μετά ότι η 18χρονη αδελφή του είναι εγκεφαλικά νεκρή.

Αμπελόκηποι - Έκρηξη: Η βαλλιστική εξέταση και τα ευρήματα που θα “φανερώσουν” το σχέδιο δράσηςΣήμερα 12:27 | Ειδήσεις

Τι έδειξε η βαλλιστική εξέταση των όπλων που βρέθηκαν στο διαμέρισμα. Τι ερευνάται ακόμα που μπορεί να φανερώσει την σχέση αλλά και το σχέδιο των εμπλεκομένων.

Φιέστα Ράμα στην Θεσσαλονίκη: “Σεβόμαστε και αγαπάμε τους Έλληνες” (εικόνες)Σήμερα 11:58 | Ειδήσεις

Ομιλία προς Αλβανούς που ζουν στην βόρεια Ελλάδα από τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας, σε εκδήλωση που είχε και πολιτιστικό πρόγραμμα με γνωστούς καλλιτέχνες.

Στυλίδα: Νεκρός άνδρας σε τροχαίο - συγκλονίζει ο σκύλος του (εικόνες)Σήμερα 13:26 | Ειδήσεις

Τραγωδία με έναν νεκρό έξω από τη Στυλίδα. Τραγική φιγούρα το σκυλάκι του άνδρα που σκοτώθηκε.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Αντιπυρική περίοδος: Παράταση με... ακαθάριστα οικόπεδα στις αρχές Νοεμβρίου (βίντεο)14:03Φωτιά στην Ίο: “Μάχη” για την κατάσβεση με εναέρια μέσα (εικόνες)13:49Στυλίδα: Νεκρός άνδρας σε τροχαίο - συγκλονίζει ο σκύλος του (εικόνες)13:36ΕΦΚΑ - ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές έως τις 8 Νοεμβρίου13:22UNESCO: Οι δολοφονίες δημοσιογράφων διεθνώς μένουν ατιμώρητες συνήθως13:09Αμπελόκηποι - Έκρηξη: Η βαλλιστική εξέταση και τα ευρήματα που θα “φανερώσουν” το σχέδιο δράσης 12:55Ζάκυνθος: Συλλήψεις ανηλίκων σε περιπετειώδη καταδίωξη12:41Αγρίνιο: Πώς έγινε το τροχαίο με νεκρό 20χρονο και εγκεφαλικά νεκρή την αδελφή του (εικόνες)12:28Πόθεν έσχες: Οι αλλαγές και η διαδικασία υποβολής12:14Φιέστα Ράμα στην Θεσσαλονίκη: “Σεβόμαστε και αγαπάμε τους Έλληνες” (εικόνες)12:01ΣΥΡΙΖΑ - Κασσελάκης: Οι νέες καταγγελίες στις εκλογές για συνέδρους και το λάθος... κτήριο (βίντεο)11:47Ισπανία: Αυξήθηκε ο αριθμός των νεκρών – 7500 στρατιωτικοί ψάχνουν για επιζώντες στις λάσπες 11:34Τεντόγλου: Κορυφαίος αθλητής στα Βαλκάνια για το 202411:20Εξάρχεια: Συλλήψεις για επίθεση με μολότοφ σε αστυνομικούς11:06Ανασκόπηση Μητσοτάκη: Μείωση φόρων, Δικαστικός Χάρτης, Φαληρικός Όρμος και... Τέχνες10:53Μετρό: Οι νέες επεκτάσεις και οι περιοχές που ωφελούνται10:39Τραμπ: Ο Αντετοκούνμπο απάντησε στα σχόλια του υποψήφιου Προέδρου των ΗΠΑ (βίντεο)10:26Εκλογές - ΗΠΑ: Ψήφισε με το... σουτιέν, επειδή της είπαν να κρύψει την στάμπα στην μπλούζα της (εικόνες)10:12Μέση Ανατολή: Τα βομβαρδιστικά των ΗΠΑ και οι νέες απειλές του Ιράν09:59Νιαγάρας: Γιατί η μητέρα έπεσε με τα δύο παιδιά της στους καταρράκτες; (βίντεο)09:45
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο