LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 06 Ιανουαρίου 2023 16:15 | Ανανέωση: 06 Ιανουαρίου 2023 16:44

ΕΣΕΕ: Αύξηση πωλήσεων για 1 στις 4 επιχειρήσεις την εορταστική περίοδο

Τι δείχνει έρευνα της ΕΣΕΕ αναφορικά με την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Ερμού - καταστήματα - lockdown
Η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησε μία στις τρεις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσει προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και την εορταστική περίοδο ενώ υψηλότερες πωλήσεις είχε, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021.

Αυτά προκύπτουν από την έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που δόθηκε σήμερα στην δημοσιότητα, αναφορικά με την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2022-2023.

Όπως σημειώνεται από την ΕΣΕΕ, η υψηλή επισκεψιμότητα στα εμπορικά καταστήματα έγινε ακόμη εντονότερη κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, και οφείλεται και στην υποχώρηση των μέτρων προστασίας κατά της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και στις παρατεταμένα ήπιες καιρικές συνθήκες. Οι εξελίξεις αυτές σηματοδοτούν την επιστροφή στο φυσικό κατάστημα, όπως αυτή αποτυπώνεται το τελευταίο διάστημα. Εντούτοις, η λειτουργία της αγοράς δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί στα προ Covid-19 επίπεδα, ενώ καταναλωτικές συμπεριφορές οι οποίες είχαν διογκωθεί κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, όπως οι διαδικτυακές αγορές, διατηρούνται, έως ένα βαθμό, ακόμη και σήμερα. Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί ο αντίκτυπος της ενεργειακής κρίσης και των ανατιμήσεων και η αυξημένη αβεβαιότητα την οποία επέφερε η τελευταία σε καταναλωτές και επιχειρήσεις.

Σύνοψη Αποτελεσμάτων

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία:

  • Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021-22 ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή. Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το σημείο υπογραμμίζεται πως στο περυσινό δελτίο οι επιδόσεις των καταστημάτων συγκρίνονταν με εκείνες του 2020, οπότε η αγορά λειτουργούσε υπό τους ασφυκτικούς περιορισμούς της πανδημίας.
  • Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προκλήσεις (ενεργειακή κρίση/ ανατιμήσεις), το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ/ πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένο ενώ το 19% λίγο έως καθόλου. Το ευρήματα αυτά αφορούν την απόσταση μεταξύ των προσδοκιών και των πραγματικών πωλήσεων.
  • Ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα οφείλεται στην άρση των περιορισμών των μετακινήσεων, και της επιθυμίας των καταναλωτών για επιστροφή στην κανονικότητα. Περισσότερες από μία στις τρεις (36,8%) δήλωσε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα, ενώ σχεδόν οι μισές (47,9%) δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένες.
  • Παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση ήταν πριν από τα Χριστούγεννα.
  • Οι παρατεταμένες αναταράξεις και η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησαν μία στις τρεις επιχειρήσεις (35,6%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 71% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, υιοθέτησαν ποσοστό που κυμάνθηκε από 11% έως 30%. Το εύρημα αυτό εξηγεί, εν μέρει, ότι στις μισές (50,3%) κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φθηνά εμπορεύματα. Μια δεύτερη εξήγηση μπορεί να δοθεί και από το γεγονός ότι ευνοήθηκαν οι επισκέψεις/ συναθροίσεις και συνεπώς η ανάγκη για ανταλλαγή συμβολικών δώρων.
  • Για το 2022 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια μεικτή εικόνα συγκριτικά με το 2021 με τις θετικές αποκρίσεις να αντισταθμίζουν τις αρνητικές.
  • Η ανισότητα στις επιδόσεις αποτυπώνεται και στις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2023. Μία στις πέντε επιχειρήσεις (18,4%) δηλώνει αδυναμία πρόβλεψης εξαιτίας της υψηλής αβεβαιότητας και του ιδιαίτερα ρευστού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ μία στις τέσσερις (26,4%) αναμένουν επιδείνωση.
  • Βασικοί παράγοντες τροφοδότησης αυτής της αβεβαιότητας είναι αφενός οι ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και αφετέρου η αύξηση των τιμών των προμηθευτών. Ως εκ τούτου, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,7%) δηλώνουν εξαιρετικά υψηλή αρνητική επίδραση. Για σχεδόν έξι στις δέκα επιχειρήσεις (58,9%) οι ανατιμήσεις των τιμών των εμπορευμάτων από τους προμηθευτές κυμάνθηκε από 11% έως 30%.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Βατικανό: Ο πάπας Λέων ο ΙΔ’ γιορτάζει σήμερα τα εβδομηκοστά του γενέθλια12:57Missing Alert για την εξαφάνιση 21χρονου12:43ΑΔΕΔΥ: Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας12:28ΗΠΑ: Μαχητικά αεροσκάφη F – 35 προσγειώθηκαν στο Πουέρτο Ρίκο12:15EuroBasket: Η Ελλάδα διεκδικεί μετάλλιο μετά από 16 χρόνια12:01Θεσσαλονίκη: 15χρονη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο σε κατάσταση μέθης11:46Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε αμαξοστοιχία λόγω βλάβης στο σύστημα τηλεδιοίκησης11:32Κρήτη: Δεκάδες μετανάστες εντοπίστηκαν νοτιοδυτικά της Γαύδου11:17Θανατηφόρο τροχαίο στη Χαλκίδα: Μηχανή βγήκε εκτός δρόμου και πήρε φωτιά11:01Μητσοτάκης: Το σχέδιο που υλοποιούμε αυξάνει το εισόδημα όλων - Εκτενή αναφορά στα φορολογικά μέτρα που εξήγγειλε στη ΔΕΘ10:47Αϊτή: Σφαγή δεκάδων αμάχων από συμμορίες10:33Κυβερνητικές πηγές: Ο Ανδρουλάκης επανέφερε τα “πράσινα λεφτόδεντρα”10:19Ζελένσκι: Κατηγορεί τη Ρωσία για επέκταση του πολέμου10:04Αιγάλεω: Φωτιά σε τριώροφη πολυκατοικία – Απεγκλωβισμός οικογένειας09:50Σύλληψη 23χρονου για ναρκωτικά στον Πειραιά09:36Συναγερμός σε Ρουμανία και Πολωνία09:22Θεσσαλονίκη: Μαχαίρωσαν Τούρκο οδηγό νταλίκας έξω από κέντρο διασκέδασης09:07Παναθηναϊκός: Πρόβλημα και με τον Πελίστρι ενόψει Κηφισιάς08:52Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 14 Σεπτεμβρίου08:38Missing Alert για την εξαφάνιση ανήλικης08:23
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο