Τσίπρας: Η λεηλασία θα τελειώσει, ο δημόσιος χώρος θα στηριχθεί
Κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στην αυριανή απεργία απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, από το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, ΑΕ όπου βρέθηκε σήμερα το πρωί για να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους.
«Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ εδώ στου Ρέντη και να συνομιλήσω με εργαζόμενους που ετοιμάζονται για την αυριανή, μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση, για να δώσουν το παρών», δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας πως «αύριο, 9 του Νοέμβρη η ελληνική κοινωνία δείχνει ότι έχει σφυγμό και αντιστέκεται απέναντι στην ακρίβεια, απέναντι στην εξαθλίωση, την αισχροκέρδεια, στη μείωση του εισοδήματος με αίτημα έναν μισθό αξιοπρέπειας, δηλαδή αυξήσεις στους μισθούς και κατάργηση των αντεργατικών νόμων Μητσοτάκη-Χατζηδάκη».
Τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποδέχθηκε ο Ηλίας Γκιουλάκης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθηνών και Μέλος της Διοίκησης Εργαζόμενων ΟΑΣΑ και τον ξενάγησε στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου. Ο κ. Γκιουλάκης υπογράμμισε την ανάγκη στήριξης της ΟΣΥ τόσο με προσλήψεις προσωπικού όσο και με ανανέωση του στόλου, όπως και της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών.
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι με τους οποίους συνομίλησε ο Αλ. Τσίπρας, εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για την ακρίβεια που καλπάζει τους τελευταίους μήνες εξανεμίζοντας τους μισθούς τους, ενώ ζήτησαν από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δεσμευτεί πως σε περίπτωση που εκλεγεί και πάλι πρωθυπουργός θα διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της εταιρίας.
Ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε γι' αυτό, αλλά και για τη συνολική στήριξη της ΟΣΥ ΑΕ προχωρώντας τον «διαγωνισμό για τα λεωφορεία» έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα «σύγχρονο σύστημα» αστικών συγκοινωνιών, με «μεγαλύτερο στόλο» και περισσότερο προσωπικό. Εξάλλου, ξεκαθάρισε πως υπάρχει «διαφορά ιδεολογίας» με την τωρινή, «νεοφιλελεύθερη» κυβέρνηση που πιστεύει στις «ιδιωτικοποιήσεις» ακόμα και «κρίσιμων υπηρεσιών».
«Ήρθα εδώ να κουβεντιάσω για την ανάγκη ενός συστήματος ισχυρών δημόσιων, συγκοινωνιών στην υπηρεσία του πολίτη. Που σημαίνει και στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής, στήριξη των εργαζομένων. Για 750 λεωφορεία ήταν ο διαγωνισμός προίκα που βρήκε η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας, τον κατήργησε», δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας, επισημαίνοντας πως «τρία χρόνια τώρα δεν έχει μπει ούτε ρόδα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
«Είναι αναγκαίο λοιπόν να στηριχθούν οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες με λεωφορεία σύγχρονα για να έχει ο πολίτης αξιόπιστες συγκοινωνίες που θα καλυτερεύσουν την ποιότητα ζωής. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει και στήριξη των εργασιακών σχέσεων, στήριξη των εργαζομένων», εξήγησε και επανέλαβε τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να «στηρίξει το δημόσιο χώρο, όταν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει έρθει με μία πολιτική απαξίωσης του δημόσιου χώρου και λεηλασίας του δημόσιου πλούτου με απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς».
«Η λεηλασία θα τελειώσει, ο δημόσιος χώρος θα στηριχθεί γιατί η ελληνική κοινωνία χρειάζεται στήριξη και αύριο είναι μία μέρα κρίσιμη να δώσουμε το μήνυμα ότι υπάρχει εναλλακτικός δρόμος», κατέληξε.
Κώστας Καραμανλής: Η διακυβέρνησή Τσίπρα ήταν καταστροφική, όχι μόνο για την οικονομία της χώρας, αλλά και για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον Αλέξη Τσίπρα
"Από τις πολλές «αυταπάτες», φαίνεται ότι ο κ. Τσίπρας ξεχνά… Αλλά οι πολίτες θυμούνται.
Η διακυβέρνησή του ήταν καταστροφική, όχι μόνο για την Οικονομία της χώρας, αλλά και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μείωσε τα πάντα και αύξησε μόνο τα εισιτήρια. Άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση, σε παρατεταμένη περίοδο αποεπένδυσης και εγκατάλειψης. Δεν προσέθεσαν στο στόλο ούτε ένα λεωφορείο, δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη. Δεν πήραν όχι απλώς ούτε ρόδα, αλλά ούτε…μπουλόνι - κυριολεκτικά, αφού δεν έπαιρναν ούτε ανταλλακτικά.
Αυτή την κατάσταση παραλάβαμε και έως σήμερα:
- Μειώσαμε το εισιτήριο από 1,40 (που ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ) σε 1,20 στην Αθήνα και από 1 ευρώ σε 0,90 στη Θεσσαλονίκη.
- Κάναμε μετά από χρόνια προσλήψεις, δημιουργώντας 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
- Αυξήσαμε τα λεωφορεία στο δρόμο κατά 55% στην Αθήνα και 100% στη Θεσσαλονίκη.
- Συμπράξαμε με ιδιώτες, αυξάνοντας το συγκοινωνιακό έργο, χωρίς να αλλοιώσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
- Ανατάξαμε και αυξήσαμε τους συρμούς στο Μετρό.
- Παραδώσαμε 6 νέους σταθμούς στη Γραμμή 3 της Αθήνας.
Στη Θεσσαλονίκη - εκεί που ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίαζε μουσαμάδες ενώ υποστήριζε όσους με ενστάσεις καθυστερούσαν το έργο - έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό, καθώς εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια και απελευθερώνουμε δημόσιους χώρους που αποδίδονται επιτέλους ξανά στους πολίτες.
- Ξεκινήσαμε τα έργα για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.
- Ενισχύσαμε και επεκτείναμε το δίκτυο του Τραμ.
- Προχωρούν οι διαγωνισμοί για νέους συρμούς Μετρό -και στη Γραμμή 1.
Και βέβαια, υλοποιούνται οι διαγωνισμοί για νέα λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να έρχονται το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αφού ο δήθεν διαγωνισμός που ο ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να προκηρύξει όπως- όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, ακυρώθηκε παταγωδώς όχι φυσικά από την κυβέρνησή μας αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.
Με άλλα λόγια: Δεν έχουμε λύσει ασφαλώς όλα τα προβλήματα, αλλά δουλεύουμε με σχέδιο και προσπαθούμε να νοικοκυρέψουμε τα ΜΜΜ. Και αυτή την προσπάθεια την κάνουμε φυσικά ΜΑΖΙ με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες που δουλεύουν σκληρά κάθε μέρα.
Κάναμε και κάτι ακόμα, επίσης, αυτά τα χρόνια: Θεσμοθετήσαμε την ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία σε κάθε απεργία στα ΜΜΜ, ώστε να μην ταλαιπωρούνται σε ακραίο βαθμό οι πολίτες. Αυτή είναι η πραγματικότητα για τα ΜΜΜ. Ο δρόμος από την «αυταπάτη» στην πολιτική «απάτη» είναι μακρύς για τον ΣΥΡΙΖΑ -και τον βαδίζει μόνος του…"
Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ – Τι γιορτάζουμε στις 8 Νοεμβρίου
Moody’s: Αναβάθμιση για τις ελληνικές τράπεζες
“Δράκος” Πειραιά – Μητέρα θύματος: Της “κατέβασε” όλο το μάτι