LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΠολιτισμόςΔημοσίευση: 30 Ιουλίου 2022 12:33

Ελευσίνα: “Πέρσες” του Αισχύλου στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου

Μετά το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, η παράσταση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, παρουσιάζεται στην Ελευσίνα με την συμμετοχή 40 εθελοντών από την περιοχή.


 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου - Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου - Πέρσες του Αισχύλου - Δημήτρης Καραντζάς

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου με περισσότερους από 14.000 θεατές, οι Πέρσες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά έρχονται στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Ιουλίου, στις 21:00.

Μια συμπαραγωγή της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Εταιρείας «Το Θέατρο».

Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος), προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

«Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο», σημειώνει ο Καραντζάς, «είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου».

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.

«Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα. Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στον θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου - Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου - Πέρσες του Αισχύλου - Δημήτρης Καραντζάς

Την ίδια στιγμή, η Άτοσσα της Περσίας, την οποία υποδύεται η Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, είναι «η ψυχρή ευγενική φωνή της εξουσίας» που με κάθε τρόπο θέλει να συντηρηθεί και να συνεχιστεί σε μια κοινωνία σχεδόν αποδεκατισμένη. «Δυο τελείως διαφορετικές θεάσεις του τι σημαίνει κόσμος», επισημαίνει ο Καραντζάς.

Λίγα λόγια για το έργο:

Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει. Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.

Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

  • Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς
  • Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς
  • Διασκευή Δημήτρης Καραντζάς, Γκέλυ Καλαμπάκα
  • Συνεργασία στη δραματουργία -Φωτογραφίες - Εικαστική σύνθεση - Βίντεο Γκέλυ Καλαμπάκα
  • Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη
  • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
  • Κίνηση Τάσος Καραχάλιος
  • Μουσική σύνθεση - ζωντανή εκτέλεση Γιώργος Πούλιος
  • Φωνητικήπροετοιμασία-σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ
  • Φωτισμοί Δημήτρης Κασιμάτης
  • Βοηθόςσκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη
  • Βοηθόςσκηνογράφου Φιλάνθη Μπουγάτσου
  • Βοηθός ενδυματολόγου Ιφιγένεια Νταουντάκη

Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος 

Με τη συμμετοχή 40 εθελοντών από την Ελευσίνα και τη γύρω περιοχή

Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου - Εταιρεία «Το Θέατρο» - 2023 EΛEVΣIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Αγορά εισιτηρίων

https://www.viva.gr/tickets/theater/perses-tou-aisxylou/dimitris-karantzas/ 

Ο ΑΝΤ1 είναι χορηγός επικοινωνίας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Ειδήσεις σήμερα:

Χειροπέδες σε αστυνομικό για ασέλγεια σε ανήλικη με… “άρωμα” πορνογραφίας

Λάρισα – Τροχαίο: Φίδι “τρύπωσε” σε αυτοκίνητο και δάγκωσε τον οδηγό

Πύραυλος ίσως πέσει στην Ελλάδα το Σαββατοκύριακο

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΝομοθετική ρύθμιση λύνει το πρόβλημα δόμησης για οικισμούς με λιγότερους από 2.000 κατοίκουςΣήμερα 13:18 | Ειδήσεις

"Θα διατηρηθούν τα υφιστάμενα όρια στους οικισμούς αυτούς όπως χαράχτηκαν", αναφέρει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο Τραμπ δεν αποκλείει την απέλαση του Ίλον Μασκ - "Έχει να φοβάται πολλά"Σήμερα 17:39 | Ειδήσεις

 Αντιδρώντας στις εξελίξεις της Τρίτης, οι μετοχές της Tesla υποχωρούσαν 6% πριν από το άνοιγμα της συνεδρίασης στην Wall Street.

Ρόδος: Σύλληψη υπερήλικα για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ανηλίκουΣήμερα 15:34 | Ειδήσεις

Τι κατήγγειλε στις αρχές ο ανήλικος για την σεξουαλική παρενόχληση από τον 94χρονο.

Χανιά: Έχασε τη μάχη με τη ζωή η 34χρονη που διασκέδαζε σε νυχτερινό μαγαζίΣήμερα 16:17 | Ειδήσεις

Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών, η νεαρή γυναίκα δεν τα κατάφερε

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Tζέτζη: Το να σώζουμε ζωή δεν είναι προνόμιο μόνο των ιατρών αλλά να γίνει προνόμιο για κάθε πολίτη, μικρό και μεγάλο20:46Τι καιρό θα κάνει την Τετάρτη20:05Τραγωδία στην Κατερίνη: Κατέληξε η 14χρονη που έπεσε από γέφυρα19:50Γερμανία: Διένυσε τη πιο ζεστή μέρα του χρόνου19:32Δήμος Μαρκοπούλου: Πυρκαγιά σε χώρο εναπόθεσης απορριμάτων19:14Θεσσαλονίκη: Καλλιεργούσαν 453 δενδρύλλια κάνναβης στον Λαγκαδά19:00Οι 4 ειδήσεις της ημέρας (βίντεο)18:481η Οικουμενική Συνδιάσκεψη Ελλήνων Νομικών (βίντεο)18:33Ο Τραμπ δεν αποκλείει την απέλαση του Ίλον Μασκ - "Έχει να φοβάται πολλά"18:20ΟΗΕ: Επιβεβαιώνεται συνάντηση για το Κυπριακό στη Νέα Υόρκη - Τελευταία αποστολή του ειδικού απεσταλμένου18:06Euroleague: Αυτό είναι το νέο λογότυπο17:52Πορτογαλία: Νέο ρεκόρ θερμοκρασίας για το μήνα Ιούνιο17:39Φωτιές: Πολύ υψηλός ο κίνδυνος την Τετάρτη (χάρτης)17:23Μουντιάλ συλλόγων: Ποιες χώρες διεκδικούν ήδη τη διοργάνωση του 202917:08Σέρρες: Φωτιά σε χώρο εργοστασίου ξυλείας16:48Χανιά: Έχασε τη μάχη με τη ζωή η 34χρονη που διασκέδαζε σε νυχτερινό μαγαζί16:31ΑΑΔΕ: Στη "σέντρα" οι μεγαλοοφειλέτες (βίντεο)16:14Λάρισα: Αυτοκίνητο προσέκρουσε σε πυροσβεστικό όχημα15:59Ρόδος: Σύλληψη υπερήλικα για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας ανηλίκου 15:44Τουρκία: Ανησυχία για διαδοχικούς σεισμούς στην Προύσα15:29
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο