LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΠολιτισμόςΔημοσίευση: 10 Ιουλίου 2022 17:35 | Ανανέωση: 13 Ιουλίου 2022 13:20

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: “Πέρσες” του Αισχύλου από σπουδαίους συντελεστές (εικόνες)

Στιγμιότυπα από τις πρόβες και δηλώσεις των ξεχωριστών ηθοποιών που θα πατήσουν την σκηνή του αρχαίου θεάτρου στην Επίδαυρο, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δημήτρη Καραντζά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με τους Πέρσες του Αισχύλου θα αναμετρηθεί φέτος ο καταξιωμένος Έλληνας σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς, με την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της αρχαιότερης σωζόμενης τραγωδίας, να πραγματοποιείται στις 15 & 16 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Η παράσταση, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, είναι στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος), προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο.

Πέρσες του Αισχύλου - Δημήτρης Καραντζάς

«Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο», σημειώνει ο Καραντζάς, «είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου».

Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.


«Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα. Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στον θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».

Την ίδια στιγμή, η Άτοσσα της Περσίας, την οποία υποδύεται η Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, είναι «η ψυχρή ευγενική φωνή της εξουσίας» που με κάθε τρόπο θέλει να συντηρηθεί και να συνεχιστεί σε μια κοινωνία σχεδόν αποδεκατισμένη. «Δυο τελείως διαφορετικές θεάσεις του τι σημαίνει κόσμος», επισημαίνει ο Καραντζάς.


Λίγα λόγια για το έργο:

Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει. Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.

Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.

Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

  • Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς
  • Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς
  • Διασκευή Δημήτρης Καραντζάς, Γκέλυ Καλαμπάκα
  • Συνεργασία στη δραματουργία - Φωτογραφίες - Εικαστική σύνθεση - Βίντεο Γκέλυ Καλαμπάκα
  • Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη
  • Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
  • Κίνηση Τάσος Καραχάλιος
  • Μουσική σύνθεση - ζωντανή εκτέλεση Γιώργος Πούλιος
  • Φωνητική προετοιμασία - σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ
  • Φωτισμοί Δημήτρης Κασιμάτης
  • Βοηθός σκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη
  • Βοηθός σκηνογράφου Φιλάνθη Μπουγάτσου
  • Βοηθός ενδυματολόγου Ιφιγένεια Νταουντάκη

Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος.

Με τη συμμετοχή 40 εθελοντών

  • Συμπαραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου – Εταιρεία «Το Θέατρο» – 2023 EΛEVΣIS Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης

Η ηλεκτρονική προπώληση των εισιτηρίων έχει ξεκινήσει

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 70€ • ΖΩΝΗ Α΄ 55€ • ΖΩΝΗ Β΄ 40€ / ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+ 35€ • ΑΜΕΑ 5€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ 30€, 20€, 15€, 12€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+/ ΑΝΕΡΓΩΝ/ ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 25€, 15€

Πληροφορίες εισιτηρίων https://aefestival.gr/plirofories-eisitirion/

Αγορά εισιτηρίων aefestival.gr, viva.gr & public.gr

Ο ΑΝΤ1 είναι χορηγός επικοινωνίας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Καμπανάκι της Αστυνομίας: Νέες απάτες σε βάρος πολιτών - Τί να προσέξετε23:58Χαλκίδα: Μηχανή παρέσυρε και τραυμάτισε πεζό (εικόνες)23:44Πορτογαλία: Νεκροί και τραυματίες από εκτροχιασμό ιστορικού τελεφερίκ23:30Ακρόπολη: Βρέφος εντοπίστηκε παρατημένο σε καρότσι από σούπερ μάρκετ23:16Λαβρόφ: Απαιτεί να αναγνωριστούν ως ρωσικές οι τέσσερις ουκρανικές επαρχίες23:04Κοζάνη: Άνδρας έπεσε από σκεπή - Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο22:50Κολομβία: Ποδοσφαιριστής χαστούκισε γυναίκα διαιτητή (βίντεο)22:36ΟΠΕΚΕΠΕ: Στο φως χρυσές επιδοτήσεις σε "μαϊμού" αγρότες - Τα ακραία ποσά22:22Νίκος Ανδρουλάκης από το Ζάππειο: Ήρθε η ώρα της μεγάλης πολιτικής αλλαγής, για μια Ελλάδα για όλους22:08Τήνος: Οδηγούσε χωρίς δίπλωμα και υπό την επήρεια αλκοόλ και συνελήφθη21:54ΠΑΣΟΚ: Η ιστορική επέτειος για τα 51 χρόνια, στο Ζάππειο21:40Τι καιρό θα κάνει την Πέμπτη21:26Μαφία Κρήτης: «Σκιά» τους οι αστυνομικοί - Τους παρακολουθούσαν με drone21:12Θεσσαλονίκη: Άγρια επίθεση σκύλου σε ταχυδρόμο20:58FIFA: Η παγκόσμια αγορά μεταγραφών «σπάει» κάθε ρεκόρ στο μεσοδιάστημα του 202520:44Αρχιμανδρίτης Μελχισεδέκ: Με εκθέτουν με ελαφρά την καρδία ή με απώτερο σχέδιο20:30Ανείπωτη τραγωδία στα Πατήσια: Γυναίκα γέννησε μόνη της στο διαμέρισμά της και πέθανε20:16"Αποκαλύψεις" με τον Πέτρο Κουσουλό: Πρεμιέρα τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου20:04Φουρνά Ευρυτανίας: Το ορεινό χωριό «παράδειγμα» απέκτησε ζωή και περισσότερους μαθητές19:50«Φρένο» σε ξέπλυμα βρώμικου χρήματος μέσω στοιχηματικών εταιρειών19:36
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο