LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 22 Μαρτίου 2022 10:20

ΙΕΛΚΑ - Σούπερ μάρκετ: μεγάλο όφελος από τις προσφορές το 2021

Τι δείχνει η έρευνα για το “κυνήγι” των “έξυπνων αγορών” από τους καταναλωτές, ως αντίδοτο στην οικονομική πίεση που δέχονται τα νοικοκυριά.

Καλάθι - αγορές - σούπερ μάρκετ - καρότσι

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Πρακτικά, η συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος περίπου 370 ευρώ ετησίως για το 2021, λόγω και της αύξησης της δαπάνης. Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετησία βάση την τελευταία 5ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η πλειοψηφία του κοινού, 5 στους 10, εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα, ενώ 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών. Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή, Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%. Για το 2022 αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Καλάθι - αγορές - σούπερ μάρκετ - καρότσι

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή. Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ). Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%. Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες). Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%. Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία συνηγορούν στο ότι διαχρονικά αυξάνεται η εξοικονόμηση από τις προωθητικές ενέργειες και προσφορές στις αλυσίδες σουπερμάρκετ, η οποία επίσης διαχρονικά επιτυγχάνεται με λιγότερο «κόπο» για τους καταναλωτές, με αυξημένο ρόλο του διαδικτύου και των κοινωνικών δικτύων ως καναλιών ενημέρωσης συγκριτικά με το παρελθόν.

Ειδήσεις σήμερα:

“The 2night Show” - Σταθακόπουλος: το υπόγειο, ο πάγκος με τις κάλτσες και το θέατρο

Ρόδος: μήνυση σε παιδίατρο για αφαίρεση όρχεως από έφηβο

Κορονοϊός - Βασιλακόπουλος: “επικίνδυνη” η κατάργηση των πιστοποιητικών

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΦλώρος: Έχασα την ψυχραιμία μου και ακολούθησα τον κ. Γραμμένο έξω από την αίθουσα...Σήμερα 16:33 | Ειδήσεις

"Επειδή όμως έχω μια πολύ σημαντική ιδιότητα αυτή του Έλληνα βουλευτή έπραξα απολύτως λάθος . Δεν αρμόζει αυτή η συμπεριφορά σε Έλληνα βουλευτή" δήλωσε ο κ. Φλώρος

Τέμπη: Εισαγγελική έρευνα για την απομάκρυνση υλικών από το σημείο της τραγωδίαςΣήμερα 12:42 | Ειδήσεις

Ενδελεχής έρευνα για την απομάκρυνση υλικών και την επιχωμάτωση του σημείο της τραγωδίας διατάχθηκε από την αντιεισαγγελέα Λάρισας.

Κορονοϊός - Γρίπη: Πόσοι θάνατοι καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδαΣήμερα 17:09 | Ειδήσεις

Τι δείχνουν τα στοιχεία της εβδομαδιαίας επιδημιολογικής έκθεσης του ΕΟΔΥ για τους θανάτους, τις εισαγωγές στα νοσοκομεία και τους διασωληνωμένους.

Καλλιάνος: Μπαμπά μου σε αγαπάω απέραντα και σου ζητώ συγνώμη...Σήμερα 14:49 | Ειδήσεις

Συγκινεί στην ανάρτηση του ο Γιάννης Καλλιάνος. Πώς αποχαιρετά τον πατέρα του

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Κλιματική κρίση: Η Ευρώπη αντιμέτωπη με συχνότερα κύματα ακραίας ζέστης19:05Κύκλωμα ναρκωτικών - ΑΠΘ: Ένοχοι κρίθηκαν δεκάδες κατηγορούμενοι 18:51Καιρός: συννεφιές, μπόρες και άνοδος θερμοκρασίας την Παρασκευή18:37Κασσελάκης: Θερμή υποδοχή σε Κάλυμνο και Λέρο (εικόνες)18:24Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος για Βελόπουλο: κανείς δεν μπορεί να μιλάει για τον χώρο της Εκκλησίας18:11Βόλος: Απείλησε τον αδερφό του και πήγε φυλακή17:58Κίνημα #metoo - Χάρβεϊ Γουάινστιν: Το ανώτατο δικαστήριο της Νέας Υόρκης ακύρωσε την καταδίκη του17:45Φλώρος: Έχασα την ψυχραιμία μου και ακολούθησα τον κ. Γραμμένο έξω από την αίθουσα...17:32Κορονοϊός - Γρίπη: Πόσοι θάνατοι καταγράφηκαν την προηγούμενη εβδομάδα17:18Θεσσαλονίκη: Μηχανή παρέσυρε και τραυμάτισε τροχονόμο17:04Έκθεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων - Τουρκικό ΥΠΕΞ: Αβάσιμοι οι ισχυρισμοί των ΗΠΑ16:51“Ο Πρώτος από εμάς” - Sneak Preview: εκπλήξεις και καυγάδες στο επεισόδιο της Πέμπτης (βίντεο)16:37Τουρκικά ΜΜΕ: Η Γερμανία βλέπει θετικά την πώληση Eurofighters στην Τουρκία16:23Άλκης Καμπανός: Απομακρύνονται τα ενθύμια από το σημείο της δολοφονίας του 16:09ΑΑΔΕ: Φύλλα κοκαΐνης “κρυμμένα” σε λιπάσματα (εικόνες)15:56Ελληνικό: Πάνω από 300 βόμβες βρέθηκαν στο πρώην αεροδρόμιο15:42Αφρικανική σκόνη: Πέρασε από την Ελλάδα στην Τουρκία15:28Φλώρος: Αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία - Ο όρος για τον Γραμμένο15:15“Ψυχοκόρες”: Η ερωτική εξομολόγηση του Παύλου στη Βασιλική (βίντεο)15:02Καλλιάνος: Μπαμπά μου σε αγαπάω απέραντα και σου ζητώ συγνώμη...14:51
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο