LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /PricefoxΔημοσίευση: 04 Μαρτίου 2022 13:22

Έρευνα Pricefox - Focus: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα τα ευρήματα της μεγάλης έρευνας για τον ηλεκτρονικό τζίρο, που διογκώθηκε ιδιαίτερα το 2021 και λόγω της πανδημίας.

Pricefox

Η ραγδαία αύξηση του ηλεκτρονικού τζίρου στην Ελλάδα συνεχίστηκε και το 2021 μετά την μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε το 2020 λόγω της πανδημίας με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν για πρώτη φορά προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο.

Επικρατέστεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου

Οι 3 επικρατέστεροι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ηλεκτρονική αλληλογραφία (email) και οι ηλεκτρονικές αγορές. Το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών σε σχέση με το 2o εξάμηνο του 2019, με την αύξηση να φτάνει το 22%. Παρατηρείται μια στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Pricefox

Χρήση διαδικτύου ανά ηλικιακή ομάδα

Το 94% των Ελλήνων είναι ενεργοί χρήστες του διαδικτύου. Παρόλο που οι Έλληνες μέχρι 44 ετών είναι όλοι χρήστες του διαδικτύου, η πανδημία έχει επιταχύνει την διείσδυση μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων στο διαδίκτυο με το 76% της ηλικιακής ομάδας 65-74 να είναι πλέον ενεργοί χρήστες του διαδικτύου, αύξηση που φτάνει το 23% τα τελευταία 2 χρόνια.

Pricefox

Μέσα Κοινωνική Δικτύωσης

To Facebook είναι το πιο δημοφιλές μέσω κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθεί το Messenger και το Viber. Οι νέοι λογαριασμοί στο Instagram αυξήθηκαν, προσπερνώντας το YouTube. Το TikTok είναι το μέσο με την μεγαλύτερη αύξηση το 1ο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το 2o εξάμηνο του 2020 με αύξηση που έφτασε το 43%.

Pricefox

Η εξέλιξη των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα

Οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωταθλητές στην Ευρώπη στο πόσο γρήγορα αγκαλιάζουν τις online αγορές. Ενδεικτική είναι η έρευνα του Pricefox.gr και της Focus Bari για το 2021 στην Ελλάδα σχετικά με την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές στο διαδίκτυο για τις αγορές τους.

Pricefox

Οι Έλληνες αγοράζουν δεκάδες προϊόντα και υπηρεσίες. Ρούχα, Παπούτσια, Ηλεκτρονικά, Ηλεκτρονικές Συσκευές και καλλυντικά, είναι πιο συνήθεις κατηγορίες ηλεκτρονικών συναλλαγών. Με τις κατηγορίες που παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση να είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές (+61%) και τα είδη σπιτιού όπως επίσης και τα έπιπλα (+40%).

Πόσα ξοδεύουν οι Έλληνες στο ηλεκτρονικό τους καλάθι

Σε επίπεδο 6μήνου οι Έλληνες καταναλωτές κατά μέσο όρο σχεδόν διπλασίασαν το ποσό που ξοδεύουν online από €473 το 2020 σε €806 το 2021. Οι ηλικίες 35-44 έχουν το μεγαλύτερο ηλεκτρονικό καλάθι κατά μέσο όρο σε εξάμηνη βάση στα €944.

Πώς πληρώνουν οι Έλληνες στο διαδίκτυο

Η πληρωμή με μετρητά κατά την παραλαβή και οι χρεωστικές κάρτες, είναι με διαφορά οι πιο κοινοί τρόποι πληρωμής. Οι πληρωμές με μετρητά αυξήθηκαν σημαντικά (+18%) επιστρέφοντας στην πρώτη θέση αλλά πολύ κοντά με τις χρεωστικές κάρτες που ακολουθούν. Στους υπόλοιπους τρόπους πληρωμής παρατηρείται αύξηση στις τραπεζικές μεταφορές και στις πληρωμές viva wallet (+50%).

Pricefox

Ηλεκτρονικές συναλλαγές σε ασφαλιστικά προϊόντα

Μετά από μια αύξηση το 1ο εξάμηνο του 2020 (+112%), το ποσοστό των καταναλωτών που αγόρασε ασφαλιστικά προϊόντα online, έχει παραμείνει σχεδόν σταθερό στο 10.8%.

Pricefox

Αναλύοντας το προφίλ των καταναλωτών που αγόρασαν ασφάλεια online, προκύπτει ότι το 33% αυτών (δηλαδή 1 στους 3) προχώρησε σε περισσότερες από μία αγορές ασφάλειας online κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου 2021. Οι καταναλωτές που αγοράζουν ασφάλεια online είναι ως επί το πλείστον πιο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές συνολικά. Επίσης το ηλεκτρονικό καλάθι όσων αγοράζουν ασφάλεια online, είναι αρκετά μεγαλύτερο από αυτούς που δεν αγοράζουν ασφάλεια οnline, με τους πρώτους να ξοδεύουν κατα μέσο όρο €1293 το εξάμηνο σε σχέση με €806.

Pricefox

Επιπλέον, όσοι αγοράζουν ασφάλεια online πραγματοποιούν περισσότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές (29 σε σχέση με 21) κατά τη διάρκεια ενός εξαμήνου σε σχέση με αυτούς που δεν σκέφτονται την online ασφάλεια.

Pricefox

Ασφάλεια αυτοκινήτου online

Αν και στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online είναι μικρότερο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, παρατηρούμε ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες κατανοούν ότι στο διαδίκτυο δεν μπορείς μόνο να αγοράσεις στην καλύτερη τιμή, αλλά και να λάβεις ένα εξαιρετικό επίπεδο εξυπηρέτησης κάτι που αποτελεί προτεραιότητα στην αγορά υπηρεσιών. Στην Ελλάδα, μόλις σχεδόν το 11% των Ελλήνων αγοράζει την ασφάλεια του online και περίπου οι μισοί από αυτούς χρησιμοποιούν πλατφόρμες αναζήτησης για να συγκρίνουν τιμές της αγοράς. Πολύς κόσμος ακόμη δεν γνωρίζει ότι μπορεί να εξοικονομήσει έως και 40% ετησίως για το ίδιο πακέτο ασφάλισης αυτοκινήτου επωφελούμενος από την σύγκριση προσφορών της αγοράς. Οι καταναλωτές μέσα από τις online πλατφόρμες σύγκρισης τιμών για ασφάλεια αυτοκινήτου μπορούν να φτιάξουν το πακέτο με τις καλύψεις που θέλουν online, να συγκρίνουν όλη την ασφαλιστική αγορά και να πληρώσουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους ακόμη και με άτοκες μηνιαίες δόσεις.

*Τα στοιχεία της έρευνας προέκυψαν από την Focus Bari και η επεξεργασία των στοιχείων έγινε από το Pricefox.gr.

Ειδήσεις σήμερα:

Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ - MBC Group: τα “κλειδιά” της συμφωνίας για επενδύσεις στην Ελλάδα

Μητσοτάκης: η ανάπτυξη του 2021 είναι “γραμμή άμυνας” για τις δυσκολίες, λόγω της ακρίβειας

Ουκρανία: Το κομβόι με τους Έλληνες πέρασε στην Μολδαβία

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΤέμπη - Μητσοτάκης: Η αμφισβήτηση των θεσμών οδηγεί σε “κοινωνική ζούγκλα”Σήμερα 13:04 | Ειδήσεις

Το μήνυμα του Πρωθυπουργού προς πολλούς αποδέκτες, με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη, για τους κινδύνους που κρύβει η αμφισβήτηση των θεσμών. Έντονες αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Κακοκαιρία: Νέο έκτακτο δελτίο ΕΜΥ για ισχυρές καταιγίδες την ΚυριακήΣήμερα 12:13 | Ειδήσεις

Τι αναφέρουν τα νεότερα προγνωστικά δεδομένα για τις περιοχές, όπου θα εκδηλωθούν οι δυνατές βροχές και καταιγίδες. Πότε θα μειωθεί η ένταση τους.

Σεισμοί στην Σαντορίνη - Επιτροπή Ειδικών: Οι δονήσεις είναι και τεκτονικές και ηφαιστειογενείςΣήμερα 15:02 | Ειδήσεις

Τι δείχνουν τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους οι επιστήμονες για την σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες. 

Τροχαίο στην Φυλή: Πως σκοτώθηκε ο 15χρονος - Πως σώθηκε η κοπέλα που ακρωτηριάστηκεΣήμερα 11:48 | Ειδήσεις

Ανατριχίλα προκαλούν οι λεπτομέρειες από την τραγωδία με τον 15χρονο που πέθανε ακαριαία στο πίσω κάθισμα. Πως κρατήθηκε στην ζωή το κορίτσι που έχασε το πόδι του. Μάχη για την ζωή του δίνει άλλος ένας από τους τραυματίες.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Βόλος: Αυτοκίνητο “κόλλησε” σε …βομβαρδισμένο δρόμο εξαιτίας της Google (βίντεο)19:25Πανσερραϊκός - Ολυμπιακός: Εύκολη νίκη για τους “ερυθρόλευκους” και επιστροφή στην κορυφή19:12Παναθηναϊκός - Βόλος: Επιστροφή στις νίκες για το “τριφύλλι”18:59Μεταναστευτικό: Δεκάδες άνθρωποι διασώθηκαν στη Γαύδο18:45Κορονοϊός: Σημεία για rapid test δωρεάν την Δευτέρα18:32Ουκρανία: Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι χωρίς θέρμανση μετά από ρωσικό πλήγμα σε θερμοηλεκτρικό σταθμό 18:18Φυλακές υψίστης ασφαλείας: Κρατούμενοι “ξεσηκώθηκαν” για τις τηγανητές πατάτες!18:05Νετανιάχου: Το Ισραήλ θα ανοίξει τις πύλες της Κόλασης αν δεν απελευθερωθούν όλοι οι όμηροι17:51Τεχνητή νοημοσύνη: Ο Μασκ ανακοίνωσε τα αποκαλυπτήρια του Grok 317:38Πύργος: Η “κεραυνοβόλος μηνιγγίτιδα” και η τραγική κατάληξη της γυναίκας17:23Αχαρνές: Ανήλικοι απειλούσαν και λήστευαν οδηγούς και πεζούς17:10Λεβαδειακός - Άρης: Θρίαμβος των Βοιώτων επί των “κιτρίνων”16:56Κύπελλο μπάσκετ γυναικών: Ο Ολυμπιακός κατέκτησε το τρόπαιο (εικόνες)16:42To Harry Truman στη Σούδα για έκτακτες επισκευές μετά τη σύγκρουση με πλοίο τουρκικών συμφερόντων16:29Παναθηναϊκός – Βόλος: Επεισόδια μεταξύ οπαδών των “πρασίνων”16:15Οι 4 ειδήσεις της ημέρας (βίντεο)16:02Καιρός: Βροχές, χιόνια και πτώση θερμοκρασίας την Δευτέρα15:48Οδηγός πιάστηκε μεθυσμένη 2 φορές το ίδιο βράδυ!15:34Αυστρία - Επίθεση με μαχαίρι: “Σύνδεση με το Ισλαμικό Κράτος” βλέπουν οι αρχές 15:21Σεισμοί στην Σαντορίνη - Επιτροπή Ειδικών: Οι δονήσεις είναι και τεκτονικές και ηφαιστειογενείς15:07
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο