LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 01 Δεκεμβρίου 2021 13:36

“Black Friday 2021” – ΕΣΕΕ: το λιανεμπόριο δεν είδε “άσπρη μέρα”

Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τη φετινή “Black Friday ”. Οι παράμετροι των φετινών αγορών.

BLACK FRIDAY - ΑΘΗΝΑ

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, για έκτη συνεχή χρονιά, διερεύνησε τη συμμετοχή των εμπορικών επιχειρήσεων στη ‘Black Friday’ και αξιολόγησε τα κυριότερα χαρακτηριστικά της, πραγματοποιώντας έρευνα σε τυχαίο δείγμα 250 επιχειρήσεων των κλάδων που πραγματοποιούν εκπτώσεις.

Εκτιμήσεις για τις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου από την πρακτική της “Black Friday 2021”

  • Στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» εμφανίζονται ότι συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (56%), με το ενδιαφέρον να ενισχύεται (Διάγραμμα 1) σε σχέση με την προ Covid-19 περίοδο (αντίστοιχη έρευνα 2019), οπότε και είχε συμμετάσχει το 46% των επιχειρήσεων.
  • Ωστόσο, από την έρευνα του 2019 είχε διαφανεί η πρόθεση των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου να τονώσουν τη συμμετοχή τους στην πρακτική της «Black Friday», καθώς αυτή η ενέργεια καθίσταται σταδιακά θεσμός, ακολουθώντας, αναπόφευκτα, την πολιτική των μεγάλων αλυσίδων. Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων (87%) έχει λάβει μέρος περισσότερες από δύο φορές (Διάγραμμα 2).
  • Έξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας μετατρέποντας ουσιαστικά την «Black Friday» σε «Black Week». Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της “Black Friday” (Διάγραμμα 3).
  • Περισσότερες από τις  μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος υιοθέτησαν εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%. Σχεδόν 3 στις 10 (28%) επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις υψηλότερες του 40% (Διάγραμμα 4). Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη  σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.
  • Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από το θεσμό της “Black Friday” είναι χαμηλός. Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου (Διάγραμμα 5). Η τάση αυτή θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το ουσιαστικό αποτύπωμα της πρακτικής αυτής στο κύκλο εργασιών.
  • Οι απώλειες που έχουν καταγράψει οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων υιοθέτησε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας περιόδου (σεζόν) (Διάγραμμα 6).
  • Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (87%) προχώρησε σε κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας για τη συγκεκριμένη περίοδο ως αντιστάθμιση των ακριβότερων διαφημιστικών δράσεων που ανέλαβαν οι μεγαλύτερες επιχειρηματικές μονάδες. Η πλέον προσφιλής προωθητική ενέργεια για την προσέλκυση καταναλωτών στις μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι και φέτος τα διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος (48%), ενώ ακολουθούν τα μηνύματα στα social media (23%) τα οποία ενισχύονται κάθε χρόνο (Διάγραμμα 7). Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως πλέον το 54% του δείγματος των επιχειρήσεων διαθέτει δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών (e-shop, social media, e-mail, site).
  • Παρά τη διατήρηση της πρακτικής της “Black Friday” για έκτη συνεχή χρονιά, οι περισσότερες από τις μικρότερες  επιχειρήσεις (44%) φαίνεται να αξιολογούν αρνητικά τη εν λόγω δράση, ενώ για το 28%  δεν αφήνει κάποιο ιδιαίτερο αντίκτυπο (Διάγραμμα 8).
  • Ο λόγος για το παραπάνω εύρημα θα πρέπει να αναζητηθεί στο γεγονός πως σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις θεωρούν πως η πρακτική της “Black Friday” αποσπά τζίρο από τη χριστουγεννιάτικη περίοδο  σε μεγάλο και μέτριο βαθμό (Διάγραμμα 9).
  • Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις (78%) δήλωσαν πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών τους εισέρχεται στο κατάστημα με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ενώ μόλις το 7% με την επίδειξη κυρίως Rapid test (Διάγραμμα 10).

 Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της Έρευνας του ΙΝ.ΕΜ.Υ - ΕΣΕΕ ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας δήλωσε:

Black Friday - Έρευνα

«Αμέσως μετά την έναρξη ισχύος των υποχρεωτικών ελέγχων για τους ανεμβολίαστους πολίτες στις εισόδους των εμπορικών καταστημάτων η αγορά εισήλθε σε στενωπό μειωμένου τζίρου και προσδοκιών. Και μάλιστα, ακριβώς πριν την κρίσιμη, όπως κάθε χρονιά, εορταστική περίοδο. Μετά τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, και τα αποτελέσματα της Black Friday που καταγράφει η Έρευνα του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ αναδεικνύουν τις πιέσεις που υφίστανται νοικοκυριά και επιχειρήσεις στην παρούσα συγκυρία εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων και του αυξημένου ενεργειακού κόστους. Παράλληλα όμως υπογραμμίζουν την αδυναμία του ίδιου του θεσμού της Black Friday, παρότι «ξεχείλωσε» και φέτος σε «Black Week», να λειτουργήσει ως βατήρας ανάκαμψης της ψυχολογίας των καταναλωτών και των πωλήσεων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Εν ολίγοις, με εξαίρεση λίγες μεγάλες αλυσίδες και πολυεθνικές επιχειρήσεις, το λιανεμπόριο δεν είδε «άσπρη μέρα» από τη φετινή Black Friday. Τα έσοδα για τους περισσότερους εμπόρους ήταν χαμηλότερα ακόμη και από μία οποιαδήποτε άλλη τυπική περίοδο του Νοεμβρίου. Το άλλο δυσάρεστο στοιχείο είναι πως πολλοί ανεμβολίαστοι καταναλωτές προτίμησαν την αποχή από την Black Friday στο φυσικό κατάστημα. Αυτό έπληξε όμως λιγότερο ή και καθόλου τους μεγάλους «παίκτες» που προσέλκυσαν στο e-commerce μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, με τη δυνατότητά τους να δαπανούν «χοντρά» διαφημιστικά πακέτα σε τηλεοπτικές και διαδικτυακές καμπάνιες.

BLACK FRIDAY - ΑΘΗΝΑ

Σίγουρα στο κοντινό μέλλον θα πρέπει να μας απασχολήσει το πώς η Black Friday θα λειτουργεί αποτελεσματικότερα προς όφελος όλων των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Άμεσα όμως ο εμπορικός κόσμος προβληματίζεται ιδιαίτερα, συμπεραίνοντας εύλογα ότι τα «μαύρα μαντάτα» της Black Friday προμηνύουν «χαμηλές πτήσεις» και για τον καθοριστικό τζίρο των εορτών. Θεωρούμε πως η κατάσταση αυτή πρέπει να κινητοποιήσει τα συναρμόδια Υπουργεία. Το Πρόγραμμα Στήριξης της Επανεκκίνησης, που στερήθηκε άδικα ο εμπορικός κόσμος όπως έχει παραδεχθεί η κυβέρνηση, δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο. Επιπλέον, η παράταση της εξόφλησης των χρεών της πανδημίας είναι μονόδρομος, μιας και οι επιπτώσεις της είναι ήδη σοβαρές στις επιδόσεις του λιανεμπορίου στο γ΄ τρίμηνο του 2021 και αναμένεται ότι θα το επηρεάζουν σημαντικά και στο α΄ τρίμηνο του 2022».

 

Ειδήσεις σήμερα:

“Το Πρωινό” - Γλυκά Νερά: οργή του πιλότου για την αλλαγή επώνυμου της Λυδίας

Μητσοτάκης - ΣΕΒ: Συζήτηση για επενδύσεις, ενέργεια και ψηφιακή μετάβαση

“Το Πρωινό”: γιατί ο Λιγνάδης δεν θα πάει στην κηδεία της μητέρας του (βίντεο)

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΧριστουγεννιάτικος Τηλεμαραθώνιος Αλληλεγγύης: Οι εκπρόσωποι των 5 σωματείων και ιδρυμάτων που ενισχύονται μιλούν στον ΑΝΤ1Σήμερα 20:07 | Ειδήσεις

Η χθεσινή ημέρα ήταν μια ημέρα γεμάτη ελπίδα, συγκίνηση και αληθινές ιστορίες, με στόχο την ενίσχυση του έργου πέντε σημαντικών μη κερδοσκοπικών οργανισμών: Δεσμός, ΕΛΙΖΑ, Παιδικά Χωριά SOS, Φλόγα και Make-A-Wish Ελλάδος.

Ο Θοδωρής Κυριακού για τον Χριστουγεννιάτικο Τηλεμαραθώνιο του ANT1 - Θα βοηθήσουμε τα παιδιά σε όλη την Ελλάδα που μας έχουν ανάγκηΣήμερα 09:03 | Ειδήσεις

Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ κ. Θοδωρής Κυριακού, δώρισε 300.000 ευρώ για αυτό τον ιερό σκοπό.

Αλεξανδρούπολη: Προφυλακιστέα η μητέρα του 3χρονου που πέθανε από ασιτίαΣήμερα 16:48 | Ειδήσεις

Ποιες είναι οι κατηγορίες με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπη η μητέρα του 3χρονου

ANT1 Sports: Ολυμπιακός και Μεντιλίμπαρ "έδωσαν τα χέρια" έως το 2027Σήμερα 19:46 | Ειδήσεις

Τους κορυφαίους για το 2025 βράβευσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αθλητικού Τύπου.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Χριστουγεννιάτικος Τηλεμαραθώνιος Αλληλεγγύης: Οι εκπρόσωποι των 5 σωματείων και ιδρυμάτων που ενισχύονται μιλούν στον ΑΝΤ120:29ANT1 Sports: Ολυμπιακός και Μεντιλίμπαρ "έδωσαν τα χέρια" έως το 202720:15Σουδάν: Δέκα νεκροί από πλήγμα μη επανδρωμένου αεροσκάφους20:00Τι καιρό θα κάνει την Τετάρτη19:46Ουκρανία: Η "σαρκοφάγος" του Τσέρνομπιλ μπορεί να καταρρεύσει εάν δεχθεί νέα επίθεση19:31Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 14χρονος μαθητής με αυτοσχέδιο γυάλινο μαχαίρι έξω από σχολείο19:17Υεμένη: Οι αντάρτες και η κυβέρνηση κατέληξαν σε συμφωνία για την ανταλλαγή σχεδόν 3.000 αιχμαλώτων19:03Hellenic Train: Ενισχύονται τα δρομολόγια ενόψει εορτών στον Οδοντωτό18:49Σε λειτουργία η ψηφιακή εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ για αγροτεμάχια χωρίς ΚΑΕΚ18:35Ίλιον: Συνελήφθησαν 12χρονος και 13χρονος που οδηγούσαν κλεμμένη μοτοσικλέτα18:20Χριστουγεννιάτικα κάλαντα αύριο στο Μέγαρο Μαξίμου 18:06Ισραήλ: Ο υπουργός Άμυνας υπόσχεται ότι ο στρατός θα παραμείνει στη Λωρίδα της Γάζας17:51Πιερία: Άρση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης17:38Νέο έργο του Banksy εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά στο Λονδίνο (εικόνες)17:23Αλεξανδρούπολη: Προφυλακιστέα η μητέρα του 3χρονου που πέθανε από ασιτία17:09"Αποκαλύψεις" - Αλεξανδρούπολη: Η δικηγόρος της μητέρας του 3χρονου που πέθανε από ασιτία μιλάει στον ΑΝΤ116:54"Αποκαλύψεις"- Στέφανος Παπαδόπουλος: O 21χρονος φέρεται να έστελνε βίντεο με προσωπικές του στιγμές σε ομάδες στα social media (βίντεο)16:40ΕΛΓΑ: Πληρωμές 35,1 εκατ. ευρώ για καταστροφές από Daniel, Elias και πυρκαγιές σε Έβρο, Καβάλα και Φθιώτιδα16:26Γεωργιάδης από Αμύνταιο: Στόχος είναι να απορροφήσουμε και το τελευταίο ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης16:12Ζελένσκι: Αρκετά σχέδια εγγράφων που σχετίζονται με τις εγγυήσεις ασφαλείας είναι έτοιμα μετά τις συνομιλίες στις ΗΠΑ15:58
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο