Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 25 Ιανουαρίου 2021 13:44 | Ανανέωση: 25 Ιανουαρίου 2021 23:59

Μεγάλη ανακάλυψη: Αστρικό σύστημα με έξι ήλιους και έξι εκλείψεις

Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1.900 ετών φωτός από τη Γη.

πενταπλό αστρικό σύστημα

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα σπάνιο αστρικό σύστημα, στο οποίο υπάρχουν έξι άστρα που δημιουργούν έξι εκλείψεις μεταξύ τους, όταν παρατηρούνται από το ηλιακό σύστημα μας. Πρόκειται για το σύστημα TIC 168789840 σε απόσταση περίπου 1.900 ετών φωτός από τη Γη.

Η ανακάλυψη έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA). Προς το παρόν, δεν έχει επιβεβαιωθεί η ύπαρξη εξωπλανητών σε αυτό το ασυνήθιστο σύστημα. Αν υπάρχουν, θα βλέπουν μάλλον δύο ήλιους και παράλληλα τέσσερα πολύ φωτεινά άστρα να «χορεύουν» στον ουρανό τους.

Δεν είναι το πρώτο σύστημα έξι άστρων που ανακαλύπτεται, καθώς έχουν ήδη βρεθεί μερικά ακόμη. Είναι όμως το πρώτο εξαπλό αστρικό σύστημα εξαπλών εκλείψεων, στο οποίο -όπως φαίνεται από τη Γη- κάθε φορά που ένα άστρο περνάει μπροστά από ένα άλλο, δημιουργεί μια έκλειψη ορατή στα τηλεσκόπια. Από κάποια άλλη «εξωγήινη» οπτική γωνία, τα άστρα δεν θα φαίνονταν να μπλοκάρουν το ένα το φως του άλλου.

Το TIC 168789840 αποτελείται από τρία ζεύγη άστρων, δύο εσωτερικά και ένα εξωτερικό. Τα δύο εσωτερικά ζεύγη κινούνται σε κοντινές τροχιές το ένα πέριξ του άλλου και αυτή η τετράδα κινείται γύρω από ένα κοινό κέντρο βαρύτητας. Σε μεγαλύτερη απόσταση, βρίσκεται ένα εξωτερικό ζεύγος άστρων, τα οποία κινούνται το ένα γύρω από το άλλο και ταυτόχρονα και τα δύο μαζί κινούνται γύρω από την εσωτερική τετράδα, διαγράφοντας μια πλήρη περιφορά κάθε 2.000 χρόνια και ολοκληρώνοντας έτσι μια περίπλοκη αστρική «χορογραφία».

Το «τρίο» των αστρικών ζευγών, χάρη στη βαρυτική αλληλεξάρτηση του, κινείται γύρω από το γαλαξιακό κέντρο ως ένα ενιαίο αστρικό σύστημα. Οι αστρονόμοι δεν γνωρίζουν πόσα τέτοια πολύπλοκα αστρικά συστήματα υπάρχουν στο γαλαξία μας και πέρα από αυτόν. Επίσης παραμένει αίνιγμα η προέλευση τέτοιων συστημάτων με τόσα πολλά άστρα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: ο “χάρτης” με τα 2215 κρούσματα της ΠαρασκευήςΧθες 17:18 | Ειδήσεις

Πόσες μολύνσεις και σε ποιες περιοχές της χώρας εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με τα στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Σεισμός στην Ελασσόνα: τι έδειξε η αυτοψία σε 1000 κτήριαΧθες 20:16 | Τοπικά Νέα

Τριψήφιος αριθμός μηχανικών βρίσκεται στις πληγείσες περιοχές. Συνεχίζονται οι έλεγχοι. Τροχόπιστα και κοντέινερ μεραφέρονται στην περιοχή.

Νοσοκομείο Λαμίας: σε κρίσιμη κατάσταση ο ΚουφοντίναςΧθες 16:02 | Ειδήσεις

Τι αναφέρει το τελευταίο ανακοινωθέν για την κατάσταση του πολυισοβίτη αρχιεκτελεστή της "17Ν"

ΑΔΜΗΕ: Μοναστήρι “απειλεί” με μπλακάουτ όλη την ΠελοπόννησοΧθες 20:15 | Ειδήσεις

Η «οπτική όχληση» από την επένδυση των 110 εκ. ευρώ, η στάση μερικών μοναχών και το ενδεχόμενο να επαναληφθεί, ανά πάσα στιγμή, ένα black out.

SOUNDIS - “Άγριες Μέλισσες”: σε νέο podcast οι αδελφές Σταμίρη και ο Λευτέρης Χαρίτος23:59Δύο ελληνικές παραλίες στις καλύτερες “μυστικές” της Ευρώπης23:48Ανακαλύφθηκε κοντινός εξωπλανήτης “υπέρ-Γη” 23:39Κορονοϊός - Βρετανία: Βρήκαν το “χαμένο” κρούσμα της βραζιλιάνικης μετάλλαξης23:31“Your Face Sounds Familiar - All Star”: Εκρηκτικές εμφανίσεις την Κυριακή (εικόνες)23:19Μυστική συνάντηση Ερντογάν με τον νέο πρωθυπουργό της Λιβύης23:08Ο Ολυμπιακός “ξέσπασε” στον Ερυθρό Αστέρα 22:56Οδηγίες για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας 22:47Κορυφαία επίδοση στον κόσμο ο Τεντόγλου22:36Σταϊκούρας: Η ελληνική οικονομία άντεξε22:27Κύκλωμα είχε στόλο αυτοκινήτων για διακίνηση κοκαΐνης (εικόνες)22:16Συνθήματα για τον Κουφοντίνα μέσα σε εκκλησία (εικόνες)22:05Μπάιντεν - Φον Ντερ Λάιεν: Νέα ώθηση στις σχέσεις ΗΠΑ - ΕΕ21:56Τάνκερ “πετάει” πάνω από τη θάλασσα (βίντεο)21:44ΑΔΜΗΕ: Μοναστήρι “απειλεί” με μπλακάουτ όλη την Πελοπόννησο21:33Σεισμός στην Ελασσόνα: τι έδειξε η αυτοψία σε 1000 κτήρια21:21“Found Not Lost”: Φωτογραφίες του Elliott Erwitt21:10“Ήλιος”: Εκβιασμοί, απειλές και μια απαγωγή στα νέα επεισόδια (εικόνες)21:01Κορονοϊός: αδέρφια πέθαναν μέσα σε λίγες ώρες20:50Στήριξη Γερμανίας σε Ελλάδα και “μήνυμα” στην Τουρκία με αιχμές για κυρώσεις20:38