Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 25 Νοεμβρίου 2020 09:56

Ηρακλής: Ο γαλαξίας που ήταν κρυμμένος στον δικό μας (εικόνες)

Άγνωστος έως τώρα γαλαξίας ανακαλύφθηκε στα βάθη του δικού μας.

Γαλαξίας Ηρακλής

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν το «απολίθωμα» ενός άγνωστου έως τώρα γαλαξία, κρυμμένου στα βάθη του δικού μας γαλαξία. Ο εν λόγω γαλαξίας, που ονομάστηκε «Ηρακλής», πιθανότατα είχε συγκρουστεί πολύ παλιά, πριν δέκα δισεκατομμύρια χρόνια, με τον δικό μας γαλαξία, από τον οποίο τελικά απορροφήθηκε.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρικάρντο Σκίαβον του Πανεπιστημίου Τζον Μουρς του Λίβερπουλ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Monthly Notices» της βρετανικής Βασιλικής Εταιρείας Αστρονομίας, έκαναν την ανακάλυψη μελετώντας τα δεδομένα από την έρευνα του ουρανού «Sloan Digital Sky Survey (SDSS)» και του παρατηρητηρίου APOGEE (Apache Point Observatory Galactic Evolution).

Η ανακάλυψη μπορεί να οδηγήσει σε αναθεώρηση της κατανόησης σχετικά με το πώς ο γαλαξίας μας έφθασε στη σημερινή μορφή του. Όταν έγινε η σύγκρουση με τον «Ηρακλή», ο δικός μας γαλαξίας ήταν ακόμη σε «νηπιακή» φάση. Σήμερα, τα απομεινάρια του «Ηρακλή» -άστρα και αέρια- εκτιμάται ότι αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό, περίπου το ένα τρίτο, της σφαιρικής άλω του δικού μας γαλαξία.

Η δημιουργία μεγαλύτερων γαλαξιών από τη σύγκρουση και απορρόφηση μικρότερων γαλαξιών είναι συχνό φαινόμενο στο σύμπαν. Τα απομεινάρια των παλαιότερων γαλαξιών συνήθως γίνονται αντιληπτά στην εξωτερική άλω, ένα τεράστιο, αλλά πολύ αραιό, νέφος άστρων που περιβάλλουν το κυρίως τμήμα του γαλαξία. Επειδή ο γαλαξίας μας «χτίστηκε» σταδιακά από έξω προς τα μέσα, η ανακάλυψη «απολιθωμάτων» πανάρχαιων γαλαξιών που έχουν απορροφηθεί απαιτεί να ψάξει κανείς στα κεντρικά μέρη του γαλαξία μας.

Γαλαξίας Ηρακλής

Ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο, δεν είχε γίνει έως τώρα αντιληπτή η σημαντική συμβολή του «Ηρακλή» στη διαμόρφωση του γαλαξία μας, επειδή η θέση του στα βάθη του γαλαξία μας τον κρύβει από τη Γη, καθώς παρεμβάλλονται νέφη διαστρικής σκόνης. Όμως, το APOGEE μπορεί να «δει» μέσα από αυτά τα νέφη στο εγγύς υπέρυθρο τμήμα του φάσματος, αντί για το ορατό που «τυφλώνεται» από τη σκόνη.

Σήφης Βαλυράκης: τα μηνύματα των πολιτικών για τον θάνατό του23:27“Ροζ πάνθηρες”: ξανά στο εδώλιο ο “εφιάλτης” της Interpol23:15Συλλήψεις για την επίθεση σε ανήλικους στην Αργυρούπολη23:03Πορτογαλία: επανεκλέγεται από τον πρώτο γύρο ο ντε Σόουζα22:56Κορονοϊός - Ολλανδία: διαδηλώσεις και επεισόδια για την απαγόρευση κυκλοφορίας22:44“Άγριες Μέλισσες”: εξαφανίσεις, σχέσεις στα άκρα και ανατροπές! (εικόνες)22:34Σήφης Βαλυράκης: το ανήσυχο πνεύμα, το ΠΑΣΟΚ και ο τραγικός θάνατος22:22Λάρι Κινγκ: 60 χρόνια ιστορίας στην τηλεόραση (βίντεο)22:10Αστρονομικό ποσό για ένα σχέδιο του Τεντέν21:58Αντιδράσεις για την καραντίνα σε… κυνήγι και ψάρεμα (βίντεο)21:47ΠΑΟΚ – ΑΕΚ: διαφήμιση του ποδοσφαίρου από τους “Δικέφαλους”21:35Θρίλερ με μακάβριο εύρημα σε κοίτη ποταμού21:26Κεφαλογιάννης στον ΑΝΤ1: αυτά προτείνω στους λοιμωξιολόγους για τα διπλώματα οδήγησης (βίντεο)21:15Παναιτωλικός – Λαμία: “έσπασαν” τα δοκάρια21:04Φίλης για διερευνητικές: να μην δοθεί στην Τουρκία "λευκή επιταγή" (βίντεο)20:55Βρέθηκε νεκρός ο Σήφης Βαλυράκης20:46Εκκρεμείς συντάξεις: ιδιώτης μάνατζερ στο πλευρό του ΕΦΚΑ (βίντεο)20:41Τσίπρας: ο κορονοϊός επισκέφθηκε και το δικό μου σπίτι20:33Κορονοϊός - Γιαννόπουλος στον ΑΝΤ1: η κολχικίνη προλαμβάνει την φλεγμονώδη υπεραντίδραση (βίντεο)20:25Κορονοϊός: θετικός στον ιό ο Εξαδάκτυλος20:16