Ειδήσεις /LifeΔημοσίευση: 09 Οκτωβρίου 2020 13:51

Επιλεκτική όσφρηση: ποιοι έχουν...ανοσία στην μυρωδιά του ψαριού

Μερικοί όχι μόνο ανέχονται την μυρωδιά των ψαριών, αλλά τους αρέσει πολύ.

σαρδέλα - γαύρος - ψάρια

Αν δεν σας ενοχλεί καθόλου η μυρωδιά της ψαρίλας, ακόμη και των σάπιων ψαριών, ίσως έχετε κι εσείς μια σπάνια γονιδιακή μετάλλαξη, η οποία προκαλεί σε έναν άνθρωπο οσφρητική «ανοσία» απέναντι στη σχετική ενοχλητική οσμή. Επιστήμονες από την Ισλανδία ανακάλυψαν ότι ένα γονίδιο (ΤΑΑR5) επηρεάζει καθοριστικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται όσες μυρωδιές περιέχουν την τριμεθυλαμίνη, μια ουσία που υπάρχει και στα σάπια ψάρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον νευρολόγο δρα Κάρι Στέφανσον, ιδρυτή και διευθύνονται σύμβουλο της ισλανδικής εταιρείας ανάλυσης γονιδιώματος deCODE, οι οποίοι μελέτησαν 9.122 ανθρώπους και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Current Biology", σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το "New Scientist", εκτιμούν ότι ένα μικρό μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού φέρει αυτή τη μετάλλαξη που χαρίζει ανοσμία στην ψαρίλα. Στην Ισλανδία -μια χώρα η οποία έχει πολλά ψάρια με έντονη μυρωδιά και γεύση στο διατροφικό μενού της- το ποσοστό εκτιμάται ότι δεν ξεπερνά το 2%, ενώ σε άλλες χώρες πιστεύεται ότι είναι πολύ μικρότερο.

Η οσμή των ψαριών, όπως έδειξαν και τα σχετικά πειράματα όσφρησης της μελέτης, είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες και δυσάρεστες για τη συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων. Εκτός από μια μειονότητα που όχι μόνο την ανέχονται, αλλά -χάρη στη μετάλλαξη στο γονίδιο TAAr5- μάλλον τους αρέσει πολύ.

Η απέχθεια απέναντι σε ορισμένες μυρωδιές συνδέεται εξελικτικά με την ικανότητα των προγόνων μας να αναγνωρίζουν δυνητικά επικίνδυνες για την υγεία τους και τοξικές χαλασμένες τροφές.

Η Σοφία Μπεκατώρου “Ενώπιος Ενωπίω” με τον Νίκο Χατζηνικολάου23:59Μπέρνι Σάντερς: συγκεντρώνει χρήματα για απόρους με την... αστεία του εμφάνιση!23:50Γιαγιά επέστρεψε στο γηροκομείο εννέα μέρες μετά την... κηδεία της!23:39Σήφης Βαλυράκης: τα μηνύματα των πολιτικών για τον θάνατό του23:27“Ροζ πάνθηρες”: ξανά στο εδώλιο ο “εφιάλτης” της Interpol23:15Συλλήψεις για την επίθεση σε ανήλικους στην Αργυρούπολη23:03Πορτογαλία: επανεκλέγεται από τον πρώτο γύρο ο ντε Σόουζα22:56Κορονοϊός - Ολλανδία: διαδηλώσεις και επεισόδια για την απαγόρευση κυκλοφορίας22:44“Άγριες Μέλισσες”: εξαφανίσεις, σχέσεις στα άκρα και ανατροπές! (εικόνες)22:34Σήφης Βαλυράκης: το ανήσυχο πνεύμα, το ΠΑΣΟΚ και ο τραγικός θάνατος22:22Λάρι Κινγκ: 60 χρόνια ιστορίας στην τηλεόραση (βίντεο)22:10Αστρονομικό ποσό για ένα σχέδιο του Τεντέν21:58Αντιδράσεις για την καραντίνα σε… κυνήγι και ψάρεμα (βίντεο)21:47ΠΑΟΚ – ΑΕΚ: διαφήμιση του ποδοσφαίρου από τους “Δικέφαλους”21:35Θρίλερ με μακάβριο εύρημα σε κοίτη ποταμού21:26Κεφαλογιάννης στον ΑΝΤ1: αυτά προτείνω στους λοιμωξιολόγους για τα διπλώματα οδήγησης (βίντεο)21:15Παναιτωλικός – Λαμία: “έσπασαν” τα δοκάρια21:04Φίλης για διερευνητικές: να μην δοθεί στην Τουρκία "λευκή επιταγή" (βίντεο)20:55Βρέθηκε νεκρός ο Σήφης Βαλυράκης20:46Εκκρεμείς συντάξεις: ιδιώτης μάνατζερ στο πλευρό του ΕΦΚΑ (βίντεο)20:41