Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 04 Αυγούστου 2020 14:48

Βρέθηκε ο πρώτος καρκίνος σε δεινόσαυρο

Πρόκειται για έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν Κεντρόσαυρο, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

ανακάλυψη - δεινόσαυρος - Νότια Αφρική

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες ανακάλυψαν τα ίχνη ενός καρκίνου σε απολίθωμα δεινοσαύρου. Ποτέ έως τώρα δεν είχαν βρεθεί καρκίνοι σε δεινόσαυρους. Πρόκειται για οστεοσάρκωμα, έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν κερασφόρο φυτοφάγο δεινόσαυρο, τον Κεντρόσαυρο (Centrosaurus apertus) μήκους έξι μέτρων, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα είχε ανακαλυφθεί το 1989 στην Αλμπέρτα του Καναδά και το παραμορφωμένο κάτω άκρο αρχικά είχε αποδοθεί σε κάταγμα. Όμως τώρα μία ομάδα πολλών επιστημόνων (παθολόγων, ορθοπεδικών, ακτινολόγων κ.ά.) του Βασιλικού Μουσείου του Οντάριο και του καναδικού Πανεπιστημίου Μακμάστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ογκολογίας «The Lancet Oncology», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για καρκίνο.

"Δεν είχε υπάρξει διάγνωση επιθετικού καρκίνου σε δεινόσαυρους μέχρι σήμερα, κάτι που απαιτεί ιατρική εμπειρία και πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Φέραμε στο φως την αδιαμφισβήτητη "υπογραφή" ενός προχωρημένου καρκίνου των οστών σε έναν κερασφόρο δεινόσαυρο, την πρώτη του είδους της", δήλωσε ο καθηγητής Παθολογίας και Μοριακής Ιατρικής Μαρκ Κράουδερ.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν υψηλής ανάλυσης τομογραφίες του απολιθώματος, μικροσκοπικές, κυτταρικές και άλλες εξετάσεις, καταλήγοντας στη διάγνωση του οστεοσαρκώματος. Επιβεβαίωσαν τη διάγνωσή τους κάνοντας σύγκριση με ανθρώπινες περιπτώσεις οστεροσαρκώματος.

Είναι πιθανό ότι ο καρκίνος -που βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο- είχε επεκταθεί με μεταστάσεις και σε άλλα σημεία του σώματος του άτυχου φυτοφάγου δεινόσαυρου. Αυτό θα τον είχε καταστήσει εύκολη λεία για τους τρομερούς Τυραννόσαυρους της εποχής του.

Το οστεοσκάρκωμα, συνήθως, συμβαίνει κατά τη δεύτερη ή τρίτη δεκαετία της ζωής και εξαπλώνεται γρήγορα μέσω του οστού που έχει αρχικά προσβληθεί και σε άλλα όργανα, όπως οι πνεύμονες. Γι' αυτό, σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται αναγκαίος ο ακρωτηριασμός του άκρου.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΈγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκεΣήμερα 13:39 | Ειδήσεις

Κατόπιν υπόδειξης του καθ’ ομολογίαν συζυγοκτόνου, οι αστυνομικοί βρήκαν νεκρή την άτυχη γυναίκα μέσα στο διαμέρισμά της.

Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενουςΣήμερα 13:49 | Ειδήσεις

Με εγκύκλιο ορίζονται τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις για την προστασία των εργαζομένων από τον καύσωνα.

Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεσταΣήμερα 14:15 | Ειδήσεις

Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός για το κύμα καύσωνα. Περιπολίες από Πυροσβεστική και Αστυνομία.

Ολυμπιακοί Αγώνες - Κωπηλασία: Ο Στέφανος Ντούσκος κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο (βίντεο)Σήμερα 06:46 | Ειδήσεις

Χρυσός Ολυμπιονίκης στο απλό σκιφ, με Ολυμπιακό ρεκόρ. Το πρώτο μετάλλιο της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

Αντετοκούνμπο: Ανανεώθηκε το γήπεδο μπάσκετ στα Σεπόλια15:34Θεσσαλονίκη: ληστεία με σφυρί σε μίνι μάρκετ (βίντεο )15:20Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεστα15:07Παναθηναϊκός: Ανακοινώθηκε ο Σάρλια (εικόνες)14:54Ολυμπιακοί Αγώνες - Κολύμβηση: Ο Γκολομέεβ άνετα στον ημιτελικό των 50 μ. ελεύθερο (βίντεο)14:40Καύσωνας – ΓΓΠΠ: συστάσεις προς τους πολίτες14:27Ολυμπιακοί Αγώνες - Τριπλούν: Η Βούλα Παπαχρήστου έμεινε εκτός τελικού (βίντεο)14:14Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους14:00Έγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκε13:47Δένδιας: Τι συζήτησε με την ΥΠΕΞ του Λιβάνου13:35Κορονοϊός - Ισραήλ: Η μετάλλαξη Δέλτα “χτυπά” τους εμβολιασμένους υγειονομικούς13:22Γεννηματά για Ταμείο Ανάκαμψης: Να γίνει δίκαιη κατανομή των πόρων13:08Κορονοϊός - Εμβολιασμός: Άνοιξε η πλατφόρμα για παιδιά άνω των 12 ετών12:53Καύσωνας: Μέτρα προστασίας για καρδιοπαθείς12:39“The Enforcer”: Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη12:26Ζώδια: Οι προβλέψεις για το τριήμερο12:12Φωτιά στην Αχαΐα: πυροσβέστης δίνει νερό σε χελώνα (εικόνες)11:59Βέλγιο: Ηθοποιός συνελήφθη για κακοποίηση ανηλίκων11:45Αργεντινή: η στιγμή που η θάλασσα “καταπίνει” σπίτι (βίντεο)11:32Taxisnet: Λάθος υπολογισμός φόρου εξαιτίας τεχνικού λάθους11:18