Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 04 Αυγούστου 2020 14:48

Βρέθηκε ο πρώτος καρκίνος σε δεινόσαυρο

Πρόκειται για έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν Κεντρόσαυρο, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

ανακάλυψη - δεινόσαυρος - Νότια Αφρική

Για πρώτη φορά οι επιστήμονες ανακάλυψαν τα ίχνη ενός καρκίνου σε απολίθωμα δεινοσαύρου. Ποτέ έως τώρα δεν είχαν βρεθεί καρκίνοι σε δεινόσαυρους. Πρόκειται για οστεοσάρκωμα, έναν επιθετικό καρκίνο των οστών, που ανακαλύφθηκε σε έναν κερασφόρο φυτοφάγο δεινόσαυρο, τον Κεντρόσαυρο (Centrosaurus apertus) μήκους έξι μέτρων, ο οποίος έζησε πριν περίπου 76 εκατομμύρια χρόνια.

Το απολίθωμα είχε ανακαλυφθεί το 1989 στην Αλμπέρτα του Καναδά και το παραμορφωμένο κάτω άκρο αρχικά είχε αποδοθεί σε κάταγμα. Όμως τώρα μία ομάδα πολλών επιστημόνων (παθολόγων, ορθοπεδικών, ακτινολόγων κ.ά.) του Βασιλικού Μουσείου του Οντάριο και του καναδικού Πανεπιστημίου Μακμάστερ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ογκολογίας «The Lancet Oncology», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για καρκίνο.

"Δεν είχε υπάρξει διάγνωση επιθετικού καρκίνου σε δεινόσαυρους μέχρι σήμερα, κάτι που απαιτεί ιατρική εμπειρία και πολλαπλά επίπεδα ανάλυσης. Φέραμε στο φως την αδιαμφισβήτητη "υπογραφή" ενός προχωρημένου καρκίνου των οστών σε έναν κερασφόρο δεινόσαυρο, την πρώτη του είδους της", δήλωσε ο καθηγητής Παθολογίας και Μοριακής Ιατρικής Μαρκ Κράουδερ.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν υψηλής ανάλυσης τομογραφίες του απολιθώματος, μικροσκοπικές, κυτταρικές και άλλες εξετάσεις, καταλήγοντας στη διάγνωση του οστεοσαρκώματος. Επιβεβαίωσαν τη διάγνωσή τους κάνοντας σύγκριση με ανθρώπινες περιπτώσεις οστεροσαρκώματος.

Είναι πιθανό ότι ο καρκίνος -που βρισκόταν σε προχωρημένο στάδιο- είχε επεκταθεί με μεταστάσεις και σε άλλα σημεία του σώματος του άτυχου φυτοφάγου δεινόσαυρου. Αυτό θα τον είχε καταστήσει εύκολη λεία για τους τρομερούς Τυραννόσαυρους της εποχής του.

Το οστεοσκάρκωμα, συνήθως, συμβαίνει κατά τη δεύτερη ή τρίτη δεκαετία της ζωής και εξαπλώνεται γρήγορα μέσω του οστού που έχει αρχικά προσβληθεί και σε άλλα όργανα, όπως οι πνεύμονες. Γι' αυτό, σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται αναγκαίος ο ακρωτηριασμός του άκρου.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΑιματηρό τροχαίο με τρία φορτηγά στην Αθηνών-ΚορίνθουΣήμερα 10:05 | Ειδήσεις

Η κυκλοφορία διεξάγεται με δυσκολία από τη μία λωρίδα της Εθνικής Αθηνών-Κορίνθου, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες να απομακρυνθούν τα οχήματα...

Κορονοϊός: σε ισχύ από σήμερα τα νέα μέτρα στην ΑττικήΣήμερα 06:25 | Ειδήσεις

Ποιοι οι κανόνες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τι ισχύει σε κινηματογράφους, θέατρα, λαϊκές και χώρους εργασίας.

“Ιανός”: νεκροί, βιβλικές καταστροφές και απόγνωσηΣήμερα 07:03 | Ειδήσεις

Ο νομός Καρδίτσας δέχθηκε τον περισσότερο όγκο νερού, στη Θεσσαλία, όπου ανασύρθηκε χθες το τρίτο θύμα. Συνεχίζονται οι έρευνες για την 43χρονη στο Μουζάκι.

Κορονοϊός: πρώτο κρούσμα σε σχολείο στη ΘεσσαλονίκηΣήμερα 07:38 | Ειδήσεις

Εκπαιδευτικός βρέθηκε θετική σε σχολείο στην Περαία. Τι λέει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας στον ΑΝΤ1.

Εκτός Εθνικής ο Σιόβας 11:17Παρεμπόριο: Τσουχτερά πρόστιμα μετά από ελέγχους 11:05Μεταναστευτικό: έκλεισαν κι άλλες ξενοδοχειακές δομές φιλοξενίας10:55Καθάρισαν το βανδαλισμένο μνημείο των θυμάτων της Marfin (εικόνες)10:46“Ιανός” - ΔΕΔΔΗΕ: Σε ποιες περιοχές εντοπίζονται προβλήματα10:36Ινδία: Πολύνεκρη κατάρρευση πολυκατοικίας (εικόνες)10:27Αιματηρή συμπλοκή στη Θεσσαλονίκη10:18Αιματηρό τροχαίο με τρία φορτηγά στην Αθηνών-Κορίνθου10:09“Ενώπιος Ενωπίω” ο Γιάννης Μπέζος με τον Νίκο Χατζηνικολάου10:00Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Εκπνέει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων09:51“Ιανός” - Αγοραστός στον ΑΝΤ1: θα πιέσουμε για τις αποζημιώσεις (βίντεο)09:40Κορονοϊός: έκλεισε σχολείο στην Πετρούπολη09:28Φθινοπωρινή ισημερία: και επίσημα φθινόπωρο από την Τρίτη09:16Champions League: φαβορί ο Ολυμπιακός, ελπίδες για ΠΑΟΚ09:04“Ιανός”: μαρτυρία σοκ στον ΑΝΤ1 από εγκλωβισμένη έγκυο στην Καρδίτσα (βίντεο)08:52Στην Κύπρο η Κατερίνα Σακελλαροπούλου08:40“Ιανός”: συγκλονίζει ο ιερέας που σώθηκε την τελευταία στιγμή (βίντεο)08:28“Ιανός”: από τους ισχυρότερους μεσογειακούς κυκλώνες των τελευταίων 50 ετών!08:16Λινού στον ΑΝΤ1: λαμβάνονται εγκαίρως τα μέτρα στα σχολεία (βίντεο)08:05Κορονοϊός: πρώτο κρούσμα σε σχολείο στη Θεσσαλονίκη07:52