Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 10 Ιουλίου 2020 09:38

Διάστημα: ανακαλύφθηκαν μυστηριώδη αντικείμενα και το γιγάντιο Τείχος του Νότιου Πόλου

Τα τέσσερα δακτυλιοειδή αντικείμενα που ανακαλύφθηκαν δεν μοιάζουν με τίποτε που έχει ανακαλυφθεί στο σύμπαν μέχρι σήμερα.

AP - Διάστημα

Δύο ασυνήθιστες ανακαλύψεις έκαναν οι αστρονόμοι. Βρήκαν, αφενός στα βάθη του διαστήματος τέσσερα μυστηριώδη αχνά αντικείμενα που είναι άκρως στρογγυλά και φωτεινότερα στην περίμετρό τους αφετέρου μία γιγάντια δομή που εκτείνεται σε απόσταση 1,4 δισεκατομμυρίων ετών φωτός και βαφτίστηκε «Τείχος του Νοτίου Πόλου».

Τα τέσσερα δακτυλιοειδή αντικείμενα, που ανακαλύφθηκαν από δύο ραδιοτηλεσκόπια (το ASKAP στην Αυστραλία και το Giant MetreWave στην Ινδία) και τα οποία είναι αόρατα από τα οπτικά, υπέρυθρα και ακτίνων-Χ τηλεσκόπια, δεν μοιάζουν με τίποτε που έχει ανακαλυφθεί στο σύμπαν μέχρι σήμερα. Βαφτίστηκαν «παράξενοι ραδιο-κύκλοι» και οι αστρονόμοι δεν μπορούν να υπολογίσουν ακόμη την απόστασή τους από τη Γη. Προς το παρόν, έχει γίνει σχετική προδημοσίευση στη διαδικτυακή βάση arXiv και εκκρεμεί δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy».

Όσον αφορά τη φύση τους, μία πιθανή εξήγηση είναι ότι πρόκειται για απομεινάρια ωστικών κυμάτων από κάποια εξωγαλαξιακό συμβάν ή για δραστηριότητα κάποιου ραδιογαλαξία. Μπορεί, όμως, και να αφορούν κάποιο νέο φαινόμενο που δεν έχουν συναντήσει ξανά οι αστρονόμοι.

Από την άλλη, ένας νέος τρισδιάστατος χάρτης του σύμπαντος αποκάλυψε κοντά στο νοτιότερο μέρος του γήινου ουρανού μία από τις μεγαλύτερες κοσμικές δομές που έχουν βρεθεί μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα αδιανόητα μεγάλο «Τείχος» που εκτείνεται σε απόσταση 1,4 δισεκατομμυρίων ετών φωτός (ένα έτος φωτός είναι περίπου εννέα τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα) και περιέχει εκατοντάδες χιλιάδες γαλαξίες. Το λεγόμενος «Τείχος του Νοτίου Πόλου» είχε παραμείνει αόρατο έως τώρα, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του κρύβεται από τον φωτεινό γαλαξία μας.

Το νέο «Τείχος» ανταγωνίζεται σε μέγεθος το «Μεγάλο Τείχος Σλόαν», την έκτη μεγαλύτερη γνωστή κοσμική δομή. Το ρεκόρ μεγέθους κατέχει το «Μεγάλο Βόρειο Τείχος Ηρακλή-Στέμματος» που απλώνεται σε έκταση περίπου δέκα δισεκατομμυρίων ετών φωτός ή το ένα δέκατο του ορατού σύμπαντος.

Σχετική δημοσίευση για τη νέα κοσμική δομή, με επικεφαλής τον κοσμογράφο δρα Ντανιέλ Πομαρέντ του Ινστιτούτου Ερευνών των Θεμελιωδών Νόμων του Σύμπαντος του Πανεπιστημίου του Παρισιού-Saclay, έγινε στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal», σύμφωνα με το Live Science. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι ακόμη δεν είναι βέβαιοι πού αρχίζει και πού τελειώνει το νέο «Τείχος», κάτι για το οποίο θα έχουν καλύτερη εικόνα μόνο όταν χαρτογραφήσουν το σύμπαν σε μεγαλύτερη κλίμακα.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: ο φετινός Δεκαπενταύγουστος μας βρίσκει ενωμένους όσο ποτέΣήμερα 11:34 | Ειδήσεις

Με αναφορές στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στην ανάγκη τήρησης των μέτρων για τον κορονοϊό, το μήνυμα του Πρωθυπουργού, για την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Κορονοϊός: κατέληξε κι άλλος ασθενής από το γηροκομείο στη ΘεσσαλονίκηΣήμερα 14:46 | Ειδήσεις

Ακόμη ένας από τους ασθενείς του γηροκομείου στο Ασβεστοχώρι, έχασε τη ζωή του από τον κορονοϊό.

Μεταμόρφωση: Επικίνδυνοι καπνοί λόγω της φωτιάς - Οδηγίες προστασίαςΣήμερα 15:56 | Ειδήσεις

Προειδοποίηση και συστάσεις από την ΓΓΠΠ. Άνοιξε η Αθηνών - Λαμίας.

ΕΕ: πλήρης αλληλεγγύη σε Ελλάδα και ΚύπροΣήμερα 09:12 | Ειδήσεις

Η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης, τονίζει ότι «είναι κρίσιμης σημασίας, η άμεση αποκλιμάκωση από την πλευρά της Τουρκίας».

Φωτιά σε αποθήκη στο Αιγάλεω17:13Φωτιά στο Ηράκλειο (βίντεο)17:00Κορονοϊός: “Βροχή” τα πρόστιμα σε τουριστικούς προορισμούς16:47Τα σπερματοζωάρια κολυμπούν σαν τιρμπουσόν..... όχι σαν χέλια 16:35Παναγιωτόπουλος: Η Ελλάδα δεν λυγίζει, η Ελλάδα δεν είναι μόνη16:22Μεταμόρφωση: Επικίνδυνοι καπνοί λόγω της φωτιάς - Οδηγίες προστασίας16:09Ξανθός: Το success story της κυβέρνησης μας τελείωσε εδώ και καιρό15:56Εξαπατούσε καλλιτέχνες υποσχόμενη ρόλους15:44Συνάντηση Μακρόν - Μέρκελ για την τουρκική προκλητικότητα15:28Τουρκία: η αντίδραση στο κάλεσμα της ΕΕ για αποκλιμάκωση15:19Αγγλία: προπονητής της χρονιάς ο Κλοπ15:06Μεταμόρφωση: Αυτό είναι το μήνυμα από το 112 για τη φωτιά14:53Κορονοϊός: κατέληξε κι άλλος ασθενής από το γηροκομείο στη Θεσσαλονίκη14:41Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: η Παναγία είναι η πραγματική μάνα μας14:28Θρίλερ με την εξαφάνιση 15χρονης14:16Κορονοϊός: σαρωτικοί έλεγχοι και “βροχή” από πρόστιμα14:02Σεισμός στην Κυλλήνη13:49Μητσοτάκης από Σούδα - Το μήνυμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ελλάδας13:36Μοιραία βόλτα με “γουρούνα” για ζευγάρι13:22Απίστευτο: Παπάς καλούσε τους πιστούς να μην φοράνε μάσκες13:09