LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2020 17:08

Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Με αφορμή την “εκτόξευση” των εμπορικών συναλλαγών μέσω ίντερνετ, εξαιτίας της πανδημίας. Ένας χρήσιμος οδηγός για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

e-Commerce Project Manager - ηλεκτρονικό εμπόριο

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία. ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία “Recommendations for a better presentation of information to consumers” της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και “οπτικά εφέ” για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες14:02Κάλας: Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος της ΕΕ13:48Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Παπαευσταθίου, συγκάλεσε Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου13:34Κυρανάκης: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα13:20Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία13:06Λαμία: Πλημμύρες στον Δομακό- Διακόπηκε η σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης12:52Τρόμος για 42χρονο στην Θεσσαλονίκη- Τον χτύπησαν και τον απείλησαν για να αποσύρει μήνυση12:38Νότια Αφρική: 11 Νεκροί από ένοπλη επίθεση σε ξενοδοχείο12:24Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας: Τρομακτικό τροχαίο λόγω κακοκαιρίας - Οδηγός έχασε τον έλεγχο ΙΧ (Βίντεο)12:10Θεσσαλονίκη: Μέχρι πότε θα λειτουργεί η γραμμή Μ1 11:56Παναθηναϊκός: Πιθανή η επανένωση Μπενίτεθ-Κυργιάκου11:42Κλειστή η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας στην Αθηνών - Σουνίου μετά από πτώση βράχων11:28Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια των τρένων στο τμήμα Λάρισα-Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του ποταμού Ενιπέα11:14Άγιος Νικόλαος: Ο προστάτης των θαλασσών και τα θαύματα11:00ΕΜΥ - Byron: Βροχές και καταιγίδες έως το μεσημέρι σε ανατολική και νότια Ελλάδα10:46Στα μπλόκα οι αγρότες της Καρδίτσας και των Τρικάλων παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες10:32Δένδιας: Δημιουργούμε το πιο ισχυρό Ναυτικό στην ιστορία της Ελλάδας10:18Αίγινα: 82χρονος βρέθηκε σε παραλία χωρίς τις αισθήσεις του10:04Missing alert για την εξαφάνιση 36χρονου09:50Κακοκαιρία Byron: Ποιοι δρόμοι παραμένουν κλειστοί09:36
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο