LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2020 17:08

Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Με αφορμή την “εκτόξευση” των εμπορικών συναλλαγών μέσω ίντερνετ, εξαιτίας της πανδημίας. Ένας χρήσιμος οδηγός για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

e-Commerce Project Manager - ηλεκτρονικό εμπόριο

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία. ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία “Recommendations for a better presentation of information to consumers” της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και “οπτικά εφέ” για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
ΗΠΑ: Ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων λόγω των κακών καιρικών συνθηκών23:59Βίρτους – Ολυμπιακός: Πέρασε από την Μπολόνια και κοιτάει ψηλά ο “Θρύλος”23:44Στον ουρανό της Αθήνας 3.000 φαναράκια για τη «Νύχτα των Ευχών»23:29Επίθεση με μαχαίρι και χλωρίνη σε εργοστάσιο στην Ιαπωνία - 15 τραυματίες23:14Στους δρόμους παραμένουν οι αγρότες - Πώς θα ταξιδέψουν οι εκδρομείς της Πρωτοχρονιάς22:59Ασία: 21 χρόνια από το φονικότερο τσουνάμι στην ιστορία22:45Σφοδρή σύγκρουση οχημάτων στην Εύβοια (εικόνες)22:31Amber Alert Hellas: Αρπαγή 8χρονου από την μητέρα του22:17Euroleague: Πέμπτη διαδοχική νίκη η Μακάμπι, με κατοστάρα επί της Παρτιζάν στο Βελιγράδι22:02Παρίσι: Νεαρός μαχαίρωσε 3 γυναίκες σε ισάριθμους σταθμούς του Μετρό21:48Νέα περιστατικά με μετανάστες στα νότια της Κρήτης 21:33Γερμανία: Ταξιδιωτική οδηγία για όσους επισκέπτονται την Τουρκία21:19Πέθανε ο διάσημος λυράρης Μανώλης Σκουλάς21:05Τζανάκης στον ΑΝΤ1: Η επιδημία αναπτύχθηκε νωρίτερα φέτος - Τι πρέπει να προσέξουμε 20:51Καλλιθέα: Φωτιά σε διαμέρισμα μετά από έκρηξη - Δύο άτομα απανθρακωμένα20:37Το ασήμι ξεπερνά τα 75 δολάρια ανά ουγγιά για πρώτη φορά στην ιστορία 20:23Ant1 Sports: Σενάρια για την επιστροφή Φορτούνη και Τσιμίκα… στο λιμάνι20:09Τι καιρό θα κάνει το Σάββατο19:55Αταλάντη: Σκύλος δάγκωσε και ακρωτηρίασε γυναίκα - Έχασε δύο δάχτυλα19:40Ροδόπη: Σε κατάσταση σοκ η μητέρα - Δεν γνωρίζει για τον θάνατο του 7χρονου γιού της19:26
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο