LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2020 17:08

Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Με αφορμή την “εκτόξευση” των εμπορικών συναλλαγών μέσω ίντερνετ, εξαιτίας της πανδημίας. Ένας χρήσιμος οδηγός για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

e-Commerce Project Manager - ηλεκτρονικό εμπόριο

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία. ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία “Recommendations for a better presentation of information to consumers” της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και “οπτικά εφέ” για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Ρούμπιο: Παραγωγικές οι συζητήσεις στη Φλόριντα - Μένει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει23:59Ρέθυμνο: Μεγάλη φωτιά σε κατάστημα στην Καλλιθέα (εικόνες)23:47Στις Βρυξέλλες αύριο ο Νίκος Δένδιας για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ23:34Παναθηναϊκός - ΑΕΚ: Θεαματικό ντέρμπι για... γερά νεύρα και επικράτηση της Ένωσης23:20Λακωνία: Εξερράγη φιάλη υγραερίου σε καφετέρια στη Νεάπολη (βίντεο)23:06Πάτρα: Άγριος ξυλοδαρμός μεταξύ δύο ανδρών και μιας γυναίκας (εικόνες)22:52Σκληρές διαπραγματεύσεις στη Φλόριντα για το Ουκρανικό - Συμφωνία στα τελικά σημεία του σχεδίου θέλουν οι ΗΠΑ22:38Ηλεία: Σοβαρό τροχαίο στη Γαστούνη - Στο Νοσοκομείο δύο γυναίκες (εικόνες)22:24Έξω από την Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας οι αγρότες – Απαιτούν την απελευθέρωση των συναδέλφων τους 22:10ΠΑΟΚ: Τεράστιο "διπλό" με ανατροπή και 10 παίκτες21:56Κινητοποιήσεις αγροτών – Λάρισα: Στα δύο "κόπηκε" η Ελλάδα21:42"Δύο στα δύο" και κορυφή για την Εθνική21:28Έκρηξη χειροβομβίδας στη Ρόδο: Μήνυμα στήριξης από τον πατέρα του Ραφαήλ στον 39χρονο21:14F1: Παράταση στην αγωνία, μετά το θρίαμβο του Φερστάπεν στο Κατάρ21:10Ο αντιπρόεδρος Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτών Λάρισας στον ΑΝΤ1 - Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε21:00Επιστροφή Ενοικίου: Viral το βίντεο του Νίκου Ρογκάκου στο Tik Tok του ant1news20:46Τραγωδία στην Αρτέμιδα: Είχε προκαλέσει και άλλο τροχαίο ο 29χρονος20:32ANT1 Sports: Όλα τα βλέμματα στραμμένα στο Παναθηναϊκός - ΑΕΚ 20:18Λάρισα - Κινητοποιήσεις αγροτών: Στο νοσοκομείο δύο άτομα έπειτα από επεισόδια με την αστυνομία (βίντεο)20:04Τι καιρό θα κάνει τη Δευτέρα19:50
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο