LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2020 17:08

Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Με αφορμή την “εκτόξευση” των εμπορικών συναλλαγών μέσω ίντερνετ, εξαιτίας της πανδημίας. Ένας χρήσιμος οδηγός για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

e-Commerce Project Manager - ηλεκτρονικό εμπόριο

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία. ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία “Recommendations for a better presentation of information to consumers” της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και “οπτικά εφέ” για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Θεσσαλονίκη: Σύλληψη διακινητή που προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας παράνομους μετανάστες23:59Ηγουμενίτσα: Σύγκρουση ΙΧ με μοτοσικλέτα – Ένας τραυματίας23:50Αγρότες σε αδιέξοδο: "Άφαντες" οι επιδοτήσεις 23:36Πάτρα: Δεν κατέβαιναν οι μπάρες του τρένου γιατί…είχε παρκάρει αυτοκίνητο23:22Η Χαμάς παρέδωσε επιστολές στις οικογένειες των ομήρων που έχουν πλέον απελευθερωθεί μέσω του Ερυθρού Σταυρού23:07Βόρεια Μακεδονία: Δημοτικές εκλογές διεξάγονται αύριο στη χώρα22:52Euroleague: Οι Ισραηλινές ομάδες ζήτησαν την διεξαγωγή των εντός έδρας αγώνων στην χώρα τους22:38Με επιφυλακτικότητα παρακολουθεί η Άγκυρα την πρόταση Μητσοτάκη για διάσκεψη Ανατολικής Μεσογείου22:24Γερμανός ΥΠΕΞ: Για να ενταχθεί στο SAFE, η Τουρκία πρέπει να λύσει τα προβλήματά της στην περιοχή22:10Σοβαρό τροχαίο στο Ηράκλειο: Εγκλωβίστηκαν σε ΙΧ μητέρα και παιδί – Σε σοβαρή κατάσταση ο ανήλικος21:55Aστυνομική επιχείρηση σε οικισμό της Περαίας - Διαπιστώθηκαν περιπτώσεις ρευματοκλοπής21:40Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία 310 Κιάτο – Αίγιο λόγω βλάβης21:26Εντοπίστηκαν και διασώθηκαν 76 μετανάστες νότια της Γαύδου από το Λιμενικό21:12Η Χαμάς θα παραδώσει σήμερα τις σορούς δύο ισραηλινών ομήρων20:58Ποδηλατικός Γύρος Αθήνας: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή 20:45Κατέληξε ο διασώστης του ΕΚΑΒ που τραυματίστηκε σε τροχαίο τον Σεπτέμβριο20:31Η Ελίζαμπεθ Πίπκο στον ΑΝΤ1: Ο πρόεδρος Τραμπ θεωρεί τον τερματισμό των πολέμων ύψιστη προτεραιότητα (βίντεο)20:17Νετανιάχου – Γάζα: Το πέρασμα της Ράφα θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεωτέρας20:03Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο: Απορρίφθηκε η έφεση του Ισραήλ για το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Νετανιάχου19:49Τι καιρό θα κάνει την Κυριακή19:34
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο