LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 04 Ιουνίου 2020 17:08

Ο δεκάλογος του ΣΕΒ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Με αφορμή την “εκτόξευση” των εμπορικών συναλλαγών μέσω ίντερνετ, εξαιτίας της πανδημίας. Ένας χρήσιμος οδηγός για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

e-Commerce Project Manager - ηλεκτρονικό εμπόριο

Πρακτικό οδηγό για σωστή επικοινωνία των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους καταναλωτές εξέδωσε ο ΣΕΒ, με αφορμή την αύξηση των εμπορικών συναλλαγών μέσω Ίντερνετ λόγω της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία. ο Απρίλιος έκλεισε με αύξηση 171% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019, χρονιά κατά την οποία έφθασαν σε 5,8 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι, το 87% των καταναλωτών πραγματοποίησαν τις ηλεκτρονικές τους αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρέχουν την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση προς τους καταναλωτές.

Ο Οδηγός του ΣΕΒ βασίστηκε στην αντίστοιχη πρωτοβουλία “Recommendations for a better presentation of information to consumers” της BusinessEurope και άλλων επιχειρηματικών οργανώσεων και περιλαμβάνει δέκα συστάσεις που έχουν ως εξής:

  1. Υποχρεωτική και πλήρης ενημέρωση: Διασφαλίζουμε ότι στο e-shop εμφανίζονται όλες οι απαιτούμενες από τη νομοθεσία πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές, όπως τα στοιχεία της επιχείρησης, οι τρόποι επικοινωνίας, τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, η συνολική τιμή τους, ενδεχόμενες δαπάνες με τις οποίες μπορεί να επιβαρυνθούν, τα στοιχεία πληρωμής, καθώς και ο χρόνος και οι όροι παράδοσης.
  2. Απλή και κατανοητή γλώσσα: Χρησιμοποιούμε πάντα ξεκάθαρες και απλές διατυπώσεις και αποφεύγουμε περίπλοκες προτάσεις και δυσνόητους όρους. Επιδιώκουμε ακόμη και νομικές ή τεχνικές έννοιες να εξηγούνται με κατανοητό τρόπο, χωρίς να χάνουν την ακρίβειά τους.
  3. Ορατότητα πληροφορίας & Διαβαθμισμένη προσέγγιση: Φροντίζουμε για την άμεση ορατότητα των σχετικών πληροφοριών σε κάθε στάδιο της παραγγελίας. Ορισμένες βασικές πληροφορίες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας σας, πρέπει να είναι μονίμως ορατές στον καταναλωτή σε κάθε στάδιο.
  4. Ευδιάκριτη και δημιουργική παρουσίαση: Επιλέγουμε οπτικούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας που βοηθούν στην αμεσότερη κατανόησή της. Για παράδειγμα, με πίνακες και υπερ-συνδέσμους για την παράθεση πιο αναλυτικών πληροφοριών και “οπτικά εφέ” για την προσέλκυση της προσοχής του καταναλωτή σε σημαντικούς όρους, όπως προθεσμίες ή εξαιρέσεις.
  5. Εύκολη πρόσβαση: Προσαρμόζουμε κατάλληλα το ηλεκτρονικό περιβάλλον ώστε ο καταναλωτής να έχει πάντα εύκολη και άμεση πρόσβαση στην πληροφορία που χρειάζεται από κάθε συσκευή που μπορεί να χρησιμοποιεί.
  6. Άμεση και εύληπτη επιβεβαίωση αγορών: Επιβεβαιώνουμε πάντα με γραπτή ενημέρωση στον καταναλωτή την ολοκλήρωση της παραγγελίας του. Η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται σε εύλογο διάστημα και σε εύληπτη μορφή.
  7. Ξεκάθαρα δικαιώματα καταναλωτή: Παρέχουμε πλήρη ενημέρωση σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης του καταναλωτή από την ηλεκτρονική αγορά και τη διαδικασία άσκησής του. Ενημερώνουμε τον καταναλωτή σε περίπτωση αλλαγών στους συμβατικούς όρους και για τις συνέπειες σε περίπτωση απόρριψης των προτεινόμενων αλλαγών από την πλευρά του.
  8. Απλοί και συνοπτικοί όροι σύμβασης: Εάν παρέχουμε Γενικούς Όρους Συμβάσεων, φροντίζουμε να είναι απλοί και συνοπτικοί, να έχει άμεση πρόσβαση ο καταναλωτής σε αυτούς πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας του και να είναι στα Ελληνικά για τις συμβάσεις που καταρτίζονται στην Ελλάδα.
  9. Δυνατότητες επίλυσης διαφορών: Πληροφορούμε τον καταναλωτή για τη δυνατότητα προσφυγής του σε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών (εφ’ όσον υπαγόμαστε σχετικά), καθώς και στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών.
  10. Εθελοντικοί Κώδικες Δεοντολογίας: Ενημερώνουμε για τυχόν δέσμευσή μας σε εθελοντικούς κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, όπως Κώδικες Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο τους οποίους μπορεί να έχουμε υιοθετήσει.
Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Γαλλία: Ο πρόεδρος Μακρόν θα συναντηθεί με Ζελένσκι, Στάρμερ και Μερτς τη Δευτέρα στο Λονδίνο23:58ΗΠΑ: Ρακούν "διαρρήκτης" τα έκανε γυαλιά-καρφιά σε κάβα - Κατέληξε μεθυσμένο στην τουαλέτα23:41Κακοκαιρία Byron: Πού καταγράφηκε το μεγαλύτερο ύψος βροχής23:24Σεισμός 4.7 ρίχτερ στα Καλάβρυτα23:10Νότια Κορέα: Αποκαλύφθηκε δίκτυο μαζικής παραβίασης καμερών - Χιλιάδες πολίτες θύματα κρυφής καταγραφής22:56Σαρκοζί: Στη δημοσιότητα αποσπάσματα από το νέο του βιβλίο που περιγράφει τις 20 μέρες που έμεινε στη φυλακή22:42Ναυάγιο στην Κρήτη: Μάχη για τη ζωή τους δίνουν οι δύο διασωθέντες22:28Βύρωνας: Εξιχνιάσθηκε συμμορία που λήστευε πρακτορεία τυχερών παιγνίων22:14Βρετανικός Τύπος: Η ευλογιά θα αφανίσει την ελληνική φέτα22:00Ολοκληρώθηκε η πορεία για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία του Γρηγορόπουλου - Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία21:45Μάχη τίτλου στη Formula 1: Ο Φερστάπεν στην pole, ο Νόρις ένα βήμα από το πρωτάθλημα21:31Ζάκυνθος: Συνελήφθησαν οι γονείς του 2χρονου αγοριού που πέθανε μετά από επίθεση σκύλου21:17Θεσσαλονίκη: Κτηνοτρόφος καταρρέει, μετά την αναγκαστική θανάτωση του κοπαδιού του (βίντεο)21:03Μητσοτάκης: Η ανάρτηση για την ανασκόπηση του 2025 - Ένα έτος με μεγάλα έργα, νέες αποφάσεις και αλλαγές20:49Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Επεισόδια στα Εξάρχεια - Μολότοφ και προσαγωγές (βίντεο)20:35Τι καιρό θα κάνει την Κυριακή20:21ANT1 Sports: Η FIFA τίμησε τον Τραμπ με το πρώτο Βραβείο Ειρήνης στην κλήρωση του Μουντιάλ20:09Συμβαίνει Τώρα: Πορεία στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, στο κέντρο της Αθήνας (βίντεο)19:55Ο ΠΑΟΚ ανέβασε ταχύτητα και λύγισε τον Κολοσσό19:41Ναυάγιο με μετανάστες στην Κρήτη - 18 νεκροί19:27
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο