LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΟΠΕΚΕΠΕ - Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Κτηνοτρόφος παρουσίασε 6000 κερδισμένα λαχεία! (βίντεο)Σήμερα 19:19 | Ειδήσεις

Όσα αποκάλυψε ο Τάσος Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τον Νίκο Χατζηνικολάου

Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο με τη Ρωσία, είμαστε έτοιμοιΣήμερα 17:23 | Ειδήσεις

Ο Βλαντιμίρ Πούτιν ισχυρίστηκε ότι οι Ευρωπαίοι εμποδίζουν τις προσπάθειες των ΗΠΑ και του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για ειρηνευτική συμφωνία.

Η πρώην επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Φεντερίκα Μογκερίνι τέθηκε υπό κράτησηΣήμερα 15:34 | Ειδήσεις

Δύο ακόμη άτομα, ανάμεσά τους υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχουν συλληφθεί στις Βρυξέλλες.

Υπουργείο Δικαιοσύνης: Παρουσιάστηκαν οι διατάξεις του νέου κληρονομικού δικαίου - Τι αλλάζειΣήμερα 17:52 | Ειδήσεις

Καινοτόμες είναι οι νέες μετατροπές στο κληρονομικό δίκαιο, που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το πρώτο εξάμηνο του 2026.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Κτηνοτρόφος από τη Λάρισα στον ΑΝΤ1: Ζητούμε να λάβουμε τα χρήματα που προορίζονταν για τους πραγματικούς αγρότες20:00ΟΠΕΚΕΠΕ - Αποκάλυψη ΑΝΤ1: Κτηνοτρόφος παρουσίασε 6000 κερδισμένα λαχεία! (βίντεο)19:46ΟΠΕΚΕΠΕ: Στη δικαιοσύνη και στην Αρχή για ξέπλυμα μαύρου χρήματος στέλνει η ΝΔ τους μάρτυρες που κέρδισαν σε τυχερά παίγνια19:31Ελεύθερος αφέθηκε ο οδηγός ταξί που προκάλεσε θανατηφόρο τροχαίο με θύμα 35χρονο στη Θεσσαλονίκη19:17Τι καιρό θα κάνει την Τετάρτη19:03Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Δυτική περιφερειακή Υμηττού λόγω εργασιών βαριάς συντήρησης18:49Υπουργείο Δικαιοσύνης: Παρουσιάστηκαν οι διατάξεις του νέου κληρονομικού δικαίου - Τι αλλάζει18:35Ρούτε για Ουκρανία: Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συναίνεση για ένταξη στο ΝΑΤΟ18:21Έληξε ο αποκλεισμός του τελωνείου των Ευζώνων και της παλαιάς Εθνικής Θεσσαλονίκης–Έδεσσας από αγρότες 18:07Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο με τη Ρωσία, είμαστε έτοιμοι 17:53Missing Alert για την εξαφάνιση ανήλικου17:39Ο Καναδάς εντάσσεται στο πρόγραμμα SAFE της ΕΕ17:25Συγγενείς θυμάτων στο Μάτι κατά Τσίπρα: Δεν ανεχόμαστε τη χρήση της τραγωδίας μας ως εργαλείο προσωπικής αποκατάστασης17:11Άλκης Καμπανός: Φυλάκιση 20 μηνών σε καταδικασμένο για τη δολοφονία του16:57Χατζηδάκης: Η Ελλάδα αποτελεί σήμερα έναν πολύ καλό προορισμό για επενδύσεις16:43Τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο υποδέχθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο ο Κωνσταντίνος Τασούλας (εικόνες)16:29Η πρώην επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας Φεντερίκα Μογκερίνι τέθηκε υπό κράτηση16:15Παναθηναϊκός: Θα «χάσει» τον Ντέσερς απ’ τα μέσα Δεκεμβρίου 16:01Οι αγρότες προχωρούν και πάλι στον αποκλεισμό του τελωνείου Ευζώνων 15:51Λάρισα: Διαμαρτυρία κτηνοτρόφων στο κέντρο της πόλης - Έριξαν στο δρόμο γάλατα (εικόνες)15:41
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο