LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης για Ερντογάν: Η Ελλάδα δεν θα αφήσει καμία πρόκληση αναπάντητηΣήμερα 18:21 | Ειδήσεις

Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού μετά το τέλος της άτυπης Συνόδου Κορυφής στην Πράγα. Η αναφορά στον "καβγά" με τον Ερντογάν. 

Ναυάγιο στην Λέσβο: Τουρκικά αλιευτικά συνόδευσαν την βάρκα με τους μετανάστες σε ελληνικά χωρικά ύδαταΣήμερα 17:23 | Ειδήσεις

Νέα στοιχεία από τις καταθέσεις διασωθέντων για το ναυάγιο στην Λέσβο. Περιέγραψαν όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ που ξεκίνησαν από την Τουρκία.

Αιγάλεω - 16χρονος στον ΑΝΤ1: Χτύπησα τον καθηγητή γιατί ένιωσα απειλή (βίντεο)Σήμερα 17:07 | Ειδήσεις

Ο ανήλικος όπως λέει στον ΑΝΤ1 ζητά συγγνώμη από όλους τόσο, για την συμπλοκή όσο και για την αναστάτωση του προκλήθηκε.

Καστοριά: Έκοψαν τα πόδια αλεπούς και την άφησαν να πεθάνει (σκληρές εικόνες)Σήμερα 20:19 | Ειδήσεις

Κτηνωδία και φρίκη στην Καστοριά. Αιχμαλώτησαν, βασάνισαν και ακρωτηρίασαν αλεπού μέχρι που πέθανε από αιμορραγία. Προσοχή, σκληρές εικόνες. 

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Συνελήφθη ο δραπέτης από το ΑΤ Ηλιούπολης 21:00Καστοριά: Έκοψαν τα πόδια αλεπούς και την άφησαν να πεθάνει (σκληρές εικόνες)20:46Σούδα - “USS George H.W. Bush”: Ο ΑΝΤ1 στο θηριώδες αμερικανικό αεροπλανοφόρο (βίντεο)20:33Τουρκία: Το “Αμπντουλχαμίντ Χαν” βγαίνει στην ανατολική Μεσόγειο20:19Αποστολάκης: Ο Ερντογάν κινείται μεθοδικά στην παγκόσμια προπαγάνδα (βίντεο)20:06Αιγάλεω - 16χρονος στον ΑΝΤ1: Χτύπησα τον καθηγητή γιατί ένιωσα απειλή (βίντεο)19:52Ισπανία: νεκρό παιδί από φωτιά σε κατάστημα19:39Ολυμπιακός - Σισέ: Η δημόσια απολογία στους φιλάθλους 19:25ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το νέο μισθολόγιο των καθηγητών των ΑΕΙ 19:10Τσίπρας: Στην τουρκική επιθετικότητα δεν αρκούν οι δηλώσεις18:57Revenge porn - Θεσσαλονίκη: Καταδίκη 39χρονου που διέρρευσε ροζ βίντεο πρώην συντρόφου του 18:43Μητσοτάκης για Ερντογάν: Η Ελλάδα δεν θα αφήσει καμία πρόκληση αναπάντητη 18:27Σακελλαροπούλου για Τουρκία: Η Μεσόγειος δεν πρέπει να είναι πεδίο εργαλειοποίησης του ανθρώπινου πόνου18:14Τροχαίο - Θεσσαλονίκη: Παιδί παρασύρθηκε από μηχανή18:01Ηλεία: Φωτιά κοντά σε σπίτια στο Καβούρι (εικόνες)17:47Ναυάγιο στην Λέσβο: Τουρκικά αλιευτικά συνόδευσαν την βάρκα με τους μετανάστες σε ελληνικά χωρικά ύδατα17:34Δένδιας - Λουγκούν: Επί τάπητος Ανατολική Μεσόγειος και Λιβυή 17:20Μηταράκης: Η Ευρώπη προβληματίζεται από την εμπρηστική ρητορική της Τουρκίας17:07Όρος Αιγάλεω - Χασισοφυτεία: Χειροπέδες σε 39χρονο - Πώς δρούσε (εικόνες)16:53Επίδομα παιδιού – Α21: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων16:40
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο