LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης - Υπουργικό Συμβούλιο: Αυτή η κυβέρνηση σε εκβιασμούς δεν πρόκειται να υποκύψειΣήμερα 12:30 | Ειδήσεις

«Οι αγρότες έχουν στείλει τα δικά τους μηνύματα αλλά και η Πολιτεία απάντησε με βάση τις αντοχές της οικονομίας».

Θεσσαλονίκη - Μπλόκα: Κανονικά η κυκλοφορία στα διόδια Μαλγάρων και στα δύο ρεύματαΣήμερα 13:57 | Ειδήσεις

Οι αγρότες προχωρούν σε προσωρινό άνοιγμα των δρόμων ενόψει των εορτών.

Ιλίσια: Συντηρητής έπεσε με το ασανσέρ στο κενό και τραυματίστηκε σοβαράΣήμερα 13:40 | Ειδήσεις

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο άτυχος άντρας, τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς».

Όλα όσα έγιναν στον μεγάλο Χριστουγεννιάτικο Τηλεμαραθώνιο του ΑΝΤ1 που συγκεντρώθηκαν 3.330.000 ευρώ (βίντεο)Σήμερα 11:07 | Ειδήσεις

Πάνω από 35 χρόνια, ο ΑΝΤ1 αναλαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες, εμπνέει και κάνει πράξη τη δέσμευσή του για κοινωνική αλληλεγγύη. 

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Συνελήφθη 35χρονος για εγκληματική οργάνωση, ανθρωποκτονία με πρόθεση, πλαστογραφία και εμπρησμό14:53Πάνω από 124 εκατ. ευρώ καταβλήθηκαν σε 1,17 εκατ. δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης14:36Ξεκίνησε η αποστολή SMS για το δωρεάν πρόγραμμα αντιμετώπισης της παχυσαρκίας14:19Θεσσαλονίκη - Μπλόκα: Κανονικά η κυκλοφορία στα διόδια Μαλγάρων και στα δύο ρεύματα14:02Ιλίσια: Συντηρητής έπεσε με το ασανσέρ στο κενό και τραυματίστηκε σοβαρά13:48Φάμελλος: Επιτέλους κύριε Μητσοτάκη σοβαρευτείτε13:34Αγροτικές κινητοποιήσεις – ΚΚΕ: Η αθλιότητα της κυβέρνησης έχει ξεπεράσει κάθε όριο13:20Τροχαίο ατύχημα στον κόμβο Ηρακλείου - Στο "κόκκινο" οι καθυστερήσεις 13:06Νέα εποχή στην Παρτίζαν με την πρόσληψη του Ζοάν Πενιαρόγια12:52Μητσοτάκης - Υπουργικό Συμβούλιο: Αυτή η κυβέρνηση σε εκβιασμούς δεν πρόκειται να υποκύψει12:38Λαϊκές αγορές: Πως θα λειτουργήσουν την περίοδο των γιορτών12:24Missing Alert για την εξαφάνιση ανηλίκων12:10Συνάντηση Μητσοτάκη με μαθήτριες και μαθητές του μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Πάχνης Ξάνθης11:56Όλα όσα έγιναν στον μεγάλο Χριστουγεννιάτικο Τηλεμαραθώνιο του ΑΝΤ1 που συγκεντρώθηκαν 3.330.000 ευρώ (βίντεο)11:42Ηράκλειο: Σύλληψη 70χρονου για άσεμνες χειρονομίες σε 13χρονο11:28Άνω Λιόσια: Τέσσερα όπλα εντοπίστηκαν σε οικία μετά από έρευνα αστυνομικών11:14Μουντιάλ 2026: Αδιανόητες αυξήσεις στις τιμές ξενοδοχείων σε πόλεις που θα φιλοξενηθούν αγώνες11:00Θεσσαλονίκη: Αναστολή κινητοποιήσεων στα τελωνεία Ευζώνων και Νίκης ενόψει Χριστουγέννων10:46Ποσειδώνος: Κυκλοφοριακό χάος μετά από φωτιά σε αυτοκίνητο10:32Euroleague: «Αντίο» στο 2025 στην Ευρώπη με νίκη εκτός έδρας, θέλουν να πουν Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός 10:18
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο