LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜητσοτάκης: Η πολιτική σταθερότητα από τους βασικούς λόγους που η Ελλάδα είναι ελκυστικός επενδυτικός προορισμόςΣήμερα 20:54 | Ειδήσεις

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος τόσο στη δύσκολη μεταρρύθμιση του ΟΠΕΚΕΠΕ όσο και στο βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, μίλησε για αναγκαίες τομές με κόστος αλλά και για πολιτικές ευθύνες του παρελθόντος.

Παναγιώτης Στάθης στον ΑΝΤ1: Το αστυνομικό σχέδιο της κυβέρνησης για τα μπλόκα των αγροτώνΣήμερα 19:37 | Ειδήσεις

«Η καλύτερη λύση δεν είναι η αστυνομική, αλλά η πολιτική».

Τροχαίο στη Λούτσα: Ο 29χρονος είχε κάνει και χρήση κοκαΐνης πριν πιάσει μεθυσμένος το τιμόνιΣήμερα 21:27 | Ειδήσεις

Στην απολογία του αύριο, ο 29χρονος αναμένεται να ρίξει την απολογία σε άλλο οδηγό υποστηρίζοντας ότι του έκοψε τον δρόμο.

Χωρίς ταξί αύριο η Αττική - Το ΣΑΤΑ παρατείνει την απεργία μετά τα επεισόδιαΣήμερα 21:56 | Ειδήσεις

Συγγνώμη για την ταλαιπωρία που θα υποστεί το επιβατικό κοινό της Αττικής, ζητά μεταξύ άλλων στη νέα ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Χωρίς ταξί αύριο η Αττική - Το ΣΑΤΑ παρατείνει την απεργία μετά τα επεισόδια 22:32Τροχαίο στη Λούτσα: Ο 29χρονος είχε κάνει και χρήση κοκαΐνης πριν πιάσει μεθυσμένος το τιμόνι22:18Μητσοτάκης: Η πολιτική σταθερότητα από τους βασικούς λόγους που η Ελλάδα είναι ελκυστικός επενδυτικός προορισμός22:04Κύπελλο Ελλάδας: Έκανε το "3 στα 3" ο Παναθηναϊκός κόντρα στην Κηφισιά21:50ΥΠΑΑΤ: Οι πληρωμές προς τους αγρότες φέτος θα φτάσουν τα 3,7 δισ. ευρώ21:36Σε 24ωρη επιφυλακή, λόγω κακοκαιρίας, ο δήμος Αθηναίων21:22Παναγιώτης Στάθης στον ΑΝΤ1: Το αστυνομικό σχέδιο της κυβέρνησης για τα μπλόκα των αγροτών 21:08Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στη Γραμμή 3 του Μετρό20:54Τι καιρό θα κάνει την Πέμπτη20:44Η ΑΕΚ νίκησε 2-0 τον ΟΦΗ και... περιμένει για να δει αν θα «μείνει» στην πρώτη τετράδα20:34Αλέξης Τσίπρας – Ιθάκη: Κατάμεστο το Παλλάς για την παρουσίαση του βιβλίου του (βίντεο)20:24ANT1 Sports: "Μάχες" στη League Phase του Κυπέλλου Ελλάδας20:10Αγροτικές κινητοποιήσεις: Κλειστό το τελωνείο Ευζώνων19:56Σέρρες: Στο τελωνείο του Προμαχώνα στα σύνορα Ελλάδας με Βουλγαρία έφτασαν με τα τρακτέρ τους οι αγρότες19:42Θεοδωρικάκος: Ενισχύουμε την στρατηγική μας σχέση με τις ΗΠΑ στις επενδύσεις και τη βιομηχανία19:28Κύπελλο Ελλάδας: Τιτανομαχία στο Χαριλάου - Τα κρίσιμα ντέρμπι της 4ης αγωνιστικής 19:14Θεσσαλονίκη: Έκλεισαν και πάλι το ρεύμα προς την πόλη οι αγρότες στα διόδια των Μαλγάρων19:04Ηράκλειο: Συνελήφθη ζευγάρι μετά από καταγγελία ότι κακοποιούσαν τα οχτώ ανήλικα παιδιά τους18:50Χωρίς ταξί η Αθήνα μέχρι την Παρασκευή: Παρατείνεται η απεργία18:36Κακοκαιρία: Σε κατάσταση κινητοποίησης «RED CODE» εννιά Περιφέρειες18:22
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο