LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚαπιτώλιο: Η συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη με την ηγεσία του ΚογκρέσουΣήμερα 13:28 | Ειδήσεις

Παρουσία του Προέδρου της αμερικανικής Βουλής των αντιπροσώπων, Mike Jonshon, πραγματοποιήθηκε η δεξίωση προς τιμήν του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, στην Ουάσινγκτον.

Μητσοτάκης από Λήμνο: Διορθώσαμε μια αδικία με την εξίσωση της μείωσης του ΦΠΑ για όλα τα νησιά κάτω των 20 χιλιάδων κατοίκωνΣήμερα 13:27 | Ειδήσεις

«Θέλουμε να στηρίξουμε τον πρωτογενή τομέα. Είστε ένα νησί με δυναμικό πρωτογενή τομέα, δυναμική νοοτροπία», τόνισε ο πρωθυπουργός

Report.oasa.gr – Κυρανάκης: Πρεμιέρα για την εφαρμογή υποβολής καταγγελιών στα ΜΜΜΣήμερα 08:42 | Ειδήσεις

Πως θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή, ποια μέσα μαζικής μεταφοράς αφορά και ποιες περιπτώσεις.

Φονική καραμπόλα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (βίντεο)Σήμερα 07:00 | Ειδήσεις

Ο τραγικός απολογισμός της σύγκρουσης, λίγο μετά τα μεσάνυχτα

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Ευλογιά προβάτων: Σε απόγνωση οι κτηνοτρόφοι - Φόβοι για ντόμινο ανατιμήσεων16:21Κρήτη: Νεκρός ένας άνδρας, σοβαρά τραυματισμένη η γυναίκα του σε τροχαίο16:07Τραγωδία στη Βρετανία: Λάθος σύλληψη άνδρα οδήγησε τη σύντροφό του σε αυτοκτονία 15:53Αθήνα: Χειροπέδες σε διεθνώς καταζητούμενο για σοβαρά ποινικά αδικήματα15:39ΗΠΑ: Σορός ανήλικου κοριτσιού βρέθηκε στο αυτοκίνητο γνωστού τραγουδιστή15:24Καπιτώλιο: Η συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη με την ηγεσία του Κογκρέσου15:10Βόλος: Ζημιές σε αυτοκίνητα, από πτώσεις σπασμένων κλαδιών δέντρων (εικόνες)14:55Ανδρουλάκης: Η ΔΕΘ, ο Τσίπρας και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ14:40Στρατιωτικός γιατρός τέθηκε σε διαθεσιμότητα με υπογραφή Δένδια - Καταγγέλεται για ενδοοικογεειακή βία από πρώην συντρόφους του14:25Προφυλακίστηκε ο κατηγορούμενος για εμπρησμούς στον Υμηττό 14:10Μαρινάκης: Αποκλιμακώνεται σταδιακά ο πληθωρισμός στη χώρα μας13:56Μητσοτάκης από Λήμνο: Διορθώσαμε μια αδικία με την εξίσωση της μείωσης του ΦΠΑ για όλα τα νησιά κάτω των 20 χιλιάδων κατοίκων13:42FIFA: Η Εθνική Ελλάδας υποχώρησε στην παγκόσμια κατάταξη13:27Επέτειος δολοφονίας Φύσσα: Κλείνουν οι σταθμοί "Κορυδαλλός" και "Μανιάτικα" 13:13Πακιστάν – Σαουδική Αραβία: Οι δύο χώρες υπέγραψαν σύμφωνο αμοιβαίας άμυνας12:59Κέρκυρα: Τον καταπλάκωσε κολόνα και τον τραυμάτισε θανάσιμα12:46Μαγνησία: Πυρκαγιά καίει σε χαμηλή βλάστηση - Επιχειρούν εναέρια μέσα12:33Κάλυμνος: 78χρονη δάγκωσε λιμενικό που ζήτησε τα στοιχεία της12:19Μουντιάλ 2026: Η Ισπανία απειλεί με αποχώρηση, αν προκριθεί το Ισραήλ12:05Τζίμι Κίμελ: "Κόπηκε" το σόου του μετά τα σχόλια για τη δολοφονία του Τσάρλι Κερκ - Ο Τραμπ πανηγυρίζει11:49
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο