LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΟικονομίαΔημοσίευση: 02 Ιουνίου 2020 13:40

ΙΕΛΚΑ: ο κορονοϊός “αύξησε” τις ηλεκτρονικές αγορές

Ποια η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση με πέρυσι. Στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%!

υπολογιστής -  ίντερνετ - internet

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων. Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου. Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών. Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση. Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο. Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική. Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις.

Ειδικότερα:

  • οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,
  • η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της
  • το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η Ελλάδα από τους ισχυρότερους στρατηγικούς συμμάχους των ΗΠΑΣήμερα 13:09 | Ειδήσεις

Μια ισχυρή σχέση ΗΠΑ – Ελλάδας είναι καλή όχι μόνο για τις δύο χώρες, αλλά και για τον κόσμο, είπε μεταξύ άλλων η κ. Γκιλφόιλ 

Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στον ΑΝΤ1: Ενεργειακός κόμβος η Ελλάδα - Θα δείξουμε την ενεργειακή κυριαρχία που μπορούν να βιώσουν οι χώρες μαςΧθες 21:42 | Ειδήσεις

"Θα δείξουμε την ενεργειακή κυριαρχία που μπορούν να βιώσουν οι χώρες μας και θα συνεργαστούμε για να επιτύχουμε τεράστια αποτελέσματα", τόνισε η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, στη συνέντευξή της στον ΑΝΤ1.

Αντιπαράθεση Μητσοτάκη – Ανδρουλάκη σήμερα στη Βουλή με επίκεντρο την ακρίβειαΣήμερα 08:30 | Ειδήσεις

Στις 12:00 ο πρωθυπουργός θα απαντήσει σε επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Ανδρουλάκη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και το ιδιωτικό χρέος

Ρόδος: "Μπορεί να με σκότωναν" - Τι αναφέρει ο επιχειρηματίας που του "γάζωσαν" με σφαίρες το σπίτι (βίντεο)Σήμερα 11:03 | Ειδήσεις

«Φυσικά και φοβάμαι, είμαι 30 χρόνια επιχειρηματίας στο νησί». Τι είπε ο επιχειρηματίας στην εκπομπή του ΑΝΤ1 "Καλημέρα Ελλάδα".

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η Ελλάδα από τους ισχυρότερους στρατηγικούς συμμάχους των ΗΠΑ13:31Χριστουγεννιάτικο Bazaar ΕΛΙΖΑ13:17Ημαθία: Στους δρόμους με τα τρακτέρ τους αγρότες και κτηνοτρόφοι13:03Κυριάκος Μητσοτάκης: Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα δεν είναι από αυτά που θα διαβάσω12:49Ουκρανία: Τέσσερις νεκροί σε μαζική ρωσική επίθεση στο Κίεβο, δήλωσε ο Ζελένσκι 12:35Κυριάκος Μητσοτάκης: Υπάρχουν προβλήματα στην ψυχική υγεία των παιδιών από την κατάχρηση των social media12:21Δολοφονία Κυριακής Γρίβα: Απολογούνται οι αστυνομικοί – "Της ζήτησαν 100 ευρώ για να κάνει μήνυση" λέει η μητέρα της12:07Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την αντιμετώπιση της ζωονόσου της ευλογιάς11:52Τέμπη: Ο σταθμάρχης ο πρώτος που έλαβε το κλητήριο θέσπισμα11:38Βόλος: Στη φυλακή 45χρονος που είχε ερωτική σχέση με ανήλικη 11:24Ρόδος: "Μπορεί να με σκότωναν" - Τι αναφέρει ο επιχειρηματίας που του "γάζωσαν" με σφαίρες το σπίτι (βίντεο)11:10Ηράκλειο: Δεν τα κατάφερε ο 53χρονος μετά το τροχαίο – Πώς έγινε το δυστύχημα10:56Παρασκευή 14 Νοεμβρίου: Το πρώτο web δελτίο με τις σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας10:42Ο Κριστιάνο Ρονάλντο αποβλήθηκε για πρώτη φορά με την Πορτογαλία10:28Πιερρακάκης: Το δημοψήφισμα ήταν το τέλος των ψευδαισθήσεων και η αρχή του δημοσιονομικού ρεαλισμού10:14Κορωπί: Κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα για τον 22χρονο που κατάπιε αμάσητο μπέργκερ10:00Η βρετανή υπουργός Πολιτισμού καλωσόρισε τη συγγνώμη του BBC στον Τραμπ09:48Εξαρθρώθηκε κύκλωμα που "νομιμοποιούσε" κλεμμένα αυτοκίνητα με πλαστά χαρτιά09:34Τροχαίο δυστύχημα στο Ηράκλειο - Όχημα προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοιχίο09:20Θεσσαλονίκη: Εξαρθρώθηκε συμμορία "βομβιστών" ΑΤΜ με τεράστια λεία 09:06
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο