LATEST NEWS
 
Ειδήσεις /ΚοινωνίαΔημοσίευση: 22 Απριλίου 2020 14:47 | Ανανέωση: 22 Απριλίου 2020 14:46

Κεραμέως: Οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο

Τι θα γίνει με τις μεταγραφές. Τι αλλάζει στην προαγωγή από τάξη σε τάξη σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Το μάθημα που επιστρέφει και οι συντελεστές βαρύτητας.

Κεραμέως - διαβούλευση -νομοσχέδιο - αναβάθμιση σχολείου

Μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας πως θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου.

Ακόμα δεν έχουν ληφθεί ακόμα αποφάσεις για την επανέναρξη των σχολείων, είπε η Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που θα τεθεί σήμερα σε ηλεκτρονική διαβούλευση.

Επεσήμανε ωστόσο, ότι η ηγεσία του υπουργείου είναι σε τακτική συνεννόηση με τον πρωθυπουργό, το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ και τόνισε: «Είμαστε έτοιμοι για όλα τα σενάρια».

Το υπουργείο αναμένει την επίσημη εισήγηση των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων, προκειμένου να παρθούν οι τελικές αποφάσεις και να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Η κ. Κεραμέως σημείωσε επίσης, ότι η επαναφορά θα γίνει σε μία «νέα κανονικότητα», η οποία θα διατρέχει όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας των πολιτών και για αυτό, το υπουργείο θα φροντίσει να ενημερώσει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να λαμβάνουν στο εξής.

Τέλος, σχετικά με το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία στην Ελλάδα, σε σχέση με άλλες χώρες, η κ. Κεραμέως ανέφερε ότι «η κάθε χώρα έχει τα δικά της δεδομένα και τις δικές της ιδιαιτερότητες».

Σχετικά με τις μεταγραφές των φοιτητών ανακοίνωσε πως  «ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει τη βάση της σχολής που επιθυμεί μείον 2.750 μόρια. Δηλαδή, εάν η βάση της σχολής στην Αθήνα είναι 18.750 μόρια, θα πρέπει να έχει 16.000 μόρια».

Ανακοινώθηκε επίσης, η επιστροφή των Λατινικών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Η διδασκαλία τους θα μπει στη Β’ Λυκείου που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο.

Επανέρχονται, επίσης, από την επόμενη σχολική χρονιά, οι συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα που εξετάζονται και στα μαθήματα που θα συνδέουν τα επιστημονικά πεδία.

Εισάγεται, επίσης, η βάση του 10 για την προαγωγή από τη μία τάξη του Γυμνασίου και του Λυκείου στην επόμενη, ενώ αυξάνονται από τέσσερα σε επτά τα μαθήματα για τις προαγωγικές εξετάσεις.

Σύντομα θα λειτουργούν 24  Πρότυπα σχολεία στη χώρα με την μετατροπή δημόσιων σχολείων που θα επιλεγούν, ενώ αυξάνονται και τα πειραματικά σχολεία.

Το νομοσχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή μέσα στον Μάιο.

Κεραμέως - διαβούλευση -νομοσχέδιο - αναβάθμιση σχολείου

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, όπως θα συμπληρωθούν με υπουργικές αποφάσεις και λοιπές δράσεις, κινούνται σε 3 βασικούς άξονες: (α) την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών στο σχολείο, (β) στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και (γ) οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση. Συνοπτικά:

Α. Αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου

  1. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.
  2. Αγγλικά στο νηπιαγωγείο: Εισάγεται πιλοτικά στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  3. Κατανομή ωρών διδασκαλίας: Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής, όπως και η εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών ως συμπληρωματικός ή εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης.
  4. Τράπεζα Θεμάτων: Συστήνεται εκ νέου ο θεσμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο, με στόχο να συμβάλλει στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η εισαγωγή της προβλέπεται να είναι σταδιακή (αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου).
  5. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μεταξύ άλλων, μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά. Οι ρυθμίσεις αυτές αποσκοπούν στην ορθολογικότερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση του προγράμματος της Γ’ Λυκείου αναφορικά με την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Επίσης, από το μεθεπόμενο σχολικό έτος (2021-2022) οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας.
  6. Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση: Μεταξύ άλλων,
  • στο Γυμνάσιο αυξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και προβλέπεται ερευνητική εργασία για την Πληροφορική, εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (βαθμολογική βάση 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο, και προσθήκη ορίου μαθημάτων (4) για δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο)
  • στο Λύκειο αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου, οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα, οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν ιστορία (λογική «κόντρα» μαθήματος),
  • ακόμη, θα αναγράφεται η διαγωγή στους τίτλους σπουδών. Στόχος των ρυθμίσεων αυτών είναι η ενίσχυση της σφαιρικότερης καλλιέργειας των μαθητών, η διαμόρφωση ενός συνεκτικότερου πλαισίου αξιολόγησης της επίδοσής τους και, συνακόλουθα, η προώθηση της συστηματικότερης παρακολούθησης και μελέτης των μαθημάτων.

Συμπληρωματικά προς τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, έχει δρομολογηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η διαμόρφωση νέων προγραμμάτων σπουδών και η σύνταξη νέων βιβλίων για όλες τις βαθμίδες του σχολείου. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στις πολλαπλές πηγές και στη συγκριτική ανάλυση, καθώς και σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας.

Β. Στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου

  1. Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων Σχολείων (ενίσχυση του προτύπου της αριστείας με την έννοια της διαρκούς αυτό-βελτίωσης των μαθητών) και Πειραματικών Σχολείων (έμφαση σε υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού). Τα σχολεία αυτά αποτελούν από κοινού ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο εθνικών διαστάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών. Από το Σεπτέμβριο 2020, προβλέπεται η λειτουργία 24 Πρότυπων και 38 Πειραματικών Σχολείων. Από το Σεπτέμβριο του 2021, προβλέπεται η επέκταση του θεσμού, με το χαρακτηρισμό και άλλων δημόσιων σχολείων ως Προτύπων ή Πειραματικών.
  2. Αξιολόγηση: Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο συνεκτικό πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με το σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας: αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση από το οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.. Η εξωτερική αξιολόγηση προβλέπει ενεργό ρόλο του ΙΕΠ καθώς και της ΑΔΙΠΠΔΕ, αρχής που σχετίζεται άμεσα με τη διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δρομολογείται, επίσης, εντός του 2020 η σύνταξη του ΠΔ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών.
  3. Εκπαιδευτικοί στην τάξη: Εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση της πλήρωσης κενών, ιδίως μέσω της διπλής μοριοδότησης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχεται σε δυσπρόσιτες περιοχές και της προτεραιότητας στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.
  4. Ασφάλεια στο σχολείο / Ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού: Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Δρομολογούνται, επίσης, αλλαγές στη διαβάθμιση των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων.
  5. Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό: Μεταξύ άλλων, εισάγονται οργανωτικές ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος πλήρωσης κενών, την απλοποίηση διαδικασιών, την παροχή κινήτρων και μεγαλύτερης ελευθερίας των εκπαιδευτικών και άλλες ρυθμίσεις που διέπουν το καθεστώς τους.

Συμπληρωματικά προς τις ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις, προβλέπεται διευρυμένο πρόγραμμα για τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (βασικοί εγγραμματισμοί, νέες θεματικές και προγράμματα σπουδών, εισαγωγική επιμόρφωση, διαφοροποιημένη διδασκαλία κ.α.), με έμφαση σε καινοτόμους μεθόδους επιμόρφωσης (επιμορφωτές-πολλαπλασιαστές, συνδυασμός δια ζώσης και εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, συνεργασία με ΑΕΙ κ.ά.).

Γ. Οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση

  1. Ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών πανεπιστημίων: Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού), θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.
  2. Διαδικασία ανάδειξης Πρυτανικών Αρχών: Θεσμοθετείται το ενιαίο ψηφοδέλτιο Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, προβλέπεται ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διασφάλιση του αδιάβλητου και τη διευκόλυνση συμμετοχής στη διαδικασία, αλλάζει το εκλεκτορικό σώμα και καθιερώνεται η 4ετής θητεία.
  3. Νέο πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών: Καθιερώνεται για πρώτη φορά πρόσθετο ακαδημαϊκό κριτήριο (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), εξορθολογίζονται τα υφιστάμενα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια για την αποφυγή καταστρατήγησης των κανόνων (π.χ. εξέταση μέσου όρου εισοδημάτων 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός), και εισάγεται η καινοτομία του β’ κύκλου μετεγγραφών (περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου).

Επιπλέον της δημόσιας διαβούλευσης, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ παραμένει στη διάθεση των οικείων θεσμικών φορέων, προκειμένου να συζητηθεί διεξοδικότερα το περιεχόμενο των διατάξεων του νομοσχεδίου (ήδη μέσω τηλεδιάσκεψης, πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή).

 

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΑυτό είναι το κρησφύγετο του Τούρκου που πυροβόλησε τα στελέχη της ΕΥΠ (βίντεο)Χθες 21:51 | Ειδήσεις

Εντοπίστηκε και συνελήφθη σε χωριό του ορεινού όγκου της Ροδόπης

Μονή Σινά: Την Δευτέρα η ελληνική αντιπροσωπεία στην ΑίγυπτοΧθες 20:24 | Ειδήσεις

Τι είχαν συμφωνήσει Ελλάδα - Αίγυπτος τον Δεκέμβριο του 2024

Ελίζαμπεθ Πίπκο στον ΑΝΤ1: Δεν έχω μεγάλη πίστη στο Ιράν αλλά έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην κυρία διαπραγματευτική ισχύ του ΤραμπΧθες 19:54 | Ειδήσεις

«Από τα τέλη Μαΐου του 2025 οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν για την ανανέωση της πυρηνικής συμφωνίας έχουν επιδείξει σπουδαία σημάδια προόδου».

Champions League: Πρωταθλήτρια η "διαστημική" Παρί για πρώτη φορά στην ιστορία τηςΧθες 23:34 | Ειδήσεις

Η γαλλική ομάδα διέλυσε την Ίντερ με το εντυπωσιακό 5-0, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη νίκη σε τελικό Champions League.

Pοή στη κατηγορία: Ειδήσεις
Τι καιρό θα κάνει την Κυριακή23:59Champions League: Πρωταθλήτρια η "διαστημική" Παρί για πρώτη φορά στην ιστορία της23:49Υπό έλεγχο οι πυρκαγιές σε Σπάτα και Ασπρόπυργο23:39Βάλερι Μαχάφεϊ: «Έφυγε» από τη ζωή η ηθοποιός του "Desperate Housewives"23:24Βουλή: Την Τρίτη αρχίζει η επεξεργασία του νέου ΚΟΚ23:10Κυλλήνη: Πολυτελές αυτοκίνητο τράκαρε με τρακτέρ (εικόνες)22:55Στον Λευκό Οίκο ο Μερτς την Πέμπτη – Πρώτη του επίσημη επίσκεψη στις ΗΠΑ ως καγκελάριος22:41Πύργος: Καταδίωξη και προσαγωγές μετά από άγριο καβγά ανηλίκων 22:25Γάζα: Η Χαμάς λέει ότι απάντησε στην πρόταση εκεχειρίας του Γουίτκοφ22:11Αυτό είναι το κρησφύγετο του Τούρκου που πυροβόλησε τα στελέχη της ΕΥΠ (βίντεο)21:56Υγεία - ΗΠΑ: Αύξηση των θανάτων από καρκίνο λόγω αλκοόλ21:40Βέλγιο: Οδοντίατρος κατηγορείται για σεξουαλική κακοποίηση 55 ασθενών του21:26Ασπρόπυργος: Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά21:12Μονή Σινά: Την Δευτέρα η ελληνική αντιπροσωπεία στην Αίγυπτο 20:58Champions League: Άγρια συμπλοκή στο μετρό του Μονάχου μεταξύ οπαδών της Ίντερ και της Παρί (βίντεο) 20:41Βόλος: Καθάρα τα νερά σε όλες τις πολυσύχναστες ακτές20:27Ελίζαμπεθ Πίπκο στον ΑΝΤ1: Δεν έχω μεγάλη πίστη στο Ιράν αλλά έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην κυρία διαπραγματευτική ισχύ του Τραμπ20:11ΗΠΑ: Αμερικανοί επιστήμονες λένε ότι ανακάλυψαν πλανήτη νάνο στα όρια του ηλιακού μας συστήματος19:57ΝΒΑ: Ο Γουίλιαμσον αρνείται την κατηγορία για βιασμό19:40Νιγηρία: Στους 151 ο αριθμός των νεκρών από τις ξαφνικές πλημμύρες19:23
Δεν υπάρχει καταχώρηση
BlogsΔεν υπάρχει περιεχόμενο