Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 31 Μαρτίου 2020 09:03

Κορονοϊός: Πώς μολύνει τον οργανισμό

Σημαντική για την αντιμετώπιση του φονικού ιού είναι η ανακάλυψη των Αμερικανών επιστημόνων για τον τρόπο που ο κορονοϊός προσκολλάται στα κύτταρά μας.

ιατρικό εργαστήριο - ιός

Επιστήμονες στις ΗΠΑ δημιούργησαν έναν τρισδιάστατο χάρτη της προεξέχουσας πρωτεΐνης, την οποία διαθέτει ο νέος κορονοϊός SARS-CoV-2 για να προσδένεται στα ανθρώπινα κύτταρα και να μολύνει τον οργανισμό. Η μελέτη του βιολογικού μηχανισμού λοίμωξης ελπίζεται ότι θα επιτρέψει την αποτελεσματικότερη φαρμακευτική αντιμετώπιση του ιού που προκαλεί την πανδημική νόσο Covid-19.

Μία βασική διαπίστωση είναι ότι η πρωτεΐνη-άγκιστρο του ιού «γραπώνεται» στα κύτταρα των ασθενών με περίπου τετραπλάσια ισχύ σε σχέση με εκείνη του προηγούμενου κορονοϊού που προκάλεσε τη νόσο SARS (Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο) το 2002-03. Αυτή η έξτρα δύναμη του νέου ιού, σύμφωνα με τους επιστήμονες, σημαίνει ότι τα σωματίδια του νέου κορονοϊού, τα οποία εισπνέονται από τη μύτη ή το στόμα των ανθρώπων μέσω των σταγονιδίων που εκτινάσσει ένας ασθενής, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα και ικανότητα να προσαρτηθούν στα κύτταρα του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος. Συνεπώς, εκτιμάται ότι χρειάζονται σχετικά λιγότερα σωματίδια του ιού για να προκληθεί μία νέα λοίμωξη, από ό,τι συνέβαινε στην περίπτωση της νόσου SARS.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μινεσότα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Φανγκ Λι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με τη «Γκάρντιαν», χρησιμοποίησαν κρυσταλλογραφία ακτίνων-Χ για να δημιουργήσουν έναν «χάρτη» σε ατομικό επίπεδο της προεξέχουσας πρωτεΐνης του ιού, καθώς και της αντίστοιχης πρωτείνης υποδοχέα ACE-2 στα ανθρώπινα κύτταρα. Μόλις ο ιός έχει μπει στο σώμα, η εν λόγω πρωτεΐνη του προσκολλάται στον αντίστοιχο υποδοχέα των ανθρωπίνων κυττάρων, πράγμα που επιτρέπει στον SARS-CoV-2 να εισδύει στα κύτταρα και να πολλαπλασιάζεται μέσα σε αυτά.

«Η τρισδιάστατη δομή δείχνει ότι, σε σχέση με τον ιό που προκάλεσε το ξέσπασμα της νόσου SARS το 2002-2003, ο νέος κορονοϊός έχει εξελίξει νέες στρατηγικές για να προσδένεται στον ανθρώπινο υποδοχέα του, με αποτέλεσμα η προσκόλλησή του να είναι πιο γερή. Αυτό βοηθάει τον ιό να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα και να εξαπλώνεται μεταξύ των ανθρώπων», δήλωσε ο Λι.

Ο νέος 3D χάρτης του ιού θα χρησιμοποιηθεί τώρα από τους επιστήμονες σε όλον τον κόσμο για να βρουν πιθανά φάρμακα που μπορούν να τον εξουδετερώνουν πριν προλάβει να πολλαπλασιαστεί. «Αν ένα νέο φάρμακο αντισωμάτων μπορεί να προσκολληθεί στις ίδιες περιοχές του ιού πιο γερά και πιο συχνά από ό,τι ο ανθρώπινος υποδοχέας, τότε θα μπλοκάρει τον ιό έξω από τα κύτταρα», ανέφερε ο Λι.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: απολογισμός Τσιόδρα με τις εφιαλτικές εκτιμήσεις για θανάτους στην ΕλλάδαΣήμερα 18:20 | Ειδήσεις

Τι θα είχε γίνει εάν η χώρα μας δεν είχε πάρει έγκαιρα τόσο αυστηρά μέτρα. Τι είπε ο λοιμωξιολόγος στην τελευταία τηλεοπτική ενημέρωση για την επιδημία.

Ζαχαράκη στον ΑΝΤ1: πάνω από 60% η συμμετοχή μαθητών στις τάξειςΣήμερα 20:03 | Ειδήσεις

Χαμηλότερα τα ποσοστά στα Λύκεια και δη στην Γ΄ Λυκείου. Τι είπε για τα δημοτικά, τα μέτρα προστασίας και τα παιδιά στις μικρότερες τάξεις.

Κορονοϊός: νέα κρούσματα στο ΚρανίδιΣήμερα 15:29 | Τοπικά Νέα

Επιβλήθηκε νέα καραντίνα. Ανάστατοι κάτοικοι κι επιχειρηματίες στην περιοχή.

Φονική κακοκαιρία σαρώνει την χώραΣήμερα 17:21 | Ειδήσεις

Μια γυναίκα έχασε την ζωή της από κεραυνό. Προβλήματα στην Αθήνα. Στα... "λευκά" από το χαλάζι πολλές περιοχές. Καταστροφές σε καλλιέργειες.

Ζαγορά: Σε απόγνωση οι καλλιεργητές μετά τις ζημιές που προκάλεσε το χαλάζι (εικόνες)22:22Έβρος: Ενίσχυση των συνόρων με εκατοντάδες αστυνομικούς22:10Παγκόσμια συγκίνηση για τον αθώο που έμεινε 37 χρόνια στην φυλακή (βίντεο)21:57Φονική κακοκαιρία σαρώνει την χώρα 21:45Αποκλειστικά στον ΑΝΤ1: Συμμορίες ανηλίκων “ρημάζουν” το Ίλιον (βίντεο)21:32Οικονομικό επιμελητήριο: “Καμπανάκι” για την επόμενη μέρα της πανδημίας21:21Έγκλημα στην Σητεία: Ξεσπά στον ΑΝΤ1 ο αδελφός του θύματος (βίντεο)21:09Φώτης Ντούλος: νέες αποκαλύψεις για την ζωή του20:58“Δράκος του Κάβου”: Παραδειγματική τιμωρία ζητούν τα θύματα του (βίντεο)20:46Επίθεση με βιτριόλι: η κατάθεση της 34χρονης (βίντεο)20:34Πανελλαδικές Εξετάσεις: το πρόγραμμα για τα ειδικά μαθήματα20:23Ζαχαράκη στον ΑΝΤ1: πάνω από 60% η συμμετοχή μαθητών στις τάξεις20:10Κρανίδι: “νιώθω κυνηγημένος στον τόπο μου, από ανθρώπους που δεν ξέρω αν είναι άρρωστοι” (βίντεο)19:59Δένδιας – Παναγιωτόπουλος: Δεν καταλήφθηκε ποτέ ελληνικό έδαφος19:48Αντρέα Μποτσέλι: Μολυνθήκαμε όλοι στην οικογένειά μου από τον κορονοϊό19:36Ινδία: Πέθανε 90χρονος γιόγκι που ισχυριζόταν ότι δεν είχε φάει ή πιει για 80 χρόνια19:25Επιστρεπτέα προκαταβολή: Σχεδόν 4.000 δικαιούχοι την έλαβαν την Τρίτη19:13Χαρδαλιάς: Από την πανδημία δεν ξεμπλέξαμε - Συγκίνηση στην τελευταία ενημέρωση19:01Σωτήρης Τσιόδρας: “Αντίο” με ένα ποίημα18:52Σταϊκούρας – Τσακαλώτος: κόντρα για το Πρόγραμμα “Μένουμε Όρθιοι ΙΙ”18:40