Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 12 Μαρτίου 2020 08:39

Μέσα σε κεχριμπάρι βρέθηκε το κρανίο του μικρότερου δεινόσαυρου στην Ιστορία (εικόνες)

Εντυπωσιακό το εύρημα των επιστημόνων, που βρήκαν καλοδιατηρημένο το μικροσκοπικό απολίθωμα.

δεινόσαυρος - απολίθωμα  μικροσκοπικού κρανίου

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το καλοδιατηρημένο απολίθωμα του μικροσκοπικού κρανίου, μήκους μόλις ενάμισι εκατοστού, του μικρότερου δεινόσαυρου που έχει ποτέ βρεθεί και ο οποίος ζούσε πριν 99 εκατομμύρια χρόνια. Η ανακάλυψη, μέσα σε ένα κεχριμπάρι που βρέθηκε στη βόρεια Μιανμάρ, αποκαλύπτει ένα μίνι-δεινόσαυρο μεγέθους κολιμπρί, του μικρότερου πουλιού που ζει σήμερα και ζυγίζει μόλις δύο γραμμάρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την παλαιοντολόγο Τζινγκάμι Ο'Κόνορ του Ινστιτούτου Παλαιοντολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στο Πεκίνο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", δήλωσαν ότι το ασυνήθιστο απολίθωμα του κρανίου θα ρίξει περισσότερο φως στην καταγωγή των μικρών πουλιών από τους δεινόσαυρους.

Το νέο είδος, που ονομάστηκε Oculudentavis khaungraee, φαίνεται από την ανατομία του κρανίου του πως είχε πολύ καλή όραση, αν και τα μάτια του, που κοιτούσαν προς τα πλάγια, θα προεξείχαν από το κεφάλι του με τρόπο που δεν έχει παρατηρηθεί σε άλλο ζώο. Γι' αυτό η Ο'Κόνορ έκανε λόγο για «το πιο παράξενο απολίθωμα που έχω συναντήσει».

Διέθετε 100 δόντια κοφτερά κωνικά δόντια και μάλλον κυνηγούσε έντομα για να τραφεί. Το σώμα του ίσως έφθανε συνολικά τα πέντε εκατοστά σε μήκος.

Επειδή βρέθηκε μόνο το κρανίο του, είναι δύσκολο για τους επιστήμονες να ανακαλύψουν πώς ακριβώς το νέο είδος σχετιζόταν με τα πουλιά. Μερικά ανατομικά χαρακτηριστικά του κεφαλιού του παραπέμπουν σε δεινόσαυρο και άλλα σε εξελιγμένο πουλί. Τα πουλιά εξελίχθηκαν από μικρούς φτερωτούς δεινόσαυρους πριν περίπου 150 εκατομμύρια χρόνια.

Για μια ακόμη φορά πάντως, επιβεβαιώθηκε η μοναδική ικανότητα του κεχριμπαριού που πηγάζει από τα δέντρα, να διατηρεί στο εσωτερικό του πολύτιμα απολιθώματα από το μακρινό παρελθόν (έντομα, σαύρες, βατράχους κ.α.), τα οποία αλλιώς θα είχαν εξαφανιστεί προ πολλού.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΈγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκεΣήμερα 13:39 | Ειδήσεις

Κατόπιν υπόδειξης του καθ’ ομολογίαν συζυγοκτόνου, οι αστυνομικοί βρήκαν νεκρή την άτυχη γυναίκα μέσα στο διαμέρισμά της.

Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενουςΣήμερα 13:49 | Ειδήσεις

Με εγκύκλιο ορίζονται τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις για την προστασία των εργαζομένων από τον καύσωνα.

Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεσταΣήμερα 14:15 | Ειδήσεις

Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός για το κύμα καύσωνα. Περιπολίες από Πυροσβεστική και Αστυνομία.

Ολυμπιακοί Αγώνες - Κωπηλασία: Ο Στέφανος Ντούσκος κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο (βίντεο)Σήμερα 06:46 | Ειδήσεις

Χρυσός Ολυμπιονίκης στο απλό σκιφ, με Ολυμπιακό ρεκόρ. Το πρώτο μετάλλιο της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

Εγνατία Οδός: απαγόρευση κυκλοφορίας σε νταλίκες16:41Καύσωνας: δωρεάν είσοδος σε οργανωμένες παραλίες16:27Δένδιας σε Ακάρ: η Τουρκία χρησιμοποιεί κάθε εργαλείο αποσταθεροποιήσεων16:14Ζάκυνθος: απείλησε με μαχαίρι πυροσβέστη16:01Εθνική Τράπεζα: νέος Πρόεδρος ο Γκίκας Χαρδούβελης15:47Αντετοκούνμπο: Ανανεώθηκε το γήπεδο μπάσκετ στα Σεπόλια15:34Θεσσαλονίκη: ληστεία με σφυρί σε μίνι μάρκετ (βίντεο )15:20Καύσωνας – Χρυσοχοΐδης: να συνεργαστούμε για να προλάβουμε τα δυσάρεστα15:07Παναθηναϊκός: Ανακοινώθηκε ο Σάρλια (εικόνες)14:54Ολυμπιακοί Αγώνες - Κολύμβηση: Ο Γκολομέεβ άνετα στον ημιτελικό των 50 μ. ελεύθερο (βίντεο)14:40Καύσωνας – ΓΓΠΠ: συστάσεις προς τους πολίτες14:27Ολυμπιακοί Αγώνες - Τριπλούν: Η Βούλα Παπαχρήστου έμεινε εκτός τελικού (βίντεο)14:14Καύσωνας: Τα μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους14:00Έγκλημα στη Δάφνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και παραδόθηκε13:47Δένδιας: Τι συζήτησε με την ΥΠΕΞ του Λιβάνου13:35Κορονοϊός - Ισραήλ: Η μετάλλαξη Δέλτα “χτυπά” τους εμβολιασμένους υγειονομικούς13:22Γεννηματά για Ταμείο Ανάκαμψης: Να γίνει δίκαιη κατανομή των πόρων13:08Κορονοϊός - Εμβολιασμός: Άνοιξε η πλατφόρμα για παιδιά άνω των 12 ετών12:53Καύσωνας: Μέτρα προστασίας για καρδιοπαθείς12:39“The Enforcer”: Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη12:26