Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 03 Μαρτίου 2020 10:18

Μυστήριο με άστρο - λευκό νάνο που μοιάζει με χιονάνθρωπο

Ανακάλυψαν ένα τελείως ασυνήθιστο γιγάντιο άστρο-λευκό νάνο, που θυμίζει χιονάνθρωπο. Τι λένε οι αστρονόμοι.

AP - Διάστημα

Ένα τελείως ασυνήθιστο γιγάντιο άστρο-λευκό νάνο, που θυμίζει χιονάνθρωπο, ανακάλυψαν οι αστρονόμοι και πιστεύουν ότι προήλθε από τη βίαιη σύγκρουση δύο μικρότερων ανισομεγεθών λευκών νάνων πριν περίπου 1,3 δισεκατομμύρια χρόνια.

Εκτός από το περίεργο σχήμα του, στην ατμόσφαιρα του εν λόγω άστρου βρέθηκε μεγάλη ποσότητα άνθρακα, καθώς και απρόσμενα χαμηλή ποσότητα υδρογόνου και ήλιου, κάτι που δεν έχει παρατηρηθεί ξανά σε λευκό νάνο. Επίσης η ταχύτητα του είναι υπερβολικά γρήγορη, ταχύτερη από το 99% των γειτονικών αντίστοιχων άστρων.

Οι λευκοί νάνοι είναι μικρά, αχνά και πυκνά άστρα, στο μέγεθος περίπου της Γης, που αποτελούν τους εναπομείναντες πυρήνες κάποτε μεγαλύτερων άστρων, τα οποία εξάντλησαν τα «καύσιμα» τους και απέβαλαν τα εξωτερικά στρώματά τους. Ο Ήλιος μας κάποτε θα γίνει και αυτός ένας λευκός νάνος, όπως είναι επίσης τουλάχιστον το 90% των άστρων στον γαλαξία μας.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Μαρκ Χόλαντς του βρετανικού Πανεπιστημίου του Γουόρικ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy», εντόπισαν αρχικά με το διαστημικό ευρωπαϊκό τηλεσκόπιο Gaia ένα περίεργο λευκό νάνο σε απόσταση περίπου 150 ετών φωτός από τη Γη και, στη συνέχεια, τον μελέτησαν περισσότερο με το επίγειο τηλεσκόπιο Γουίλιαμ Χέρσελ στα Κανάρια Νησιά.

Ο λευκός νάνος WDJ0551+4135 εκτιμάται ότι έχει μάζα 1,14 φορές μεγαλύτερη του Ήλιου (σχεδόν διπλάσια από τη μάζα ενός τυπικού λευκού νάνου) και η διάμετρός του είναι μόλις τα δύο τρίτα της Γης.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΠτώση Φάντομ - Κηδεία Τουρούτσικα: Συγκλόνισαν οι επικήδειοι των γονιών του (βίντεο)Σήμερα 12:00 | Ειδήσεις

"Ράγισαν καρδιές" οι επικήδειοι των γονιών του Μάριου - Μιχαήλ Τουρούτσικα που έπεσε στο καθήκον σε ηλικία 29 ετών. Δάκρυσαν Σακελλαροπούλου, Μητσοτάκης και Χαρδαλιάς.

Υπουργικό Συμβούλιο - Μητσοτάκης για ΣΥΡΙΖΑ: απαράδεκτη η αποχή από την Βουλή (εικόνες)Σήμερα 15:12 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Πρωθυπουργός στο Υπουργικό Συμβούλιο για τον Αλέξη Τσίπρα και την στάση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και για την διάταξη που "μπλοκάρει" την κάθοδο στις εκλογές του κόμματος του Κασιδιάρη.

Δολοφονία Καρολάιν: η μητέρα της γύρισε στην Αλόννησο χωρίς την Λυδία (βίντεο)Σήμερα 11:16 | Ειδήσεις

Τι αποκάλυψε η εκπομπή “Το Πρωινό” του ΑΝΤ1 για την επιστροφή της γυναίκας από τις Φιλιππίνες. Επεισόδιο με τους γονείς του δολοφόνου της Καρολάιν, που πήγαν στο σπίτι της, στο νησί, ζητώντας να δουν το παιδί.

Βαρεμένος - Καραμανλή: το τσαλάκωμα της φωτογραφίας, η ένταση και η “συγγνώμη” (βίντεο)Σήμερα 14:08 | Ειδήσεις

Σάλος ξέσπασε μετά απο την χειρνομία του Γιώργου Βαρεμένου. Για σεξιστική επίθεση κάνει λόγο η Άννα Καραμανλή. Τι αναφέρουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

ΕΚΤ – επιτόκια: Ανακοινώθηκε νέα αύξηση16:07Θεσσαλονίκη: έσπασε την πόρτα, ξυλοκόπησε και απείλησε ότι θα σκοτώσει την πρώην συζυγό του15:54Υπουργικό Συμβούλιο - Μητσοτάκης για ΣΥΡΙΖΑ: απαράδεκτη η αποχή από την Βουλή (εικόνες)15:40ΑΝΤ1: Δημοσκόπηση και Παπαθανάσης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Πέμπτης (βίντεο)15:26Λαμία: Έσκισαν τα λάστιχα στα αυτοκίνητα ολόκληρης γειτονιάς (εικόνες)15:12Βαρεμένος - Καραμανλή: το τσαλάκωμα της φωτογραφίας, η ένταση και η “συγγνώμη” (βίντεο)14:59Άρτα: Μπαρμπέρικο αρνήθηκε να εξυπηρετήσει τρανς άνδρα - Τι λέει ο καταγγέλλων στο “Πρωινό” (βίντεο)14:45“DRAGONS’ DEN”: νέο επεισόδιο με επενδύσεις πολλών χιλιάδων ευρώ14:32Οικονόμου: ο Τσίπρας είναι ηγέτης του “Τραμπισμού αλά γκρέκα”14:19Σοϊλού: η Τουρκία δέχεται ψυχολογικό πόλεμο14:05ΠΑΟΚ - Ολυμπιακός: Ποιος διαιτητής θα σφυρίξει το κυριακάτικο ντέρμπι13:51Καλλιτέχνες: Πορεία και κλειστοί δρόμοι στο κέντρο της Αθήνας (εικόνες)13:37Σουφλέ με ψωμί από την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου13:24Πέθανε ο Φίλιππος Τσιμπόγλου 13:10“Qatar Gate”: Άρση ασυλίας για Κοτσολίνο και Ταραμπέλα 12:57Λίτσα Πατέρα - Ζώδια: οι προβλέψεις της Πέμπτης (βίντεο)12:43Ο Στέφανος Τσιτσιπάς... “Ενώπιος Ενωπίω” με τον Νίκο Χατζηνικολάου12:29Πτώση Φάντομ - Κηδεία Τουρούτσικα: Συγκλόνισαν οι επικήδειοι των γονιών του (βίντεο)12:16ΥΠΟΙΚ - ΥΠΕΝ: H ΛΑΡΚΟ “αλλάζει σελίδα”12:02Θεοδωρικάκος: ο γιός του ζητά αποζημίωση από τον απόστρατο αξιωματικό της Αστυνομίας11:49