Περιβαλλοντικό “μπλόκο” στην επέκταση του Χίθροου
Η βρετανική δικαιοσύνη δικαίωσε τους οικολόγους που είχαν προσφύγει κατά της επέκτασης του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου, κρίνοντας ότι το σχέδιο είναι επιβλαβές για το περιβάλλον.
Το δικαστήριο έκρινε σε δεύτερο βαθμό ότι η κυβέρνηση των Τόρις, που ενέκρινε το 2018 την επέκταση του πλέον πολυσύχναστου αεροδρομίου της Ευρώπης, δεν έλαβε υπ' όψιν τις δεσμεύσεις που προέρχονται από τις συμφωνίες του Παρισιού για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Νικήσαμε! Σήμερα μπλοκάραμε τα σχέδια της κυβέρνηση των Τόρις για την κατασκευή τρίτου διαδρόμου στο Αεροδρόμιο του Χίθροου. Η σημερινή απόφαση αποτελεί σημαντική νίκη για όλους τους Λονδρέζους που υποστηρίζουν με θέρμη την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τον καθαρισμό του αέρα μας», έγραψε στο Twitter o δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν, ο οποίος υποστήριξε την προσφυγή, η οποία είχε απορριφθεί σε πρώτο βαθμό το 2019.
Οπως δήλωσε ο Πολ Σόβεν, της Greenpeace, η οποία συμμετείχε στην προσφυγή στο πλευρό πολλών συνοικιών της βρετανικής πρωτεύουσας, «η τρίτη πίστα έχει ήδη "γονατίσει" υπό το βάρος του κόστους, του θορύβου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και πλέον το αεροδρόμιο έχει ξεπεράσει και ένα πολύ ψηλό εμπόδιο».
Η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον θα πρέπει πλέον να πάρει θέση για το κολοσσιαίο αυτό σχέδιο, το κόστος της πρώτης φάσης του οποίου ανέρχεται σε 14 δισεκατομμύρια λίρες.Η σημερινή απόφαση της βρετανικής δικαιοσύνης μπορεί και να βολεύει τον πρωθυπουργό, ο οποίος δεν έκρυψε ποτέ την αντίθεσή του σε αυτήν την επέκταση. Στο παρελθόν είχε δηλώσει ότι δεν θα δίσταζε να μπει μπροστά στους εκσκαφείς για να εμποδίσει την κατασκευή του τρίτου διαδρόμου. Και τον Δεκέμβριο, εξέφρασε αμφιβολίες για την ικανότητα των εμπνευστών του σχεδίου να προφυλάξουν την ποιότητα του αέρα και α περιορίσουν την ηχητική ρύπανση.
Η επέκταση του αεροδρομίου Χίθροου αντιμετωπίζει έντονες επικρίσεις από τις οικολογικές οργανώσεις που καταγγέλλουν την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση. Οι εργασίες επρόκειτο να ξεκινήσουν το 2022 και να διαρκέσουν τέσσερα χρόνια. Το σχέδιο χρηματοδοτείται από την κοινοπραξία των επενδυτών που είναι ιδιοκτήτης του αεροδρομίου, ανάμεσά τους κρατικά επενδυτικά ταμεία της Κίνας, της Σιγκαπούρης και του Κατάρ.