Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 27 Φεβρουαρίου 2020 10:53

Εντοπίστηκε δυνητικά κατοικήσιμος εξωπλανήτης

Ο πλανήτης με την ονομασία Κ2-18b εκτιμάται ότι είναι πιθανό να διαθέτει υγρό νερό στην επιφάνεια του και συνθήκες κατάλληλες για την ανάπτυξη ζωής.

Εξωπλανήτης

Επιστήμονες του βρετανικού Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ ανακοίνωσαν ότι ένας εξωπλανήτης που έχει νέφη με υδρατμούς και υπερδιπλάσιο μέγεθος από τη Γη, είναι δυνητικά φιλόξενος για ζωή.

Ο πιθανώς βροχερός πλανήτης με την ονομασία Κ2-18b απέχει 124 έτη φωτός και είχε αρχικά ανακαλυφθεί το καλοκαίρι του 2019, αλλά τώρα -μετά από περαιτέρω μελέτη- εκτιμάται ότι είναι πιθανό να διαθέτει υγρό νερό στην επιφάνεια του και συνθήκες κατάλληλες για την ανάπτυξη ζωής.

Ο εξωπλανήτης έχει ακτίνα 2,6 φορές μεγαλύτερη από τη Γη και μάζα 8,6 φορές μεγαλύτερη. Η ατμόσφαιρα του είναι πλούσια σε υδρογόνο και περιέχει πολλούς υδρατμούς, ενώ τα επίπεδα άλλων χημικών ουσιών όπως το μεθάνιο και η αμμωνία είναι χαμηλότερα του αναμενομένου. Κατά πόσο αυτά τα επίπεδα μπορούν να αποδοθούν σε βιολογικές διαδικασίες, αποτελεί ερωτηματικό προς διερεύνηση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Νίκου Μαντουσουντάν του Ινστιτούτου Αστρονομίας του Κέιμπριτζ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal Letters", ανέφεραν ότι δεν αποκλείεται να πρόκειται για έναν ωκεάνιο κόσμο, με πολύ υγρό νερό κάτω από την ατμόσφαιρα του, σε πίεση και θερμοκρασία ανάλογη με αυτή στους ωκεανούς της Γης.

Η νέα μελέτη ανοίγει νέες δυνατότητες για την αναζήτηση συνθηκών φιλόξενων για ζωή και αντίστοιχων «βιο-υπογραφών» σε εξωπλανήτες σημαντικά μεγαλύτερους από τη Γη, αλλά μικρότερους από τον Ποσειδώνα. Τα μελλοντικά ισχυρότερα τηλεσκόπια, όπως το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, ο διάδοχος του Hubble, θα επιτρέψουν την καλύτερη μελέτη των ατμοσφαιρικών συνθηκών εξωπλανητών που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όπως ο Κ2-18b.

Θεσσαλονίκη: “κλεισμένα” για βδομάδες τα κομμωτήρια μόλις αρθούν τα μέτρα για τον κορονοϊό!15:42Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ζητά τα ονόματα νεκρών και ασθενών από τον κορονοϊό15:29Πέθανε από κορονοϊό ο Τζον Πράιν15:17Η Βάνα Μπάρμπα “μένει σπίτι” και μιλά για τις ημέρες της καραντίνας (βίντεο)15:09Κορονοϊός - ΠΟΥ: “θετικές” ενδείξεις στην Ευρώπη, αλλά...14:57Κορονοϊός: τέλος το lockdown στην Ουχάν14:45ΕΛΑΣ: μεγάλη μείωση των τροχαίων στην Αττική14:33Προσκλητήριο Πέτσα σε επιχειρήσεις για την Επιστρεπτέα Προκαταβολή14:21Forbes: οι πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη το 202014:08Μητσοτάκης σε ΠτΔ: Στόχος να γίνει με μεγάλη ταχύτητα η επανεκκίνηση της οικονομίας13:56Μηταράκης: έχουμε σχέδιο για τα κρούσματα κορονοϊού στις δομές φιλοξενίας13:43Η Κρήτη συλλέγει τσικουδιά για... αντισηπτικά13:31Κορονοϊός: εφιάλτης δίχως τέλος στην Ισπανία13:19Κορονοϊός: άρχισαν τα τεστ κατ' οίκον (εικόνες)13:10Απαγόρευση κυκλοφορίας: Άγγιξαν τις 2000 οι παραβάσεις σε μια ημέρα13:07Ο Αλέξης Τσίπρας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ112:58Κορονοϊός: ενθαρρυντική πιλοτική θεραπεία με πλάσμα αίματος ασθενών που ανάρρωσαν12:45Πυρκαγιά στο Ανάκτορο του Βερολίνου (εικόνες)12:33Ο Χρήστος Βασιλόπουλος θα γίνει για πρώτη φορά μπαμπάς (βίντεο)12:22Reuters για Eurogroup: η διαμάχη Ιταλίας - Ολλανδίας μπλόκαρε τη συμφωνία12:09