Θεσσαλονίκη: οι επιπτώσεις του Αντικαπνιστικού στον τζίρο των καφέ – μπαρ
Ο αντικαπνιστικός νόμος «βούλιαξε» την αγορά της εστίασης, της καφεστίασης και της διασκέδασης στη Θεσσαλονίκη, καθώς το 63,2% δείγματος επιχειρήσεων με αυτό το αντικείμενο δηλώνουν ότι παρουσίασαν μείωση τζίρου εξαιτίας της εφαρμογής του νόμου.
Η σχετική έρευνα σε 205 επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης και σε 405 άτομα/πελάτες επιχειρήσεων εστίασης & διασκέδασης (ηλικίας 17+) πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά από την εταιρεία δημοσκοπήσεων-ερευνών Interview στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης τον Ιανουάριο του 2020.
Πάντως την ίδια στιγμή η πλειονότητα των ιδιοκτητών των παραπάνω επιχειρήσεων απαντά σε ποσοστό ότι συμφωνεί/μάλλον συμφωνεί με την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, ενώ το 30,3% διαφωνεί/μάλλον διαφωνεί και το 8,5% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.
Παράλληλα οι καταστηματάρχες σημειώνουν σε ποσοστό 60,2% ότι μειώθηκε η πελατεία στις επιχειρήσεις τους, λόγω της εφαρμογής του νόμου. Εντυπωσιακά μεγάλο είναι το ποσοστό των πελατών για τους οποίους οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εκτιμούν ότι είναι καπνιστές. Το 86,2% των πελατών είναι καπνιστές και μόλις το 13,8% δεν είναι.
Από την πλευρά τους οι 405 πελάτες στην ερώτηση, «Κατά την άποψη σας ο αντικαπνιστικός Νόμος είναι καλύτερα να παραμείνει ως έχει ή να υπάρχει πρόβλεψη και για τους καπνιστές κάτω από προϋποθέσεις (ειδικός χώρος, εξαερισμός κλπ.)», απαντούν σε ποσοστό 68,4% να υπάρξει πρόβλεψη.
Οι πελάτες ακόμη πιστεύουν σε ποσοστό 50,3% ότι δεν θα ατονήσει με τον καιρό η εφαρμογή του νόμου, ενώ το 41,2% ότι θα ατονήσει με τον καιρό. Τέλος όσοι από το δείγμα των πελατών δήλωσαν καπνιστές, απαντούν σε ποσοστό 32,3% ότι ελάττωσαν το κάπνισμα λόγω της εφαρμογής του νόμου, ενώ το 67,7% ότι δεν το έχει ελαττώσει.