Ανησυχητικά χαμηλές οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο Πρόγραμμα PISA
Χαμηλές και αυτή τη φορά οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στη διεθνή εκπαιδευτική αξιολόγηση του προγράμματος PISA, το οποίο πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια από τον ΟΟΣΑ. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή η σταθερή μείωση του μέσου όρου επιτυχίας παρατηρείται ήδη από το 2009.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα για την έρευνα του 2018, το σκορ των Ελλήνων μαθητών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες ήταν αρκετά χαμηλό. Το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με υψηλές επιδόσεις σε ένα τουλάχιστον αντικείμενο ήταν 6,2% και εκείνο με χαμηλές επιδόσεις και στα τρία αντικείμενα 19,9% .
«Δεν συντρέχει κανένας λόγος να επικεντρωθούμε στη βελτίωση της χώρας μας στην κατάταξη υπό την έννοια πως κάτι τέτοιο δεν πρέπει να γίνει αυτοσκοπός. Το κύριο ζητούμενο είναι να εκμεταλλευτούμε το PISA ως εργαλείο για να πετύχουμε μια δίκαιη και ισότιμη εκπαίδευση. Δηλαδή μια εκπαίδευση που θα δίνει τη δυνατότητα στους μειονεκτούντες μαθητές να κατακτήσουν υψηλά επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων. Τα παραδείγματα των άλλων χωρών μπορούν να μας βοηθήσουν ως προς αυτόν τον στόχο» τόνισε χαρακτηριστικά η εθνική συντονίστρια του PISA για την Ελλάδα, καθηγήτρια στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Χρύσα Σοφιανοπούλου, επισημαίνοντας το παράδειγμα της Εσθονίας, της χώρας που πρώτευσε ανάμεσα σε εκείνες του ΟΟΣΑ.