Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 20 Νοεμβρίου 2019 09:45

Εξωγήινα σάκχαρα, βασικά για τη ζωή, ανιχνεύθηκαν σε μετεωρίτες!

Η ανακάλυψη ενισχύει την άποψη επιστημόνων ότι ο βομβαρδισμός του πλανήτη μας από αστεροειδείς υπήρξε η πηγή των θεμελιωδών λίθων της ζωής...

ζάκχαρα - μετεωρίτες

Ιάπωνες και Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν για πρώτη φορά μέσα σε μετεωρίτες σάκχαρα ουσιώδη για τη ζωή στη Γη. Η ανακάλυψη ενισχύει την άποψη ορισμένων επιστημόνων ότι ο βομβαρδισμός κάποτε του πλανήτη μας από αστεροειδείς -τα μητρικά σώματα των μετεωριτών- υπήρξε η πηγή των θεμελιωδών λίθων της ζωής.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γιοσιχίρο Φουρουκάβα του Πανεπιστημίου Τοχόκου και τον Ντάνι Γλάβιν του Κέντρου Διαστημικών Πτήσεων Goddard της NASA, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), ανακάλυψαν τα σάκχαρα (ριβόζη, ξυλόζη, αραβινόζη) σε δύο μετεωρίτες πλούσιους σε άνθρακα που έχουν βρεθεί στη Γη (τους NWA 801 και Murchison).

Οι ποσότητες της ριβόζης και των άλλων σακχάρων που ανιχνεύθηκαν, ήταν από 2,3 έως 11 μέρη ανά δισεκατομμύριο(ppb) στον πρώτο μετεωρίτη και από 6,7 έως 180 ppb στον δεύτερο. Οι επιστήμονες θεωρούν απίθανη τη «μόλυνση» των δειγμάτων από γήινα σάκχαρα.

Ιδίως η ριβόζη είναι σημαντικό σάκχαρο, καθώς αποτελεί βάση για το μόριο του RNA. Ορισμένοι επιστήμονες θεωρούν πιθανότερο ότι το RNA εμφανίστηκε πρώτο στη Γη και στη συνέχεια εξελίχτηκε το DNA. Το RNA μπορεί να δράσει ως καταλύτης σε χημικές αντιδράσεις, καθώς επίσης να δημιουργήσει αντίγραφα του εαυτού του, κάτι που δεν μπορεί να κάνει το DNA, γι' αυτό το RNA ίσως προηγήθηκε, ανοίγοντας το δρόμο για τη ζωή που ακολούθησε. Σήμερα πια το RNA ενεργεί ως αγγελιαφόρος του DNA, αντιγράφοντας τις γενετικές οδηγίες που περιέχει το τελευταίο και μεταφέροντας τις μέσα στο κύτταρο.

Στο παρελθόν είχαν βρεθεί άλλα βιομόρια σε μετεωρίτες, όπως αμινοξέα, από όπου δημιουργούνται οι πρωτεΐνες. Όμως μέχρι σήμερα δεν είχαν ανακαλυφθεί σάκχαρα. Από την άλλη, οι ερευνητές δεν ανακάλυψαν στους μετεωρίτες το σάκχαρο του DNA (2-δεοξυ-D-ριβόζη). «Η έρευνα μας παρέχει την πρώτη άμεση ένδειξη για την ύπαρξη ριβόζης στο διάστημα και την μεταφορά της στη Γη. Αυτό το εξωγήινο σάκχαρο μπορεί να συνέβαλε στο σχηματισμό του RNA στη Γη, οδηγώντας πιθανώς στην προέλευση της ζωής», ανέφερε ο Φουρουκάβα.

Οι Ιάπωνες και Αμερικανοί επιστήμονες περιμένουν με ενδιαφέρον να αναλύσουν τα δείγματα από αστεροειδείς, τα οποία θα φέρουν στη Γη η ιαπωνική αποστολή Hayabusa2 από τον αστεροειδή Ριούγκου (το 2020) και η αμερικανική Osiris-Rex από τον αστεροειδή Μπενού (το 2023).

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΦώφη Γεννηματά: Όταν συγκλόνισε μιλώντας για τη μάχη με τον καρκίνο (βίντεο)Σήμερα 21:52 | Ειδήσεις

Η Φώφη Γεννηματά είχε μιλήσει ανοιχτά στο παρελθόν για τη δύσκολη μάχη της με τον καρκίνο και είχε συγκλονίσει με τους φόβους της, ιδιαίτερα για τα παιδιά της.

Γεννηματά: Ακυρώθηκε η μαθητική παρέλαση στη Θεσσαλονίκη λόγω εθνικού πένθουςΣήμερα 20:34 | Τοπικά Νέα

Η σχετική απόφαση ελήφθη από το υπουργείο Εσωτερικών.

Κορονοϊός: “έκρηξη” θανάτων και 3937 νέα κρούσματαΣήμερα 17:19 | Ειδήσεις

Πόσοι είναι διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ. Πόσες είναι οι νέες εισαγωγές στα νοσοκομεία. Πόσοι ασθενείς έχασαν την ζωή τους το προηγούμενο 24ωρο.

Πέραμα - Κούγιας για καταδιώξη: η εντολή δόθηκε σε άλλους αστυνομικούςΣήμερα 18:33 | Ειδήσεις

Ο δικηγόρος, ο οποίος εκπροσωπεί τους επτά αστυνομικούς, εξέδωσε ανακοίνωση αφού έλαβε γνώση αντιγράφων της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση.

Μητσοτάκης: πάνω από 25 δις για την πράσινη μετάβαση22:20Φώφη Γεννηματά: Όταν συγκλόνισε μιλώντας για τη μάχη με τον καρκίνο (βίντεο)22:07Χοψονίδου - Σπανούλης: Λαχτάρα με το ατύχημα του παιδιού τους (εικόνες) 21:52Γεννηματά: Ακυρώθηκε η μαθητική παρέλαση στη Θεσσαλονίκη λόγω εθνικού πένθους21:39Καθηγητής Γυμνασίου παρενοχλούσε μαθήτριες21:27“Το Πρωινό” - Δήμητρα Λιάνη: ο Γιώργος Παπανδρέου “μου πήρε” την μισή σύνταξη21:13Βαρθολομαίος: Εξιτήριο για τον Οικουμενικό Πατριάρχη21:00Τέξας: παιδιά ζούσαν για μήνες με τον νεκρό αδελφό τους!20:39“Το Πρωινό” - Ευστρατιάδης για Φιλιππίδη: δεν τον έχω άξιο για βιασμό (βίντεο)20:26Δένδιας: Νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου20:14Έδεσσα: Τρέιλερ έπεσε σε στάση ΚΤΕΛ τραυματίζοντας πολίτες20:01Μητσοτάκης - Κέρι: η Ελλάδα, οι φωτιές και η κλιματική αλλαγή19:49Πέραμα: Επεισόδια στην Αθήνα για τον θάνατο του 20χρονου (εικόνες)19:37Πρωτόπαπας: η Φώφη Γεννηματά ήταν άνθρωπος που νοιαζόταν για όλους19:24Πέραμα - Κούγιας για καταδιώξη: η εντολή δόθηκε σε άλλους αστυνομικούς19:12“The 2Night Show”: Γυναικεία υπόθεση η Δευτέρα18:59Πέθανε ο Νικηφόρος Αντωνόπουλος18:45Ρομά έκλεισαν την Κορίνθου - Πατρών για τον θάνατο του 20χρονου (εικόνες)18:32Κατερίνη: Παιδί παρύρθηκε από ΙΧ 18:20Άλεκ Μπάλντουιν: έκανε εξάσκηση στο όπλο την ώρα της τραγωδίας18:08