Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 27 Σεπτεμβρίου 2019 10:53

“Αυλή της Βασίλισσας”: ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο γαλαξιακό σμήνος (εικόνες)

Μόνο ένας από τους γαλαξίες είχε μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί. Τι συμπεράσματα βγάζουν οι επιστήμονες.

Αυλή της Βασίλισσας - Γαλαξιακό σμήνος - 12 γαλαξιες

Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια ομάδα 12 γαλαξιών που υπήρχαν πριν περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια και αποτελούν το πιο μακρινό γαλαξιακό πρωτο-σμήνος που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Μόνο ένας από τους 12 γαλαξίες, ο γιγάντιος Χιμίκο, είχε ανακαλυφθεί πριν δέκα χρόνια. Η νέα ανακάλυψη έγινε με τη χρήση των τηλεσκοπίων Σουμπαρού, Κεκ και Τζέμινι. Επειδή ο γαλαξίας Χιμίκο είχε πάρει το όνομα του από μια μυθολογική βασίλισσα της Ιαπωνίας, το πρωτο-σμήνος -με την επιστημονική ονομασία z66ΟD- βαφτίστηκε «Αυλή της Βασίλισσας».

Η ανακάλυψη, με επικεφαλής τον Γιουίτσι Χαρικάνε του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Ιαπωνίας, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal", επιβεβαιώνει ότι μεγάλες δομές όπως τα γαλαξιακά πρωτο-σμήνη υπήρχαν ήδη όταν το σύμπαν είχε ηλικία μόλις 800 εκατομμυρίων ετών, δηλαδή το 6% της σημερινής ηλικίας του.

Στο σημερινό σύμπαν τα γαλαξιακά σμήνη μπορεί να περιέχουν εκατοντάδες γαλαξίες, όμως το πώς σχηματίζονται συνεχίζει να αποτελεί ερώτημα για τους αστρονόμους. Ένα αρχαίο πρωτο-σμήνος από μερικούς γαλαξίες μπορεί να αποτέλεσε τον πυρήνα για τη δημιουργία αργότερα ενός πολύ μεγαλύτερου σμήνους γαλαξιών.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΘεοδωρικάκος: Συκοφαντίες απόστρατων για τον γιό μου - Δεύτερες εκλογές πριν τις ΠανελλήνιεςΣήμερα 09:43 | Ειδήσεις

Τι είπε στον ΑΝΤ1 για τα δημοσιεύματα σχετικά με την Greek Mafia και σχέσεις με αστυνομικούς, την καταγγελία αξιωματικού μισή ώρα πριν την αποστρατεία του. Τι απαντά στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Αλέξη Τσίπρα.

Ανδραβίδα – Πτώση Φάντομ: Ο “Ναυτίλος” στις έρευνες για τον πιλότοΣήμερα 08:24 | Ειδήσεις

Αδιάκοπες είναι οι έρευνες για τον εντοπισμό του Ευστάθιου Τσιτλακίδη στο σημείο συντριβής του Φάντομ.

F- 4 – Κωνσταντίνος Τουρίτσικας: Ο Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας δεν ήταν ήρωας, αλλά μαχητήςΣήμερα 07:38 | Ειδήσεις

Ο πατέρας του συγκυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους μιλάει στον ΑΝΤ1 για το παιδί του και τον σπάνιο χαρακτήρα του.

Χιόνισε σε Πάρνηθα και Πεντέλη (εικόνες)Σήμερα 09:54 | Ειδήσεις

Έπεσαν τα πρώτα χιόνια σε Πάρνηθα και Πεντέλη νωρίς το πρωί της Τρίτης καθώς το κρύο έκανε για τα καλά την εμφάνισή του.

Λαμία: Είχε οπλοστάσιο στο σπίτι του (εικόνες)11:14Κωνσταντινούπολη: Φόβοι για επιθέσεις σε δυτικούς στόχους - Έκλεισαν προξενεία11:01Ο Βαρθολομαίος καταδικάζει το κάψιμο του Κορανίου10:49Βρήκαν χαμένη τραπεζική κάρτα... και άρχισαν τα ψώνια10:36Καιρός: Πού έφτασε στους -11 βαθμούς η θερμοκρασία10:22Χιόνισε σε Πάρνηθα και Πεντέλη (εικόνες)10:09Θεοδωρικάκος: Συκοφαντίες απόστρατων για τον γιό μου - Δεύτερες εκλογές πριν τις Πανελλήνιες09:55Οπαδική βία: Ανήλικοι απείλησαν άνδρα... γιατί δεν έλεγε τι ομάδα είναι09:42Επικουρικές συντάξεις: 100 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης της έκδοσής της09:28Ναρκωτικά - Πάτρα: Είχε μετατρέψει το σπίτι του σε θερμοκήπιο καλλιέργειας χασίς (εικόνες)09:15NBA: Με “μαγικό” Αντετοκούνμπο η νίκη των Μπακς09:01Καταγγελία - Βόλος: 84χρονος έδειρε την νύφη του στο κέντρο της πόλης08:48Ανδραβίδα – Πτώση Φάντομ: Ο “Ναυτίλος” στις έρευνες για τον πιλότο08:34Ρέθυμνο: Φωτιά στα σφαγεία της πόλης 08:20Άλκης Καμπανός: Η δολοφονία που συγκλόνισε το πανελλήνιο08:07“The 2Night Show” - Μάρθα Λαμπίρη Φεντόρουφ: Οι “Παγιδευμένοι”, η καταγωγή της και οι δουλειές στο εξωτερικό (βίντεο)07:53F- 4 – Κωνσταντίνος Τουρίτσικας: Ο Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας δεν ήταν ήρωας, αλλά μαχητής07:39Κούγιας για Πισπιρίγκου: Μη θανατηφόρα η ποσότητα κεταμίνης - Δεν την χορήγησε η κατηγορουμένη (βίντεο)07:26Μπολσονάρου: Έκανε αίτηση για τουριστική βίζα στις ΗΠΑ07:12Ξάνθη: Θύμα ξυλοδαρμού και ληστείας ο πρόεδρος των Πομάκων (εικόνες)06:58