Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 27 Σεπτεμβρίου 2019 10:53

“Αυλή της Βασίλισσας”: ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο γαλαξιακό σμήνος (εικόνες)

Μόνο ένας από τους γαλαξίες είχε μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί. Τι συμπεράσματα βγάζουν οι επιστήμονες.

Αυλή της Βασίλισσας - Γαλαξιακό σμήνος - 12 γαλαξιες

Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια ομάδα 12 γαλαξιών που υπήρχαν πριν περίπου 13 δισεκατομμύρια χρόνια και αποτελούν το πιο μακρινό γαλαξιακό πρωτο-σμήνος που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

Μόνο ένας από τους 12 γαλαξίες, ο γιγάντιος Χιμίκο, είχε ανακαλυφθεί πριν δέκα χρόνια. Η νέα ανακάλυψη έγινε με τη χρήση των τηλεσκοπίων Σουμπαρού, Κεκ και Τζέμινι. Επειδή ο γαλαξίας Χιμίκο είχε πάρει το όνομα του από μια μυθολογική βασίλισσα της Ιαπωνίας, το πρωτο-σμήνος -με την επιστημονική ονομασία z66ΟD- βαφτίστηκε «Αυλή της Βασίλισσας».

Η ανακάλυψη, με επικεφαλής τον Γιουίτσι Χαρικάνε του Εθνικού Αστρονομικού Παρατηρητηρίου της Ιαπωνίας, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό αστροφυσικής "The Astrophysical Journal", επιβεβαιώνει ότι μεγάλες δομές όπως τα γαλαξιακά πρωτο-σμήνη υπήρχαν ήδη όταν το σύμπαν είχε ηλικία μόλις 800 εκατομμυρίων ετών, δηλαδή το 6% της σημερινής ηλικίας του.

Στο σημερινό σύμπαν τα γαλαξιακά σμήνη μπορεί να περιέχουν εκατοντάδες γαλαξίες, όμως το πώς σχηματίζονται συνεχίζει να αποτελεί ερώτημα για τους αστρονόμους. Ένα αρχαίο πρωτο-σμήνος από μερικούς γαλαξίες μπορεί να αποτέλεσε τον πυρήνα για τη δημιουργία αργότερα ενός πολύ μεγαλύτερου σμήνους γαλαξιών.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: Νέα αύξηση των κρουσμάτων στην ΙταλίαΣήμερα 19:07 | Ειδήσεις

Αυξήθηκαν τα κρούσματα, αλλά και ο αριθμός των νεκρών στη γειτονική χώρα.

Πατέρας νεκρού μοτοσικλετιστή στον ΑΝΤ1: άφησε το παιδί μου ζωντανό, είναι εξολοθρευτήςΣήμερα 09:56 | Ειδήσεις

"Δεν οδηγούσε, είχε ένα όπλο στα χέρια του και σκότωνε κόσμο" είπε για τον οδηγό της Κορβέτ ο χαροκαμένος πατέρας. Ο οδηγός αφέθηκε ελεύθερος μετά την προανακριτική απολογία.

Sunday Times: Μπόρις Τζόνσον, να επιστρέψεις τα Γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουνΣήμερα 17:00 | Ειδήσεις

Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα τάσσεται αρθρογράφος της βρετανικής εφημερίδας.

“Αυτοκράτορας” στη Μασσαλία ο Στέφανος ΤσιτσιπάςΣήμερα 16:45 | Ειδήσεις

Ο Έλληνας πρωταθλητής κατέκτησε για δεύτερη συνεχή χρονιά το Open της Μασσαλίας, επικρατώντας του Αλιασίμ στον τελικό.

Κορονοϊός: Νέα αύξηση των κρουσμάτων στην Ιταλία19:09Άνδρας καταδικάστηκε γιατί επιχείρησε να πνίξει τον σκύλο της πρώην του (εικόνες)19:00Νέος ισχυρός σεισμός στα σύνορα Ιράν - Τουρκίας18:36Ακυβέρνητο δεξαμενόπλοιο ανοικτά του Ταίναρου18:26Άρση βαρών σε πάγκο: Χρυσός και ο Δήμου στο Μάντσεστερ (εικόνες)18:14Δεκάδες μετανάστες έφθασαν με λέμβο στη Μήθυμνα18:01Ο καιρός για τους αγρότες17:48Sunday Times: Μπόρις Τζόνσον, να επιστρέψεις τα Γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν17:36Ο 9χρονος με νανισμό έζησε την καλύτερη μέρα της ζωής του (εικόνες)17:23Ο Παναιτωλικός επιβλήθηκε του Πανιωνίου στη “μάχη της ουράς”17:11Νέα Δημοκρατία: Οκτώ νέα πρόσωπα στην Εκτελεστική Γραμματεία17:00“Αυτοκράτορας” στη Μασσαλία ο Στέφανος Τσιτσιπάς16:48Το Παγκράτι και το Δουργούτι καθάρισε ο Δήμος Αθηναίων (εικόνες)16:36Φονική εκτροπή λεωφορείου από το δρόμο (βίντεο)16:23Σάουνα με… delivery16:11Κορονοϊός: Διακοπή για το Καρναβάλι της Βενετίας και κλίμα πολέμου στην Ιταλία (εικόνες)15:58“Καμίνι” η Ανταρκτική15:46Υπουργείο Εσωτερικών: Νομοσχέδιο “σκούπα” για μετατάξεις, προϊσταμένους και ΑΣΕΠ15:33Τραγωδία: Παρασύρθηκε και σκοτώθηκε από καρναβαλικό άρμα (βίντεο)15:21Σύλληψη γυναίκας που πουλούσε λαθραία τσιγάρα στη λαϊκή15:10