Ποιες χώρες εκπαιδεύουν τους καλύτερους μηχανικούς Η/Υ
Η επιστήμη των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι, ίσως, ένα από το πιο “καυτά” επαγγέλματα, παγκοσμίως. Ποιες χώρες, όμως, “παράγουν” τους καλύτερους μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών; Μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) σε συνεργασία το Stanford University απαντά σε αυτό το ερώτημα και η απάντηση δεν επιφυλάσσει καμία έκπληξη: οι ΗΠΑ είναι το καλύτερο “φυτώριο” για επιστήμονες του χώρου των ηλεκτρονικών υπολογιστών, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η Παγκόσμια Τράπεζα ξεκίνησε μια φιλόδοξη “άσκηση”: να αξιολογήσει τις βασικές δεξιότητες ΤΠΕ στους φοιτητές σχολών μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών σε τέσσερις μεγάλες οικονομίες: Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ και Ρωσία. Από κοινού, αυτές οι τέσσερις χώρες εκπαιδεύουν σχεδόν το ήμισυ των επαγγελματιών μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών στον κόσμο.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι ΗΠΑ είναι μακράν η καλύτερη χώρα στην εκπαίδευση μηχανικών ηλεκτρονικών υπολογιστών, με τους φοιτητές των σχετικών σχολών στις ΗΠΑ να υπερβαίνουν σε προσόντα και δεξιότητες αυτούς στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Για την ακρίβεια, μέσος φοιτητής σπουδών ΤΠΕ στις ΗΠΑ κατατάσσεται υψηλότερα από το 80% περίπου των φοιτητών που εξετάστηκαν στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία. Αυτή η διεθνής πρωτιά κάθε άλλο παρά χωρίς σημασία είναι σε μια συγκυρία, κατά την οποία η τεχνολογία γίνεται όλο και πιο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας πολιτών, επιχειρήσεων, κυβερνήσεων και δημόσιων οργανισμών.
Υπό αυτά τα δεδομένα, η ζήτηση για επαγγελματίες του κλάδου των ηλεκτρονικών υπολογιστών αναμένεται να αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο. Μόνο στις ΗΠΑ, πάνω από 500.000 θέσεις εργασίας σε επαγγέλματα ΤΠΕ θα δημιουργηθούν μέσα στην επόμενη δεκαετία. Επίσης, έως το 2024 σχεδόν τα τρία τέταρτα της αύξησης της απασχόλησης STEM θα προέλθει από επαγγέλματα που σχετίζονται με τον υπολογιστή.
Ένα άλλο ενδιαφέρον, αν και επίσης αναμενόμενο, εύρημα της άσκησης είναι ότι οι γυναίκες φοιτήτριες σε αντικείμενα ΤΠΕ υστερούν σε δεξιότητες έναντι των ανδρών συναδέλφων τους, σε όλες τις χώρες που εξετάστηκαν. Και αυτή η διαπίστωση ήταν κοινή και για τις τέσσερις χώρες.
Τα ευρήματα της “άσκησης” εγείρουν μια σειρά από ζητήματα στρατηγικής, που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τα ανά τον κόσμο εκπαιδευτικά συστήματα. Όπως αναφέρει η Παγκόσμια Τράπεζα, ενώ η ποσοτική επέκταση των προγραμμάτων για τα εκπαιδευτικά αντικείμενα στο χώρο των ΤΠΕ ήταν επαρκής, σημαντικά θέματα ποιότητας παραμένουν ανοιχτά. Όπως το τι δεξιότητες φέρνουν μαζί τους τελικά οι απόφοιτοι της επιστήμης της πληροφορικής.
Για τις ανάγκες της άσκησης έγιναν συγκρίσεις και αξιολογήσεις των ικανοτήτων των επιστημόνων πληροφορικής μεταξύ των προπτυχιακών φοιτητών της τελευταίας χρονιάς σε τέσσερις μεγάλες οικονομικές και πολιτικές δυνάμεις, που παράγουν περίπου το ήμισυ των πτυχιούχων επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών στον κόσμο.
Πηγή: sepe.gr