Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 12 Σεπτεμβρίου 2019 09:18

Ανακαλύφθηκαν γιγάντιες “φυσαλίδες” γύρω από τον γαλαξία μας

Κάθε «φυσαλίδα», που εκπέμπει ραδιοκύματα, έχει ύψος εκατοντάδες έτη φωτός...

φυσαλίδες - γαλαξίας

Διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια από τις μεγαλύτερες έως σήμερα δομές που έχει παρατηρηθεί στον γαλαξία μας. Πρόκειται για ένα ζεύγος συμμετρικών δίδυμων «μπαλονιών» που βρίσκονται πάνω και κάτω από το κέντρο του γαλαξία μας, μοιάζοντας από κοινού με μια κλεψύδρα.

Κάθε «φυσαλίδα», που εκπέμπει ραδιοκύματα, έχει ύψος εκατοντάδες έτη φωτός, πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε άλλο έχει βρεθεί στην κεντρική περιοχή του γαλαξία μας, σε απόσταση περίπου 25.000 ετών φωτός από τη Γη.

Οι δύο δομές πιθανώς προέρχονται από κάποια βίαιη έκρηξη κοντά στην κεντρική μαύρη τρύπα του γαλαξία μας πριν αρκετά εκατομμύρια χρόνια, η οποία διαπέρασε το μεσοαστρικό χώρο προς αντίθετες κατευθύνσεις. Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον Ίαν Χέιγουντ του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", χρησιμοποίησαν για την ανακάλυψη το νέο ραδιοτηλεσκόπιο MeerKAT στη Νότια Αφρική.

«Το κέντρο του γαλαξία μας είναι ήσυχο, σχετικά με άλλους γαλαξίες που έχουν πολύ ενεργές κεντρικές μαύρες τρύπες. Ακόμη κι έτσι όμως, η κεντρική μαύρη τρύπα του γαλαξία μας μπορεί κατά καιρούς να γίνει ασυνήθιστα δραστήρια, καταβροχθίζοντας τεράστιες ποσότητες σκόνης και ύλης. Είναι πιθανό ότι ένα τέτοιο φρενιτιώδες "γεύμα" πυροδότησε ισχυρές εκρήξεις που 'φούσκωσαν' αυτή τη δομή που έως τώρα δεν είχε γίνει αντιληπτή», δήλωσε ο Χέιγουντ.

Τα «μπαλόνια» είχαν παραμείνει αόρατα, καθώς κρύβονταν από τα πυκνά νέφη σκόνης και την εκτυφλωτική λάμψη των εκπομπών από το γαλαξιακό κέντρο. Όμως το MeerKAT, που κάνει παρατηρήσεις σε μήκη κύματος κοντά στα 23 εκατοστά, ήταν σε θέση για πρώτη φορά να «δει» τα ραδιοκύματα από τις δύο κρυμμένες δομές.

Η περιοχή γύρω από τη μαύρη τρύπα του γαλαξία μας κρύβει πολλά μυστήρια. Σε αυτά προστέθηκε τώρα άλλο ένα με τη νέα ανακάλυψη. Τα δύο εν λόγω «ραδιο-μπαλόνια» φαίνεται να περικλείουν πάνω από 100 μυστηριώδη μεγάλης κλίμακας μαγνητικά «νήματα», που είχαν ανακαλυφθεί στη δεκαετία του 1980 ότι διατρέχουν την κεντρική περιοχή του γαλαξία. Η προέλευση αυτών των «νημάτων», που έχουν μήκος δεκάδων ετών φωτός και πλάτος ενός έτους φωτός, παραμένει άγνωστη μέχρι σήμερα. Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό πως η ίδια πηγή δημιούργησε τα μαγνητικά «νήματα» και τις «ραδιο-φυσαλίδες».

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία“Βικτώρια”: Η κακοκαιρία σαρώνει το Ιόνιο – Παρασύρθηκε αυτοκίνητο (βίντεο)Χθες 16:20 | Ειδήσεις

Η "Βικτώρια" χτυπά την Αττική. Προβλήματα στο οδικό δίκτυο, πλημμύρες σε σπίτια και διακοπές ρεύματος στην Κέρκυρα. Προβλήματα και στην Ζάκυνθο.

Προανακριτική για Παπαγγελόπουλο: Δεν πήγαν Τζανακόπουλος και ΠολάκηςΧθες 18:17 | Ειδήσεις

Με την κατάθεση του Κ. Φρουζή ξεκίνησε το ουσιώδες έργο της Επιτροπής. Νωρίτερα, απορρίφθηκαν τα αιτήματα ΣΥΡΙΖΑ και Παπαγγελόπουλου για εξαιρέσεις συγκεκριμένων βουλευτών της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ.

Προφυλακιστέοι οι συλληφθέντες για την “Επαναστατική Αυτοάμυνα”Χθες 14:33 | Ειδήσεις

Ποια αδικήματα τους αποδίδονται. Τι υποστήριξαν στις απολογίες τους. Αναζητούνται και άλλα μέλη της οργάνωσης. Επεισόδια στην Ευελπίδων μεταξύ αναρχικών και αστυνομικών.

ΑΣΟΕΕ: Επεισόδια, συλλήψεις και πολιτική κόντραΧθες 16:23 | Ειδήσεις

Ελεύθεροι οι φοιτητές που συνελήφθησαν για τα επεισόδια. Σφοδρή αντιπαράθεση για την εισβολή των ΜΑΤ. Τι λέει η Σύνοδος των Πρυτάνεων, τι υποστηρίζουν συνδικαλιστές αστυνομικοί.

Κοτόπουλο μιλανέζα με πιλάφι από τον Βασίλη Καλλίδη23:59Βασίλης Διγαλάκης: βανδαλισμός στο πολιτικό γραφείο του (εικόνα)23:45Διεθνής υπόκλιση στον Γιάννη Σμαραγδή για τις ταινίες “Καζαντζάκης” και “El Greco”23:32Μακρόν: επανεξέταση της υποψηφιότητας της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ (βίντεο)23:18Κάσος: Αρχαιολογικοί θησαυροί αναδύθηκαν από τον βυθό (εικόνες)23:05“Βούλιαξε” η Βενετία από τις καταρρακτώδεις βροχές (βίντεο)22:52Γαλλία: Παίρνει πίσω 11 ύποπτους τζιχαντιστές από την Τουρκία22:39Η Πηνελόπη Πλάκα για τη “Φριτέζα”, τα παιδικά της χρόνια και τις σχέσεις της (βίντεο)22:25Νεκροί από πυρά πρώην αστυνομικού μέσα σε δικαστήριο22:12Νέα κλειστά κέντρα υποδοχής προσφύγων το 2020 (βίντεο)21:58Μολότοφ και δακρυγόνα στην Πάτρα (εικόνες)21:44Φωτιά ξέσπασε στον Μαραθώνα (εικόνες)21:30Χάος στη Νάπολι: Επιθέσεις σε σπίτια και αυτοκίνητα ποδοσφαιριστών21:17Πατούλης: Αυτοψία στα έργα του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος (εικόνες)21:04Αποκλειστικό: Εξελίξεις στην υπόθεση του θανάτου της Λίνας Κοεμτζή (βίντεο)20:50Θεσσαλονίκη: Δεύτερο αιματηρό επεισόδιο μέσα σε λίγες ώρες 20:37Πατέρας Ελένης Τοπαλούδη στον ΑΝΤ1: με μία “συγγνώμη” δεν γυρίζει πίσω (βίντεο)20:24Τσίπρας σε ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ: Η Κυβέρνηση μεθοδεύει ρουσφετολογικές προσλήψεις20:13Νηματούδης στον ΑΝΤ1: φτάνει πια με τα βίαια επεισόδια στα Πανεπιστήμια (βίντεο)20:00Στην “αντεπίθεση” ο Νταμπίζας: Διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα19:46