Ο Νίκος Ταχιάος νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό
Με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ εγκρίθηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο διορισμός του Νίκου Ταχιάου στη θέση του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και του Νίκου Κουρέτα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
Η συζήτηση εστιάστηκε στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή να αναγνωρίζει το έργο που έγινε επί ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης. «Με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου το ΜΕΤΡΟ έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά στη Θεσσαλονίκη, δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση εφόσον έγινε δουλειά. Άλλωστε και η αντιπαράθεση μου με τον κ. Σπίρτζη ήταν πάντα πολιτική», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μετά από «πρόκληση» του Γιάννη Δραγασάκη από τον ΣΥΡΙΖΑ που μίλησε για αποκατάσταση της αλήθειας και της τάξης.
Σε ότι αφορά στο σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Καραμαλής ανέφερε ότι δεν έχει ξεκινήσει καν η κατασκευή του –«είμαστε στο σημείο «0», μόνον η πλάκα έχει μπει», είπε και πρόσθεσε πως η λύση της απόσπασης της και επανατοποθέτησης των αρχαίων θα είναι πολύ πιο σύντομη και πιο φτηνή. «Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το ΜΕΤΡΟ από τότε που ξεκίνησε στην Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατ. και δεν έχουμε ακόμα τελειώσει. Το μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά. Τα συμπεράσματα μπορεί να τα βγάλουν όλοι. Να σεβαστούμε τα αρχαία αλλά να μην πηγαίνουμε σε μια διαδικασία απίστευτων υπερβολών», ανέφερε και στηλίτευσε τη διαφορετική γραμμή που κρατούν οι αρχαιολόγοι.
Επικριτική απέναντι στους αρχαιολόγους εμφανίστηκε και η Ντόρα Μπακογιάννη, λέγοντας πως υπάρχει μία λογική ότι δεν υπάρχει θέμα χρόνου, ο χρόνος μετριέται σε αιώνες κατά συνέπεια και η αρχαιολογική ανασκαφή μπορεί να κρατήσει αιώνες. «Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης και των αρχαιολόγων της Θεσσαλονίκης. Τα αρχαία είναι για να φυλάσσονται αλλά και για αναδεικνύονται», σημείωσε, καλώντας παράλληλα, τον Κώστα Καραμανλή να απαντήσει τι θα γίνει με το τραμ της Αθήνας που έχει σταματήσει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης.
Από την πλευρά του ο Νίκος Ταχιάος αναφερόμενος στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης ζήτησε να αποδραματοποιηθεί η όλη συζήτηση και ανέφερε πως θα γίνει επικοινωνιακή εκστρατεία προκειμένου οι πολίτες Θεσσαλονίκης να έχουν πλήρη ενημέρωση για το έργο.
«Είναι οριακό το έργο ακόμα και όταν λειτουργήσει στην πλήρη ανάπτυξη του. Ότι λέγονταν για δοκιμαστική λειτουργία τον Οκτώβριο ήταν εκτός πραγματικότητας. Το μετρό θα είναι απολύτως αυτοματοποιημένο θα τρέχει με software το οποίο θα πρέπει να δοκιμαστεί για αρκετό καιρό και σε πραγματικές συνθήκες. Η μόνη λύση για το σταθμό Βενιζέλου και την πλήρη λειτουργία του μέτρου είναι αυτή που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός προχθές. Θα αποδραματοποιήσουμε το όλο θέμα θα το φέρουμε στις πραγματικές του διαστάσεις και θα κάνουμε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης συμμετόχους του έργου», ανέφερε.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Νίκος Κουρέτας εστίασε στο ΜΕΤΡΟ της Αθήνας και την επέκταση στον Πειραιά, λέγοντας ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα δοθούν για λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2020. «Υπάρχει καθυστέρηση στους έξι σταθμούς του Πειραιά. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια θα αποδοθούν για λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2020 και οι υπόλοιποι στη συνέχεια», είπε.
Οι τόνοι ανέβηκαν όταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Νίκος Φίλης αποκάλεσε αποτυχόντα πολιτευτή που εμφανίζεται επιτυχών στο χώρο της δημόσιας διοίκησης.
«Ο κ. Ταχιάος πέρα από υποψήφιος βουλευτής και υποψήφιος δήμαρχος έχει ένα πολύ σοβαρό βιογραφικό, είναι τεχνοκράτης και θα είναι καλύτερο να τον αφήσουμε στη θέση του και να τον κρίνουμε όλοι μαζί και να μην κάνουμε αυτές τις αυθαίρετες κρίσεις», κάλυψε τον εκλεκτό της κυβέρνησης για τη θέση του προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ο Κώστας Καραμανλής και σημείωσε πως η αποτυχία εκλογής του Νίκου Ταχιάου δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποκλειστεί από μία άλλη δημόσια θέση.
Στον Νίκο Φίλη απάντησε και ο ίδιος ο κ. Ταχιάος, χωρίς να κρύψει την ενόχλησή του. Όπως είμαι περήφανος για τις επιτυχίες μου είμαι περήφανος και για τις αποτυχίες μου. Οι αποτυχίες είναι αυτές που σε φτιάχνουν. Από τη δουλειά μας θα κριθούμε», ανέφερε ο νέος πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.