Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 16 Αυγούστου 2019 16:46

Επίτευγμα: Ο πρώτος δακτύλιος καθαρού άνθρακα είναι γεγονός

Το επίτευγμα επιτεύχθηκε μετά από επίπονες προσπάθειες, και αφού οι περισσότεροι χημικοί στη Γη είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Δακτύλιος καθαρού άνθρακα

Μια ομάδα επιστημόνων στην Ευρώπη κατάφερε να συνθέσει το πρώτο μόριο καθαρού άνθρακα με τη μορφή δακτυλίου, που περιλαμβάνει 18 άτομα. Το επίτευγμα έλαβε χώρα έπειτα από επίπονες προσπάθειες, και αφού οι περισσότεροι χημικοί στη Γη είχαν εγκαταλείψει την προσπάθεια.

Το κυκλικό μόριο ονομάζεται «κυκλο-άνθρακας» και μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη δημιουργία τρανζίστορ μοριακής κλίμακας και άλλων ηλεκτρονικών νανοσυσκευών, καθώς το νέο μόριο, όπως έδειξε η πρώτη μελέτη των ιδιοτήτων του, δρα ως ημιαγωγός.

Οι ερευνητές ξεκίνησαν με ένα τριγωνικό μόριο άνθρακα και οξυγόνου, το οποίο στη συνέχεια «χειραγώγησαν» με ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε να καταλήξουν σε ένα δακτύλιο καθαρού άνθρακα.

Οι επιστήμονες του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και της IBM Research στη Ζυρίχη έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Science.

Για «απολύτως εντυπωσιακό έργο που ανοίγει ένα νέο πεδίο έρευνας», έκανε λόγο ο ιάπωνας χημικός Γιοσίτο Τόμπε του Πανεπιστημίου της Οσάκα, σύμφωνα με το Nature.

«Πολλοί επιστήμονες, μεταξύ αυτών κι εγώ, είχαμε προσπαθήσει να δημιουργήσουμε κυκλο-άνθρακες και να προσδιορίσουμε τις μοριακές δομές τους, αλλά μάταια» πρόσθεσε.

Ο καθαρός άνθρακας συναντάται σε διάφορες μορφές, όπως στα διαμάντια, στο γραφίτη και στους νανοσωλήνες άνθρακα.

Τα άτομα άνθρακα μπορούν να σχηματίσουν χημικούς δεσμούς μεταξύ τους με διάφορους τρόπους, όπως τετραπλούς δεσμούς που οδηγούν σε πυραμιδοειδές σχήμα (διαμάντια) ή τριπλούς δεσμούς που δημιουργούν εξάγωνα (γραφένιο).

Η δημιουργία όμως δακτυλίων άνθρακα, όπου το κάθε άτομο συνδέεται μόνο με δύο «γείτονές» του, είχε αποδειχθεί αδύνατη έως τώρα.

Οι επιστήμονες θα μελετήσουν πλέον τις βασικές ιδιότητες του νέου μορίου, από το οποίο μπορούν μέχρι στιγμής να συνθέσουν μόνο ένα κάθε φορά.

Στόχος τους είναι επίσης να βρουν μια νέα μέθοδο για να παράγουν κυκλο-άνθρακες σε μεγαλύτερες ποσότητες.

Προς διερεύνηση είναι ακόμη το κατά πόσον ο κυκλο-άνθρακας είναι σταθερός στην πράξη.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: “επί ποδός” οι Αρχές για την επέλαση του χιονιάΧθες 23:34 | Ειδήσεις

Σε ετοιμότητα οι Αρχές για την κακοκαιρία "Μπάρμπαρα". Οι οδηγίες προς τους πολίτες για τον επερχόμενο χιονιά.

Οι ΗΠΑ κατέρριψαν το κινεζικό μπαλόνι (βίντεο)Χθες 21:58 | Ειδήσεις

Η ανακοίνωση των Αμερικανών αξιωματούχων για το κινεζικό μπαλόνι, που προκάλεσε ακόμα και κλείσιμο αεροδρομίων. Τα βίντεο με τη ρίψη του.

Καταδίωξη στην Κω: Καταδρομέας του τουρκικού Στρατού ο ένας συλληφθείςΧθες 19:27 | Ειδήσεις

Αποκλειστικές πληροφορίες του ΑΝΤ1 για τον έναν από τους συλληφθέντες μετά την καταδίωξη στην Κω.

Εκλογές: η κόντρα Τσίπρα - Ανδρουλάκη και ο δρόμος για τις τρίτες κάλπεςΧθες 16:21 | Ειδήσεις

Οι αναφορές Τσίπρα για το ΠΑΣΟΚ, μιλώντας στην γενέτειρα των Παπανδρέου, έφεραν την αντίδραση της Χαρ. Τρικούπη και την διαμάχη με την Κουμουνδούρου, ενώ αυξάνεται και η πίεση της ΝΔ προς το ΠΑΣΟΚ.

Κακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: “επί ποδός” οι Αρχές για την επέλαση του χιονιά23:59Τζένιφερ Άνιστον και Τζούλια Ρόμπερτς συμπρωταγωνίστριες σε νέα ταινία23:46Άρης: “Σκούρα” τα πράγματα για τον Πάρντιου23:35Μαγνησία: τον βρήκε απανθρακωμένο ο αδερφός του στο κρεβάτι του23:24Μηνιγγίωμα εγκεφάλου: Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται23:11Amalin: Ρομανί κουζίνα στο πρώτο εστιατόριο Ρομά (εικόνες)22:57Τσαβούσογλου: στο Αιγαίο κάνουμε τα απαραίτητα βήματα εναντίον αυτών που εποφθαλμιούν στα δικαιώματα μας22:44Κακοκαιρία ΗΠΑ: Έως – 78 βαθμοί Κελσίου η θερμοκρασία (εικόνες)22:30Αντιτρομοκρατική: η απόρρητη έκθεση για την ακροδεξιά στην Ελλάδα22:17Οι ΗΠΑ κατέρριψαν το κινεζικό μπαλόνι (βίντεο)22:03Κακοκαιρία “Μπάρμπαρα”: Ο ΔΕΔΔΗΕ για τις προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος21:49Basket League: Ο Άρης έβαλε... φρένο στην ΑΕΚ21:35“Qatar Gate” - Δημητρακόπουλος: η Καϊλή υπέστη “βασανιστήρια” στη φυλακή21:22Ιωνικός: Νίκη “χρυσάφι” κόντρα στον Άρη 21:08Κίσσαβος: μεγάλη επιχείρηση της ΕΜΑΚ για τον απεγκλωβισμό ατόμων20:54Καλλιθέα: Συμμορία έκλεβε μοτοσικλέτες20:40Λαμία: νεαρός όρμησε σε φλεγόμενο σπίτι και έσωσε παιδάκι (εικόνες)20:27Χιλή: Κόλαση φονικής φωτιάς (εικόνες)20:13Καταδίωξη στην Κω: Καταδρομέας του τουρκικού Στρατού ο ένας συλληφθείς20:00Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2023 - Σακελλαροπούλου: η Ελευσίνα διαμορφώνει τη σύγχρονη ταυτότητά της (εικόνες)19:47