Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 08 Αυγούστου 2019 09:57

Ανακαλύφθηκαν δεκάδες νέοι γαλαξίες

Γιγάντιοι αχνοί γαλαξίες που γεννούν «εκατοντάδες» ήλιους το χρόνο ανακάλυψαν επιστήμονες.

Λαμπρό - σουπερνόβα - γαλαξίες - αστέρας - άστρο

Ιάπωνες και Ευρωπαίοι αστρονόμοι ανακάλυψαν 39, αόρατους έως τώρα, γιγάντιους αχνούς γαλαξίες σε μεγάλη απόσταση στον χρόνο και στον χώρο, καθένας από τους οποίους «γεννάει» περίπου 1.000 ήλιους τον χρόνο. Η ανακάλυψη με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου ALMA στη Χιλή μπορεί να βοηθήσει να ξαναγραφτεί η ιστορία της πρώιμης περιόδου του σύμπαντος.

Αυτοί οι γαλαξίες δεν είχαν εντοπιστεί μέχρι σήμερα, επειδή δεν μπορούσε να τους δει το οπτικό διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, καθώς το φως τους έχει μήκη κύματος αόρατα στα μάτια μας και στο Hubble. Αλλά έγιναν αντιληπτοί από το ALMA, που «βλέπει» σε αυτό το τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Τάο Γουάνγκ του Πανεπιστημίου του Τόκιο, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature».

Οι γαλαξίες αυτοί απέχουν δισεκατομμύρια έτη φωτός και οι αστρονόμοι τους βλέπουν σήμερα όπως ήταν κατά τα πρώτα δύο δισεκατομμύρια χρόνια ζωής του σύμπαντος (η παρατήρηση μακρινών αντικειμένων στο σύμπαν ισοδυναμεί με ένα «ταξίδι» στο παρελθόν, αφού το φως τους χρειάζεται τεράστιο χρόνο για να φθάσει στη Γη και να αποκαλύψει την ύπαρξή τους).

Καμία θεωρία για την εξέλιξη του σύμπαντος δεν είχε προβλέψει ένα τόσο μεγάλο αριθμό μεγάλων γαλαξιών τόσο νωρίς στη ζωή του σύμπαντος. Οι ερευνητές βρήκαν δεκαπλάσιους νεαρούς γαλαξίες από ό,τι περίμεναν με βάση τα έως τώρα μοντέλα τους για το πρώιμο σύμπαν, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει πιθανώς να αναθεωρήσουν τις θεωρίες τους για την παιδική ηλικία του. Μεταξύ άλλων, ίσως είναι λανθασμένες οι εκτιμήσεις για την ποσότητα στο σύμπαν της «σκοτεινής» ύλης που συγκρατεί τους γαλαξίες, καθώς με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις είναι απίθανο να είχαν εμφανισθεί τόσο μεγάλοι γαλαξίες στην αρχική φάση του σύμπαντος.

«Είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος πληθυσμός μεγάλων γαλαξιών επιβεβαιώθηκε κατά τα πρώτα δύο δισεκατομμύρια χρόνια του ηλικίας 13,7 δισεκατομμυρίων ετών σύμπαντος. Αυτοί οι γαλαξίες ήταν προηγουμένως αόρατοι σε μας. Η ανακάλυψή τους έρχεται σε αντίθεση με τα υπάρχοντα μοντέλα για εκείνη την περίοδο κοσμικής εξέλιξης και θα μας βοηθήσει να προσθέσουμε μερικές λεπτομέρειες που μέχρι σήμερα λείπουν», δήλωσε ο Γουάνγκ.

Πέρα από τις μελλοντικές παρατηρήσεις του ALMA, ελπίζεται ότι ο διάδοχος του Hubble, το μεγάλο αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb, θα μπορέσει να δει και άλλους τέτοιους γαλαξίες που ήταν αόρατοι στα «μάτια» του προκατόχου του.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚακοκαιρία “Ελπίδα” - Λαγουβάρδος: Tα δύσκολα είναι μπροστά μαςΣήμερα 19:42 | Ειδήσεις

Τι προβλέπει ο Διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την εξέλιξη της κακοκαιρίας "Ελπίδα" στη χώρα μας. Ποιες περιοχές θα πληγούν περισσότερο

Πυροβολισμοί στη ΒούλαΣήμερα 18:09 | Ειδήσεις

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι τραυματίες είναι τρεις.

Θεσσαλονίκη – ομαδικός βιασμός: Συγκινημένη από τη συμπαράσταση του κόσμου η ΓεωργίαΣήμερα 16:36 | Ειδήσεις

Οι τοξικολογικές εξετάσεις βρίσκονται πλέον στα χέρια της ανακρίτριας. Τι δήλωσε η 24χρονη αποκλειστικά στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Πρωινοί Τύποι».

Βιασμός ανήλικης: η συγκλονιστική κατάθεση για τον ιερέαΣήμερα 10:52 | Ειδήσεις

Η ανήλικη σοκάρει με τις συγκλονιστικές λεπτομέρειες που έδωσε για τις ερωτικές πράξεις με τον ρασοφόρο. Τι απαντά ο κληρικός. Βανδαλισμοί στην εκκλησία, όπου λειτουργούσε ο παπάς.

ΑΕΚ – ΠΑΟΚ: Η “Ένωση” με ανατροπή το ντέρμπι των “Δικεφάλων”22:36Λάρισα: Δίχρονη κατάπιε.. χλωρίνη!22:21Ιωνικός – Παναθηναϊκός: Άνθισε… στην Νεάπολη το “τριφύλλι”22:07Nτέμης Νικολαΐδης: H ζωή του μετά το διαζύγιο από τη Δέσποινα Βανδή (βίντεο)21:54Ιταλία: Ο Μπερλουσκόνι απέσυρε την υποψηφιότητα του για την προεδρία της Δημοκρατίας21:40Flurona - Αργεντινή: Τρίχρονο αγόρι το πρώτο κρούσμα 21:27Ιωνικός – Λάρισα: “Τρένο” οι Θεσσαλοί21:13Η NASA στέλνει ιστιοφόρο για να εξερευνήσει αστεροειδή21:00Άρης – Απόλλωνας Πάτρα: Εύκολη νίκη για τους γηπεδούχους20:46Γαλλία: Επιχείρησε να διαπλεύσει τον Ατλαντικό με.. κανό!20:32ΟΦΗ – Παναιτωλικός: Έβρεξε… γκολ στο Ηράκλειο20:18Κακοκαιρία “Ελπίδα” - Λαγουβάρδος: Tα δύσκολα είναι μπροστά μας20:04Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Δωρεά στο Πυροσβεστικό Σώμα19:50Κρεμλίνο: Ανυπόστατα τα δυτικά δημοσιεύματα για ρωσική "προβοκάτσια" στην Α. Ουκρανία19:36Κορονοϊός – Κύπρος: Μείωση των ημερών καραντίνας μετά από επαφή με κρούσμα19:22Ηράκλειο: αρνήθηκε να πληρώσει και επιτέθηκε στους αστυνομικούς19:08Πτήσεις υδροπλάνων σε Κέρκυρα και Παξούς 18:545G: Ανησυχία και ακυρώσεις πτήσεων στις ΗΠΑ - Τι ισχύει σε Ελλάδα και Ευρώπη18:40Νόβακ Τζόκοβιτς: Σε μοναστήρι στο Μαυροβούνιο μετά την απέλαση18:26Πυροβολισμοί στη Βούλα18:12