Μετρό Θεσσαλονίκης: Στις ράγες το πρώτο βαγόνι (εικόνες)
Σε πανηγυρικό κλίμα έγινε η τοποθέτηση του πρώτου συρμού του μετρό Θεσσαλονίκης στις ράγες του αμαξοστασίου της Πυλαίας, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Ο συρμός έφτασε από τη Νότια Ιταλία στην Ηγουμενίτσα και στη συνέχεια μεταφέρθηκε με τράκτορες στη Θεσσαλονίκη.
Ο πρώτος συρμός είναι τέσσερα βαγόνια, το καθένα από τα οποία έχει μήκος περίπου 12,5 μέτρα, ενώ το συνολικό του μήκος είναι 51 μέτρα.
Ο συγκεκριμένος συρμός είναι αυτός ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για τις πρώτες δοκιμές του μετρό Θεσσαλονίκης, στα δοκιμαστικά δρομολόγια που θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο, ενώ σταδιακά θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη οι συνολικά 18 συρμοί, ώστε στο τέλος του 2020 να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό και πλήρως κλιματιζόμενοι. Η μέγιστη ταχύτητα που θα μπορούν να αναπτύξουν θα είναι 80χλμ την ώρα, ενώ η μέση εμπορική ταχύτητα υπολογίζεται στα 30χλμ την ώρα.
Η χρονική απόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών ημερησίως ανά συρμό, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.
Πυρά από την αντιπολίτευση
Πηγές της ΝΔ σχετικά με τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρουν τα εξής: «Αφού ζωγράφισαν σε μουσαμάδες το Μετρό, σήμερα έκαναν κάτι ακόμη πιο φαντασμαγορικό: Εγκαινίασαν τέσσερα βαγόνια χωρίς σταθμό. Μικρή λεπτομέρεια που το τερματίζει: Οι κ.κ. Σπίρτζης, Παππάς και Νοτοπούλου φωτογραφήθηκαν περιχαρείς να κάνουν την πρώτη τους βόλτα, ενώ το βαγόνι ήταν εντελώς ακίνητο. Μέχρι τις εκλογές είναι ικανοί να μοιράσουν και κάρτες πολλαπλών διαδρομών».
Από την πλευρά του, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΚΙΝΑΛ Γ. Μανιάτης προέβη στην εξής δήλωση:
«Μετά τα εγκαίνια των μουσαμάδων του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης το Δεκέμβρη, τώρα εγκαινιάζουν ακίνητα βαγόνια, που δεν έχουν εγκριθεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, πάνω σε ανύπαρκτες σιδηροδρομικές γραμμές. Ετοιμάζουν εγκαίνια στον ημιτελή σταθμό του «Ευκλείδη», όπως έκαναν στο «Συντριβάνι». Για ένα ΜΕΤΡΟ που δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το 2024. Όλα στο βωμό της κομματικής προπαγάνδας για τους βυθιζόμενους αυτοδιοικητικούς υποψηφίους του ΣΥΡΙΖΑ».