Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 07 Μαΐου 2019 10:41

Ανακαλύφθηκε πρόγονος-μινιατούρα του Τυραννόσαυρου Ρεξ (εικόνα)

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν απολιθώματα ενός “μίνι” T-Rex, ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους τυραννόσαυρου.

AP - Τυραννόσαυρος

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στις ΗΠΑ δύο απολιθώματα ενός νέου, άγνωστου έως τώρα, είδους τυραννόσαυρου, που είχε μικρομεσαίο μέγεθος και προηγήθηκε κατά περίπου 92 εκατομμύρια χρόνια του τρομερού T-Rex, ο οποίος ήταν τεράστιος.

Ο νέος δεινόσαυρος, ο οποίος ονομάστηκε Σασκιτύραννος (Suskityrannus hazelae), είχε ύψος γύρω στο ένα μέτρο (μικρότερο από το κρανίο ενός T-Rex), μήκος τριών μέτρων και βάρος 40 κιλών.

Επειδή τα απολιθώματα προέρχονται από νεαρής ηλικίας δεινόσαυρο, το συγκεκριμένο είδος εκτιμάται ότι θα είχε μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά την ωρίμανση του, αλλά σίγουρα δεν θα έφθανε το μέγεθος του T-Rex, που ζύγιζε πάνω από οκτώ τόνους.

Η νέα ανακάλυψη δείχνει ότι οι Τυραννόσαυροι είχαν ήδη αναπτύξει από το παρελθόν πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά τους - αν και σε μικρότερο μέγεθος - όπως το σχήμα του κρανίου, του στόματος και των ποδιών. Την εποχή που ζούσε ο Σασκιτύραννος, στον πλανήτη μας κυριαρχούσαν οι Αλλόσαυροι.

Σασκιτύραννος - Τυραννόσαυρος - Δεινόσαυρος

«Ο Σασκιτύραννος μας δίνει μια εικόνα για την εξέλιξη των τυραννόσαυρων προτού κατακτήσουν τον πλανήτη», ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής, επίκουρος καθηγητής παλαιοντολογίας, Στέρλινγκ Νέσμπιτ, του Τμήματος Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας της Βιρτζίνια (Virginia Tech), που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Ecology & Evolution”.

Ο T-Rex, ένας από τους μεγαλύτερους θηρευτές που περπάτησαν στη Γη, είναι επίσης ο πιο διάσημος από όλους τους δεινόσαυρους. Όμως η “βασιλεία” του στον πλανήτη μας υπήρξε σχετικά σύντομη, καθώς το είδος τους εξελίχθηκε μόνο 15 εκατομμύρια χρόνια πριν την εξαφάνιση των δεινοσαύρων (πριν 66 εκατ. χρόνια λόγω πτώσης αστεροειδούς).

Οι παλαιοντολόγοι είχαν έως τώρα βρει πολύ πρώιμους και μικρόσωμους τυραννόσαυρους που ζούσαν 150 εκατομμύρια χρόνια πριν την εμφάνιση του T-Rex, αλλά όχι ενδιάμεσα απολιθώματα. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η ανακάλυψη του Σασκιτύρρανου.

Δεν είναι σαφές γιατί οι πρόγονοι των τυραννόσαυρων, που τριγυρνούσαν στην Αμερική και στην Ασία για δεκάδες εκατομμύρια χρόνια, παρέμειναν μικρομεσαίου μεγέθους και μετά έγιναν γιγάντιοι.

“Άγριες Μέλισσες”: συγκλονιστικές εξελίξεις στα τελευταία επεισόδια της σεζόν (εικόνες)23:59Champions League - Europa League: η απόφαση της UEFA για τους θεατές στο Final-823:48Κορονοϊός: Νέο προηγμένο σύστημα διαχείρισης κρουσμάτων από τον ΕΟΔΥ23:36Κρίση στο ΚΙΝΑΛ μετά την ψηφοφορία για τις διαδηλώσεις23:27Μητσοτάκης: επίδειξη ισχύος απέναντι στην απρόβλεπτη Τουρκία (εικόνες)23:15Κορονοϊός: Θετικό βρέθηκε αγοράκι σε επέμβαση αφαίρεσης σκωληκοειδίτιδας23:02“Γύρισε” στην φυλακή ο “παιδεραστής του Ρεθύμνου”22:51Ο ΑΝΤ1 γιόρτασε πρωτιές και επιτυχίες (βίντεο)22:38Φυλακές Κορυδαλλού: έφοδος σε κελιά έβγαλε “λαβράκι” (εικόνες)22:27Προγράμματα για άνεργους από το Υπουργείο Τουρισμού22:15Νέα έρευνα για την “υπόγεια” διαδρομή των χρημάτων του Καλογρίτσα (βίντεο)22:03Οργή κατοίκων στο Μάτι: “παίζουν με τις ζωές μας” (βίντεο)21:50Τετραμερής αεροναυτική άσκηση - “μήνυμα” στην Τουρκία (εικόνες)21:39Φυλακές Κορυδαλλού: Γλέντι με σουβλάκια, ποτά και… ιερόδουλες! (βίντεο)21:28Κορονοϊός: έκτακτη σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη21:17Κορονοϊός: Ουρές από ομογενείς στα προξενεία της Ελλάδας στις ΗΠΑ21:04Επεισόδια στην πορεία για τις διαδηλώσεις20:53Λυκούδης στον ΑΝΤ1: “δεμένοι” οι κατηγορούμενοι για την δολοφονία Μακρή (βίντεο)20:44Ιρλανδός ο νέος Πρόεδρος του Eurogroup20:33Κορονοϊός - Μαγιορκίνης: ανησυχία για τα νέα κρούσματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη (βίντεο)20:21