Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 07 Μαΐου 2019 10:41

Ανακαλύφθηκε πρόγονος-μινιατούρα του Τυραννόσαυρου Ρεξ (εικόνα)

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν απολιθώματα ενός “μίνι” T-Rex, ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους τυραννόσαυρου.

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στις ΗΠΑ δύο απολιθώματα ενός νέου, άγνωστου έως τώρα, είδους τυραννόσαυρου, που είχε μικρομεσαίο μέγεθος και προηγήθηκε κατά περίπου 92 εκατομμύρια χρόνια του τρομερού T-Rex, ο οποίος ήταν τεράστιος.

Ο νέος δεινόσαυρος, ο οποίος ονομάστηκε Σασκιτύραννος (Suskityrannus hazelae), είχε ύψος γύρω στο ένα μέτρο (μικρότερο από το κρανίο ενός T-Rex), μήκος τριών μέτρων και βάρος 40 κιλών.

Επειδή τα απολιθώματα προέρχονται από νεαρής ηλικίας δεινόσαυρο, το συγκεκριμένο είδος εκτιμάται ότι θα είχε μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά την ωρίμανση του, αλλά σίγουρα δεν θα έφθανε το μέγεθος του T-Rex, που ζύγιζε πάνω από οκτώ τόνους.

Η νέα ανακάλυψη δείχνει ότι οι Τυραννόσαυροι είχαν ήδη αναπτύξει από το παρελθόν πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά τους - αν και σε μικρότερο μέγεθος - όπως το σχήμα του κρανίου, του στόματος και των ποδιών. Την εποχή που ζούσε ο Σασκιτύραννος, στον πλανήτη μας κυριαρχούσαν οι Αλλόσαυροι.

Σασκιτύραννος - Τυραννόσαυρος - Δεινόσαυρος

«Ο Σασκιτύραννος μας δίνει μια εικόνα για την εξέλιξη των τυραννόσαυρων προτού κατακτήσουν τον πλανήτη», ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής, επίκουρος καθηγητής παλαιοντολογίας, Στέρλινγκ Νέσμπιτ, του Τμήματος Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας της Βιρτζίνια (Virginia Tech), που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Ecology & Evolution”.

Ο T-Rex, ένας από τους μεγαλύτερους θηρευτές που περπάτησαν στη Γη, είναι επίσης ο πιο διάσημος από όλους τους δεινόσαυρους. Όμως η “βασιλεία” του στον πλανήτη μας υπήρξε σχετικά σύντομη, καθώς το είδος τους εξελίχθηκε μόνο 15 εκατομμύρια χρόνια πριν την εξαφάνιση των δεινοσαύρων (πριν 66 εκατ. χρόνια λόγω πτώσης αστεροειδούς).

Οι παλαιοντολόγοι είχαν έως τώρα βρει πολύ πρώιμους και μικρόσωμους τυραννόσαυρους που ζούσαν 150 εκατομμύρια χρόνια πριν την εμφάνιση του T-Rex, αλλά όχι ενδιάμεσα απολιθώματα. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η ανακάλυψη του Σασκιτύρρανου.

Δεν είναι σαφές γιατί οι πρόγονοι των τυραννόσαυρων, που τριγυρνούσαν στην Αμερική και στην Ασία για δεκάδες εκατομμύρια χρόνια, παρέμειναν μικρομεσαίου μεγέθους και μετά έγιναν γιγάντιοι.

Πύρινος “εφιάλτης” στην Πορτογαλία (βίντεο) 18:33ΕΕΤΑΑ: Τα τελικά αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ18:20Κλειστός κόμβος της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας λόγω εργασιών18:08Φωτιές σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά17:5550% μεγαλύτερος ο κίνδυνος καρκινογένεσης μετά την πυρκαγιά στο Μάτι17:43Ο καιρός για τους αγρότες17:30Παγωμένο τσάι ΟΛΥΜΠΟΣ: Αυτό το καλοκαίρι η δροσιά του βουνού είναι παντού!17:16Καλλιεργούσε χασίς στο… μπαλκόνι του (εικόνες)17:04Ερώτηση του ΚΙΝΑΛ για τις προσλήψεις σε κυβερνητικές θέσεις την περίοδο 2015-201916:50ΕΟΠΥΥ: Πλήρης κάλυψη στους εγκαυματίες από την φωτιά στο Μάτι16:37VICE Specials: Σεφ Ιστορίες (εικόνες)16:23Επιστρέφει ο Κριμιζής στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης16:10Κρίσεις στην ΕΛ.ΑΣ.: Οι νέοι αντιστράτηγοι και υποστράτηγοι15:58Ο Πολάκης κάνει “ποδαρικό” στην Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής15:45Φωτιά στην Ραφήνα - Μέτωπο και στον Βαρνάβα15:33Ρουβάς: Η συγκινητική φωτογραφία για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι (εικόνα) 15:21Το “κατηγορώ” του πατέρα που “έχασε” δίδυμα κορίτσια και γονείς στο Μάτι (βίντεο)15:08Ποινική δίωξη σε ηγετικό στέλεχος του Ρουβίκωνα14:55Αλίκη Βουγιουκλάκη: 23 χρόνια χωρίς την εθνική μας σταρ14:42Αλβανοί εθνικιστές ανατίναξαν μνημείο στην Βόρεια Ήπειρο (εικόνες)14:30