Ειδήσεις /Τεχνολογία - ΕπιστήμηΔημοσίευση: 07 Μαΐου 2019 10:41

Ανακαλύφθηκε πρόγονος-μινιατούρα του Τυραννόσαυρου Ρεξ (εικόνα)

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν απολιθώματα ενός “μίνι” T-Rex, ενός άγνωστου μέχρι σήμερα είδους τυραννόσαυρου.

Παλαιοντολόγοι ανακάλυψαν στις ΗΠΑ δύο απολιθώματα ενός νέου, άγνωστου έως τώρα, είδους τυραννόσαυρου, που είχε μικρομεσαίο μέγεθος και προηγήθηκε κατά περίπου 92 εκατομμύρια χρόνια του τρομερού T-Rex, ο οποίος ήταν τεράστιος.

Ο νέος δεινόσαυρος, ο οποίος ονομάστηκε Σασκιτύραννος (Suskityrannus hazelae), είχε ύψος γύρω στο ένα μέτρο (μικρότερο από το κρανίο ενός T-Rex), μήκος τριών μέτρων και βάρος 40 κιλών.

Επειδή τα απολιθώματα προέρχονται από νεαρής ηλικίας δεινόσαυρο, το συγκεκριμένο είδος εκτιμάται ότι θα είχε μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά την ωρίμανση του, αλλά σίγουρα δεν θα έφθανε το μέγεθος του T-Rex, που ζύγιζε πάνω από οκτώ τόνους.

Η νέα ανακάλυψη δείχνει ότι οι Τυραννόσαυροι είχαν ήδη αναπτύξει από το παρελθόν πολλά από τα βασικά χαρακτηριστικά τους - αν και σε μικρότερο μέγεθος - όπως το σχήμα του κρανίου, του στόματος και των ποδιών. Την εποχή που ζούσε ο Σασκιτύραννος, στον πλανήτη μας κυριαρχούσαν οι Αλλόσαυροι.

Σασκιτύραννος - Τυραννόσαυρος - Δεινόσαυρος

«Ο Σασκιτύραννος μας δίνει μια εικόνα για την εξέλιξη των τυραννόσαυρων προτού κατακτήσουν τον πλανήτη», ανέφερε ο επικεφαλής ερευνητής, επίκουρος καθηγητής παλαιοντολογίας, Στέρλινγκ Νέσμπιτ, του Τμήματος Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας της Βιρτζίνια (Virginia Tech), που έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature Ecology & Evolution”.

Ο T-Rex, ένας από τους μεγαλύτερους θηρευτές που περπάτησαν στη Γη, είναι επίσης ο πιο διάσημος από όλους τους δεινόσαυρους. Όμως η “βασιλεία” του στον πλανήτη μας υπήρξε σχετικά σύντομη, καθώς το είδος τους εξελίχθηκε μόνο 15 εκατομμύρια χρόνια πριν την εξαφάνιση των δεινοσαύρων (πριν 66 εκατ. χρόνια λόγω πτώσης αστεροειδούς).

Οι παλαιοντολόγοι είχαν έως τώρα βρει πολύ πρώιμους και μικρόσωμους τυραννόσαυρους που ζούσαν 150 εκατομμύρια χρόνια πριν την εμφάνιση του T-Rex, αλλά όχι ενδιάμεσα απολιθώματα. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η ανακάλυψη του Σασκιτύρρανου.

Δεν είναι σαφές γιατί οι πρόγονοι των τυραννόσαυρων, που τριγυρνούσαν στην Αμερική και στην Ασία για δεκάδες εκατομμύρια χρόνια, παρέμειναν μικρομεσαίου μεγέθους και μετά έγιναν γιγάντιοι.

Το πρώτο ATM σολομού στον κόσμο!23:59Ηλεκτρονικό κομποσχοίνι…στο Βατικανό (βίντεο)23:48Νεάντερταλ στην Νάξο πριν από 200000 χρόνια (εικόνες)23:37“Γυναίκα χωρίς όνομα”: Τι θα δούμε στα νέα επεισόδια (εικόνες)23:24Γιος συζυγοκτόνου Μεσσηνίας στον ΑΝΤ1: Ο πατέρας μου απειλούσε τη ζωή της (βίντεο)23:11Πανελλαδικές κινητοποιήσεις αποφάσισε η ΠΟΕ-ΟΤΑ22:58“Πέτα τη φριτέζα”: Στα άκρα οι σχέσεις στην Λαγουδέρα (εικόνες) 22:45Γιγαντώνεται το κίνημα των Vegan στην Ελλάδα (βίντεο)22:32Γκολ και θέαμα στο Αγρίνιο22:19Μητσοτάκης: πιστεύουμε σε έναν πολιτισμό, φορέα ανάπτυξης οικονομικής και κοινωνικής22:07Μάχες αστυνομικών – διαδηλωτών στη Βαρκελώνη (εικόνες)21:53Πυροβόλησε τον αδελφό του και εξαφανίστηκε (εικόνες)21:40“Καθάρισε” με Σουντανί ο Ολυμπιακός 21:29Κουφάρι φάλαινας βρέθηκε στον Τάμεση (βίντεο)21:16Ξενάγηση στο μουσείο άρτου της Αμφίκλειας (βίντεο)21:02Παυλόπουλος: είμαστε θεματοφύλακες της ειρήνης και του αγώνα για την ελευθερία20:49“Μάστιγα” η νευρική ανορεξία (βίντεο)20:38Καθηγήτρια αφοπλίζει μαθητή αγκαλιάζοντάς τον (βίντεο)20:25“Ενώπιος Ενωπίω” ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος με τον Νίκο Χατζηνικολάου20:12Λαμπεροί καλεσμένοι στο “Thrive” (εικόνες)19:59