Ειδήσεις /ΠολιτισμόςΔημοσίευση: 01 Απριλίου 2019 08:56

Στο φως συλλογή απολιθωμάτων από την ημέρα της “Αποκάλυψης” (βίντεο)

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στην Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

Ανασκαφές στην περιοχή Μπάουμαν στη Βόρεια Ντακότα των ΗΠΑ έφεραν στο φως μια εντυπωσιακή συλλογή απολιθωμάτων, τα οποία είχαν σκεπαστεί από πολλαπλά θραύσματα που είχαν πέσει από τον ουρανό, προφανώς μετά την εκτίναξη τους στον αέρα μετά την πρόσκρουση. Τα απολιθώματα έφεραν επίσης ενδείξεις ότι είχαν κατακλυστεί από το νερό, πιθανώς εξαιτίας ενός τεράστιου τσουνάμι που προκάλεσε η πτώση του αστεροειδούς με διάμετρο γύρω στα 12 χιλιόμετρα.

Οι 12 ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Ρόμπερτ ΝτεΠάλμα του Πανεπιστημίου του Κάνσας, που θα κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), εκτιμούν ότι για πρώτη φορά οι επιστήμονες έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια ιδέα των τρομερών γεγονότων που συνέβησαν μερικά λεπτά έως ώρες μετά την πρόσκρουση του αστεροειδούς σε μια περιοχή στο σημερινό Κόλπο του Μεξικού.

Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στη Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους Ανακαλύφθηκαν απολιθώματα ψαριών, ζώων και δέντρων από τη μέρα της «Αποκάλυψης» πριν 66 εκατ. χρόνια, όταν έπεσε στη Γη ο αστεροειδής που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους

Η πρόσκρουση δημιούργησε στη χερσόνησο Γιουκατάν τον κρατήρα Τσιξουλούμπ, με διάμετρο σχεδόν 200 χιλιομέτρων, ο οποίος είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό υποθαλάσσιος, θαμμένος 600 μέτρα κάτω από το βυθό. Οι επιστήμονες χρονολόγησαν τα απολιθώματα της Β.Ντακότα ότι έχουν ηλικία 65,76 εκατομμύρια χρόνια, η οποία ταιριάζει με την χρονολόγηση για την πτώση του αστεροειδούς.

Η πρόσκρουση, η οποία θα ταρακούνησε τη Γη όσο ένας σεισμός 10 έως 11 βαθμών, θα εκτόξευσε δισεκατομμύρια τόνους λιωμένων και διαλυμένων πετρωμάτων προς κάθε κατεύθυνση σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων. Τα απολιθωμένα ψάρια που βρέθηκαν, έχουν βράγχια γεμάτα από τέτοια θραύσματα (υαλώδεις τηκτίτες), διαμέτρου έως πέντε χιλιοστών, τα οποία θα είχαν κατακλύσει το νερό, όπου θα έπεσαν μαζικά σαν πύρινες βολίδες με ταχύτητες 150 έως 300 χιλιομέτρων την ώρα. Ανάλογα τέτοια θραύσματα, που θα είχαν προκαλέσει τεράστιες πυρκαγιές στα δάση, βρέθηκαν εγκλωβισμένα μέσα σε απολιθώματα ρητίνης δέντρων.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Πιθανώς χρειάστηκαν έως 17 ώρες εωσότου το γιγάντιο τσουνάμι από τον Μεξικό διασχίσει μια απόσταση 3.000 χιλιομέτρων και φθάσει στη Βόρεια Ντακότα, σε μια περιοχή όπου τότε υπήρχε θάλασσα και σήμερα είναι ξηρά, όπου βρέθηκαν τα απολιθώματα. Το τσουνάμι θα συμπαρέσυρε οτιδήποτε ζωντανό και άψυχο βρήκε στο δρόμο του. Γι' αυτό, στο «νεκροταφείο» απολιθωμάτων στη Βόρεια Ντακότα βρέθηκαν στοιβαγμένα σε διαδοχικούς σωρούς ψάρια, κλαδιά δέντρων, θηλαστικά, έντομα, οστά δεινοσαύρων και άλλα αρχαία ζώα όπως αμμωνίτες.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ ανάμεσα στους ερευνητές είναι ο καθηγητής γεωλογίας Γουόλτερ Αλβάρεζ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, ο οποίος, μαζί με τον νομπελίστα πατέρα του Λούις, ανέπτυξαν από το 1979 τη διάσημη πλέον θεωρία της πρόσκρουσης ως αιτίας εξαφάνισης των δεινοσαύρων.

Ο συνεργάτης του Ντέηβιντ Μπέρνχαμ δήλωσε ότι «είχαμε καταλάβει πως άσχημα πράγματα συνέβησαν αμέσως μετά την πρόσκρουση, αλλά έως τώρα κανένας δεν είχε βρει την 'κάνη που καπνίζει'. Έτσι, μας έλεγαν 'ακούμε για την έκρηξη που σκότωσε τους δεινόσαυρους, αλλά γιατί δεν υπάρχουν πτώματα παντού;'. Τώρα έχουμε πια και νεκρά σώματα. Δεν είναι δεινόσαυροι, αλλά τελικά θα βρεθούν και αυτοί». Ήδη στον «υγρό τάφο» της Βόρεια Ντακότα, σύμφωνα με τον ΝτεΠάλμα, βρέθηκαν και απολιθωμένα απομεινάρια δεινοσαύρων.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Άλλοι επιστήμονες πάντως θεωρούν πιθανό ότι η πρόσκρουση του αστεροειδούς δεν ήταν η μοναδική αιτία για την εξαφάνιση των δεινοσαύρων, στην οποία πιθανώς συνέβαλαν επίσης κατακλυσμικές και μακρόχρονες εκρήξεις ηφαιστείων, καθώς και η κλιματική αλλαγή.

ΗΠΑ - απολιθώματα

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΟλονύχτια μάχη με τις φλόγες στην Σάμο (εικόνες)Σήμερα 07:20 | Ειδήσεις

Πυροσβέστες έδωσαν μάχη για να σβήσουν την φωτιά. Εκκενώθηκαν ξενοδοχεία και σπίτια. Ποια είναι η κατάσταση του μετώπου το πρωί.

Άγριος ξυλοδαρμός υπαλλήλου εταιρείας φύλαξης απο διαρρήκτες (βίντεο-ντοκουμέντο)Χθες 14:14 | Ειδήσεις

Ο άνδρας έφθασε σε εταιρεία, μετά την ενεργοποίηση του συναγερμού και δέχθηκε άγρια επίθεση από τους δράστες.

Του πέρασαν χειροπέδες για σχόλιο του στο FacebookΧθες 16:26 | Ειδήσεις

Τι έγραψε κάτω από ανάρτηση για το διπλό φονικό στην Καβάλα ο 32χρονος και γιατί συνελήφθη από την αστυνομία.

Πρωταθλητής κόσμου με παγκόσμιο ρεκόρ ο Παπαστάμου!Χθες 21:30 | Ειδήσεις

Ο Χανιώτης πρωταθλητής στην κολύμβηση, «έσπασε» τα χρονόμετρα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εφήβων/νεανίδων, που διεξάγεται στη Βουδαπέστη.

Νεκρός ψαροντουφεκάς στην Κύθνο07:46Δάμασε… τα κύματα η 81χρονη Ελληνίδα σέρφερ07:32Ολονύχτια μάχη με τις φλόγες στην Σάμο (εικόνες)07:17Καιρός: βοριάδες και υψηλές θερμοκρασίες την Κυριακή07:03Αγχώθηκε αλλά νίκησε ο Ολυμπιακός23:24ΓΓΠΠ: Σε ποιες περιοχές υπάρχει πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς23:10“Σκόνταψε” ο Άρης στην πρεμιέρα με τον ΟΦΗ22:55Πρώτη “γκέλα” της Ρεάλ στη La Liga22:42Εξέταση αίματος εντοπίζει μορφή καρκίνου δυο χρόνια νωρίτερα22:28Τραγωδία στην Καβάλα: ο συνήγορος της οικογένειας των θυμάτων στον ΑΝΤ1 (βίντεο)22:15Πνίγηκε ηλικιωμένη στην Αίγινα 22:01Πρωταθλητής κόσμου με παγκόσμιο ρεκόρ ο Παπαστάμου!21:33Τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας στο Πόρτο Χέλι (βίντεο)21:19“Πρεμιέρα” χωρίς νικητή στη Λαμία21:05Οι πελαργοί που έγιναν... ένα με τους κατοίκους! (βίντεο)20:53Άλλαξε ρότα το ιρανικό τάνκερ που πλέει στη Μεσόγειο (βίντεο)20:39“Φρένο” στις πτήσεις ελικοπτέρων από και προς τον Γαλατά (βίντεο)20:25Τραγωδία: Πνίγηκε 19χρονος μια ημέρα μετά την απεργία ναυαγοσωστών20:10Αντιπεριφερειάρχης Σάμου στον ΑΝΤ1: εκκενώθηκαν προληπτικά 5 ξενοδοχεία (βίντεο)19:57Φυλάκιση έως 6 χρόνια για την κλοπή 40 κιλών… άμμου! (εικόνες)19:43