Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 21 Οκτωβρίου 2018 22:14

Η ανακάλυψη που εξέπληξε τους αστρονόμους

Ομάδα ανακάλυψε μια τιτάνια δομή στο πρώιμο σύμπαν, η οποία υπήρχε ήδη 2,3 δισεκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη.

κοσμικός τιτάνας - Υπερίων

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια τιτάνια δομή στο πρώιμο σύμπαν, η οποία υπήρχε ήδη 2,3 δισεκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη (Μπιγκ Μπανγκ). Πρόκειται για τον «Υπερίωνα», όπως ονομάστηκε, ένα πρωτο-σμήνος γαλαξιών, που είναι η μεγαλύτερη κοσμική δομή που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα σε τόσο μακρινή απόσταση στο χρόνο και στο χώρο.

Οι αστρονόμοι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής «Astronomy & Astrophysics», χρησιμοποίησαν για τις παρατηρήσεις τους το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Ο Υπερίων -που ήταν ένας Τιτάνας της ελληνικής μυθολογίας- εκτιμάται ότι είχε (όταν το φως του ξεκίνησε το μακρινό ταξίδι του για τη Γη πριν από 11,5 δισεκατομμύρια χρόνια) μάζα πάνω από ένα εκατομμύριο δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου μας. Η ανακάλυψη μιας τόσο γιγάντιας κοσμικής δομής στη νεανική ηλικία του σύμπαντος εξέπληξε τους αστρονόμους.

«Είναι η πρώτη φορά που μια τόσο μεγάλη δομή ανακαλύπτεται στο πρώιμο σύμπαν. Φυσιολογικά, τέτοιες δομές έχουν εντοπισθεί σε πιο πρόσφατες περιόδους, που σημαίνει ότι το σύμπαν είχε στη διάθεσή του πολύ περισσότερο χρόνο για να εξελιχθεί και να δημιουργήσει τόσο πελώρια πράγματα. Ήταν μια έκπληξη να δούμε ότι κάτι τέτοιο είχε κιόλας εξελιχθεί, όταν το σύμπαν ήταν σχετικά νέο», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Όλγκα Κουτσιάτι του Εθνικού Ινστιτούτου Αστροφυσικής της Ιταλίας στη Μπολόνια.

Ο Υπερίων, που βρίσκεται στον αστερισμό του Εξάντος, εκτιμάται ότι ήταν τουλάχιστον 5.000 φορές μεγαλύτερος από το γαλαξία μας και στο μεταξύ θα έχει μεγαλώσει πολύ περισσότερο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΜετάλλαξη Όμικρον - Θεοδωρίδου: Μονόδρομος ο εμβολιασμός για την προστασία μαςΧθες 18:23 | Ειδήσεις

Τι είπε για τους προβληματισμούς που υπάρχουν για την μεταδοτικότητα της νέας παραλλαγής και το ενδεχόμενο να προκαλεί σοβαρότερη νόσηση.

Κορονοϊός: Ο “χάρτης” με τα κρούσματα της ΔευτέραςΧθες 17:13 | Ειδήσεις

Αναλυτικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ. Σε ποιες περιοχές εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, φορείς του νέου ιού.

Κορονοϊός - Παρθένα Κουτμερίδου: Σε κρίσιμη κατάσταση η κόρη πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚΧθες 17:06 | Ειδήσεις

Αγωνία για την κόρη του πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Στάθη Κουτμερίδη. Σε σοβαρή κατάσταση μετά την πρόωρη γέννα με κορονοϊό. Η έκκληση του συζύγου της.

Χρυσή Μπάλα: Στον Λιονέλ Μέσι για έβδομη φοράΧθες 23:04 | Ειδήσεις

Ο Λιονέλ Μέσι συνεχίζει να γράφει Ιστορία στο ποδόσφαιρο, στα 34 χρόνια του. Η Τσέλσι κορυφαία ομάδα. Εκτός πεντάδας ο Ρονάλντο.

Μπάιντεν: Οι Τραμπ έγιναν... στολίδι στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τους (εικόνες)23:59Λαμία: “Έσπασε” στο ξύλο τη γυναίκα του μπροστά στα παιδιά τους23:45Αστυνομικός και πολίτης πιάστηκαν στα χέρια 23:32Κάντε την εισαγωγή σας στο ΜΗΤΕΡΑ… ηλεκτρονικά!23:19Χρυσή Μπάλα: Στον Λιονέλ Μέσι για έβδομη φορά 23:07Καταγγελία - Κορονοϊός: ζήτησε φακελάκι για κρεβάτι σε ΜΕΘ22:56Κορονοϊός - Πάτρα: Αποσωληνώθηκε το δύο μηνών βρέφος22:44Κύπρος: Θρίλερ με εξαφάνιση δύο γυναικών (εικόνες)22:31Καιρός: καταιγίδες, χιόνια και κρύο την Τρίτη22:19Θεοδωρικάκος: ανθρώπινη, αποτελεσματική και φιλική Αστυνομία (εικόνες)22:07Καλαμάτα - Σχολείο: Έπεσαν σοβάδες σε αίθουσα (εικόνες)21:54Κορονοϊός - Πάτρα: Πέθανε ζευγάρι με διαφορά λίγων ημερών 21:42Μετάλλαξη Όμικρον – Μπουρλά: Το χάπι της Pfizer μπορεί να την αντιμετωπίσει21:28Κορονοϊός - Κρήτη: 18 συλλήψεις σε 24 ώρες για τα μέτρα21:15Η Πέγκυ Ζήνα... “Ενώπιος Ενωπίω” με τον Νίκο Χατζηνικολάου21:03Μετάλλαξη Όμικρον – Μόσιαλος: Όλα τα πιθανά σενάρια20:51Ηλεία: Εικόνες καταστροφής από το χωριό που "σκόρπισε" η θύελλα (εικόνες)20:37Βάρη: θύμα ληστείας μιλά στον ΑΝΤ1 για τον τρόμο που έζησε (βίντεο)20:24Κακοκαιρία σαρώνει την Ήπειρο (εικόνες)20:11Η Διονυσία Κουκίου στο “Πρωινό” για τη ληστεία και τις απειλές που δέχθηκε (βίντεο)19:59