Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 21 Οκτωβρίου 2018 22:14

Η ανακάλυψη που εξέπληξε τους αστρονόμους

Ομάδα ανακάλυψε μια τιτάνια δομή στο πρώιμο σύμπαν, η οποία υπήρχε ήδη 2,3 δισεκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη.

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε μια τιτάνια δομή στο πρώιμο σύμπαν, η οποία υπήρχε ήδη 2,3 δισεκατομμύρια χρόνια μετά τη Μεγάλη Έκρηξη (Μπιγκ Μπανγκ). Πρόκειται για τον «Υπερίωνα», όπως ονομάστηκε, ένα πρωτο-σμήνος γαλαξιών, που είναι η μεγαλύτερη κοσμική δομή που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα σε τόσο μακρινή απόσταση στο χρόνο και στο χώρο.

Οι αστρονόμοι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής «Astronomy & Astrophysics», χρησιμοποίησαν για τις παρατηρήσεις τους το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο (VLT) του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Ο Υπερίων -που ήταν ένας Τιτάνας της ελληνικής μυθολογίας- εκτιμάται ότι είχε (όταν το φως του ξεκίνησε το μακρινό ταξίδι του για τη Γη πριν από 11,5 δισεκατομμύρια χρόνια) μάζα πάνω από ένα εκατομμύριο δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου μας. Η ανακάλυψη μιας τόσο γιγάντιας κοσμικής δομής στη νεανική ηλικία του σύμπαντος εξέπληξε τους αστρονόμους.

«Είναι η πρώτη φορά που μια τόσο μεγάλη δομή ανακαλύπτεται στο πρώιμο σύμπαν. Φυσιολογικά, τέτοιες δομές έχουν εντοπισθεί σε πιο πρόσφατες περιόδους, που σημαίνει ότι το σύμπαν είχε στη διάθεσή του πολύ περισσότερο χρόνο για να εξελιχθεί και να δημιουργήσει τόσο πελώρια πράγματα. Ήταν μια έκπληξη να δούμε ότι κάτι τέτοιο είχε κιόλας εξελιχθεί, όταν το σύμπαν ήταν σχετικά νέο», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Όλγκα Κουτσιάτι του Εθνικού Ινστιτούτου Αστροφυσικής της Ιταλίας στη Μπολόνια.

Ο Υπερίων, που βρίσκεται στον αστερισμό του Εξάντος, εκτιμάται ότι ήταν τουλάχιστον 5.000 φορές μεγαλύτερος από το γαλαξία μας και στο μεταξύ θα έχει μεγαλώσει πολύ περισσότερο.

Υπόθεση Ζακ Κωστόπουλου: παραπέμπονται έξι για θανατηφόρο σωματική βλάβη23:04“Γυναίκα Χωρίς Όνομα”: πρεμιέρα για τον β’ κύκλο της δραματικής σειράς του ΑΝΤ122:49Στο έλεος της κακοκαιρίας και η Μαδρίτη (βίντεο)22:35Νεκρός σε συμπλοκή στην Πλατεία Αμερικής22:20Μπρα ντε φερ κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για το Μετρό Θεσσαλονίκης22:06Επιστρέφει “Το Πρωινό” με τη Φαίη Σκορδά21:52“Ανάσα” για τον Πανιώνιο21:38“Σβηστά” νίκησε η ΑΕΚ την Λαμία21:25“Καθάρισε” και τον Αστέρα η Ξάνθη21:12Η φωτιά στη Ζάκυνθο από τον δορυφόρο (εικόνα)20:59Ποινική δίωξη σε στελέχη της Εθνικής Ασφαλιστικής και της ΕΤΕ20:46Συνέλαβαν Ελληνοκύπρια και την κόρη της στα Κατεχόμενα20:32Δολοφονία Τοπαλούδη: στο ψυχιατρείο του Κορυδαλλού ο 21χρονος Ροδίτης20:19Αναβιώνει στις δικαστικές αίθουσες το φριχτό φονικό στην Πέλλα20:07Δύο νεκροί σε διαφορετικά τροχαία μέσα σε λίγες ώρες19:54Ισπανία: Με ελικόπτερο τους έσωσαν από τα σπίτια τους (βίντεο)19:41ANT1 ΝΕWS με τον Νίκο Χατζηνικολάου: αληθινές ειδήσεις καθημερινά στις 19:3019:28“Πρακτική λύση” για την κυπριακή ΑΟΖ προκρίνουν οι Βρυξέλλες19:14Ανεξέλεγκτη η μεγάλη φωτιά στη Ζάκυνθο (εικόνες)19:00Χάος σε αγώνα για το Κύπελλο: Τα ΜΑΤ “ηρέμησαν τα πνεύματα” (βίντεο)18:46