Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 05 Ιουλίου 2018 19:08

Μετωπική σύγκρουση του γαλαξία μας με το “Λουκάνικο”

Ο νάνος γαλαξίας «Λουκάνικο» δεν επέζησε από το γεγονός, αλλά και ο δικός μας γαλαξίας φέρει τα ίχνη της δραματικής σύγκρουσης.

Ο γαλαξίας μας κι ένας μικρότερος γαλαξίας με το ευφάνταστο όνομα «Λουκάνικο» συγκρούσθηκαν μετωπικά πριν από οκτώ έως δέκα δισεκατομμύρια χρόνια. Από την κοσμική σύγκρουση, ένα συμβάν καθοριστικό στην προϊστορία του γαλαξία μας, ο τελευταίος πήρε το σημερινό σχήμα του, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αστρονόμων.

Ο νάνος γαλαξίας «Λουκάνικο» δεν επέζησε από το γεγονός, καθώς γρήγορα διαλύθηκε και τα απομεινάρια του βρίσκονται σήμερα διάσπαρτα ολόγυρα στο γαλαξία μας. Αλλά και ο δικός μας γαλαξίας φέρει τα ίχνη εκείνης της δραματικής σύγκρουσης τόσο στο κέντρο όσο και στην εξωτερική άλω του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Βασίλι Μπελοκούροφ του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ και του Κέντρου Υπολογιστικής Αστροφυσικής του Ινστιτούτου Flatiron της Νέας Υόρκης, έκαναν σχετικές δημοσιεύσεις στα περιοδικά «Monthly Notices» της βρετανικής Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας και "Astrophysical Journal Letters".

Οι νέες εκτιμήσεις βασίσθηκαν στη μελέτη των στοιχείων του δορυφόρου Gaia (Γαία) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA), που καταγράφει με ακρίβεια τις τροχιές των άστρων, καθώς ταξιδεύουν μέσα στο γαλαξία μας. Με τους κατάλληλους μαθηματικούς υπολογισμούς, οι αστρονόμοι πιστεύουν ότι μπορούν να βγάλουν βάσιμα συμπεράσματα για το μακρινό παρελθόν του γαλαξία μας.

Το σχήμα που έχουν οι σημερινές τροχιές των άστρων του νάνου γαλαξία, τα οποία σήμερα περιφέρονται πια μέσα στο δικό μας γαλαξία, προσέδωσαν στον πρώτο το παρατσούκλι «το Λουκάνικο της Γαίας». Αυτός ο νάνος γαλαξίας ήταν η τελευταία μεγάλη συγχώνευση άλλου γαλαξία με τον δικό μας.

Ο γαλαξίας μας συνεχίζει να συγκρούεται με άλλους γαλαξίας, όπως με τον μικροσκοπικό «Τοξότη», αλλά το «Λουκάνικο» ήταν πολύ πιο μεγάλος, με εκτιμώμενη συνολική μάζα (άστρων, αερίων και σκοτεινής ύλης) τουλάχιστον δέκα δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη του Ήλιου μας. Όταν έπεσε πάνω στο γαλαξία μας, ο τελευταίος έπεσε σε μια χαώδη κατάσταση και εκτιμάται ότι ο δίσκος του υπέστη ρωγμές και χρειάσθηκε να ανασυσταθεί στην πορεία.

Μεταξύ άλλων, οι αστρονόμοι βρήκαν ότι τουλάχιστον οκτώ μεγάλα σφαιρωτά αστρικά σμήνη του γαλαξία μας αποτελούν «κληρονομιά» από το «Λουκάνικο».

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΣύγκρουση αυτοκινήτου με αστικό λεωφορείο (εικόνες)Σήμερα 12:49 | Ειδήσεις

Απεγκλωβίστηκαν μέσα από το Ι.Χ. μία μητέρα με τον 10χρονο γιο της. Διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.

Εισαγγελείς για Κουφοντίνα: ατυχής η προσπάθεια να αποδοθούν σκοπιμότητεςΣήμερα 12:20 | Ειδήσεις

Πριν από έναν χρόνο η Ξένη Δημητρίου είχε στείλει στο πειθαρχικό δύο εισαγγελείς που έδωσαν άδεια στον εκτελεστή της “17Ν”.

Επίθεση με βαριοπούλες και μολότοφ σε τράπεζα στο ΧαϊδάριΣήμερα 07:49 | Ειδήσεις

Άγνωστοι έσπασαν τα ξημερώματα την τζαμαρία του υποκαταστήματος και πέταξαν μολότοφ στο εσωτερικό. Επιθέσεις σε ΑΤΜ σε Βύρωνα και Καισαριανή.

Eurovision: η Ολλανδία κατέκτησε την πρωτιά στον διαγωνισμό (βίντεο)Σήμερα 07:15 | Ειδήσεις

“Χαμηλές πτήσεις” για Ελλάδα και Κύπρο. Απογοήτευσε η Μαντόνα στην πολυαναμενόμενη εμφάνισή της. Εντυπωσιακή η Ελένη Φουρέιρα.

Rolling Stones: Περιοδεία μετά την εγχείρηση του Μικ Τζάγκερ13:57Σαμαράς για Γενοκτονία των Ποντίων: Οφείλουμε να θυμόμαστε13:44Διακινητές μετέφεραν μετανάστες με πολυτελή αυτοκίνητα13:31Εντ Σίραν και Τζάστιν Μπίμπερ τραγουδούν για την κοινωνική φοβία13:18Σουτζουκάκια γιουβέτσι με τον Βασίλη Καλλίδη13:04Ποιο μυστικό αποκαλύφθηκε στο “Κορίτσι” του Βερμέερ12:51Σύγκρουση αυτοκινήτου με αστικό λεωφορείο (εικόνες)12:37“Βελτιωμένη” συμφωνία για το Brexit υπόσχεται η Μέι12:23Εισαγγελείς για Κουφοντίνα: ατυχής η προσπάθεια να αποδοθούν σκοπιμότητες12:10Άνδρας εντοπίστηκε νεκρός στο κέντρο της Λευκωσίας11:56Καταδρομικές επιθέσεις σε καταστήματα στην Πάτρα (εικόνες)11:42Έρευνα: Ο θηλασμός μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας για τις μητέρες11:29Θρίλερ με τη “βουτιά θανάτου” ταξιτζή στη Χαλκίδα11:15Πέταξαν τα ναρκωτικά από το παράθυρο αλλά δεν κατάφεραν να διαφύγουν11:02Τράπεζα Πειραιώς: νέο e-branch στο κέντρο της Αθήνας10:48Μέρκελ για Αυστρία: Η Ευρώπη πρέπει να αντισταθεί στην ακροδεξιά10:35Μαχαίρωσε τον σύζυγό της μετά από καυγά10:22Ελεύθερος ο δραπέτης – τραγουδιστής10:08Τα ζώδια και τα ...κουσούρια τους! Μπορούν να τα αλλάξουν;09:55Έφτασε στην Καραϊβική διασχίζοντας τον Ατλαντικό με… ένα βαρέλι09:41