Σημαντική διάκριση σε Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο για δύο Έλληνες μαθητές
Δύο μαθητές από λύκεια των Ιωαννίνων, από 7ο Γενικό και τη Ζωσιμαία, διακρίθηκαν για τις επιστημονικές εργασίες τους, καθώς απέσπασαν το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία της Μηχανικής στο 25ο Διεθνές Μαθητικό Επιστημονικό Συνέδριο για Νέους Επιστήμονες (International Conference of Young Scientists 2018), το οποίο διεξήχθη από 19 έως 24 Απρίλη στη Σερβία. Συγκεκριμένα η Παρασκευή-Μαρίνα Κανδρέλη και ο Κωνσταντίνος Λώλος επιλέχθηκαν στην 12μελή ομάδα η οποία εκπροσώπησε την Ελλάδα.
Οι μαθητές, οι οποίοι επιλέγονται να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο μαθητικό συνέδριο ICYS, παρουσιάζουν επιστημονικές έρευνες και αξιολογούνται από διακεκριμένες επιστημονικές επιτροπές, τόσο σε προφορικές όσο και σε poster παρουσιάσεις. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν περισσότερες από 230 εργασίες από 32 χώρες, οι οποίοι φοιτούν ως επί το πλείστον στα πλέον διακεκριμένα ιδιωτικά και δημόσια σχολεία.
Οι δύο μαθητές από την Ελλάδα, καθοδηγούμενοι από τους εκπαιδευτικούς Δημήτρη Κονετά, Νίκο Μαρέτα και Γιώργο Σκαργιώτη, αξιοποίησαν την πολύμηνη βραβευμένη εργασία τους στο διαγωνισμό CanSat και εστίασαν σε συγκεκριμένες επιστημονικές πτυχές των αποτελεσμάτων τους, για να συγγράψουν επιστημονικές εργασίες. Οι εργασίες των μαθητών αφορούσαν το σχεδιασμό και την υλοποίηση πειραματικού μικροδορυφορικού συστήματος.
Η εργασία στην κατηγορία των Περιβαλλοντικών Επιστημών ανέλυσε την καταγραφή αβιοτικών παραγόντων από το μικροδορυφόρο ενώ η εργασία στην κατηγορία της Μηχανικής, ανέλυσε τις παραμέτρους του ελέγχου της αυτόνομης προσγείωσης σε προκαθορισμένες συντεταγμένες.
Για την συγγραφή απαιτήθηκε κοπιαστική προσπάθεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουν στην ομάδα που εκπροσωπεί την Ελλάδα στο εν λόγω συνέδριο μαθητές και από τα Ιωάννινα. Παρά τον έντονο συναγωνισμό κατάφεραν όχι απλά να συμμετάσχουν, αλλά και να βραβευτούν με το χάλκινο βραβείο στην κατηγορία της Μηχανικής.
Οι διευθυντές των δύο λυκείων, στην κοινή ανακοίνωση τους, επισημαίνουν: «Η σημαντική αυτή επιτυχία, φανερώνει ότι η αγαστή συνεργασία μαθητών, καθηγητών από διαφορετικά δημόσια σχολεία, μπορεί να παράγει πολιτισμό και να συμβάλει στην αλλαγή της κουλτούρας των σχολείων».