Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 23 Μαΐου 2018 06:42

Βρήκαν μαύρη τρύπα που “καταπίνει” έναν Ήλιο κάθε δύο ημέρες

Αστρονόμοι ανακάλυψαν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μαύρη τρύπα στο σύμπαν, ένα αχόρταγο τέρας που «καταβροχθίζει» μάζα ισοδύναμη με τον Ήλιο μας ανά δύο μέρες.

Μαύρη Τρύπα - NASA - Γαλαξίας - NGC 1600

Αστρονόμοι στην Αυστραλία ανακάλυψαν την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μαύρη τρύπα στο σύμπαν, ένα αχόρταγο τέρας που «καταβροχθίζει» μάζα ισοδύναμη με τον Ήλιο μας κάθε δύο μέρες.

Οι ερευνητές «κοίταξαν» πολύ πίσω στο χρόνο, πάνω από 12 δισεκατομμύρια έτη φωτός, στις απαρχές του σύμπαντος, όταν η υπερμεγέθης μαύρη τρύπα είχε ήδη μέγεθος όσο περίπου 20 δισεκατομμύρια ήλιοι. Η ταχύτητα μεγέθυνσής της είχε ρυθμό 1% κάθε ένα εκατομμύριο έτη.

Οι αστρονόμοι, με επικεφαλής τον δρα Κρίστιαν Γούλφ της Σχολής Αστρονομίας και Αστροφυσικής του Αυστραλιανού Εθνικού Πανεπιστημίου στην Καμπέρα, έκαναν την ανακάλυψη με το τηλεσκόπιο SkyMapper του πανεπιστημιακού Αστεροσκοπείου Siding Spring, με τη βοήθεια και του ευρωπαϊκού διαστημικού τηλεσκοπίου Gaia.

Ανέφεραν ότι «αυτή η μαύρη τρύπα μεγαλώνει τόσο γρήγορα, που λάμπει χιλιάδες φορές πιο φωτεινά από ένα ολόκληρο γαλαξία, εξαιτίας όλων των αερίων που ρουφά καθημερινά».

Όπως είπε ο Γουλφ, «αν είχαμε αυτό το τέρας θρονιασμένο στο κέντρο του δικού μας γαλαξία, θα φαινόταν δέκα φορές πιο φωτεινό από μια πανσέληνο, σαν ένα απίστευτα λαμπρό άστρο που σχεδόν θα έσβηνε όλα τα άλλα στον ουρανό».

Η ενέργεια που εκπέμπεται από αυτή την υπέρλαμπρη μαύρη τρύπα, γνωστή και ως κβάζαρ, είναι κυρίως με τη μορφή υπεριώδους ακτινοβολίας και ακτινοβολίας-Χ. Σύμφωνα με τους ερευνητές, «αν αυτή η μαύρη τρύπα υπήρχε στο κέντρο του γαλαξία μας, πιθανότατα θα είχε καταστήσει αδύνατη τη ζωή στη Γη εξαιτίας των τεράστιων ποσοτήτων ακτίνων-Χ που εκρέουν από αυτήν».

Παραμένει αίνιγμα για τους αστρονόμους πώς είναι δυνατό η εν λόγω μαύρη τρύπα να μεγάλωσε τόσο πολύ μέσα στις πρώτες κιόλας «μέρες» του σύμπαντος. Τα μελλοντικά μεγάλα επίγεια τηλεσκόπια θα χρησιμοποιήσουν αυτές τις πολύ φωτεινές και νεαρές σε ηλικία μαύρες τρύπες για να μετρήσουν καλύτερα το ρυθμό επέκτασης του σύμπαντος.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός - Μητσοτάκης: Υποχρεωτικός ο εμβολιασμός για τους άνω των 60 ετώνΣήμερα 11:36 | Ειδήσεις

Νέα μέτρα για την προστασία της Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός. Ο υποχρεωτικός εβολιασμός, το πρόστιμο κάθε μήνα και self test δωρεάν για όλους.

Κακοκαιρία – Θεσσαλονίκη: κλαδιά και…σκουπίδια στην παραλία (εικόνες)Σήμερα 12:51 | Τοπικά Νέα

Οι θυελλώδεις άνεμοι ξέβρασαν κλαδιά, φύκια και άλλα αντικείμενα στην παραλία της Θεσσαλονίκης.

Αγρίνιο: Σκότωσε τη μητέρα του και τραυμάτισε την γιαγιά τουΣήμερα 11:47 | Τοπικά Νέα

Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά βίας και κακοποίησης τον τελευταίο χρόνο στη χώρα μας.

Ψευτογιατρός – μητέρα θύματος : Ήθελε να δει το παιδί μας να αργοπεθαίνει με βασανιστικό τρόποΣήμερα 14:37 | Ειδήσεις

Συγκλονιστική είναι η κατάθεση της μητέρας ανήλικης που πέθανε στα «χέρια» του Dr Kontos.

Ελευθερίου για Φιλιππίδη στο “Πρωινό”: Υπήρχε κλίμα τρομοκρατίας (βίντεο)16:49Σεισμός στο Αίγιο16:35Πέθανε ο Δημήτρης Καρβέλας 16:22“Game Of Chefs”: Μια ανάσα από τους τελικούς (εικόνες)16:08ΑΠΘ: Καταγγελία για ξυλοδαρμό φοιτητών από κουκουλοφόρους15:56Καλαμάτα: Συλλήψεις για λαθρεμπόριο αλκοολούχων ποτών (εικόνες)15:42Στάθης Αγγελόπουλος: Προτιμώ να πεθάνω από κορονοϊό, παρά να κάνω το εμβόλιο15:29Ολυμπιακός – Ελ Αραμπί υπογράφουν νέο συμβόλαιο15:15Όμορφο και καλοσχηματισμένο στήθος: η επιθυμία που... η πλαστική χειρουργική κάνει πραγματικότητα15:02Ψευτογιατρός – μητέρα θύματος : Ήθελε να δει το παιδί μας να αργοπεθαίνει με βασανιστικό τρόπο14:50 ΠΝΟ: 48ωρη απεργία των εργαζομένων στα πλοία 14:37Κορονοϊός – νέα μέτρα: Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση14:23Άγιος Ανδρέας: Η Πάτρα τίμησε τον πολιούχο της (εικόνες)14:10“Xρυσή Μπάλα”: Τα συγχαρητήρια του Πελέ στον Μέσι13:58“Το Πρωινό”: Ο Πέτρος Συρίγος θα γίνει πατέρας13:45Ισπανία: Νεκροί από φωτιά σε εγκαταλελειμμένο υποκατάστημα τράπεζας13:33Κακοκαιρία – Θεσσαλονίκη: κλαδιά και…σκουπίδια στην παραλία (εικόνες)13:20#MeToo: Νέα καταγγελία για ηθοποιό - Διεγράφη από το ΣΕΗ13:06Άγιος Ανδρέας: Ο βίος και το θαύμα του πολιούχου της Πάτρας12:53Πλημμύρισε ο Σπερχειός – Το ποτάμι βγήκε στο δρόμο (εικόνες)12:40