Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Μαΐου 2018 23:48

Δίας και Αφροδίτη επηρεάζουν την τροχιά της Γης – Οι επιπτώσεις

Πώς επηρεάζουν το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας...

AP - Δίας - Αφροδίτη - πλανήτες

Η επίδραση της βαρύτητας του Δία και της Αφροδίτης επιμηκύνει κατά περίπου 5% την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο κάθε 405.000 χρόνια, κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτό επηρεάζει περιοδικά το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Στο παρελθόν οι αστροφυσικοί είχαν θεωρητικά υποθέσει ότι μπορεί να υπάρχει ένας τέτοιος κύκλος, αλλά είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται ενδείξεις στη Γη ότι όντως κάτι τέτοιο συμβαίνει ήδη πριν από την εμφάνιση των δεινοσαύρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στον παλαιομαγνητισμό καθηγητή Ντένις Κεντ του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν σε βάθος χρόνου τις ανατροπές του γήινου μαγνητικού πεδίου, δηλαδή την αντιμετάθεση του βόρειου και του νότιου μαγνητικού πόλου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο κύκλος των 405.000 ετών είναι το πιο συστηματικό αστρονομικό μοτίβο που συνδέεται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η συνδυασμένη βαρυτική επίδραση του Δία (του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος) και της Αφροδίτης (του κοντινότερου πλανήτη στη Γη) επιμηκύνει ελαφρώς την τροχιά του πλανήτη μας κάθε 405.000 χρόνια από σχεδόν κυκλική σε περίπου 5% ελλειπτική.

Αυτό επηρεάζει το γήινο κλίμα, άρα και τη ζωή πάνω στη Γη, καθώς τα καλοκαίρια γίνονται πιο ζεστά και οι χειμώνες πιο κρύοι, ενώ εντείνονται αντίστοιχα οι περίοδοι ξηρασίας και υγρασίας. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν η τροχιά της Γης παίρνει το σχεδόν κυκλικό σχήμα της.

«Είναι ένα εντυπωσιακό εύρημα, επειδή αυτός ο μακρός κύκλος έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες μπορούν πια να συσχετίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές στο κλίμα, στο περιβάλλον, στους δεινόσαυρους, στα θηλαστικά και στα απολιθώματα σε όλο τον κόσμο, με αυτόν τον κύκλο των 405.000 ετών» δήλωσε ο Κεντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αλλαγές στο κλίμα της Γης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που ο πλανήτης μας κινείται πέριξ του άστρου μας. Και οι παραμικρές μεταβολές στο φως του Ήλιου που φθάνει στη Γη, ως συνέπεια των μεταβολών της τροχιάς της Γης, οδηγούν σε σημαντικές κλιματικές και οικολογικές-βιολογικές μεταβολές.

Αυτή την περίοδο του τρέχοντος κύκλου των 405.000 ετών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Γη βρίσκεται στο σχεδόν κυκλικό σημείο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Από την άλλη, εκτός από αυτό τον μακρό κύκλο, υπάρχουν τρεις άλλες περιοδικότητες στην κίνηση του πλανήτη μας, που επηρεάζουν το γήινο κλίμα, οι λεγόμενοι «κύκλοι Μιλάνκοβιτς», από το όνομα του σέρβου μαθηματικού που τους πρότεινε στη δεκαετία του 1920.

Οι κύκλοι αυτοί, που έχουν διάρκειες κατά προσέγγιση 100.000, 41.000 και 21.000 ετών, εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, όπως η μεταβολή στην κλίση του άξονα της Γης.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορία“Ιανός”: νεκροί, εγκλωβισμένοι και ανυπολόγιστες καταστροφέςΣήμερα 11:02 | Ειδήσεις

Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από το φονικό πέρασμα της κακοκαιρίας. Χιλιάδες οι κλήσεις στην Πυροσβεστική για βοήθεια. Εφιαλτική η νύχτα στη Λαμία.

“Ιανός” - Χαρδαλιάς: Είμαστε σε επιφυλακή, τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτεςΣήμερα 15:09 | Ειδήσεις

Έκτακτη σύσκεψη Χαρδαλιά για τον φονικό κυκλώνα. Τι αναμένουμε για την Αττική και που θα "χτυπήσει" τις επόμενες ώρες.

“Ιανός”: πλημμύρες και απόγνωση στην ΚορινθίαΣήμερα 13:13 | Τοπικά Νέα

Έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν και τα Λουτρά της Ωραίας Ελένης. Έκλεισε η εθνική οδός Ισθμού - Επιδαύρου...

Νέα μέτρα στην Αττική: Γάμοι με 20 άτομα, τηλεργασία στο 40% και κλιμακωτό ωράριοΣήμερα 09:09 | Ειδήσεις

Έκτακτα μέτρα στην Αττική από Δευτέερα, μετά την «έκρηξη» των κρουσμάτων στο Λεκανοπέδιο. Τι ισχύει  για βαφτίσεις, κηδείες, συναυλίες, προσέλευση στο Δημόσιο, κινηματογράφους, συναθροίσεις.

Υπόθεση Ναβάλνι: Περισσότερες αποδείξεις ζητά η Ρωσία για τη δηλητηρίαση16:23Πέθανε ο Δημήτρης Καρανικόλας16:10Τα “Νόμπελ του τρελού επιστήμονα” - Ποιες είναι οι 10 πιο “απρόσμενες” ανακαλύψεις15:57Τσίπρας: Στήριξη του δημόσιου τομέα και παρεμβάσεις του κράτους στην οικονομία15:44“Ιανός” - Χαρδαλιάς: Είμαστε σε επιφυλακή, τι πρέπει να προσέξουν οι πολίτες 15:31Δένδιας: Διάλογος με έμπρακτη και άμεση αποκλιμάκωση ή κυρώσεις στην Τουρκία15:18Πάνω από ένας τόνος πυροτεχνημάτων βρέθηκε στο λιμάνι της Βηρυτού15:06Βουγιούκας και την νέα σεζόν στον Παναθηναϊκό 14:52“Υπάλληλος” του ΔΕΔΔΗΕ άρπαξε από παππού 30000 ευρώ! 14:40“Ιανός” - Τσίπρας: όταν έρθει η ώρα, θα δούμε τις ευθύνες14:27“Ιανός” - Πέτσας: θλίψη, αγωνία και συμπαράσταση...14:15Δύο βδομάδες μετά τις προεδρικές εκλογές το βιβλίο του Ομπάμα14:02ΗΠΑ: πυροβολισμοί με νεκρούς σε πάρτι13:50“Πάρτι” έκαναν οι κλέφτες στο σπίτι του Καφού ενώ έπαιζε με τον Αστέρα13:37“Ιανός”: πλημμύρες και απόγνωση στην Κορινθία13:24Χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Πώς εξυπηρετούνται οι επιβάτες13:12Βρούτσης για τηλεργασία: τι θα ισχύσει για συμβάσεις εργασίας και μισθούς12:59Ο “Ice” μύρισε τα ναρκωτικά στα ΕΛΤΑ12:47Από το γαμήλιο γλέντι στο... κρατητήριο12:35Κορονοϊός: το βίντεο του ΙΣΑ για την ευαισθητοποίηση των πολιτών12:22