Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Μαΐου 2018 23:48

Δίας και Αφροδίτη επηρεάζουν την τροχιά της Γης – Οι επιπτώσεις

Πώς επηρεάζουν το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας...

AP - Δίας - Αφροδίτη - πλανήτες

Η επίδραση της βαρύτητας του Δία και της Αφροδίτης επιμηκύνει κατά περίπου 5% την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο κάθε 405.000 χρόνια, κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτό επηρεάζει περιοδικά το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Στο παρελθόν οι αστροφυσικοί είχαν θεωρητικά υποθέσει ότι μπορεί να υπάρχει ένας τέτοιος κύκλος, αλλά είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται ενδείξεις στη Γη ότι όντως κάτι τέτοιο συμβαίνει ήδη πριν από την εμφάνιση των δεινοσαύρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στον παλαιομαγνητισμό καθηγητή Ντένις Κεντ του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν σε βάθος χρόνου τις ανατροπές του γήινου μαγνητικού πεδίου, δηλαδή την αντιμετάθεση του βόρειου και του νότιου μαγνητικού πόλου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο κύκλος των 405.000 ετών είναι το πιο συστηματικό αστρονομικό μοτίβο που συνδέεται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η συνδυασμένη βαρυτική επίδραση του Δία (του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος) και της Αφροδίτης (του κοντινότερου πλανήτη στη Γη) επιμηκύνει ελαφρώς την τροχιά του πλανήτη μας κάθε 405.000 χρόνια από σχεδόν κυκλική σε περίπου 5% ελλειπτική.

Αυτό επηρεάζει το γήινο κλίμα, άρα και τη ζωή πάνω στη Γη, καθώς τα καλοκαίρια γίνονται πιο ζεστά και οι χειμώνες πιο κρύοι, ενώ εντείνονται αντίστοιχα οι περίοδοι ξηρασίας και υγρασίας. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν η τροχιά της Γης παίρνει το σχεδόν κυκλικό σχήμα της.

«Είναι ένα εντυπωσιακό εύρημα, επειδή αυτός ο μακρός κύκλος έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες μπορούν πια να συσχετίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές στο κλίμα, στο περιβάλλον, στους δεινόσαυρους, στα θηλαστικά και στα απολιθώματα σε όλο τον κόσμο, με αυτόν τον κύκλο των 405.000 ετών» δήλωσε ο Κεντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αλλαγές στο κλίμα της Γης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που ο πλανήτης μας κινείται πέριξ του άστρου μας. Και οι παραμικρές μεταβολές στο φως του Ήλιου που φθάνει στη Γη, ως συνέπεια των μεταβολών της τροχιάς της Γης, οδηγούν σε σημαντικές κλιματικές και οικολογικές-βιολογικές μεταβολές.

Αυτή την περίοδο του τρέχοντος κύκλου των 405.000 ετών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Γη βρίσκεται στο σχεδόν κυκλικό σημείο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Από την άλλη, εκτός από αυτό τον μακρό κύκλο, υπάρχουν τρεις άλλες περιοδικότητες στην κίνηση του πλανήτη μας, που επηρεάζουν το γήινο κλίμα, οι λεγόμενοι «κύκλοι Μιλάνκοβιτς», από το όνομα του σέρβου μαθηματικού που τους πρότεινε στη δεκαετία του 1920.

Οι κύκλοι αυτοί, που έχουν διάρκειες κατά προσέγγιση 100.000, 41.000 και 21.000 ετών, εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, όπως η μεταβολή στην κλίση του άξονα της Γης.

Σπύρος Μπιμπίλας σε Λιγνάδη: Λυπάμαι Δημήτρη09:36Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου: Το κορονοπάρτι, το “Ρε Ματζόρε” και οι μπελάδες (βίντεο)09:27Κορονοϊός: Ένας χρόνος από το πρώτο κρούσμα - Τι λέει η “ασθενής μηδέν” 09:20Κούγιας στον ΑΝΤ1: το κλείσιμο του τηλεφώνου και η οργή Παπαδάκη (βίντεο)09:10Προσάραξη πλοίου στην Ψέριμο09:01Κάτια Ταραμπανκό: Το πρόβλημα της υγείας και το όνειρο ζωής (βίντεο)08:50Πυροβολισμοί κατά αστυνομικών στο Ζεφύρι08:40Γιώργος Αγγελόπουλος: Το σοκαριστικό περιστατικό με την κακοποίηση παιδιού (βίντεο)08:31Μόσιαλος: τα εμβόλια που προστατεύουν 100% από τον κορονοϊό08:20Κώστας Βουτσάς: O αιώνιος “τέντι μπόι” του ελληνικού κινηματογράφου08:09Κορονοϊός - Βατόπουλος: δεν αποκλείονται και νέα μέτρα (βίντεο)07:58Αϊτή: Πολύνεκρη απόπειρα απόδρασης κρατουμένων από φυλακή (εικόνες)07:46Europa League - Ολυμπιακός: οι πιθανοί αντίπαλοι στη φάση των “16”07:35Σεισμός στην Ναύπακτο07:23Οι ΗΠΑ εξαπέλυσαν αεροπορική επίθεση στη Συρία07:11Εμπρησμός ΑΤΜ στο Παγκράτι07:00Τέλη κυκλοφορίας: λήξη προθεσμίας και “τσουχτερά” πρόστιμα06:49Γιαγιά μαχαίρωσε την κόρη της μπροστά στα εγγόνια της06:37Γερμανικά ΜΜΕ για Ελλάδα: πώς γίνεται ο εμβολιασμός χωρίς χάος06:25Καιρός: βοριάδες και άνοδος θερμοκρασίας την Παρασκευή06:13