Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Μαΐου 2018 23:48

Δίας και Αφροδίτη επηρεάζουν την τροχιά της Γης – Οι επιπτώσεις

Πώς επηρεάζουν το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας...

AP - Δίας - Αφροδίτη - πλανήτες

Η επίδραση της βαρύτητας του Δία και της Αφροδίτης επιμηκύνει κατά περίπου 5% την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο κάθε 405.000 χρόνια, κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτό επηρεάζει περιοδικά το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Στο παρελθόν οι αστροφυσικοί είχαν θεωρητικά υποθέσει ότι μπορεί να υπάρχει ένας τέτοιος κύκλος, αλλά είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται ενδείξεις στη Γη ότι όντως κάτι τέτοιο συμβαίνει ήδη πριν από την εμφάνιση των δεινοσαύρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στον παλαιομαγνητισμό καθηγητή Ντένις Κεντ του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν σε βάθος χρόνου τις ανατροπές του γήινου μαγνητικού πεδίου, δηλαδή την αντιμετάθεση του βόρειου και του νότιου μαγνητικού πόλου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο κύκλος των 405.000 ετών είναι το πιο συστηματικό αστρονομικό μοτίβο που συνδέεται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η συνδυασμένη βαρυτική επίδραση του Δία (του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος) και της Αφροδίτης (του κοντινότερου πλανήτη στη Γη) επιμηκύνει ελαφρώς την τροχιά του πλανήτη μας κάθε 405.000 χρόνια από σχεδόν κυκλική σε περίπου 5% ελλειπτική.

Αυτό επηρεάζει το γήινο κλίμα, άρα και τη ζωή πάνω στη Γη, καθώς τα καλοκαίρια γίνονται πιο ζεστά και οι χειμώνες πιο κρύοι, ενώ εντείνονται αντίστοιχα οι περίοδοι ξηρασίας και υγρασίας. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν η τροχιά της Γης παίρνει το σχεδόν κυκλικό σχήμα της.

«Είναι ένα εντυπωσιακό εύρημα, επειδή αυτός ο μακρός κύκλος έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες μπορούν πια να συσχετίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές στο κλίμα, στο περιβάλλον, στους δεινόσαυρους, στα θηλαστικά και στα απολιθώματα σε όλο τον κόσμο, με αυτόν τον κύκλο των 405.000 ετών» δήλωσε ο Κεντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αλλαγές στο κλίμα της Γης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που ο πλανήτης μας κινείται πέριξ του άστρου μας. Και οι παραμικρές μεταβολές στο φως του Ήλιου που φθάνει στη Γη, ως συνέπεια των μεταβολών της τροχιάς της Γης, οδηγούν σε σημαντικές κλιματικές και οικολογικές-βιολογικές μεταβολές.

Αυτή την περίοδο του τρέχοντος κύκλου των 405.000 ετών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Γη βρίσκεται στο σχεδόν κυκλικό σημείο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Από την άλλη, εκτός από αυτό τον μακρό κύκλο, υπάρχουν τρεις άλλες περιοδικότητες στην κίνηση του πλανήτη μας, που επηρεάζουν το γήινο κλίμα, οι λεγόμενοι «κύκλοι Μιλάνκοβιτς», από το όνομα του σέρβου μαθηματικού που τους πρότεινε στη δεκαετία του 1920.

Οι κύκλοι αυτοί, που έχουν διάρκειες κατά προσέγγιση 100.000, 41.000 και 21.000 ετών, εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, όπως η μεταβολή στην κλίση του άξονα της Γης.

Διευθυντής σχολείου στις Θεσπιές στον ΑΝΤ1: Λίγο πριν από το φονικό ήταν εδώ δεκάδες παιδιά (βίντεο)08:20Μεταναστευτικό: δεν έχουν τέλος οι αφίξεις08:07Προ των πυλών θερμή εισβολή στην Ελλάδα07:53Λογαριασμοί για άτομα με προβλήματα όρασης από την ΕΥΔΑΠ07:39Εμπρηστική νύχτα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (εικόνες)07:26Αίγυπτος: κλειστή μέχρι νεοτέρας η πρεσβεία της Λιβύης07:12“Γίνε παιδί αυτά τα Χριστούγεννα”: η viral διαφήμιση των...100 λιρών (βίντεο)06:58Αιματηρές διαδηλώσεις στην Ινδία (εικόνες)06:44Γιώργος Στασινός: αυλαία για την 3η θητεία στην προεδρία του ΤΕΕ06:31Ζώδια: οι προβλέψεις της Δευτέρας06:17Καιρός: Ήλιος και υψηλές θερμοκρασίες τη Δευτέρα06:04Η δασκάλα της χρονιάς είναι Ελληνίδα (εικόνες)23:59Η…Γκρέτα Τούνμπεργκ σε διαγωνισμό ψησίματος (εικόνες)23:48“Ενώπιος Ενωπίω” η Ρούλα Κορομηλά με τον Νίκο Χατζηνικολάου23:37Δημοπρατήθηκαν γυαλιά του Τζον Λένον (εικόνες)23:23Μπήκαν τα πρώτα συρματοπλέγματα στον Έβρο23:09Επάγγελμα... “ντετέκτιβ ζώων” 22:55Παγκόσμια ανησυχία: Η Γροιλανδία χάνει πάγους 7 φορές πιο γρήγορα (βίντεο)22:41Ερντογάν: Θα προστατεύσουμε τα δικαιώματα της Λιβύης και της Τουρκίας22:27Νεκρός τουρίστας σε απόπειρα ληστείας (εικόνες)22:13