Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 08 Μαΐου 2018 23:48

Δίας και Αφροδίτη επηρεάζουν την τροχιά της Γης – Οι επιπτώσεις

Πώς επηρεάζουν το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας...

Η επίδραση της βαρύτητας του Δία και της Αφροδίτης επιμηκύνει κατά περίπου 5% την τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο κάθε 405.000 χρόνια, κάτι που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια.

Αυτό επηρεάζει περιοδικά το κλίμα και τις μορφές της ζωής στον πλανήτη μας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Στο παρελθόν οι αστροφυσικοί είχαν θεωρητικά υποθέσει ότι μπορεί να υπάρχει ένας τέτοιος κύκλος, αλλά είναι η πρώτη φορά που βρίσκονται ενδείξεις στη Γη ότι όντως κάτι τέτοιο συμβαίνει ήδη πριν από την εμφάνιση των δεινοσαύρων.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον ειδικό στον παλαιομαγνητισμό καθηγητή Ντένις Κεντ του Τμήματος Γεωεπιστημών και Πλανητικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ράτγκερς του Νιού Τζέρσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), μελέτησαν σε βάθος χρόνου τις ανατροπές του γήινου μαγνητικού πεδίου, δηλαδή την αντιμετάθεση του βόρειου και του νότιου μαγνητικού πόλου.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο κύκλος των 405.000 ετών είναι το πιο συστηματικό αστρονομικό μοτίβο που συνδέεται με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η συνδυασμένη βαρυτική επίδραση του Δία (του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος) και της Αφροδίτης (του κοντινότερου πλανήτη στη Γη) επιμηκύνει ελαφρώς την τροχιά του πλανήτη μας κάθε 405.000 χρόνια από σχεδόν κυκλική σε περίπου 5% ελλειπτική.

Αυτό επηρεάζει το γήινο κλίμα, άρα και τη ζωή πάνω στη Γη, καθώς τα καλοκαίρια γίνονται πιο ζεστά και οι χειμώνες πιο κρύοι, ενώ εντείνονται αντίστοιχα οι περίοδοι ξηρασίας και υγρασίας. Το αντίθετο συμβαίνει, όταν η τροχιά της Γης παίρνει το σχεδόν κυκλικό σχήμα της.

«Είναι ένα εντυπωσιακό εύρημα, επειδή αυτός ο μακρός κύκλος έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον 215 εκατομμύρια χρόνια. Οι επιστήμονες μπορούν πια να συσχετίσουν με μεγάλη ακρίβεια τις αλλαγές στο κλίμα, στο περιβάλλον, στους δεινόσαυρους, στα θηλαστικά και στα απολιθώματα σε όλο τον κόσμο, με αυτόν τον κύκλο των 405.000 ετών» δήλωσε ο Κεντ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι αλλαγές στο κλίμα της Γης σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο που ο πλανήτης μας κινείται πέριξ του άστρου μας. Και οι παραμικρές μεταβολές στο φως του Ήλιου που φθάνει στη Γη, ως συνέπεια των μεταβολών της τροχιάς της Γης, οδηγούν σε σημαντικές κλιματικές και οικολογικές-βιολογικές μεταβολές.

Αυτή την περίοδο του τρέχοντος κύκλου των 405.000 ετών, σύμφωνα με τους επιστήμονες, η Γη βρίσκεται στο σχεδόν κυκλικό σημείο της τροχιάς της γύρω από τον Ήλιο. Από την άλλη, εκτός από αυτό τον μακρό κύκλο, υπάρχουν τρεις άλλες περιοδικότητες στην κίνηση του πλανήτη μας, που επηρεάζουν το γήινο κλίμα, οι λεγόμενοι «κύκλοι Μιλάνκοβιτς», από το όνομα του σέρβου μαθηματικού που τους πρότεινε στη δεκαετία του 1920.

Οι κύκλοι αυτοί, που έχουν διάρκειες κατά προσέγγιση 100.000, 41.000 και 21.000 ετών, εξαρτώνται από άλλους παράγοντες, όπως η μεταβολή στην κλίση του άξονα της Γης.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΘεοχάρης στον ΑΝΤ1: πρωτοβουλίες για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους στη Σαμοθράκη (βίντεο)Σήμερα 08:30 | Ειδήσεις

Όπως είπε στο «Καλοκαίρι Μαζί» ο Πρόεδρος των Επαγγελματιών του νησιού, «το τηλέφωνο χτυπάει μόνο για ακυρώσεις κρατήσεων.

Σταϊκούρας στους FT: Προτεραιότητα μας φορολογική μεταρρύθμιση και capital controls Χθες 22:45 | Ειδήσεις

Πότε έρχεται το ν/σ για μείωση του φόρου στις επιχειρήσεις, η πλήρης άρση των capital controls και η αποπληρωμή του 1/3 του χρέους προς το ΔΝΤ

Αυτοκίνητο παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ηλικιωμένοΣήμερα 08:12 | Ειδήσεις

Δυο θανατηφόρα τροχαία μέσα σε λίγα λεπτά στη Θεσσαλονίκη.

Φωτιά στην Γκραν Κανάρια: γιγαντιαία επιχείρηση εκκένωσης (εικόνες)Χθες 21:42 | Ειδήσεις

Χιλιάδες άνθρωποι απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από το δημοφιλές τουριστικό θέρετρο, όπου μαίνεται ανεξέλεγκτη η μεγάλη πυρκαγιά.

Αμβρόσιος στον ΑΝΤ1: είναι παράσημο η καταδίκη μου μετά τις δηλώσεις για τους ομοφυλόφιλους (βίντεο)09:18Βορίδης στον ΑΝΤ1: στενή κομματική επιλογή η τοποθέτηση Θάνου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (βίντεο)09:04Τραμπ: σε καλό δρόμο οι διαπραγματεύσεις με τους Ταλιμπάν09:04Τι σημαίνει η κατάργηση της “δικαιολογημένης απόλυσης” (βίντεο)08:51Εθνική Μπάσκετ: ποιος θ’ αντικαταστήσει τον Αθηναίου08:38Θεοχάρης στον ΑΝΤ1: πρωτοβουλίες για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους στη Σαμοθράκη (βίντεο)08:24Αυτοκίνητο παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα ηλικιωμένο08:11Φωτιά στην Γκραν Κανάρια: γιγαντιαία επιχείρηση εκκένωσης (εικόνες)07:58Ζώδια: οι προβλέψεις της Δευτέρας07:45Πατέρας 8χρονης Αλεξίας στον ΑΝΤ1: ν’ αλλάξει ο νόμος για τους άσκοπους πυροβολισμούς (βίντεο)07:31Σταϊκούρας στους FT: Προτεραιότητα μας φορολογική μεταρρύθμιση και capital controls07:18Καιρός: άνοδος της θερμοκρασίας και βοριάδες την Δευτέρα07:04Πρωτότυπο πάρτι με… ακουστικά (βίντεο)22:59Εθνική Ελλάδος: Σοκ με Αθηναίου – Ήττα από την Σερβία22:47Ανησυχία στην Αττική από τις αγέλες λύκων που αναζητούν τροφή (βίντεο)22:35Θανατηφόρο τροχαίο στο Παρθένι Θεσσαλονίκης22:23Τζόκερ: Ένας υπερτυχερός κέρδισε 6,78 εκατομμύρια ευρώ!22:11ΓΑΔΑ: Έρευνα για επεισόδιο με αστυνομικούς στο Θριάσιο Νοσοκομείο21:59Μύκονος και Σαντορίνη κρατούν τα “σκήπτρα” στις αφίξεις τουριστών (βίντεο)21:45Αλλάζει το ιστορικό κέντρο του Καϊρου21:32