Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 28 Απριλίου 2018 23:59

Βρέθηκαν διαμάντια σε μετεωρίτη που έπεσε στη Γη

Άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες.

Διαμάντια - μετεωρίτης - Γη

Τα διαμαντάκια που βρέθηκαν μέσα σε ένα μετεωρίτη που είχε πέσει στη Γη, προέρχονται από ένα χαμένο πια πλανήτη του πρώιμου ηλιακού συστήματός μας. Αυτό είναι το συμπέρασμα των επιστημόνων που μελέτησαν τον μετεωρίτη Αλμαχάτα Σίτα, ο οποίος είχε πέσει στην έρημο Νουβία του Σουδάν το 2008.

Οι ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία, με επικεφαλής τον Φαρχάνγκ Ναμπιέι του Εργαστηρίου Επιστήμης της Γης και των Πλανητών του Ινστιτούτου Φυσικής της Ελβετικής Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Nature Communications, χρησιμοποίησαν σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και ηλεκτρονικά μικροσκόπια για να αναλύσουν σε βάθος τον μετεωρίτη.

Μελετώντας τους κρυστάλλους των μικροσκοπικών διαμαντιών που υπήρχαν μέσα στο μετεωρίτη, συμπέραναν ότι πρέπει να σχηματίσθηκαν σε συνθήκες τεραστίων πιέσεων άνω των 20 γιγαπασκάλ.

Αυτές οι πολύ υψηλές πιέσεις δείχνουν ότι τα διαμάντια αρχικά δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα πρωτοπλανήτη μεγέθους μεταξύ Ερμή και Άρη, ο οποίος υπήρχε κατά τα πρώτα δέκα εκατομμύρια χρόνια του ηλιακού μας συστήματος. Ο μετεωρίτης του Σουδάν εκτιμάται ότι αποτελεί ένα από τα τελευταία απομεινάρια εκείνου του αρχέγονου προπλάσματος πλανήτη, που πια δεν υπάρχει.

Η ανακάλυψη αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες, που μέσα από γιγάντιες συγκρούσεις τύπου «μπιλιάρδου» αποτέλεσαν θεμέλιους λίθους για τη δημιουργία των σημερινών πλανητών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι κάποτε το ηλιακό μας σύστημα διέθετε δεκάδες τέτοια σώματα με μέγεθος μεγαλύτερο της Σελήνης και μικρότερο του Άρη.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚορονοϊός: ο “χάρτης” με τα κρούσματα της ΤετάρτηςΧθες 17:23 | Ειδήσεις

Σε ποιες περιοχές εντοπίστηκαν, το τελευταίο 24ωρο, φορείς του νέου ιού. Αναλυτικά στοιχεία από τον ΕΟΔΥ.

Αστυνομικός στις ΗΠΑ σκοτώνει πισώπλατα πολίτη σε αναπηρικό αμαξίδιο (σκληρές εικόνες)Χθες 22:59 | Ειδήσεις

Το χρονικό της εν ψυχρώ δολοφονίας του 61χρονου. Σοκάρει το βίντεο της τραγωδίας που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Κύκλωμα παράνομων ελληνοποιήσεων: “Πελάτης” ο 35χρονος που δολοφονήθηκε στη ΝίκαιαΧθες 22:19 | Ειδήσεις

Από το κύκλωμα "ψώνισε" ταυτότητα ο βενζινοπώλης που δολοφονήθηκε σε βενζινάδικο της Νίκαιας. Πως δρούσε το κύκλωμα με τον “τζίρο” εκατομμυρίων ευρώ.

Ανεμβολίαστοι - Επιτροπή: Πιστοποιητικό νόσησης μόνο με PCRΧθες 17:08 | Ειδήσεις

Νέο μέτρο για τους ανεμβολίαστους στο "τραπέζι". Η εισήγηση των λοιμοξιολόγων.

Χριστούγεννα 2021: Άγιοι Βασίληδες κάνουν μαθήματα στο Λονδίνο (βίντεο)23:59Κύπελλο Ελλάδας: Ο ΠΑΟΚ στάθηκε όρθιος στη Λάρισα στην εκπνοή23:46Θεσσαλονίκη: Άντρας παρασύρθηκε από τρένο23:32Αστυνομικός στις ΗΠΑ σκοτώνει πισώπλατα πολίτη σε αναπηρικό αμαξίδιο (σκληρές εικόνες) 23:20Μετάλλαξη Όμικρον – ΗΠΑ: Εντοπίστηκε το πρώτο κρούσμα23:07“Άγριες Μέλισσες”: πρωτιά στην τηλεθέαση και τον Νοέμβριο22:54Κύπελλο Ελλάδας: Η ΑΕΚ έκανε υγιεινό περίπατο με την Κηφισιά22:41Κύκλωμα παράνομων ελληνοποιήσεων: “Πελάτης” ο 35χρονος που δολοφονήθηκε στη Νίκαια22:28Πενγκ Σουάι: Η WTA αναστέλλει όλα τα τουρνουά στην Κίνα22:14Πλεύρης: Δωρεάν self test σε όλους ενόψει Χριστουγέννων22:01Άργος: Μυστήριο με θανατηφόρα πτώση από μπαλκόνι21:48Βρετανία: Άντρας εισέβαλε στο Κοινοβούλιο 21:34Θεσσαλονίκη: Αρνητές υποδύθηκαν τους αστυνομικούς για να ελέγξουν διαγνωστικό κέντρο!21:21Παναθηναϊκός - Βόλος: Το “Τριφύλλι” έκανε τα εύκολα, δύσκολα21:07Μετάλλαξη “Όμικρον”: Αυξάνονται τα κρούσματα στη Βραζιλία 20:52Πέθανε ο Σπυρίδωνας Καψάσκης20:39ΚΙΝΑΛ – Παπανδρέου: Να διευρυνθούμε και προς τα δεξιά και προς τα αριστερά20:24Κιλκίς: Αδέλφια έβαλαν στην Ελλάδα δυο αυτοκίνητα κάνναβη (εικόνες)20:09Missing Alert για 57χρονη 19:55Άρης - ΟΦΗ: Κίτρινο προβάδισμα στις καθυστερήσεις 19:41