Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 28 Απριλίου 2018 23:59

Βρέθηκαν διαμάντια σε μετεωρίτη που έπεσε στη Γη

Άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες.

Τα διαμαντάκια που βρέθηκαν μέσα σε ένα μετεωρίτη που είχε πέσει στη Γη, προέρχονται από ένα χαμένο πια πλανήτη του πρώιμου ηλιακού συστήματός μας. Αυτό είναι το συμπέρασμα των επιστημόνων που μελέτησαν τον μετεωρίτη Αλμαχάτα Σίτα, ο οποίος είχε πέσει στην έρημο Νουβία του Σουδάν το 2008.

Οι ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία, με επικεφαλής τον Φαρχάνγκ Ναμπιέι του Εργαστηρίου Επιστήμης της Γης και των Πλανητών του Ινστιτούτου Φυσικής της Ελβετικής Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Nature Communications, χρησιμοποίησαν σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και ηλεκτρονικά μικροσκόπια για να αναλύσουν σε βάθος τον μετεωρίτη.

Μελετώντας τους κρυστάλλους των μικροσκοπικών διαμαντιών που υπήρχαν μέσα στο μετεωρίτη, συμπέραναν ότι πρέπει να σχηματίσθηκαν σε συνθήκες τεραστίων πιέσεων άνω των 20 γιγαπασκάλ.

Αυτές οι πολύ υψηλές πιέσεις δείχνουν ότι τα διαμάντια αρχικά δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα πρωτοπλανήτη μεγέθους μεταξύ Ερμή και Άρη, ο οποίος υπήρχε κατά τα πρώτα δέκα εκατομμύρια χρόνια του ηλιακού μας συστήματος. Ο μετεωρίτης του Σουδάν εκτιμάται ότι αποτελεί ένα από τα τελευταία απομεινάρια εκείνου του αρχέγονου προπλάσματος πλανήτη, που πια δεν υπάρχει.

Η ανακάλυψη αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες, που μέσα από γιγάντιες συγκρούσεις τύπου «μπιλιάρδου» αποτέλεσαν θεμέλιους λίθους για τη δημιουργία των σημερινών πλανητών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι κάποτε το ηλιακό μας σύστημα διέθετε δεκάδες τέτοια σώματα με μέγεθος μεγαλύτερο της Σελήνης και μικρότερο του Άρη.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΔολοφονία βιολόγου: απολογείται ο 27χρονος δράστηςΣήμερα 08:04 | Ειδήσεις

Ενώπιον του ανακριτή ο 27χρονος Κρητικός που ομολόγησε τη δολοφονία της Αμερικανίδας βιολόγου. Τι αναμένεται να ζητήσει η οικογένειά του.

Αρχηγός της Αστυνομίας ο Μιχάλης ΚαραμαλάκηςΣήμερα 09:22 | Ειδήσεις

Ποιoς ειναι ο Αντιστράτηγος που αναλαμβάνει τα ηνία του Σώματος, σύμφωνα με την απόφαση του ΚΥΣΕΑ.

Τραμπ: εξακολουθούμε να εξετάζουμε την επιβολή κυρώσεων στην ΤουρκίαΣήμερα 07:38 | Ειδήσεις

Με διευκρινιστική δήλωση ο Αμερικανός πρόεδρος επιβεβαίωσε ότι η Τουρκία εξακολουθεί να είναι στο στόχαστρο για τους S-400.

Συγκλονίζει ο 14χρονος με λευχαιμία που στηρίζει τον Μιχαΐλοβιτς (βίντεο)Χθες 14:55 | Ειδήσεις

Ο 14χρονος youtuber Νικολό Μπάστα έστειλε μήνυμα συμπαράστασης στον προπονητή Σίνισα Μιχαΐλοβιτς, που ανακοίνωσε ότι πάσχει από λευχαιμία.

Πέθανε ο Νίκος Δεμίρης11:15Η ομιλία Μητσοτάκη στην ΚΟ της ΝΔ11:02Ελληνίδα “ανοίγει” το Φεστιβάλ Κλασσικής Μουσικής στο Σάλτσμπουργκ (βίντεο)10:50Οι δανειστές άφησαν λίστα εκκρεμοτήτων και… έδωσαν "ραντεβού τον Σεπτέμβρη"10:50Ακριβότερες οι αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ άλλων τραπεζών10:37Μελίσσια “φιλοξενούνται” σε ταράτσα δημόσιου κτηρίου (βίντεο)10:24Αρχηγός της Αστυνομίας ο Μιχάλης Καραμαλάκης10:10FAZ για Τσίπρα-Βαρουφάκη: η ανάγκη των Ελλήνων για θαυματοποιούς καλύφθηκε09:57Σύλληψη οδηγών ταξί για κατανάλωση αλκοόλ και “πειραγμένες” ταμειακές μηχανές (εικόνες)09:44Επιχείρηση πυροσβεστών για αγόρι που “σφήνωσε” σε δέντρο (εικόνες)09:30Πυροβόλησαν σκύλο μέσα στην αυλή του σπιτιού του (βίντεο)09:17Συνδέουν τον Τραμπ με προσπάθειες εξαγοράς σιωπής δύο γυναικών09:04Καταγγελία για θάνατο εργαζόμενου από θερμοπληξία (βίντεο)08:50Λήστεψαν καφετέρια και έκαψαν το αυτοκίνητο διαφυγής τους08:37Δολοφονία βιολόγου: απολογείται ο 27χρονος δράστης08:23Συγκλονίζει ο 14χρονος με λευχαιμία που στηρίζει τον Μιχαΐλοβιτς (βίντεο)08:10Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ για τον νέο αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ07:56Τραμπ: εξακολουθούμε να εξετάζουμε την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία07:43Νεκρή γυναίκα από φωτιά στο σπίτι της07:30Ζώδια: Οι προβλέψεις της Παρασκευής07:16