Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 28 Απριλίου 2018 23:59

Βρέθηκαν διαμάντια σε μετεωρίτη που έπεσε στη Γη

Άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες.

Διαμάντια - μετεωρίτης - Γη

Τα διαμαντάκια που βρέθηκαν μέσα σε ένα μετεωρίτη που είχε πέσει στη Γη, προέρχονται από ένα χαμένο πια πλανήτη του πρώιμου ηλιακού συστήματός μας. Αυτό είναι το συμπέρασμα των επιστημόνων που μελέτησαν τον μετεωρίτη Αλμαχάτα Σίτα, ο οποίος είχε πέσει στην έρημο Νουβία του Σουδάν το 2008.

Οι ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία και Ελβετία, με επικεφαλής τον Φαρχάνγκ Ναμπιέι του Εργαστηρίου Επιστήμης της Γης και των Πλανητών του Ινστιτούτου Φυσικής της Ελβετικής Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο Nature Communications, χρησιμοποίησαν σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους και ηλεκτρονικά μικροσκόπια για να αναλύσουν σε βάθος τον μετεωρίτη.

Μελετώντας τους κρυστάλλους των μικροσκοπικών διαμαντιών που υπήρχαν μέσα στο μετεωρίτη, συμπέραναν ότι πρέπει να σχηματίσθηκαν σε συνθήκες τεραστίων πιέσεων άνω των 20 γιγαπασκάλ.

Αυτές οι πολύ υψηλές πιέσεις δείχνουν ότι τα διαμάντια αρχικά δημιουργήθηκαν μέσα σε ένα πρωτοπλανήτη μεγέθους μεταξύ Ερμή και Άρη, ο οποίος υπήρχε κατά τα πρώτα δέκα εκατομμύρια χρόνια του ηλιακού μας συστήματος. Ο μετεωρίτης του Σουδάν εκτιμάται ότι αποτελεί ένα από τα τελευταία απομεινάρια εκείνου του αρχέγονου προπλάσματος πλανήτη, που πια δεν υπάρχει.

Η ανακάλυψη αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι κατά την αρχική φάση του ηλιακού μας συστήματος υπήρχαν μεγάλοι πρωτοπλανήτες, που μέσα από γιγάντιες συγκρούσεις τύπου «μπιλιάρδου» αποτέλεσαν θεμέλιους λίθους για τη δημιουργία των σημερινών πλανητών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι κάποτε το ηλιακό μας σύστημα διέθετε δεκάδες τέτοια σώματα με μέγεθος μεγαλύτερο της Σελήνης και μικρότερο του Άρη.

Διευθυντής σχολείου στις Θεσπιές στον ΑΝΤ1: Λίγο πριν από το φονικό ήταν εδώ δεκάδες παιδιά (βίντεο)08:20Μεταναστευτικό: δεν έχουν τέλος οι αφίξεις08:07Προ των πυλών θερμή εισβολή στην Ελλάδα07:53Λογαριασμοί για άτομα με προβλήματα όρασης από την ΕΥΔΑΠ07:39Εμπρηστική νύχτα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (εικόνες)07:26Αίγυπτος: κλειστή μέχρι νεοτέρας η πρεσβεία της Λιβύης07:12“Γίνε παιδί αυτά τα Χριστούγεννα”: η viral διαφήμιση των...100 λιρών (βίντεο)06:58Αιματηρές διαδηλώσεις στην Ινδία (εικόνες)06:44Γιώργος Στασινός: αυλαία για την 3η θητεία στην προεδρία του ΤΕΕ06:31Ζώδια: οι προβλέψεις της Δευτέρας06:17Καιρός: Ήλιος και υψηλές θερμοκρασίες τη Δευτέρα06:04Η δασκάλα της χρονιάς είναι Ελληνίδα (εικόνες)23:59Η…Γκρέτα Τούνμπεργκ σε διαγωνισμό ψησίματος (εικόνες)23:48“Ενώπιος Ενωπίω” η Ρούλα Κορομηλά με τον Νίκο Χατζηνικολάου23:37Δημοπρατήθηκαν γυαλιά του Τζον Λένον (εικόνες)23:23Μπήκαν τα πρώτα συρματοπλέγματα στον Έβρο23:09Επάγγελμα... “ντετέκτιβ ζώων” 22:55Παγκόσμια ανησυχία: Η Γροιλανδία χάνει πάγους 7 φορές πιο γρήγορα (βίντεο)22:41Ερντογάν: Θα προστατεύσουμε τα δικαιώματα της Λιβύης και της Τουρκίας22:27Νεκρός τουρίστας σε απόπειρα ληστείας (εικόνες)22:13