Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 02 Μαρτίου 2018 18:30

Σπουδαία ανακάλυψη! Βρήκαν τα αρχαιότερα ίχνη άστρων στα οποία οφείλουμε την ύπαρξη μας

Τα χημικά «δαχτυλικά αποτυπώματα» των πρώτων-πρώτων άστρων που έλαμψαν στο σύμπαν, ανακάλυψαν για πρώτη φορά οι επιστήμονες.

ίχνη - δακτυλικά αποτυπώματα - πρώτα άστρα - αστέρια - Σύμπαν

Τα χημικά «δαχτυλικά αποτύπωματα» των πρώτων-πρώτων άστρων που έλαμψαν στο σύμπαν, ανακάλυψαν για πρώτη φορά οι επιστήμονες.

Η ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια ενός μικρού ραδιοτηλεσκοπίου στην Αυστραλία, το οποίο ανίχνευσε τα αρχαιότερα ίχνη από αυτά τα άστρα της κοσμικής «αυγής», καθώς το φως τους αλληλοεπιδρούσε με τα αέρια υδρογόνου που τα περιέβαλε.

Τα ίχνη αυτά χρονολογούνται μόλις 180 εκατομμύρια χρόνια μετά τη δημιουργία του σύμπαντος με τη «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ) πριν από περίπου 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια. Παραμένει άγνωστο αν υπήρχαν κάποια άστρα ακόμη παλαιότερα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστρονόμο και κοσμολόγο δρα Τζουντ Μπάουμαν του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αριζόνα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», έκαναν λόγο για μεγάλης σημασίας ανακάλυψη, καθώς εδώ και δεκαετίες οι επιστήμονες αναζητούν ενδείξεις από τον πρώτο πληθυσμό άστρων και τώρα φαίνεται πώς το πέτυχαν, έστω και έμμεσα (μέσω του υδρογόνου), αφού αυτά τα άστρα έχουν καταστραφεί προ πολλού.

Σύμφωνα με την κυρίαρχη αστροφυσική θεωρία, τα αρχέγονα αυτά γιγάντια άστρα μπλε χρώματος δημιουργήθηκαν από ψυχρές μάζες αέριου υδρογόνου, που ήταν διάχυτο στο σύμπαν μετά τη δημιουργία του. Οι ζωές τους ήταν σύντομες και με το εκρηκτικό τέλος της ζωής τους διέσπειραν στο σύμπαν τα χημικά στοιχεία που είχαν γεννηθεί στο εσωτερικό τους και χάρη στα οποία υπάρχουμε εμείς σήμερα και κάθε άλλη μορφή ζωής.

Το υπεριώδες φως αυτών των άστρων αλληλοεπίδρασε με τα γύρω νέφη υδρογόνου και τα διήγειρε με τρόπο που να απορροφούν την ραδιοακτινοβολία υποβάθρου στη συγκεκριμένη συχνότητα των 1,4 gigahertz. Αυτό ήταν ακριβώς το σήμα που «έπιασε» το αυστραλιανό ραδιοτηλεσκόπιο Murchison, αν και με το πέρασμα του χρόνου το ραδιοσήμα είχε τροποποιηθεί και ανιχνεύθηκε στην πολύ χαμηλότερη συχνότητα των 78 megahertz.

Από την ανάλυση του σήματος, οι επιστήμονες συμπέραναν ότι τα νέφη αρχέγονου υδρογόνου ήταν πολύ ψυχρότερα από ό,τι θεωρείτο έως τώρα, με θερμοκρασίες μείον 270 βαθμών Κελσίου. Μια πιθανή εξήγηση γι’ αυτό είναι ότι τα άτομα υδρογόνου στο πρώιμο σύμπαν αλληλοεπιδρούσαν άμεσα με τη λεγόμενη «σκοτεινή ύλη».

Αν αυτό όντως ισχύει, τότε η ανακάλυψη έχει διπλή σημασία, καθώς αποτελεί άλλη μια ένδειξη για την ύπαρξη αυτής της μυστηριώδους μορφής ύλης, που δεν εκπέμπει φως και δεν έχει ποτέ παρατηρηθεί άμεσα μέχρι σήμερα, αλλά μόνο μέσω της έμμεσης βαρυτικής επιρροής που ασκεί στην κίνηση των γαλαξιών. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι υπάρχουν σωματίδια σκοτεινής ύλης, αλλά δεν τα έχουν βρει ακόμη.

Άλλοι επιστήμονες χαρακτήρισαν την ανακάλυψη των «αποτυπωμάτων» των πρώτων άστρων ως «επαναστατική» και περιμένουν να επιβεβαιωθεί από νέες παρατηρήσεις, προσδοκώντας έτσι να ανοίξουν ένα νέο παράθυρο για την κατανόηση του νηπιακού σύμπαντος.

Μπόρις Τζόνσον - Κορονοπάρτι: Δεν με ενημέρωσαν ότι απαγορεύονται06:18Καιρός: βοριάδες και πτώση θερμοκρασίας την Τετάρτη06:04Ινδία: μωρό γεννήθηκε με τέσσερα χέρια και τέσσερα πόδια (βίντεο)23:59Κορονοϊός - Σέρρες: Εισαγγελική παρέμβαση για τους θανάτους στο νοσοκομείο23:49Κυψέλη: “Eργαστήριο ναρκωτικών” σε διαμέρισμα (εικόνες)23:39Τηλεφωνικές απάτες: “Έγδυσαν” δεκάδες ηλικιωμένους με λεία “μαμούθ”23:28Η εξωσωματική γονιμοποίηση στον 21ο αιώνα: Το μέλλον είναι ήδη εδώ23:17Σκιουφιχτά μακαρόνια με σύγκλινο Μάνης από τον Πέτρο Συρίγο23:05Πανσέληνος του Λύκου: “μαγεία” στον ουρανό (εικόνες)22:52Κατερίνη: Απάτη με επίδομα εμβολιασμού... 19000 ευρώ!22:38ΗΠΑ: φονική φωτιά σε σπίτια από έκρηξη αερίου (βίντεο)22:25#MeToo – Αυγενάκης για καταγγελίες 26 αθλητών: Να λάμψει η αλήθεια χωρίς καθυστερήσεις22:11Κορονοϊός - ΕΜΑ: Τα εμβόλια που είναι ασφαλή για τις έγκυες21:57ΗΠΑ: τεράστια τα προβλήματα από την κακοκαιρία (βίντεο)21:43Πάτρα: ανδρας πέθανε μέσα σε νεκροταφείο21:29Επιδότηση λογαριασμών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου: διεύρυνση των δικαιούχων21:16Ναύπακτος: Τα αγριογούρουνα έφτασαν στην... παραλία (βίντεο)21:03Κορονοϊός - Μέτρα: στη δημοσιότητα οι επιχειρήσεις με παραβάσεις20:39Κορονοϊός: σύλληψη μητέρας που δεν έστελνε στο σχολείο την κόρη της (βίντεο)20:25To 5G “απειλεί” την ασφάλεια των πτήσεων20:13