Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 01 Μαρτίου 2018 11:18

Ανακαλύφθηκαν τα πρώτα βακτήρια που προστατεύουν από καρκίνο!

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο εν λόγω μικροοργανισμός παράγει μια χημική ουσία (6-ΗΑΡ) που σκοτώνει τους όγκους του δέρματος.

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν πάνω στο δέρμα τα πρώτα βακτήρια που δρουν προστατευτικά έναντι του καρκίνου. Πρόκειται για ένα στέλεχος του σταφυλόκοκκου της επιδερμίδας (Staphylococcus epidermidis).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ρίτσαρντ Γκάλο, πρόεδρο του Τμήματος Δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σαν Ντιέγκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science Advances", ανακάλυψαν ότι ο εν λόγω μικροοργανισμός παράγει μια χημική ουσία (6-ΗΑΡ) που σκοτώνει τους όγκους του δέρματος.

Τα πειραματόζωα (ποντίκια) που εκτέθηκαν σε ισχυρή υπεριώδη ακτινοβολία, ανέπτυξαν πολλούς δερματικούς όγκους, όχι όμως όσα είχαν στο δέρμα τους τα συγκεκριμένα βακτήρια που παράγουν αυτή την ουσία. Η 6-ΗΑΡ είναι ένα μόριο που εμποδίζει τη δημιουργία DNA και έτσι «φρενάρει» την εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων.

«Εντοπίσαμε ένα στέλεχος σταφυλόκοκκου, κοινού στο υγιές ανθρώπινο δέρμα, που έχει μια επιλεκτική ικανότητα να αναστέλλει την ανάπτυξη μερικών καρκίνων. Αυτό το μοναδικό στέλεχος των δερματικών βακτηρίων παράγει μια χημική ουσία που καταστρέφει αρκετά είδη καρκινικών κυττάρων, αλλά δεν φαίνεται να είναι τοξική για τα φυσιολογικά κύτταρα» δήλωσε ο Γκάλο.

Τα πειραματόζωα στα οποία έγινε ενδοφλέβια χορήγηση της ουσίας 6-ΗΑΡ κάθε 48 ώρες για διάστημα δύο εβδομάδων, δεν εμφάνισαν τοξικές παρενέργειες, ενώ σε όσα είχαν μελάνωμα στο δέρμα τους, το μέγεθος των όγκων τους συρρικνώθηκε κατά τουλάχιστον 50%.

Θα ακολουθήσουν περαιτέρω μελέτες για να κατανοηθεί πώς παράγεται η ουσία 6-ΗΑΡ, κατά πόσο είναι δυνατό να αξιοποιηθεί για την πρόληψη του καρκίνου και εάν η απώλειά της αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο. Όπως είπαν οι ερευνητές, η νέα ανακάλυψη επιβεβαιώνει ότι το μικροβίωμα του δέρματος παίζει σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού, ακόμη και από τον καρκίνο.

Παγίδευσαν πουλιά σε αόρατο δίχτυ (εικόνες)15:05Σε δημοπρασία μισοκαπνισμένο πούρο του Τσώρτσιλ14:51Μηταράκης για αντικαπνιστικό νόμο: πρώτα η υγεία και τα δικαιώματα των εργαζομένων14:38Βαρύ πένθος για τον Δημήτρη Ουγγαρέζο14:24Βόρεια Μακεδονία: δραματικό διάγγελμα Ζάεφ14:11Επιχείρηση “σκούπα” για κόντρες στον Λυκαβηττό 13:58Κούρσα “τρόμου” για οδηγό ταξί13:45“Dina’s Bakery”: η Ντίνα Νικολάου μας μυεί στα μυστικά της ζύμης13:31Ανατροπή φορτηγού που μετέφερε πρόσφυγες και μετανάστες13:18Τη λήστεψαν μέσα στο αυτοκίνητο της13:04Brexit: η “μητέρα των μαχών” στο βρετανικό κοινοβούλιο12:50Βασιλιάς βαπτίστηκε Χριστιανός στο Άγιο Όρος (εικόνες)12:37Νέο “χτύπημα” της ΕΛ.ΑΣ. σε μεγάλο κύκλωμα ναρκωτικών (εικόνες)12:23“Μπλόκο” στο Libra του Facebook12:09Εντυπωσιακές εικόνες από το ηφαίστειο Ποποκατέπετλ (βίντεο)11:55Πατέρας χτύπησε τη δασκάλα του γιου του11:42“Θύελλα” για τον... οικολόγο Λιούις Χάμιλτον στην Βρετανία11:28Έρευνα ΑΝΤ1: Γκέτο… ανομίας στην “καρδιά” της Αθήνας (βίντεο)11:15Πρώην κρατούμενος στον ΑΝΤ1: συγκλονιστική μαρτυρία για τη μαφία των φυλακών (βίντεο)11:03Τραγωδία από την κατάρρευση ορυχείου χρυσού10:51