Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 15 Νοεμβρίου 2017 17:41

Επιστήμονες δημιούργησαν σκαθάρι με... τρίτο μάτι (φωτό)

Δημιουργήθηκε στο μέτωπο και είναι πλήρως λειτουργικό.

σκαθάρι - τρίτο μάτι

Στη σειρά Games of Thrones ένα κοράκι με τρία μάτια κατέχει τα μυστικά του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος σε ένα φανταστικό βασίλειο. Αλλά και στο πιο πεζό γήινο βασίλειο δεν λείπουν οι εκπλήξεις, καθώς Αμερικανοί επιστήμονες δημιούργησαν -με τις κατάλληλες γενετικές επεμβάσεις- ένα σκαθάρι σκαραβαίο με τρία μάτια.

Το τρίτο μάτι, δημιουργήθηκε στο μέτωπο και είναι πλήρως λειτουργικό. Στόχος των ερευνητών του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, με επικεφαλής τον καθηγητή Αρμόν Μότζεκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), είναι να μελετήσουν καλύτερα τους βιολογικούς μηχανισμούς μέσω των οποίων είναι δυνατό να δημιουργηθούν στη φύση νέα πολύπλοκα χαρακτηριστικά ή παλαιά χαρακτηριστικά σε νέα μέρη του σώματος.

σκαθάρι - τρίτο μάτι

Είχε προηγηθεί ένα παρόμοιο γενετικό πείραμα (για να κατανοηθεί πώς αναπτύσσεται το κεφάλι), το οποίο είχε οδηγήσει στην τυχαία δημιουργία ενός τρίτου ματιού. Αυτή τη φορά όμως, η δημιουργία του τρίτου ματιού έγινε σκόπιμα και κατευθυνόμενα.

Τα εν λόγω όργανα λέγονται «έκτοπα», επειδή αναπτύσσονται σε λάθος μέρος του σώματος. Οι αρχικές μελέτες σε μύγες είχαν οδηγήσει στη δημιουργία ματιών πάνω στις φτερούγες ή στα πόδια τους. Τα μάτια εκείνα ποτέ δεν λειτούργησαν σαν κανονικά μάτια. Αυτή τη φορά όμως, το μάτι στο κέντρο του μετώπου του σκαθαριού βλέπει κανονικά.

Είναι μάλλον περιττό να σχολιάσει κανείς ότι τα εν λόγω πειράματα έχουν κάτι από Φρανκενστάιν.

Στα σπίτια των συγγενών τους μένουν οι πλημμυροπαθείς της Σκιάθου (βίντεο)08:07Κορονοϊός: Ο Πρωθυπουργός που εκτελεί χρέη γιατρού07:54Τραμπ: Ο Μπόρις Τζόνσον είναι γερός07:42Βλήμα εντοπίστηκε σε παραλία07:29Ο Γιώργος Παπαδάκης κουρεύεται μόνος του (βίντεο)07:17Αύξηση των επιπέδων ραδιενέργειας από τη φωτιά στο Τσερνόμπιλ (εικόνες)07:04Πέθανε η Σέρλι Ντάγκλας06:51Χειροπέδες στους γονείς του κοριτσιού που τραυματίστηκε από σφαίρα06:40ΗΠΑ: Πάνω από 1200 νεκροί σε ένα 24ώρο06:27Ζώδια: οι προβλέψεις της Δευτέρας06:15Καιρός: βροχές, σποραδικές καταιγίδες και ισχυροί άνεμοι την Δευτέρα06:02“Ενώπιος Ενωπίω” με τον Τάκη Ζαχαράτο για... “εμβόλια χιούμορ”!23:59Κορονοϊός: Στο νοσοκομείο ο Μπόρις Τζόνσον23:48Αυστρία: κατηγορηματικό “όχι” στα “κορονομόλογα”23:37Θρίλερ με νεκρό μέσα σε σταθμευμένο αυτοκίνητο (εικόνες)23:25Τα αστέρια του παγκόσμιου αθλητισμού μένουν σπίτι και… “τρελαίνονται”! (βίντεο)23:13Κακοκαιρία: Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης σε περιοχές της χώρας (βίντεο)23:01Ρεπορτάζ του Associated Press με κηδεία νεκρού από κορονοϊό στην Ελλάδα (βίντεο)22:48Βασίλισσα Ελισάβετ: Ενωμένοι και αποφασισμένοι, θα ξεπεράσουμε την κρίση22:36Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ για ασθενείς με κορονοϊό που παραμένουν στο σπίτι (βίντεο)22:25