Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 06 Ιουλίου 2017 15:38

Γονίδιο χαρίζει περισσότερα χρόνια ζωής ....μόνο σε άνδρες

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για το γονίδιο που παρατείνει το προσδόκιμο ζωής.

Ηλικιωμένος - χέρι

Μια γονιδιακή παραλλαγή, όχι σπάνια, που αποτελεί το «κλειδί» για την παράταση της διάρκειας της ανθρώπινης ζωής, κατά περίπου μία δεκαετία, αλλά μόνο για τους άνδρες και όχι στις γυναίκες, που γενικά ζουν πέντε χρόνια παραπάνω από τους άνδρες.

Η συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη έρχεται να προστεθεί σε έναν κατάλογο, σχετικά μικρό, γενετικών παραγόντων που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα πως επηρεάζουν τη μακροζωία.

Τη σχετικά έρευνα δημοσίευσαν στο περιοδικό Science Advances οι ερευνητές που την πραγματοποιήσαν. Πρόκειται για επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και το Ισραήλ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ενδοκρινολογίας του Κολλεγίου Ιατρικής 'Αλμπερτ Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης και του Πανεπιστημίου της Χάιφα, Τζιλ 'Ατζμον .

Μελετώντας τα γονίδια της μακροζωίας, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να αναπτύξουν φάρμακα που θα μιμούνται τη δράση τους κι έτσι θα επιβραδύνουν τη γήρανση, προσπάθεια που μέχρι στιγμής προχωρά, παρά τις τα ποικίλα εμπόδια.

Η παράταση στο προσδόκιμο ζωής από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα (από τα 39 έτη το 1875 στα πάνω από 80) οφείλονται κυρίως στις προόδους της υγιεινής, την ιατρική και τη διατροφή, μεταξύ άλλων σημαντικών παραγόντων, όπως είναι η κληρονομικότητα.

Επιστήμονες χαρακτήρισαν ενδιαφέρουσα την ανακάλυψη, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω γενετικές αναλύσεις σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων και θα πρέπει να διευκρινιστεί γιατί το γονίδιο δείχνει να «προτιμά» τους άνδρες και δεν χαρίζει ανάλογη μακροζωία στις γυναίκες.

Το 2008 ερευνητική ομάδα του Μπαρζιλάι είχε ανακαλύψει γενετική μετάλλαξη σε ένα άλλο γονίδιο που ρυθμίζει την ανάπτυξη και η οποία επεκτείνει τη ζωή μόνο στις γυναίκες. Συνδυαστικά με την νέα ανακάλυψη, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι τα δύο φύλα ακολουθούν διαφορετικά γενετικά «μονοπάτια» ως προς τη μακροζωία.

Από την άλλη, η νέα έρευνα περιπλέκει τη σχέση μεταξύ ύψους και μακροζωίας. Καθώς οι κοντοί τείνουν να ζουν περισσότερο, οι επιστήμονες περίμεναν ότι η μετάλλαξη στο νέο γονίδιο θα οδηγούσε σε μακρόβιους άνδρες που θα είναι πιο κοντοί.

Όμως διαπίστωσαν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει, καθώς η νέα μετάλλαξη της μακροζωίας συνδέεται με την αύξηση του ύψους ενός άνδρα κατά περίπου δυόμισι εκατοστά.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΣτις Βρυξέλλες το διπλωματικό θρίλερ Ελλάδας και ΤουρκίαςΣήμερα 08:34 | Ειδήσεις

Στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ οι τουρκικές προκλήσεις. Την Τρίτη το Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής. Νέες εμπρηστικές δηλώσεις από Ακάρ.

Νέα κόντρα για τα Εξάρχεια, τα ΜΑΤ και την “αστυνομική βία”Σήμερα 10:55 | Ειδήσεις

Μαίνεται η αντιπαράθεση Κυβέρνησης-ΣΥΡΙΖΑ. Τι λέει ο Χρυσοχοΐδης, τι απαντά ο Ραγκούσης. Τι ζητά η Διεθνής Αμνηστία. Άμεση εξέταση των καταγγελιών ζήτησε ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ.

Νέα Ζηλανδία: “Καμία ελπίδα για επιζώντες” μετά την έκρηξη ηφαιστείου (εικόνες)Σήμερα 15:06 | Ειδήσεις

Τρόμος από την έκρηξη του ηφαιστείου Ουακατάνε στο νησί Γουάιτ. Αυξήθηκε ο αριθμός των νεκρών. Δεκάδες οι τραυματίες.

“Διδώ”: Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ για επικίνδυνα καιρικά φαινόμεναΣήμερα 12:05 | Ειδήσεις

Από πότε χαλάει ο καιρός. Ποια ειναι τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας κακοκαιρίας και σε ποιες περιοχές θα "χτυπήσει".

Ελεύθεροι οι συλληφθέντες για τα επεισόδια στα Εξάρχεια16:35Μάλτα: Αποκαλύψεις και “πολιτικός σεισμός” για την δολοφονία δημοσιογράφου (βίντεο)16:22Καλλονή από τη Νότια Αφρική η Μις Υφήλιος 2019 (βίντεο)16:09“Ανθεί” το… παρεμπόριo: κατασχέθηκαν χιλιάδες προϊόντα “μαϊμού”15:56Φιλέτα γαλοπούλας μαριναρισμένα με σως γιαουρτιού και σκορδάτες πατάτες15:42Νέα Ζηλανδία: “Καμία ελπίδα για επιζώντες” μετά την έκρηξη ηφαιστείου (εικόνες)15:29“Αν ήμουν πλούσιος”: Τι θα δούμε στα νέα επεισόδια (εικόνες)15:15Τους συνέλαβαν επ’αυτοφώρω να πουλάνε κοκαΐνη (εικόνες)15:03Κύπρος: Διπλωματική εκστρατεία για αναχαίτιση της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο14:51Κώστας Βλάσης: Ορκίστηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών (εικόνες)14:37Αναζητείται οδηγός τζιπ για το θανατηφόρο τροχαίο στην Συγγρού14:26Κουρκούλης – Πάολα στο “Πρωινό” για την συνεργασία και τα παιδιά τους (βίντεο)14:13Πέτσας: υπάρχει σχέδιο εάν η Τουρκία στείλει ερευνητικό σκάφος14:00Αποκλείστηκε η Ρωσία από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο13:48Σε Παιδιατρική Κλινική μεταφέρθηκε το βρέφος που στραβοκατάπιε το φαγητό του13:35Έλενα Ράπτη: Επίθεση με μπογιές στο γραφείο της (βίντεο)13:22Στουρνάρας: το blockchain μπορεί να μείωσει σημαντικά το κόστος των συναλλαγών13:08Διεθνής Αμνηστία: να υπάρξει ποινική διερεύνηση για την στάση των ΜΑΤ στα Εξάρχεια12:55Άντζελα Δημητρίου: Γιατί ματαιώθηκε η πρεμιέρα της στην Θεσσαλονίκη (βίντεο)12:43Δένδιας: παράγοντας σταθερότητας και συνεργασίας στα Βαλκάνια η Ελλάδα12:30