Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 06 Ιουλίου 2017 15:38

Γονίδιο χαρίζει περισσότερα χρόνια ζωής ....μόνο σε άνδρες

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για το γονίδιο που παρατείνει το προσδόκιμο ζωής.

Ηλικιωμένος - χέρι

Μια γονιδιακή παραλλαγή, όχι σπάνια, που αποτελεί το «κλειδί» για την παράταση της διάρκειας της ανθρώπινης ζωής, κατά περίπου μία δεκαετία, αλλά μόνο για τους άνδρες και όχι στις γυναίκες, που γενικά ζουν πέντε χρόνια παραπάνω από τους άνδρες.

Η συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη έρχεται να προστεθεί σε έναν κατάλογο, σχετικά μικρό, γενετικών παραγόντων που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα πως επηρεάζουν τη μακροζωία.

Τη σχετικά έρευνα δημοσίευσαν στο περιοδικό Science Advances οι ερευνητές που την πραγματοποιήσαν. Πρόκειται για επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και το Ισραήλ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ενδοκρινολογίας του Κολλεγίου Ιατρικής 'Αλμπερτ Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης και του Πανεπιστημίου της Χάιφα, Τζιλ 'Ατζμον .

Μελετώντας τα γονίδια της μακροζωίας, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να αναπτύξουν φάρμακα που θα μιμούνται τη δράση τους κι έτσι θα επιβραδύνουν τη γήρανση, προσπάθεια που μέχρι στιγμής προχωρά, παρά τις τα ποικίλα εμπόδια.

Η παράταση στο προσδόκιμο ζωής από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα (από τα 39 έτη το 1875 στα πάνω από 80) οφείλονται κυρίως στις προόδους της υγιεινής, την ιατρική και τη διατροφή, μεταξύ άλλων σημαντικών παραγόντων, όπως είναι η κληρονομικότητα.

Επιστήμονες χαρακτήρισαν ενδιαφέρουσα την ανακάλυψη, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω γενετικές αναλύσεις σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων και θα πρέπει να διευκρινιστεί γιατί το γονίδιο δείχνει να «προτιμά» τους άνδρες και δεν χαρίζει ανάλογη μακροζωία στις γυναίκες.

Το 2008 ερευνητική ομάδα του Μπαρζιλάι είχε ανακαλύψει γενετική μετάλλαξη σε ένα άλλο γονίδιο που ρυθμίζει την ανάπτυξη και η οποία επεκτείνει τη ζωή μόνο στις γυναίκες. Συνδυαστικά με την νέα ανακάλυψη, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι τα δύο φύλα ακολουθούν διαφορετικά γενετικά «μονοπάτια» ως προς τη μακροζωία.

Από την άλλη, η νέα έρευνα περιπλέκει τη σχέση μεταξύ ύψους και μακροζωίας. Καθώς οι κοντοί τείνουν να ζουν περισσότερο, οι επιστήμονες περίμεναν ότι η μετάλλαξη στο νέο γονίδιο θα οδηγούσε σε μακρόβιους άνδρες που θα είναι πιο κοντοί.

Όμως διαπίστωσαν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει, καθώς η νέα μετάλλαξη της μακροζωίας συνδέεται με την αύξηση του ύψους ενός άνδρα κατά περίπου δυόμισι εκατοστά.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΒηρυτός: 2.750 τόνοι νιτρικού αμμωνίου βρίσκονταν στην αποθήκη που εξερράγηΣήμερα 07:33 | Ειδήσεις

Αυξήθηκε ο τραγικός απολογισμός κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το υπουργικό συμβούλιο έχει συγκληθεί εκτάκτως και αναμένεται να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης...

Βηρυτός: Έλληνες τραυματίες από τις φονικές εκρήξειςΣήμερα 10:35 | Ειδήσεις

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην εκπομπή του ΑΝΤ1 "Καλοκαίρι Μαζί" ο δημοσιογράφος Τζορτζ Ιντ, που ζει και εργάζεται στη Βηρυτό, δύο Έλληνες έχουν τραυματιστεί...

Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: τα χρήματα που θα απορροφήσουμε θα φέρουν μεγάλες επενδύσεις (βίντεο)Σήμερα 08:31 | Ειδήσεις

Τι είπε για τη διαχείριση των 72 δις ευρώ που εξασφάλισε η Ελλάδα. Πώς θα διατεθούν. Τι απάντησε σε ερώτηση για τη μείωση φόρων και το σχέδιο Πισσαρίδη.

Κορονοϊός: δεκάδες κρούσματα από τον γάμο στην ΑλεξανδρούποληΣήμερα 10:15 | Ειδήσεις

Από τη Γερμανία ήρθε για τον γάμο η κοπέλα από την οποία ξεκίνησε η μετάδοση του ιού.

Μέριλιν Μονρόε: η γυναίκα που ενσάρκωσε τον μύθο του αιώνιου θηλυκού11:44Κορονοϊός: δεκάδες κρούσματα από τον γάμο στην Αλεξανδρούπολη11:32Βηρυτός: συνδρομή της Ελλάδας με ομάδα έρευνας και διάσωσης από την ΕΜΑΚ11:20Δεσποτίδης στον ΑΝΤ1: τιμή και χαρά μου που συνάντησα τον Πρωθυπουργό (βίντεο)11:08Θρήνος για νεαρό που καρφώθηκε σε κολώνα10:56Βηρυτός: Έλληνες τραυματίες από τις φονικές εκρήξεις10:45Ορκίζονται τα νέα μέλη της Κυβέρνησης10:33Βατόπουλος στον ΑΝΤ1 για κορονοϊό: να ελαχιστοποιήσουμε τις μεγάλες συγκεντρώσεις (βίντεο)10:21Κορονοϊός – Μεξικό: ασύλληπτες διαστάσεις λαμβάνει η πανδημία10:08Πέταξαν άνδρα έξω από το τρένο γιατί νόμιζαν ότι είχε κορονοϊό!09:56Χατζηδάκης στον ΑΝΤ1: οι προτάσεις της “επιτροπής Πισσαρίδη” δεν αποτελούν μνημόνιο (βίντεο)09:44Έκρηξη σε ΑΤΜ στην πρόσοψη σούπερ μάρκετ09:32Megxit: μετανιωμένος για την απόφασή του ο Χάρι;09:20Σκυλακάκης στον ΑΝΤ1: τα χρήματα που θα απορροφήσουμε θα φέρουν μεγάλες επενδύσεις (βίντεο)09:08Rahul Mishra: ύμνος στη Φύση και στην Ελευθερία (βίντεο)08:56Κορονοϊός: ένας άνθρωπος πεθαίνει κάθε 15 δευτερόλεπτα στον πλανήτη!08:45Κορονοϊός – Βραζιλία: 8 από τα 23 μέλη του υπουργικού συμβουλίου έχουν νοσήσει!08:32Πολύνεκρο δυστύχημα στην Αλεξανδρούπολη08:20ΝΒΑ: ήττα σοκ για τους Μπακς από τους Νετς08:08Τρεις πνιγμοί στη θάλασσα σε ένα 24ωρο07:55