Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 06 Ιουλίου 2017 15:38

Γονίδιο χαρίζει περισσότερα χρόνια ζωής ....μόνο σε άνδρες

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για το γονίδιο που παρατείνει το προσδόκιμο ζωής.

Μια γονιδιακή παραλλαγή, όχι σπάνια, που αποτελεί το «κλειδί» για την παράταση της διάρκειας της ανθρώπινης ζωής, κατά περίπου μία δεκαετία, αλλά μόνο για τους άνδρες και όχι στις γυναίκες, που γενικά ζουν πέντε χρόνια παραπάνω από τους άνδρες.

Η συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη έρχεται να προστεθεί σε έναν κατάλογο, σχετικά μικρό, γενετικών παραγόντων που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα πως επηρεάζουν τη μακροζωία.

Τη σχετικά έρευνα δημοσίευσαν στο περιοδικό Science Advances οι ερευνητές που την πραγματοποιήσαν. Πρόκειται για επιστήμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και το Ισραήλ, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ενδοκρινολογίας του Κολλεγίου Ιατρικής 'Αλμπερτ Αϊνστάιν της Νέας Υόρκης και του Πανεπιστημίου της Χάιφα, Τζιλ 'Ατζμον .

Μελετώντας τα γονίδια της μακροζωίας, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να αναπτύξουν φάρμακα που θα μιμούνται τη δράση τους κι έτσι θα επιβραδύνουν τη γήρανση, προσπάθεια που μέχρι στιγμής προχωρά, παρά τις τα ποικίλα εμπόδια.

Η παράταση στο προσδόκιμο ζωής από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα (από τα 39 έτη το 1875 στα πάνω από 80) οφείλονται κυρίως στις προόδους της υγιεινής, την ιατρική και τη διατροφή, μεταξύ άλλων σημαντικών παραγόντων, όπως είναι η κληρονομικότητα.

Επιστήμονες χαρακτήρισαν ενδιαφέρουσα την ανακάλυψη, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη να γίνουν περαιτέρω γενετικές αναλύσεις σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων και θα πρέπει να διευκρινιστεί γιατί το γονίδιο δείχνει να «προτιμά» τους άνδρες και δεν χαρίζει ανάλογη μακροζωία στις γυναίκες.

Το 2008 ερευνητική ομάδα του Μπαρζιλάι είχε ανακαλύψει γενετική μετάλλαξη σε ένα άλλο γονίδιο που ρυθμίζει την ανάπτυξη και η οποία επεκτείνει τη ζωή μόνο στις γυναίκες. Συνδυαστικά με την νέα ανακάλυψη, οι επιστήμονες υποθέτουν ότι τα δύο φύλα ακολουθούν διαφορετικά γενετικά «μονοπάτια» ως προς τη μακροζωία.

Από την άλλη, η νέα έρευνα περιπλέκει τη σχέση μεταξύ ύψους και μακροζωίας. Καθώς οι κοντοί τείνουν να ζουν περισσότερο, οι επιστήμονες περίμεναν ότι η μετάλλαξη στο νέο γονίδιο θα οδηγούσε σε μακρόβιους άνδρες που θα είναι πιο κοντοί.

Όμως διαπίστωσαν ότι το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει, καθώς η νέα μετάλλαξη της μακροζωίας συνδέεται με την αύξηση του ύψους ενός άνδρα κατά περίπου δυόμισι εκατοστά.

Πιγκουίνοι έκαναν… διάρρηξη σε εστιατόριο!23:59Κικίλιας: Σύστημα Υγείας με επίκεντρο τον άνθρωπο23:47Αγώνας δρόμου αφιερωμένος στη μνήμη του Μίνωα Κυριακού (βίντεο)23:35Δολοφονία Τοπαλούδη: “απόπειρα συγκάλυψης” καταγγέλλει η μητέρα της Ελένης23:23Έμεινε άνεργος και άρχισε να καλλιεργεί βιολογικά όσπρια (βίντεο)23:09Η “Οδύσσεια” ενός 65χρονου ιερέα για να μπει στο Πανεπιστήμιο22:56Το πρώτο ναυαγοσωστικό σκάφος απέκτησε ο Δήμος Αλίμου (βίντεο)22:43Στο “φως” σπουδαίος αρχαιολογικός θησαυρός (εικόνες)22:30Μελίσσια σε ταράτσα κτηρίου στο κέντρο της Αθήνας (βίντεο)22:17Βίντεο: Σκύλος τρομοκρατεί και διώχνει αρκούδα (βίντεο)22:04Νεόνυμφοι ξανάκουσαν την καρδιά του νεκρού παιδιού τους (βίντεο)21:50“Βροχή” οι καταγγελίες για τα “πειρατικά” ταξί στην Μύκονο (βίντεο)21:37Έκλεψαν διασώστη του ΕΚΑΒ, ενώ βοηθούσε τραυματία21:26“Παραλήρημα” με απειλές του Τούρκου Αντιπροέδρου (βίντεο)21:12Χρυσοχοΐδης: Εντός της Αττικής οι νέες φυλακές20:59Μηχανικοί καταγράφουν τις ζημιές από τον σεισμό στην Αττική (βίντεο)20:44Συναγερμός για την εξαφάνιση 8χρονου20:27Ένας παράδεισος που έγινε κόλαση: εικόνες πριν και μετά την πυρκαγιά (βίντεο)20:14“Χάλκινος” ο Πανταζής στο τριπλούν20:11Πέντε περιοχές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλάζουν όψη (βίντεο)19:57