Στην Άνε Ίμχοφ ο “Χρυσός Λέων” της Μπιενάλε της Βενετίας
Στο γερμανικό περίπτερο και στην Άνε Ίμχοφ, απονεμήθηκε ο “Χρυσός Λέων” της 57ης Μπιενάλε Εικαστικών της Βενετίας ενώ η εύφημος μνεία στη Βραζιλιάνα Σίντσια Μαρσέλ. Τα βραβεία ανακοίνωσε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Μανουέλ Μπόρχα.
Η επιτροπή έκρινε ότι η Ίμχοφ κατορθώνει με τη «δυναμική και αγχωτικού χαρακτήρα περφόρμανς της να δημιουργήσει έντονα συναισθήματα κι ερωτηματα στον θεατή», οι, δε, αρχιτεκτονικές προτάσεις που εγείρει το έργο της, δίνουν μία σαφή απάντηση για την όποια διερώτηση σχετικά με τη φύση των «αντικειμένων, των εικόνων, των σωμάτων και των ήχων».
Η «αινιγματική κι εκτός ισορροπίας σχέση με τον χώρο» ώθησε την επιτροπή να δώσει την εύφημη μνεία στην Σίντσια Μαρσέλ.
Ο “Χρυσός Λέων” για τον καλλίτερο καλλιτέχνη της έκθεσης Viva Arte Viva, που φιλοξενείται στον χώρο του Αρσενάλε κι επιμελείται από την καλλιτεχνική διευθύντρια της Μπιενάλε Κατρίν Μασέλ, απονεμήθηκε στον Φραντς Έρχαρντ Βάλτερ από τη Γερμανία, ενώ το βραβείο για τον πιο ελπιδοφόρο καλλιτέχνη στον Χασάν Καν από την Αίγυπτο.
Το σκεπτικό της επιτροπής για τη βράβευση του Βάλτερ ήταν ότι το έργο του συνταιριάζει με έξοχο τρόπο τα υλικά, τις μορφές, την υφή τους, αποτελεί συνάμα μία περφόρμανς κι ένα γλυπτό και εμπλέκει ενεργά και τον θεατή στη σύνθεσή του. Την ίδια σχέση που δημιουργείται με τον θεατή μέσα από τη φωνή, τον ήχο και τον ορίζοντα, εκτίμησε η επιτροπή για να βραβεύσει με την εύφημο μνεία και τον Καν.
Η επιτροπή αποφάσισε, επίσης, να δώσει δύο ειδικές εύφημες μνείες στους εξής καλλιτέχνες, στον Αμερικανό Τσαρλς Άτλας και στον Κοσοβάρο Πέτριτ Χαλιλάι, ενώ το βραβείο για το σύνολο του έργου της, κατόπιν εισήγησης της Μασέλ, απονεμήθηκε στην Καρολί Σνίμαν από τις ΗΠΑ.