Ειδήσεις /ΥγείαΔημοσίευση: 22 Φεβρουαρίου 2017 22:44

Οι επτά “αδελφές” της Γης (βίντεο)

Ανακαλύφθηκε γύρω από κοντινό άστρο ένα σύστημα επτά “γήινων” εξωπλανητών με συνθήκες κατάλληλες για ζωή.

ΗΠΑ - αστρονόμοι - ανακαλύψεις - διάστημα - πλανήτες

Όχι ένας, ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά επτά μικροί εξωπλανήτες, οι οποίοι έχουν μεγάλες ομοιότητες με τη Γη, ανακαλύφθηκαν γύρω από ένα σχετικά κοντινό και αχνό άστρο σε απόσταση περίπου 40 ετών φωτός, στον Αστερισμό του Υδροχόου.

Τουλάχιστον τρεις από αυτούς τους εξωπλανήτες μπορεί να διαθέτουν ωκεανούς νερού στην επιφάνειά τους, συνεπώς θεωρούνται ιδανικοί “στόχοι” για την αναζήτηση εξωγήινης ζωής στο μέλλον. Ήδη το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble ερευνά τις ατμόσφαιρες γύρω από αυτούς τους πλανήτες.

Το εν λόγω σύστημα διαθέτει τόσο τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών με μέγεθος παρόμοιο της Γης που έχουν ποτέ βρεθεί, όσο και τον μεγαλύτερο αριθμό πλανητών που θα μπορούσαν να φιλοξενούν υγρό νερό και άρα ζωή. Η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) θεώρησε αρκετά σημαντικό το γεγονός για να το προβάλει, διοργανώνοντας σχετική συνέντευξη Τύπου με τη συμμετοχή των επιστημόνων που έκαναν την ανακάλυψη.

Το άστρο είναι ένας πολύ ψυχρός ερυθρός νάνος με την ονομασία Trappist-1, με μέγεθος μόλις το 8% του Ήλιου μας και οριακά μεγαλύτερο του πλανήτη Δία, ενώ η φωτεινότητά του είναι μόλις το 0,05% της φωτεινότητας του Ήλιου.

ΗΠΑ - αστρονόμοι - ανακαλύψεις - διάστημα - πλανήτες

Από τους επτά εξωπλανήτες (Trappist-1b, c, d, e, f, g και h), οι έξι βρίσκονται στη ζώνη που θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή, με θερμοκρασίες που κυμαίνονται από μηδέν έως 100 βαθμούς Κελσίου, δηλαδή ανάλογες των θερμοκρασιών της Γης και της Αφροδίτης.

ΕΞΩΠΛΑΝΗΤΕΣ - ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΓΗ

Στο ερώτημα αν κάποια από τις επτά «αδελφές» της Γης διαθέτει όντως κάποια μορφή ζωής, η απάντηση των επιστημόνων προς το παρόν είναι «δεν γνωρίζουμε». Η NASA πάντως θεωρεί ότι το εν λόγω σύστημα εξωπλανητών θα αποτελέσει τον κατ' εξοχήν στόχο του υπό κατασκευή νέου διαστημικού τηλεσκοπίου της “Τζέιμς Γουέμπ”.

Οι μάζες, το μέγεθος και η πυκνότητα των επτά εξωπλανητών είναι παρόμοια με της Γης. Πιθανότατα είναι και αυτοί βραχώδεις, ενώ μπορεί να έχουν νερό σε υγρή μορφή (ιδίως οι ενδιάμεσοι Trappist-1e, f και g), κάτι που προς το παρόν πάντως αποτελεί απλή εικασία, καθώς δεν υπάρχει τρόπος για να επιβεβαιωθεί.

Οι πλανήτες διαγράφουν μια πλήρη τροχιά γύρω από το μητρικό άστρο τους σε μιάμιση έως 13 γήινες μέρες (η διάρκεια του έτους τους). Αν και βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο άστρο τους από ό,τι η Γη στον Ήλιο, δεν «ψήνονται» από αυτό, επειδή το Trappist-1 είναι ένα πολύ πιο ψυχρό άστρο, άρα εκπέμπει λιγότερη ακτινοβολία.

ΗΠΑ - αστρονόμοι - ανακαλύψεις - διάστημα - πλανήτες

Οι ερευνητές από οκτώ χώρες, με επικεφαλής τον Μισέλ Γκιγιόν του Ινστιτούτου Διαστημικών Επιστημών και Αστροφυσικής του βελγικού Πανεπιστημίου της Λιέγης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Nature”. Τον Μάιο του 2016 ο Γκιγιόν και οι συνεργάτες του είχαν ανακαλύψει τρεις εξωπλανήτες γύρω από το συγκεκριμένο άστρο, που ονομάσθηκε έτσι επειδή η ανακάλυψη έγινε με τη «μέθοδο της διάβασης» από το ρομποτικό μικρό βελγικό τηλεσκόπιο Trappist διαμέτρου 0,6 μέτρων του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή.

Τώρα, συνδυάζοντας νέες παρατηρήσεις και από άλλα επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια (μεταξύ των οποίων το Πολύ Μεγάλο Τηλεσκόπιο-VLT του ESO και το τηλεσκόπιο Spitzer της NASA), εντόπισαν άλλους τέσσερις εξωπλανήτες στο ίδιο σύστημα. Οι αστρονόμοι δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν την μελέτη για να μάθουν περισσότερα για το εν λόγω σύστημα, που -όσον αφορά τις τροχιές των πλανητών του- θυμίζει το σύστημα του Δία με τα φεγγάρια του, αλλά σε μεγαλύτερη κλίμακα.

«Πρόκειται για ένα εκπληκτικό πλανητικό σύστημα. Όχι μόνο επειδή βρήκαμε τόσους πολλούς πλανήτες σε αυτό, αλλά επειδή όλοι είναι απρόσμενα όμοιοι σε μέγεθος με τη Γη», δήλωσε ο Γκιγιόν.

ΗΠΑ - αστρονόμοι - ανακαλύψεις - διάστημα - πλανήτες

Αρχικά οι επιστήμονες νόμιζαν ότι οι περισσότεροι εξωπλανήτες είναι γιγάντιοι, σαν τον Δία ή μεγαλύτεροι. Αλλά όσο αυξάνουν οι παρατηρήσεις εξωπλανητών, τόσο οι αστρονόμοι πείθονται ότι οι πλανήτες με μέγεθος ανάλογο της Γης αφθονούν στο γαλαξία μας. Πιθανότατα το ηλιακό μας σύστημα που, στο εσωτερικό τμήμα του, διαθέτει τη Γη και άλλους τρεις μικρότερους από αυτήν πλανήτες (Άρη, Αφροδίτη, Ερμή), είναι τελικά κάτι συνηθισμένο.

Εκτιμάται ότι περίπου το 15% των άστρων στη γειτονιά μας είναι πολύ ψυχρά άστρα όπως το Trappist-1, πράγμα που τα καθιστά στόχους των αστρονόμων για μελλοντική έρευνα σε αναζήτηση εξωπλανητών γύρω τους.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΚάσος: Πέντε τουρκικά πολεμικά “στήνουν” σκηνικό έντασης στην περιοχήΧθες 09:24 | Ειδήσεις

Σκηνικό έντασης δημιουργεί λίγο έξω από τα ελληνικά χωρικά ύδατα στην Κάσο η Τουρκία, με αφορμή τις έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume» για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρυχίων καλωδίων του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Κύπρου

Μάτι: Παλεύουν ακόμα με τους εφιάλτες τους οι ξένοι επισκέπτες που έχασαν τους αγαπημένους τους (βίντεο)Χθες 21:00 | Ειδήσεις

Παλεύουν ακόμη με τους εφιάλτες τους, έξι χρόνια μετά την φονική πυρκαγιά στο Μάτι, οι ξένοι επισκέπτες που βρίσκονταν στην πληγείσα περιοχή, για διακοπές.

Φορολογικές δηλώσεις: Έρχεται μικρή παράταση προθεσμίαςΣήμερα 01:37 | Ειδήσεις

Πώς κατέληξαν σε αυτή την σκέψη οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών. Πότε θα ληφθεί η οριστική απόφαση. Σε περίπτωση παράτασης, τι θα γίνει με τις εκπτώσεις.

Βροχές, χαλάζι και φωτιές από κεραυνούς σε Βόρεια Ελλάδα και Λουτράκι (εικόνες)Χθες 18:03 | Ειδήσεις

Καταιγίδες, χαλάζι και κεραυνοπτώσεις, οι οποίες μάλιστα έχουν προκαλέσει και πυρκαγιές έχουν πλήξει πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Ημιμαραθώνιος Κρήτης - Viral βίντεο: Μια παριζιάνα από τ' Αρκαλοχώρι!23:59Σακελλαροπούλου: Άλλοι εκλέγουν πρόεδρο, εγώ θα κάνω το καθήκον μου (βίντεο)23:46Κάμαλα Χάρις: Προηγείται 2 μονάδες του Τραμπ σε δημοσκόπηση του Reuters23:33Πανώλη στα αιγοπρόβατα: Αυξάνονται διαρκώς τα επιβεβαιωμένα κρούσματα23:20Γαλλία: Συνελήφθη άνδρας που ετοίμαζε τρομοκρατική επίθεση κατά των Ολυμπιακών23:07Θεσσαλονίκη: Τον αναζητούσαν για ενδοοικογενειακή βία και βρήκαν όπλα και ναρκωτικά στο σπίτι του 22:52Λάρισα: Νεκρός μοτοσικλετιστής μετά από ανατροπή της μηχανής του22:37Τραμπ και Νετανιάχου θα συναντηθούν στη Φλόριντα22:22Ένταση στην Κεντρική Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ – “Είμαστε μια χαρά”, διαβεβαιώνει ο Κασσελάκης22:07Απάτη μέσω app και τηλεφώνων με θύματα ανυποψίαστους πολίτες21:52Γαλλία: Αυτή είναι η πρωθυπουργός στην οποία συμφώνησε το Νέο Λαϊκό Μέτωπο21:37 Μάτι: Παλεύουν ακόμα με τους εφιάλτες τους οι ξένοι επισκέπτες που έχασαν τους αγαπημένους τους (βίντεο)21:22Φορολογικές δηλώσεις: Έρχεται μικρή παράταση προθεσμίας21:07Φωτιά στην Καβάλα20:52ΗΣΑΠ: 47 μήνες χωρίς αναστολή σε λαθρεπιβάτη που έδειρε σταθμάρχη20:38Attica Bank - Χατζηδάκης: Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή 20:24Μπουλντόζα κόβει βόλτες στην παραλία δίπλα στους λουόμενους (βίντεο)20:10Καιρός: Μπόρες, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας την Τετάρτη19:55Τσίπρας για τα 50 χρόνια μεταπολίτευσης: Μείναμε αλλά δεν γίναμε Ευρώπη19:41Ιταλία: Ελικόπτερο “έπεσε” στο έδαφος και τυλίχθηκε στις φλόγες (βίντεο) 19:27