Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 07 Φεβρουαρίου 2017 09:37

Γονιδιακή θεραπεία δίνει ελπίδες σε ασθενείς με κώφωση

Η γονιδιακή αυτή θεραπεία αποκατέστησε την ακοή σε κωφά πειραματόζωα, που ακούνε πια ακόμη και ψιθύρους!

AP - γιατρός - εμβόλιο - θεραπεία - φάρμακο

Επιστήμονες στις ΗΠΑ αποκατέστησαν την ακοή σε κωφά ποντίκια, σε βαθμό που αυτά μπορούσαν πλέον να ακούσουν ήχους έντασης έως 25 ντεσιμπέλ, ισοδύναμους με ψιθύρους, δηλαδή η ακοή τους είχε επανέλθει σχεδόν σε φυσιολογικά επίπεδα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια εξελιγμένη γενετική θεραπεία, την οποία είχαν δοκιμάσει για πρώτη φορά το 2015, όταν τότε είχαν επαναφέρει στοιχειωδώς την ακοή σε πειραματόζωα, αλλά τώρα η αποκατάσταση της ακοής ήταν πολύ πιο προχωρημένη.

Οι επιστήμονες έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο περιοδικό βιοτεχνολογίας "Nature Biotechnology", με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια ωτορινολαρυγγολογίας Κονσταντίνα Στάνκοβιτς της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημιου Χάρβαρντ και την επίκουρη καθηγήτρια ωτορινολαρυγγολογίας Γκουένελ Γκέλεοκ του Νοσοκομείου Παίδων της Βοστώνης.

Οι ερευνητές πέτυχαν να εισάγουν τα κατάλληλα γονίδια στο έσω ους των πειραματόζωων και έτσι να τα θεραπεύσουν από το σύνδρομο Usher, την πιο συχνή μορφή κώφωσης γενετικής αιτιολογίας. Η πάθηση προκαλείται τόσο στα ζώα όσο και στους ανθρώπους από μια συγκεκριμένη μετάλλαξη σε ένα γονίδιο (το Ush1c), που καθιστά μη λειτουργική μια πρωτεΐνη.

Όταν το σωστό γονίδιο εισήχθη στο έως ους των πειραματόζωων, λίγο μετά τη γέννησή τους, αυτά άρχισαν να ακούνε. Μερικά ποντίκια ήσαν σε θέση να ακούνε ήχους μόλις 25 ντεσιμπέλ, όσο και τα μη κωφά ποντίκια. Όπως είπε η Στάνκοβιτς, «με πάνω από 100 γονίδια που είναι ήδη γνωστό ότι προκαλούν κώφωση στους ανθρώπους, υπάρχουν πολλοί ασθενείς που θα μπορούσαν να ωφεληθούν τελικά από αυτή τη γενετική τεχνολογία».

Σήμερα μια λύση για πολλούς ανθρώπους με κώφωση είναι τα κοχλιακά εμφυτεύματα, αλλά, σύμφωνα με τους ερευνητές, η γενετική θεραπεία θα ήταν προτιμότερη και πιο αποτελεσματική, καθώς εκτός από την ακοή, βοηθά και στη βελτίωση της ισορροπίας. Θα χρειασθεί όμως περαιτέρω έρευνα, προτού η νέα μέθοδος καταστεί κλινικά διαθέσιμη στους ασθενείς. Κάτι που πρέπει να διερευνηθεί, είναι γιατί η θεραπεία δεν είχε κανένα αποτέλεσμα στην ακοή και στην ισορροπία, όταν έγινε δέκα έως 12 μέρες μετά τη γέννηση των κωφών ζώων και όχι αμέσως.

Οι επιστήμονες θα δοκιμάσουν τη νέα μέθοδο σε μεγαλύτερα ζώα, προτού κάνουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους. Παράλληλα, επειδή το σύνδρομο Usher, εκτός από κώφωση, προκαλεί και τύφλωση, σχεδιάζουν να δοκιμάσουν τη νέα γενετική θεραπεία και στα μάτια.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΦλώρος: Δίωξη για κακούργημα και προσωρινή κράτηση του βουλευτήΧθες 20:03 | Ειδήσεις

Κρατούμενος θα παραμείνει μέχρι την απολογία του ο ανεξάρτητος βουλευτής, Κωνσταντίνος Φλώρος για τον ξυλοδαρμό του βουλευτή Βασιλη Γραμμένου.

Σπαρτιάτες - Άρειος Πάγος: Το σκεπτικό για τον αποκλεισμό από τις ΕυρωεκλογέςΧθες 20:12 | Ειδήσεις

Σε 86 από τις 122 σελίδες της απόφασης, αναλύονται οι λόγοι που "μπλόκαραν" τους Σπαρτιάτες.

Μητσοτάκης για “Αιγίς”: Δεν υπάρχει περιθώριο για αδράνεια ή εγκληματική αδιαφορίαΧθες 19:47 | Ειδήσεις

Τι είπε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην παρουσίαση του προγράμματος "Αιγίς" για την πολιτική προστασία.

Δολοφονία Λυγγερίδη: ο άγνωστος πληροφοριοδότης και το βίντεο ντοκουμέντο (βίντεο)Χθες 19:04 | Ειδήσεις

Πως μια φορητή μνήμη βοήθησε τους αστυνομικούς να "ξεκλειδώσουν" πρόσωπα και καταστάσεις. Νέες εικόνες από τους οπαδούς πριν απο το μοιραίο χτύπημα στον αστυνομικό.

Ολυμπιακός - Μπαρτσελόνα: Πήραν το πλεονέκτημα έδρας οι “ερυθρόλευκοι”00:12Πειραιάς: Έπεσε στη θάλασσα ενώ επιβιβαζόταν στο πλοίο23:58Λονδίνο: αφηνιασμένα άλογα έσπειραν τον πανικό στους δρόμους της πόλης (βίντεο)23:45Καιρός: Σκόνη, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας την Πέμπτη23:31Παρά-Κολύμβηση: Μιχαλεντζάκης και Σταματοπούλου πήραν αργυρά μετάλλια23:18Νίσυρος - Κασσελάκης: Ο Σαϊμίρ και ο γιος του κατήγγειλαν ένα κατ’ εξακολούθηση έγκλημα (βίντεο)23:04Ρωσία: Από έλεγχο θα περνούν τα βιβλία για “απαγορευμένες πληροφορίες”22:51Αστικά λεωφορεία: “Πρεμιέρα” για ανέπαφες πληρωμές στις γραμμές του Αεροδρομίου22:38H AEK “στρίμωξε” τον Παναθηναϊκό και είναι “αγκαλιά” με τον τίτλο22:25Ακίνητα: Τροπολογία για τα ύψη κτηρίων, μετά τις αντιδράσεις (βίντεο)22:12Ισπανία - Σάντσεθ: Προς παραίτηση ο Πρωθυπουργός, για την έρευνα στην σύζυγο του21:59Δολοφονία Λυγγερίδη: ο άγνωστος πληροφοριοδότης και το βίντεο ντοκουμέντο (βίντεο)21:45Άρης - Ολυμπιακός: Ισοπαλία…. “πονοκέφαλος” για τους ερυθρόλευκους21:32Πρωτομαγιά - Απεργία: ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ απευθύνουν κάλεσμα για συμμετοχή21:18Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενόργανης: Ο Πετρούνιας στον τελικό21:04Make-A-Wish Ελλάδος: 29 Απριλίου - Παγκόσμια Ημέρα Ευχής20:51Σπαρτιάτες - Άρειος Πάγος: Το σκεπτικό για τον αποκλεισμό από τις Ευρωεκλογές20:38Φλώρος: Δίωξη για κακούργημα και προσωρινή κράτηση του βουλευτή20:25POS - ταμειακές μηχανές: “Εκπνέει” η προθεσμία για τη διασύνδεση τους20:11Μητσοτάκης για “Αιγίς”: Δεν υπάρχει περιθώριο για αδράνεια ή εγκληματική αδιαφορία19:58