Ειδήσεις /Υγεία - ΠεριβάλλονΔημοσίευση: 06 Φεβρουαρίου 2017 21:17

Εντυπωσιακή ανακάλυψη: βρέθηκε κολλαγόνο ηλικίας 195 εκατομμυρίων ετών

Ανακαλύφθηκε η αρχαιότερη διατηρημένη πρωτεΐνη σε απολιθωμένο οστό δεινοσαύρου.

Ανακάλυψη - κολλαγόνο - δεινόσαυρος

Οι επιστήμονες βρήκαν ίχνη κολλαγόνου μέσα στο απολιθωμένο οστό ενός δεινοσαύρου ηλικίας 195 εκατομμυρίων ετών. Είναι η αρχαιότερη πρωτεΐνη που έχει ποτέ βρεθεί διατηρημένη, επεκτείνοντας έτσι το προηγούμενο ρεκόρ κατά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια χρόνια. Για «εντυπωσιακή ανακάλυψη» έκαναν λόγο οι επιστήμονες, αν και κάποιοι δεν έχουν πειστεί ακόμη.

Οι μαλακοί ιστοί αποτελούν μοναδική πηγή βιολογικών και εξελικτικών πληροφοριών, όμως σπάνια διατηρούνται κατά τη διαδικασία της απολίθωσης, ενώ και η σύγχρονη εξαγωγή του δείγματος για ανάλυση μπορεί να 'μολύνει' το πανάρχαιο υλικό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Ρόμπερτ Ράιζ του Πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", χρησιμοποίησαν μια τεχνική υπέρυθρης φασματοσκοπίας, με τη βοήθεια ενός επιταχυντή-συγχρότρου στην Ταϊβάν, για να εξετάσουν τα απομεινάρια στο οστό ενός μεγάλου φυτοφάγου δεινόσαυρου (Lufengosaurus), ο οποίος ζούσε στην Κίνα κατά την πρώιμη Ιουρασική περίοδο, χωρίς να χρειασθεί να διακινδυνεύσουν τη βιολογική μόλυνσή του.

Οι αναλύσεις αποκάλυψαν μέσα στα κοιλώματα του οστού, όπου κάποτε υπήρχαν τα αιμοφόρα αγγεία, τμήματα πρωτεϊνών με την χαρακτηριστική μορφή του κολλαγόνου και άλλων πρωτεϊνών πλούσιων σε σίδηρο.

Πάντως κάποιοι άλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν πιο επιφυλακτικοί, θεωρώντας ότι η ανακάλυψη «είναι πολύ καλή, για να είναι αληθινή» και δήλωσαν ότι χρειάζονται περαιτέρω αναλύσεις που θα βεβαιώσουν, πέρα από κάθε αμφιβολία, ότι όντως πρόκειται για τόσο παλαιό κολλαγόνο.

Σημαντικότερες ειδήσεις στη κατηγορίαΕπίδομα θέρμανσης: Στο ΦΕΚ η απόφαση – Οι δικαιούχοι και τα ποσάΣήμερα 20:11 | Ειδήσεις

Θέμα ωρών ή ημερών να ανοίξει η εφαρμογή. Οι δικαιούχοι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησής του.

Εθνικό Σχέδιο Δράσης κατά του Καπνίσματος: Οι 4 άξονες και τα πρόστιμαΣήμερα 16:41 | Ειδήσεις

Που δεν επιτρέπεται το κάπνισμα. Ποιες είναι οι Αρχές και οι Ελεγκτικοί Μηχανισμοί. Αναλυτικά οι νέες κυρώσεις και τα πρόστιμα.

Κατερίνη: “Βουβό” το αντίο στην 17χρονη και τη μητέρα της (εικόνες)Σήμερα 12:20 | Ειδήσεις

Με νέους ανθρώπους γέμισε ο Ιερός Ναός της Αγίας Άννας στην Κατερίνη. Κατέρρευσε η γιαγιά της μαθήτριας. Υποβασταζόμενη έφυγε η αδελφή της.

Συνελήφθη ο Σέρχιο Κόκε ως αρχηγός κυκλώματος διακίνησης ναρκωτικώνΣήμερα 15:40 | Ειδήσεις

Στα χέρια της Αστυνομίας ο πρώην άσος του Άρη. Βίντεο-ντοκουμέντο από την επιχείρηση για τη σύλληψή του και πληροφορίες για τη δράση του.

Συγκλονιστική διάσωση 8χρονης που είχε απαχθεί από παιδεραστή (βίντεο)23:25Φωτιά σε κτίριο στο κέντρο της Αθήνας (βίντεο)23:13Ενθρονίστηκε ο νέος ηγούμενος της Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής23:01Σάλος για “τολμηρή” καμπάνια κατά της παιδικής πορνογραφίας (βίντεο)22:48“The Met: Live in HD”: Παγκόσμια πρεμιέρα για την σύγχρονη όπερα “Ακένατον”22:35Ο Πάνος Τριανταφύλλου στον ΑΝΤ1 για τον θρίαμβό του στο Άμστερνταμ (βίντεο)22:23Σκυλιά κατασπάραξαν έγκυο 22:11Έγκλημα στην Ιθάκη: νέα στοιχεία για τον ξυλοδαρμό μέχρι θανάτου (βίντεο)21:58Απολύθηκε ο Μαουρίτσιο Ποτσετίνο από την Τότεναμ21:46Παναθηναϊκός: Νίκη “οξυγόνο” στην έδρα της Ζαλγκίρις21:33Ακρόπολη: “Ντύθηκε” στα μπλε για τα Δικαιώματα του Παιδιού (εικόνες) 21:21“Αυτοκτόνησε” η ΑΕΚ κόντρα στη Ράστα Βέχτα 21:09ΚΙΝΑΛ: συνεχίζεται η εξοντωτική φορολογική αφαίμαξη των νοικοκυριών20:58“Φρένο” στην παράνομη δράση συνδέσμων οπαδών βάζει ο νέος αθλητικός νόμος (βίντεο)20:45Νεκρή μια μητέρα και τα μωρά της σε απολύμανση κτηρίου 20:32Είχε σούπερ μάρκετ… ναρκωτικών στο σπίτι του20:19Επίδομα θέρμανσης: Στο ΦΕΚ η απόφαση – Οι δικαιούχοι και τα ποσά 20:05Απαλλαγή κατηγορουμένων για συνέργεια σε υπεξαίρεση… λόγω αφηρημάδας (βίντεο)19:52Παγκόσμια μάστιγα οι δολοφονίες γυναικών από τον οικογενειακό κύκλο19:39ΟΠΕΚΑ: Ξεκινούν οι αιτήσεις για το επίδομα σε πολύτεκνες και τρίτεκνες αγρότισσες μητέρες19:26